خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آشنایی با ویبراتور برقی بتن شاسی ثابت

فهرست مطالب

دستگاه ویبراتور برقی وسیله ای در جهت از بین بردن حباب های هوای محبوس در بتن می باشد که در مراحل پردازش بتن از آن استفاده می شود. ویبره کردن،  بتن را متراکم و مستحکم می گرداند و آماده مرحله بعدی یعنی شمشه کشی می کند همچنین از پوک شدن بتن در زمان سفت شدن جلوگیری می کند. در متن زیر توضیح مختصری در باره یکی از ویبراتور های برقی یعنی ویبره برقی شاسی ثابت داده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

منظور از دستگاه ویبره بتن چیست؟

دستگاه ویبره بتن یا همان موتور ویبراتور، وسیله ای با توانایی ایجاد ارتعاش می باشد که با تولید لرزه در بتن تازه ریخته شده؛ هوای محبوس در آن را خارج می کند. این وسیله با اتصال به یک شیلنگ که شیلنگ ویبره بتن نام دارد، ارتعاش ایجاد شده را  به بتن منتقل می کند.  بر اساس نوع موتوری که در این دستگاه تعبیه شده است؛ می توان آن را به سه دسته متفاوت تقسیم کرد که عبارتند از ویبراتور با موتور بنزینی، موتور دیزلی و ویبراتور برقی اشاره کرد. موتور هایی که با سوخت فسیلی فعالیت می کنند دارای وزنی سنگین تر و شرایط نگه داری سخت تری می باشد در حالی که ویبراتور برقی دارای مزیت های زیادی نسبت به دو گونه بنزینی و دیزلی می باشد برای نمونه وزن سبک، سهولت در استفاده، عدم نیاز به بنزین و گازوئیل، پایین بودن هزینه های نعمیر و نگه داری و قیمت مناسب از مزیت های این نوع موتور به حساب می آید. ویبره برقی بتن خود به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شود. که نوع ثابت آن دارای طول عمر بیشتر و نوع متحرک آن دارای انعطاف کارکردی بیشتری است.

آشنایی با موتور ویبره برقی شاسی ثابت

در بین انواع مختلف موتور ویبره برقی  یکی از پراستفاده ترین آن ها، موتور برقی ویبره شاسی ثابت می باشد.نیرو محرکه ویبراتور برقی شاسی ثابت همانند دیگر ویبراتور های برقی، به واسطه برق تک فاز تامین می شود؛ همین طور این وسیله دارای یک قاب محافظ فلزی محکم بوده که شاسی آن را به شکل ثابت نگه می دارد. ویبره برقی شاسی ثابت به خاطر جابجایی اندکی که دارد و همین طور قاب محافظ که از ورود ضربات و آسیب ها احتمالی جلوگیری می کند، دارای طول عمر بسیار مناسبی است که می توان تا مدت ها از آن استفاده کرد. این وسیله به طور کلی از سه قسمت تشکیل شده است: شاسی و بدنه، موتور و محل اتصال شیلنگ ویبراتور.

 در قسمت اتصال شیلنگ ویبره به ویبراتور سر شیلنگ هایی وجود دارد که به آن ها پوکر می گویند که باعث اتصال شیلنگ به شاسی می شود.

مزایای استفاده از ویبره برقی شاسی ثابت

همان طور که اشاره شد مزیت های زیادی ویبراتور برقی نسبت به نوع بنزینی و دیزلی آن دارد ولی در اینجا می خواهیم مزیت های استفاده از موتور ویبره برقی شاسی ثابت را در مقایسه با نوع متحرک آن نام ببریم با ما همراه باشید.

  •         اولین و مهم ترین مزیت این وسیله شاسی مقاوم و محکم آن است که باعث افزایش عمر ویبراتور برقی بتن شده و خطر برق گرفتگی به دلیل آسیب به ویبراتور را کاهش می دهد.
  •         همان طور که می دانید پروژه های عمرانی مملوء از فعالیت های فیزیکی سنگین می باشد که در دراز مدت عمر مفید وسایل را کاهش می دهد. این وسیله با داشتن محافظ فلزی در خطر کمتری برای آسیب احتمالی می باشد.
  •  

  •         کمتر شدن میزان هزینه های تعمیر و نگه داری ویبراتور برقی ثابت؛ به دلیل کاهش صدمات وارده به موتور و دیگر قسمت های ویبراتور برقی از مزیت هایی است که نسبت به نوع متحرک دارد.
  •         قیمت مناسب موتور این وسیله در مقایسه با ویبراتور بنزینی و دیزلی.
  •         با این که جابجایی این وسیله نسبت به نوع بدون محافظ و متحرک آن  با دردسر هایی روبرو است ولی وزن سبک آن مشکلات جابجایی آن را برطرف می کند.

قیمت ویبراتور برقی شاسی ثابت

با توجه به نوسانات بازار، نمی توان قیمت ثابتی را برای این نوع ویبراتور برقی اعلام کرد؛ با این وجود در مقام مقایسه، قیمت ویبراتور شاسی ثابت از نوع متحرک این وسیله بیشتر می باشد زیرا وجود قاب و بدنه محافظ مزیت مهمی است که در نوع متحرک آن وجود ندارد. مسئله دیگری که باید در خرید ویبره برقی به آن توجه کنید نوع موتوری است که در ویبراتور برقی وجود دارد. از آنجایی که فروش ویبره برقی در مراکز زیادی صورت می گیرد؛ برای اینکه بتوان بهترین موتور را برای ویبراتور برقی پیدا کنید، لازم است با برند های سازنده این قسمت از ویبراتور برقی آشنا شوید برای این کار می توانید به سایت نیکاکورپ مراجعه کنید و قیمت ویبراتور های برقی با شاسی ثابت را با هم مقایسه کنید.

چگونه ویبراتور برقی با کیفیت را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بتوان از بین ویبراتورهای بتن مختلف اصلح و افضل آن را تشخیص داد، باید به فاکتور ها مهمی در این زمینه توجه کرد. این فاکتور ها شامل داشتن قدرت موتور مناسب، داشتن خروجی مناسب برای شیلنگ ویبره، داشتن شاسی قوی و مناسب، راه اندازی آسان و ایجاد بتنی بدون حباب های هوا و ... هستند. ویبراتور های برقی با کیفیت دارای ساختاری متقن و یکدست می باشند که باید در خرید به آن توجه شود. یادتان باشد قیمت بالا و سنگین، همیشه به معنای کیفیت عالی یا کاربرد زیاد نیست؛  بهترین راه تشخیص اجناس و وسایل با کیفیت، مراجعه به متخصصینی می باشد که در این زمینه فعالیت دارند. توجه داشته باشید که استفاده از ویبراتور های موتوری یکسان نمی باشد در واقع از ویبراتور های دیزلی و بنزینی بیشتر در پروژه های سنگین با وسعت زیاد و از ویبراتور برقی در پروژه هایی با وسعت کم  استفاده می شود زیرا یکی از مهم ترین مشکلات استفاده از ویبراتور برقی محدودیت مکانی آن است یعنی باید در جایی استفاده شود که دسترسی به برق فراهم است. البته نوع شارژی آن دارای این چنین محدودیتی نیست و قابل استفاده است.

نکات ایمنی در استفاده از ویبراتور برقی

استفاده از تمامی وسایل برقی نیازمند رعایت نکات ایمنی می باشد که باید به آن ها توجه کرد. برای همین در متن زیر چند نکته در مورد استفاده از ویبراتور برقی داده شده است.

  •         قبل از شروع  کار با ویبراتور برقی  حتما در استفاده از وسایل ایمنی همانند کلاه، عینک، دستکش و ماسک غفلت نکنید؛ همین طور کتابچه راهنمای استفاده از ویبراتور برقی رابه دقت مطالعه کنید.
  •         محیط کار را در حالتی قرار دهید که خطر هر گونه آسیب یا صدمه به اپراتور و دستگاه ویبره از بین برود برای مثال برای وسایل برقی مانند ویبرتور برقی از سیم اتصال به زمین استفاده کنید.
  •         اگر احساس می کنید که ویبراتور آسیب دیده و یا دچار نقص احتمالی شده است؛ ابتدا نقص به وجود آمده را برای افزایش ایمنی در کار برطرف کنید و قطعاتی که از کار افتاده اند را تعویض کنید.
  •         هیچ وقت ویبراتور برقی را بوسیله سیم آن حمل نکنید؛ چرا که این امر باعث آسیب دیدن قسمت اتصال آن شده و ایجاد خطر می کند.
  •         ویبراتور برقی را در حالت روشن روی زمین قرار ندهید و اگر کارتان به اتمام رسیده است، حتما آن را از برق جدا کنید.
  •         در هنگام استفاده از ویبراتور برقی از پیچ و تاب خوردن سیم های این وسیله برحذر باشید و اجازه ندهید که دیگر کارکنان به خاطر این امر آسیب ببینند.                      
  •         در محل هایی که رطوبت محیط بسیار زیاد و غیر قابل کنترل می باشد، بهتر است از لوازم برقی شارژی استفاده کنید تا خطر برق گرفتگی حاصل از ویبراتور برقی را کم کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر