خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آموزش نحوه صحیح حمل سینی ماله پروانه ای

شکل ظاهری و آناتومیک سینی ماله پروانه ای

فهرست مطالب

چگونگی و روش حمل صحیح سینی ماله پروانه ای:

برای اینکه با شیوه درست حمل این ابزار آشنایی پیدا کنید، ابتدا باید بدانیم که  آناتومی و شکل ظاهری این دستگاه چگونه است؟ تا بهتر بتوانیم از آن نگهداری و حفاظت کنیم.

ما سعی داریم در این مطلب شما را به طور کامل نسبت به سینی ماله پروانه‌ای آشنا کنیم تا بتوانید حمل صحیح این سینی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید، پس ابتدا شما را با سینی ماله پروانه ای بیشتر آشنا می کنیم.

سینی ماله پروانه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

سینی ماله پروانه ای ابزاری کاربردی و ضروری جهت صاف و یکدست کردن بتن در ساختمان سازی و سایر حرفه ها می باشد که از آن استفاده می‌کنند. باید بدانید که سینی ماله پروانه ای در کنار تیغه های آن دو جزء اساسی و اصلی یک دستگاه ماله پروانه ای هستند.

نحوه عملکرد این دستگاه به صورتی است که نیروی محرکه تولید شده در موتور از طریق گیربکس به تیغه ها و سینی منتقل می‌شود و این تیغه ها و سینی ها هستند که کار اصلی یعنی صاف و یکدست کردن سطح بتن را انجام می‌دهند.

شما باید با کلیات این ابزار و تجهیزات و نحوه ی صحیح حمل آن ها آشنایی کامل را پیدا کنید. تا کم ترین آسیب ممکن به ابزار و تجهیزات شما وارد شود و شما بتوانید کار خود را به خوبی و درستی انجام دهید.

شکل ظاهری و آناتومیک سینی ماله پروانه ای

شکل ظاهری و آناتومیک سینی ماله پروانه ای چگونه است؟تا در هنگام حمل نکات خاصی را رعايت کنید. 

باید بدانید این سینی مانند دیگر سینی هایی که شما در ذهن دارید نیست. بلکه تفاوت های بی‌شماری با سینی های موجود در ذهن شما دارند.

در واقع علت اینکه این سینی مهم است و اهمیت پیدا کرده است شکل ظاهری این  سینی می باشد. شکل ظاهری این سینی شباهت زیادی به دیش ماهواره دارد.

این شباهت تا حدی می تواند ذهنیت شما را نسبت به این سینی با دیگر سینی های موجود عوض کند. همانطور که دیده اید دیش ماهواره دارای انحنایی در وسط خود می باشد اما این سینی انحنای آن به این حد نمی‌رسد و انحنای کم تری دارد.

ممکن است با خود فکر کنید چرا این سینی منحنی شکل ساخته شده است؟ علاوه بر این همان طور که گفته شد این ابزار برای صاف کردن سطح بتن کاربرد دارد پس چرا باید منحنی داشته باشد؟

در اینجا باید به یک سری نکات توجه کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم. با توجه به اینکه این سینی به صورت دائمی در تماس با سطح بتن می باشد و سطح بتن در هنگام کار خیس است، بنابراین اگر سینی ماله پروانه‌ای بدون انحنا باشد، مواد بتن به روی سینی تجمع پیدا می‌کنند و ما را از ادامه کار باز می دارند.

در صورتی که این منحنی نباشد و مواد بتن  تجمع پیدا کنند، افزایش فشار بار وارده به موتور ماله پروانه‌ای شما خواهد شد و موتور شما آسیب زیادی خواهد دید. از طرفی در صورت نبودن منحنی و انحنا بر روی سینی در هنگام صاف کردن سطح بتن رده های زیادی روی بتن به وجود می‌آورد.

این انحنا بسیار زیاد نمی باشد و باید در حدی باشد که مواد روی آن تجمع پیدا نکند و همچنین بار زیادی بر روی موتور دستگاه وارد نکند. این انحنا یکی از معیارهای بسیار خوب جهت خرید بهترین سینی ممکن برای دستگاه ماله پروانه ای شما می‌باشد. 

شکل ظاهری و آناتومیک سینی ماله پروانه ای

شیوه حمل صحیح سینی ماله پروانه‌ای

شیوه حمل صحیح سینی ماله پروانه‌ای به گونه ای که کمترین آسیب ممکن را به دستگاه شما وارد کند چیست؟ 

اکنون که شما با آناتومی و شکل ظاهری این سینی بیش از پیش آشنا شده اید می‌توانیم به شما نحوه صحیح حمل این سینی را بیان کنیم. به طوری که کمتر کسی به شما این آموزش ها را می دهد.

پس با ما همراه باشید تا با این مسئله مهم و حیاتی بیشتر آشنا شوید. شما باید به گونه‌ای این سینی را حمل  کنید که شکل ظاهری آن حفظ شود و انحنای آن از بین نرود و به هم نریزد.

باید توجه داشته باشید که هنگام حمل این سینی ها باید آنها را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید. این موضوع باید در هر صورت رعایت شود چه زمانی که شما می خواهید آنها را حمل کنید و به محل کار خود ببرید و چه زمانی که شما می‌خواهید به مدت زیادی در انبار از آن‌ها نگهداری کنید.

این مسئله باعث می‌شود که انحنای این سینی ها حفظ شود و در نهایت آسیبی به موتور وارد نکند. پس دقت کنید که هیچ وقت آن‌ها را به صورت افقی در جایی قرار ندهید که در این صورت خمیدگی و انحنای آن‌ها از بین می‌رود و آناتومی  وشکل ظاهری خود را از دست می دهند.

توجه داشته باشید که در هنگام خرید هم باید به این نکته توجه کنید که نحوه قرارگیری این سینی ها چگونه است. هیچ گاه به سراغ سینی هایی که خمیدگی خاصی دارند و انحنای اصلی خود را از دست داده‌اند، نروید.

حتی اگر فروشندگان این سینی‌ها این اطمینان را به شما بدهند که با یک تقه زدن سینی صاف می‌شود و مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد، هرگز نباید زیر بار خرید این گونه سینی ها بروید.

حتماً باید به دنبال سینی هایی باشید که سطحی کاملاً یکدست و صاف دارند وحالت انحنای خاص آن نیز در طراحی آن رعایت شده باشد. 

سینی ماله پروانه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

نکات بسیار مهمی که در هنگام حمل سینی ماله پروانه‌ای:

نکات بسیار مهمی که در هنگام حمل سینی ماله پروانه‌ای باید حتماً رعایت شوند به شرح زیر می باشد:

برای حمل سینی ماله پروانه ای ما باید همانند وانت هایی که شیشه حمل می کنند، عمل کنیم، به صورتی که سینی ها را به صورت عمودی در کنار یکدیگر قرار دهید و بین آنها از انواع مواد و متریال نرم مثل لاستیک و پتو وغیره استفاده کنید تا در هنگام حمل به سینی ها فشار وارد نشود و آسیب نبینند.

سایر نکات ویژه ای که باید مد نظر قرار دهید، در ادامه بیان شده است. سینی ها را حتماً و حتماً به صورت عمودی باید قرار دهید و از کنار هم گذاشتن سینی ها به صورت افقی جداً خودداری کنید.

علاوه بر این دربین سینی ها از متریال نرم و منعطف استفاده کنید تا فشار و سنگینی موجود بر روی سینی ها سبب وارد کردن آسیب جدی به این تجهیزات نشود.

راننده ماشینی که به حمل این سینی ها می پردازد، باید حواسش به دست اندازها و چالش های موجود در جاده ها باشد و با سرعتی مطمئنه حرکت کند.

در هنگام جابه جایی این سینی های حساس از پرت کردن آنها جداً خودداری کنید و نهایت ظرافت و دقت را رعایت بفرمایید تا آسیبی به شکل ظاهری سینی ها وارد نشود و طراحی آن از بین نرود.

همه این رعايت ها باید در اولویت بعد از کیفیت ساخت سینی ها مطرح گردد. اگر سینی ها از کیفیت ساخت خوبی برخوردار نباشند، قطعاً رعایت این نکات بی فایده خواهد بود.

در صورتی که از سینی های با کیفیت بد خریداری کرده باشید. با کمترین اشاره ممکن این سینی ها شکل ظاهری خود را از دست خواهند داد. و بلا استفاده می‌شوند.

زیرا که کیفیت ساخت سینی ها و ضخامت سینی ها دو جز اصلی در انتخاب سینی مورد نظر شما هستند و شما باید در هنگام خرید به این نکات توجه ویژه داشته باشید.

ضخامت سینی مورد استفاده شما باید در حد استاندارد خاص خود باشد. نه خیلی نازک و نه خیلی قطور باشد. اگر سینی قطور باشد و ضخامت زیادی داشته باشد، سینی سنگین خواهد بود و سنگینی سینی سبب می شود که موتور توان چرخاندن آن را نداشته باشد.

علاوه بر این سینی نازک نیز مشکلات خاص خود را دارد و به راحتی می‌تواند سینی نازک خمیده شود و شکل اصلی خود را از دست بدهد. ضخامت استاندارد سینی مال پروانه ای باید بین ۲ تا 2.5میلی متر باشد.

علاوه بر ضخامت استاندارد باید سینی به صورت کاملا صاف و یک دست و یک تکه بدون کوچکترین جوش خوردگی و خم شدگی باشد. علاوه بر این نکات ذکر شده باید یک‌سری نکات کلی را در هنگام کار کردن با این سینی ماله پروانه ای را رعایت کنید که در ادامه به بیان این نکات خواهیم پرداخت.

نکات بسیار مهمی که در هنگام حمل سینی ماله پروانه‌ای

نکات خاص و ویژه برای حفظ و نگهداری بیشتر از سینی ماله پروانه

نکات خاص و ویژه برای حفظ و نگهداری بیشتر از سینی ماله پروانه آن هنگام کار با آن که باید حتما رعایت کنید:

باید توجه داشته باشید که سینی ماله پروانه‌ای یک قطعه مصرفی برای دستگاه شما می باشد که همراه با تیغه های همراه کار صاف کردن سطح بتن را برعهده دارند، باید به یک‌سری نکات توجه داشته باشید تا در هنگام کار با این ابزار کار کردمطلوب و خاص دستگاه را به خطر نیاندازد.

هنگامی که شما سینی ماله پروانه ای را بر روی دستگاه سوار می کنید باید توجه داشته باشید که با سرعت ملایم تری اقدام به کارکردن کنید در این صورت موتور به صورت بهینه تر کار خواهد کرد.

شما همچنین باید به محل اتصال چنگک ها به بدنه سینی توجه شایانی داشته باشید که از استحکام کافی برخوردار باشند.

چرا که هرگونه لقی و یا ناسالمی چنگک ها سبب عدم تعادل سینی در زیر دستگاه ماله پروانه‌ای شما خواهد شد که در نهایت وسبب فشار به موتور دستگاه شده و خرابی به بار می آورد.

زمانی شما می توانید از سینی ماله پروانه‌ای به موقع استفاده کنید که کارکرد مطلوبی داشته باشد و کمترین آسیب را به دستگاه شما وارد کند. که آب مازاد بر روی سطح بتن خشک باشد در صورتی که زودتر و در موعد مقرر این کار صورت نگیرد، مشاهده خواهید کرد که سینی ماله پروانه ای درون سطح بتن فرو خواهد رفت.

علاوه بر این در اثر نیروی بسیار قوی که سطح بتن خیس بر بدنه سینی وارد می کند. فشار زیادی را گیر بکس و موتور تحویل خواهند کرد که در نهایت این فشار سبب خم شدن سینی ماله پروانه‌ای شما خواهد شد.

علاوه بر این ممکن است سبب ایجاد تاب درسینی نیز بشود که در نهایت مجبور خواهید بود سینی ماله پروانه‌ای جدیدی را تهیه کنید که مناسب دستگاه شما باشد. 

نکات بسیار مهمی که در هنگام حمل سینی ماله پروانه‌ای

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر