خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

آیا موتور برق بی صدا وجود دارد؟

انواع موتور برق بی صدا

فهرست مطالب

موتور برق از تجهیزات مهم در هنگام قطعی جریان برق می‌باشد. شما با این وسیله می‌توانید به صورت موقت و دائم برای راه‌اندازی وسایل برقی استفاده نمایید. در این میان یک مسئله آزاردهنده وجود دارد و آن صدای ایجاد شده توسط دستگاه می‌باشد. برای حل مسئله صدا، راه‌حل‌هایی از جمله کار گذاشتن اگزوز می‌تواند اثربخش باشد.

 در اینجا یک سوال پیش می‌آید، آیا موتور برق بی صدا وجود دارد؟ مدلی که نیاز به فعالیت‌های اضافه برای حذف صدا نداشته باشد. در این مطلب به این سوال جواب خواهیم داد.

آیا موتور برق بی‌صدا وجود دارد؟

بیشتر صدای مولد برق بر اثر کارکرد موتور آن می‌باشد و چون محفظه صدا ندارد این صدا پخش می‌شود.

 این سوال که آیا مدل بی صدا وجود دارد یا خیر، باید دید منظور شما از بی صدا بودن چیست. اگر دنبال مدلی هستید که هیچ صدایی نداشته باشد، این مدل در حال حاضر ساخته نشده است. وقتی می‌گوییم موتور برق بی صدا منظور ما مولد برق کم صدا می‌باشد که باعث آزار شما و همسایگان نشود.

انواع موتور برق اینورتری

انواع مولد برق بی صدا

اگر بخواهیم به صورت کلی به مفهوم بی صدا بودن مولد برق بپردازیم، به دو گروه بنزینی و دیزلی برخورد می‌کنیم. در این مطلب سعی کرده‌ایم این موارد را با هم بررسی نماییم. 

دسته بنزینی

در مدل‌های بنزینی معمولی یا اصطلاحا اوپن، میزان صدای 68 الی 85 دسیبل تولید می‌شود که در صورت استفاده در مناطق مسکونی، می‌تواند دردسرساز باشد. برای حل معضل صدا، کمپانی‌های سازنده مدل بی صدا را روانه بازار کردند.

مدل‌های بی صدا با توجه فناوری به کار رفته در آن‌ها علاوه بر تولید برق بدون نوسان، میزان صدا را تا حدود زیادی کاهش داده است. این مدل‌ها بسیار پرکاربرد بوده و همچنین قیمت بالایی دارند. 

موتور برق بی صدای بنزینی

بهترین مدل‌های بنزینی بی صدا

از برند‌های معروف در زمینه تولید مدل‌های بنزینی بی صدا می‌توان برند هوندا، هیوندای، لانسین، راتو، فیرمن و هواسدان را نام برد. 

یکی از ایراد‌های وارد بر مدل‌های بی صدا محدودیت توان می‌باشد، که برند‌های لانسین و هواسدان این مسئله را با ارائه توان‌های بالاتر مرتفع کرده است.

موتور برق اینورتری بنزینی

دسته دیزلی

موتور برق‌های دیزلی صدای به مراتب بیشتر از مدل‌های بنزینی ایجاد می‌نماید، صدایی بالای 85 دسیبل که بسیار آزاردهنده می‌باشد که حتی برای شنوایی شما نیز ضرر خواهد داشت.

سری‌ جدید مدل‌های دیزلی به صورت کانوپی‌دار به بازار عرضه می‌شود. به مدل‌ دیزلی با محفظه عایق صدا اصطلاحا کانوپی می‌گویند. این مدل‌ها در کاهش صدا بسیار موثر عمل کرده و میزان صدا را تا حد 65 دسیبل کاهش داده است.

موتور برق بی صدا دیزلی

بهترین مدل‌های دیزلی بی صدا

برند‌های قدرتمندی در زمینه تولید مدل دیزلی بی صدا فعالیت کرده‌اند، از جمله برند‌های معروف می‌توان از کمپانی‌های زیر نام برد:

برند کاما

کمپانی کاما از جمله برند‌های ریشه‌دار در تولید موتور‌های دیزلی و مولد برق می‌باشد. این شرکت مدل 7000 توان 5.5 کیلووات و مدل 8800 توان 6.5 کیلووات را به بازار عرضه کرده است. صدای این مدل‌ها به میزانی کم است که می‌توان در فروشگاه‌ها استفاده کرد.

موتور برق اینورتری دیزل برند کاما
برند کوپ

یکی از پرتنوع‌ترین برند‌های تولید‌کننده دستگاه دیزلی بی صدا، کمپانی کوپ می‌باشد. این برند مدل دیزلی کانوپی‌دار از توان 4.5 کیلووات تا 11 کیلووات تولید و عرضه کرده است. یکی از بهترین مدل‌های تولیدی کوپ، مدل KDF 8500 QQ با توان 5.5 کیلووات می‌باشد، این مدل سوپر سایلنت بوده و از همه مدل‌های دیزلی کانوپی‌دار کم صداتر می‌باشد.

موتور برق بی صدا دیزل برند koop
برند واکسون

با توجه به بالا بودن هزینه خرید مدل کانوپی‌دار، برند واکسون از قیمت مناسب تری نسبت به برند‌های دیگر برخوردار است.

کمپانی واکسون در این زمینه توان 5.5 و 7 کیلووات را ارائه کرده است.

  • قیمت موتور برق دیزلی بی صدا چه مقدار است؟

    مدل‌های دیزلی بی صدا از رنج قیمت 50 میلیون تومان شروع می‌شود تا مدل سوپر سایلنت کوپ که حدود 73 میلیون تومان می‌باشد.

  • قیمت موتور برق بنزینی بی صدا از چه رنجی شروع می‌شود؟

    در حال حاضر قیمت یک کیلووات سایلنت از رنج 16 میلیون تومان شروع می‌شود تا توان 3 کیلووات برند راتو که 40 میلیون تومان می‌باشد.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر