خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آشنایی با هیلتی

فهرست مطالب

از چکش تخریب چه می دانید؟

آنچه از نام چکش تخریب بر می ‌آید، فضای خرابکاری در ذهن تداعی می‌ کند؛ اما اصولا این تجهیز سنگین و کارآمد یک ابزار به جهت خرابکاری نیست. شاید این طور بهتر باشد که بگوییم برای تخریب هدفمند می توان از انواع چکش تخریب استفاده کرد. و اما تخریب هدفمند دیگر چه نوع تخریبی است؟ از طرفی چگونه می توان یک چکش تخریب خوب با قیمت مطلوب تهیه کرد؟ ویژگی های برتر در انواع چکش تخریب چیست؟ هیلتی چیست و چه ارتباطی با چکش تخریب دارد؟ آیا انواع برند های چینی این ابزار، مانند چکش تخریب ادون و یا چکش تخریب پی ام که در این روز ها جای مقبولی در بازار ایران دارند، از اطمینان کافی برخوردار هستند؟

خب، این دست از سوالات به وفور در زمان آشنایی تا خرید و کاربرد انواع چکش تخریب مطرح می‌ شود. اگر چه در این مقاله قصد تشریح انواع چکش تخریب ادون در کنار چکش تخریب پی ام همراه با بیان جزئیات آنها را داریم؛ اما می توان قبل از پرداختن به چکش تخریب ادون، اندکی خواننده محترم را با این ابزار کارآمد آشنا ساخت.

هیلتی چیست؟ و چه ابزار هایی را شامل می شود؟

همان ‌طور که گفتیم انواع هیلتی یا همان چکش تخریب با هدف تخریب هدفمند طراحی و تولید می‌ شوند. در اصل این ابزار با تخریب زیربنایی سازه ها طراحی نشده است؛ بلکه برای اصلاح سازه‌ ها، عملیات سوراخکاری، نصب درب و پنجره ها، کانال کشی ها، نصب لوله های آب و فاضلاب و از این دست اقدامات استفاده می ‌شود. قیمت هیلتی ارتباط مستقیم با قدرت آن دارد. هر چه هیلتی سنگین تر باشد، الزاما قوی تر است و قیمت هیلتی بالاتر خواهد شد.

در اصل انواع چکش تخریب یا همان هیلتی یک ابزار برقی قدرتمند و سنگین است که می تواند همراه با با ضربه های ناگهانی از مسیر یک مته فولادی بتن و یا هر ساختار ساختمانی دیگری را تخریب کند و که این تخریب با هدف نصب دیگر تجهیزات ساختمانی مانند انواع درب و پنجره، لوله ‌های آب، برق و داکت کشی، کانال کشی و... صورت می ‌گیرد. به نوعی می ‌توان عملیات‌ های این ابزار را با عنوان تخریب هدفمند یاد کرد. از این رو می‌ توان عمده کاربرد های انواع هیلتی یا همان چکش تخریب را در عملیات های کاشت آرماتور، کاشت بولت، تخریب سازه های بتنی با هدف نصب تجهیزات ساختمانی، برش بتن، پانچ رابیتیس و... در نظر گرفت. قیمت چکش تخریب هیلتی نیز با توجه به سطح کارایی و قدرت در نظر گرفته خواهد شد. از تخریب های سبک تا تخریب های عمیق و حتی گاها تخریب تمام سازه می توان از انواع هیلتی بهره مند شد؛ اما قیمت چکش تخریب هیلتی برای هر هدفی متفاوت خواهد بود. 

با خانواده هیلتی آشنا شوید

تخریب سازه های بتنی با اهداف گوناگون و تحت شرایط کاری متنوع انجام می ‌شود. از این رو منطقی است که انتظار انواع ابزار های متنوع و متفاوت در امر تخریب را داشته باشیم. در کل مجموعه ابزار ها با هدف تخریب، انواع هیلتی را خلق خواهند کرد، مانند پیکور ها، چکش های تخریب، دریل های بتن کن. برند های گوناگونی در این عرصه از فضا های تولید ابزار های ماشینی فعالیت می‌ کنند. از این بین می ‌توان به برند های صاحب نامی در بازار امروز ایران مانند ادون و پی ام اشاره کرد. هیلتی ادون می تواند یکی از بهترین های بازار ایران باشد. اگر چه مصرف کنندگان در زمان خرید انواع هیلتی علاقه به خرید برند های غربی دارند؛ اما هیلتی ادون می تواند نگاه آنها را به برند های آسیایی متفاوت کند.

در جمع خانواده قدرتمند انواع هیلتی، پیکور ها را می توان قوی ترین آنها دانست. انواع برقی تا هیدرولیکی و حتی مکانیکی آن می ‌توانند از ابعاد ۱۰۰ کیلوگرم الی 4 تن را شامل شوند. پیکور ها از قدرت بسیار بالایی در تخریب همراه با حجم گسترده ای برخوردار هستند. از این رو عمده مصرف آنها در معادن، راهسازی ها، تونل سازی و حفر کانال های آبی می باشد.

اگر چه می توان از پیکور در تخریب سازه های بتنی استفاده کرد؛ اما قدرت پیکور آنچنان است که این تخریب غالباً هدف کامل سازه خواهد بود. پیکور ها غالباً از ابعاد بزرگی برخوردار هستند و همراه با نیرو های مکانیکی و یا هیدرولیکی فعالیت می ‌کنند. ابعاد کوچکتر که شامل راه اندازی با نیروی برق خواهد شد، غالباً در ردیف انواع هیلتی ها، چکش های تخریب و یا دریل های بتن کن جای می‌ گیرند.

هیلتی فصل مشترک چکش تخریب از کوچک تا بزرگ

اگر با هدف تخریب سازه های ساختمانی در ابعاد کوچک فعالیت می کنید و یا اینکه قصد اصلاح در سازه ای را دارید و یا با هدف نصب برخی از تجهیزات می ‌خواهید قسمتی از یک سازه را تخریب کنید و شاید هم قصد تخریب آجر، سنگ، کاشی و... را دارید، انواع هیلتی به کار شما خواهد آمد. مانند هیلتی ادون و یا هیلتی پی ام که در جمع هیلتی های امروز بازار ایران جایگاه ویژه ای دارند.

هیلتی ها در انواع گوناگون همراه با وزن های مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. از وزنه ‌های ۶ الی ۳۲ کیلوگرم می ‌توانند در جمع انواع هیلتی قرار گیرند. با این تفاوت که از یک دریل بتن کن معمولی تا یک چکش تخریب قدرتمند نامگذاری می ‌شوند.

برند های مطرح در ساخت انواع هیلتی

تقریباً تمام ابزار ساز های ماشینی جهان، اقدام به طراحی تا تولید انواع هیلتی را دارند. از خود برند هیلتی تا بوش، ماکیتا، هیتاچی، میلواکی، متابو و البته ادون و آنکور و... . در جمع تولیدکنندگان چینی انواع چکش تخریب، نام آشنایی همچون رونیکس، توسن، ای پی ان و آنکور نیز دیده می‌ شود که هر کدام شرایط و سطح کیفی خاص خود را عرضه می‌ کنند. در این بین می توان به کیفیت برخی از برند های صاحب نام چینی نیز اعتماد نمود. انواع هیلتی ادون در کنار هیلتی پی ام و یا هیلتی آنکور می تواند نمونه های خوب بازار از محصولات چینی باشند که در کیفیت، کم از برند های صاحب نام غربی ندارند.

انواع بتن کن ها در جمع هیلتی

به جهت تخریب های سبک و یا سوراخکاری در دل دیوار های بتنی و آجری می ‌توان از ابزاری به مراتب سبک در خانواده هیلتی بهره برد. ابزاری که با عنوان بتن کن از آن یاد می ‌شود. بتن کن یک دریل قدرتمند اما سبک است که می‌ تواند با روش کاری دریل ها در قلب دیوار های بتنی رسوخ کرده و با هدف سوراخکاری های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

از بتن کن ها می توان با هدف سوراخکاری دیوار ها، کاشت میلگرد، نصب بولت و... استفاده کرد. بتن کن ها در دو دسته بندی کلی تقسیم بندی می شوند. این دسته بندی شامل انواع چهار شیاره در وزن های سبک از ۳الی ۶ کیلوگرم و همچنین انواع پنج شیار در وزن های سنگین تر در ۵ الی ۱۱ کیلوگرم می باشند.

اگر چه چکش تخریب ها در طراحی اصلی شبیه به دریل ها کار می کنند؛ اما در انواع دوکاره می ‌توان علاوه بر عملکرد چرخشی شاهد عملکرد ضربه ‌ای نیز در آنها باشیم. مته های خاص با هدف سوراخکاری در کنار مته های قلمی شکل با هدف تخریب در این نوع بتن کن ها مورد استفاده خواهد بود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر