خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آشنایی با انواع شیلنگ ویبره بتن

شیلنگ ویبره بتن

فهرست مطالب

انواع شیلنگ ویبره بتن از نگاه نوع نیروی محرک

شیلنگ ویبراتور تجهیزی است که می تواند تمامی سوراخ ها و حباب های مانده بر سطح و یا اعماق بتن را از بین ببرد و با گرفتن آب اضافی از بتن به ایجاد یک بتن محکم و فشرده کمک کرده باشد؛ اما برای هر نوع عملیات بتن ریزی نمی توان از یک ساختار شیلنگ ویبراتور استفاده نمود. این موضوع علاوه بر مباحث قیمت شلنگ ویبره از نگاه مهندسی نیز مورد تحلیل و بررسی قرار می ‌گیرد.

به هر صورت قیمت آن، چنان بالا نیست که تاثیر اضافه ای بر جریان مالی سازه داشته باشد و از طرفی منطقی نیست که به جهت صرفه جویی در قیمت شیلنگ ویبره بتن به سراغ انواع بی کیفیت و یا کم ‌توان شیلنگ ویبراتور برویم. این موضوع در سطح بتن ریزی خودش را نشان می دهد. برای بتن ریزی های وسیع بزرگ و یا عمیق نمی توان از شیلنگ ویبراتور کوچک، ساده و یا کم توان استفاده نمود، از طرفی چندان صرفه ی مالی ندارد که برای بتن ریزی های کوچک و یا کم عمق به سراغ انواع شیلنگ ویبره بتن با ابعاد بزرگ و گران قیمت برویم.

تنوع در پروژه های بتن ریزی است که باعث ایجاد تنوع در ساخت انواع شیلنگ ویبره بتن شده است. در دسته بندی انواع شیلنگ ویبراتور یکی از موضوعات منبع تغذیه شیلنگ می باشد.  از این رو در باب انواع شیلنگ ویبره بتن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  •      شیلنگ ویبراتور مکانیکی

شیلنگ ویبره بتن

شیلنگ ویبره بتن

شیلنگ ویبره بتن

شیلنگ ویبره بتن

  •      شیلنگ ویبراتور کانورتوری

  •      شیلنگ ویبراتور دوشی

شیلنگ ویبره بتن

  •      شیلنگ ویبراتور پرتابل

هر یک از این شیلنگ ها در انواع گوناگون از ساختار تا ویژگی های منحصر به خود برخوردار هستند که در ادامه سعی در تحلیل و بررسی انواع شیلنگ ویبره بتن خواهیم داشت. از طرفی تمامی این شیلنگ ها در سایز های گوناگون و عموماً در ابعاد 1 و 1.5 و 2 و 2.5 و 3 اینچ تولید می شوند. بسته به شرایط بتن ریزی از نوع سازه تا سطح بتن ریزی و عمق کار می توان از انواع گوناگون شیلنگ ویبراتور استفاده نمود؛ اما اصولاً برخی از انواع که ارزان تر هستند و توان کمتری تولید می کنند، در سطح پروژه های کوچک و انواع قوی تر را می ‌توان در سطح پروژه ‌های بزرگ بتن ریزی مورد استفاده قرار داد. برخی از روش  های تولید نیرو مانند انواع برقی به جهت آسانی در اجرا، حجم کم و قیمت پایین کاملا مناسب فضا های کوچک بتن ریزی می باشند و برخی دیگر مانند انواع بادی یا مکانیکی که نیازمند تجهیزات بزرگ مانند کمپرسور هستند مناسب پروژه های بزرگ بتن ریزی خواهند بود.

انواع شیلنگ ویبره بتن همراه با تحلیل نوع کارکرد

هر یک از انواع شیلنگ ویبره بتن را می توان با یکی از انواع روش ها در تولید نیروی محرک به کار انداخت؛ اما در یک نگاه دیگر، به جهت دسته بندی انواع شیلنگ ویبره بتن می توان به نوع کارکرد و یا هدف از استفاده ی آنها بپردازیم. در این دسته بندی با سه نوع شیلنگ ویبراتور رو به ‌رو خواهیم بود.

o       شیلنگ ویبراتور داخلی که در ارتباط مستقیم با سطح بتن ریزی شده قرار خواهد گرفت. عمده مصرف این نوع، در بتن ریزی انواع سطوح وسیع مانند انواع پی خواهد بود.

o       شیلنگ ویبراتور خارجی که همراه با اتصال به جداره ی خارجی قالب سطح بتن ریزی شده، اقدام به خروج حباب می ‌نماید. این نوع از شیلنگ در ارتباط مستقیم با بتن قرار ندارد. بیشتر کارکرد این نوع شیلنگ ویبره را می ‌توان در قالب بندی انواع ستون ها مشاهده کرد.

o       شیلنگ ویبراتور سطحی که از این نوع، به جهت ایجاد ارتعاش در کف استفاده می ‌شود. در زمانیکه می ‌خواهند سطح بتن ریزی شده را یکدست نموده و یا تراز کنند، این نوع از شیلنگ ویبراتور کارآیی خودش را نشان می ‌دهد. استفاده ی این نوع شیلنگ در یکدست سازی انواع سطوح افقی طولانی با عمق کم مانند پیاده ‌رو ها می باشد.   

شیلنگ ویبره بتن

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر