خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آموزش بتن ریزی با شمشه ماله دستی

آموزش بتن ریزی با شمشه ماله دستی

فهرست مطالب

آموزش بتن ریزی یک سطح کامل توسط ابزار شمشه ماله:

بتن ریزی سطح اگر به صورت اصولی و درست انجام پذیرد سالیان سال ماندگار خواهد ماند و امکان ساخت و ایجاد یک بنای استاندارد را فراهم می آورد، همچنین این امر باعث جلوگیری از هدر رفت زمان و هزینه خواهد گردید. اما اگر این امر به صورت اصولی و درست انجام نگیرد، بتن در مدت زمان کوتاهی ترک خورده، پوسته پوسته خواهد شد، مقاومت مناسبی نخواهد داشت و از بین خواهد رفت.

آموزش بتن ریزی با شمشه ماله دستی

در این مقاله قصد داریم با آموزش روش درست بتن ریزی به شما نشان دهیم که چطور می توان با شمشه ماله دستی و شمشه ماله تلسکوپی کار نمود و از جمع شدن آب، ترک خوردن، پوسته پوسته شدن و گسستن بتن جلوگیری به عمل آورد.

میزان حجمی که نیاز است بتن بریزید در متر مکعب حساب کنید:

طولی که قرار است به آن میزان بتن ریزی انجام گیرد را در عرض و ارتفاع کار ضرب نموده تا حجم بتن به صورت درست محاسبه گردد و سپس اقدام به ساخت بتن با ترکیب درصدهای معین از مواد آب، شن، ماسه و سیمان نمایید.

آموزش بتن ریزی با شمشه ماله دستی

نحوه ارتباط گیری با راننده کامیون میکسر بتن:

در این قسمت برخی از روش های ارتباط گیری با راننده کامیون در هنگام بتن ریزی را نشان داده ایم تا در هنگام هماهنگی با راننده به مشکل بر نخورید. به این مورد توجه داشته باشید که از طریق آینه بغل کامیون باید با راننده ارتباط برقرار نمایید.

 

میکسر بتن

بتن را در مقاطع کوچک از میکسر بتن بریزید:

بتن را با حرکت دادن چوبه به سمت جلو و عقب و حرکت ماشین بتن ریزی به سمت جلو، بر روی سطح ریخته و هدایت کنید. بتن را به صورت مقاطع کوچک ریخته و پخش کنید و از ریختن بتن به صورت تپه جلوگیری کنید، به آن دلیل که سنگین شده و هدایت آن به بخش های دیگر سخت می گردد.

آمادگی کامل برای انجام عملیات تکمیلی بر روی بتن داشته باشید.

قبل از آنکه بتن ریزی را انجام دهید، آماده انجام عملیات تکمیلی بر روی بتن و سطح سازی باشید. بتن پس از آنکه ریخته شده سریعا شروع به خشک شدن نموده و اگر در زمان مناسب عملیات سطح سازی بر روی آن انجام نگیرد، امکان تغییر فرم آن بسیار دشوار خواهد گردید. اطمینان حاصل کنید که تمامی ابزارهای موردنیاز همچون شمشه ماله موتوری، شمشه ماله دستی، شمشه ماله تلسکوپی و ماله پروانه ای در دسترس بوده و افراد آماده به کار می باشند.

شمشه ماله تلسکوپی

سطح را ماله کشی و پستی و بلندها را رفع کنید.

هم سطح کردن بتن و از بین بردن ناهمواری جز مراحل مهمی است که حتما باید بر روی بتن انجام پذیرد و یکی از مناسبترین ابزارها جهت این امر به خصوص در پاس اول، شمشه ماله دستی تسطیح و شمشه ماله تلسکوپی تسطیح می باشد.

ماله کشی

به این مورد توجه داشته باشید که سطح را بیش از حد شمشه ماله دستی نکشید.

عملیات شمشه کشی دستی باید در چند پاس انجام گیرد تا پستی و بلندی ها و حفره های روی سطح بتن و داخل بتن به طور کامل پوشش داده شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که بیش از حد عملیات ماله کشی را بر روی سطح بتن انجام ندهید،چند پاس توسط ماله دستی سطح را ماله کشی و منتظر بمانید تا آب داخل خشک شود. انجام عملیات ماله کشی بیش از حد باعث می شود آب زیر سطح بتن نفوذ کند، ضخامت بتن کاهش پیدا نماید و بتن بیشتر در معرض پوسته پوسته شدن و ترک خوردن قرار گیرد، به خصوص برای سطوحی که در هوای سرد بتن ریزی می شوند.

فرآیند پاشش آب بر روی بتن را انجام دهید.

اگر آب موجود در مخلوط بتن پس از انجام پروسه شیمیایی تبخیر شود، مقاومت بتن به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد نمود و بتن به صورت ترک خورده و پوسته پوسته می گردد. به مدت یک هفته و هرروز به تعداد یکبار آب را بر روی سطح بتن بپاشید تا بتن بهبود یابد و فرآیند خشک شدن آن به طور کامل انجام پذیرد.

آموزش بتن ریزی با شمشه ماله دستی

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر