خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ارتعاش بتن توسط موتور ویبراتور

فهرست مطالب

امروزه در صنعت ساختمانسازی، ایجاد ارتعاش در بتن و لرزاندن سطح آن از ضرورت ها و مراحل اصلی در عملیات بتن ریزی محسوب می گردد که جهت تثبیت بتن، افزایش مقاومت آن، گرفتن آب های اضافی، هم اندازه نمودن دانه های بتن و در نهایت ایجاد بتنی مستحکم و استاندارد به کار گرفته می شود. ابزارهای اصلی جهت لرزاندن سطح بتن و افزایش مقاومت آن، موتور ویبراتور بوده که این تجهیزات در مدل های مختلف در بازار موجود می باشند. در این مقاله قصد داریم انواع این تجهیزات و نحوه کار با آن ها را برای شما شرح دهیم.

1- موتور ویبره بنزینی

موتور ویبراتور بنزینی یکی از پرکاربردترین و پراستفاده ترین انواع ویبراتور بتن بوده که توسط نیروی محرکه بنزین کار می کند. شیلنگ ویبراتور مکانیکی به واسطه کوپلینگ به این دسته از موتور ویبراتور اتصال نموده و در عملیات بتن ریزی به واسطه لرزاندن بتن، کیفیت، استحکام و دقت مناسبی می دهند. از معروفترین و باکیفیت نوع شیلنگ ویبراتور بتن که در داخل ایران تولید می گردد می توان به شیلنگ ویبراتور ایران کوب اشاره نمود.

از معروفترین برندهای موتور ویبره موجود در ایران می توان به موتور ویبراتور روبین و موتور ویبراتور هوندا اشاره نمود که از لحاظ قدرت و کیفیت در سطح بالا و قابل قبولی هستند.  این دسته از موتور ویبره بتن قابلیت اتصال شیلنگ در سایزهای 1، 1.5، 2 و 2.5 اینچ را دارا می باشد.

 

نکته: پراستفاده ترین نوع موتور ویبراتور بنزینی در ایران موتور ویبراتور بنزینی روبین می باشد. قیمت ویبراتور بنزینی روبین با توجه به کیفیت و طول عمر بالای آن بسیار مناسب است.

بررسی قیمت موتور ویبراتور بنزینی:

قیمت موتور ویبره بنزینی روبین و  هوندا مبلغی بین 1.300.000 تا 2.000.000 تومان می باشد. البته  این نکته را مدنظر داشته باشید که به طور معمول قیمت موتور ویبراتور روبین از هوندا بیشتر می باشد.

2- موتور ویبره برقی

نیروی محرکه این دسته از موتور ویبره بتن به واسطه برق تکفاز تامین شده و در دو نوع اصلی موتور ویبره برقی پایه ثابت و موتور ویبره برقی پایه متحرک در بازار موجود می باشد. موتور ویبره برقی به عنوان موتور ویبره کوچک شناخته شده که فضای کمی را اشغال می کنند و قدرت مناسبی دارند. قیمت موتور ویبره برقی از انواع بنزینی و دیزل پایین تر است، اما طول عمر این دسته از ویبراتور برقی بتن نسبت به انواع دیزل و بنزینی پایین تر است. 

نکته: به طور معمول طول عمر ویبراتور برقی بتن پایه ثابت از نوع پایه متحرک بالاتر است اما نوع متحرک دارای انعطاف پذیری و قدرت مانور بیشتری هستند. از لحاظ قیمتی نیز قیمت ویبراتور برقی بتن پایه ثابت از نوع پایه متحرک بالاتر است. 

 

بررسی قیمت موتور ویبره برقی:

قیمت موتور ویبراتور برقی مبلغی بین 950.000 تا 1.200.000 تومان بوده، که بسته به پایه ثابت بودن و یا پایه متحرک بودن موتور این قیمت تغییر می نماید. به طور معمول قیمت موتور ویبراتور برقی پایه ثابت از نوع پایه متحرک بیشتر است.

3- موتور ویبره دیزلی

در پروژه های با حجم بالا و کاربری های خاص از این دسته از موتور ویبره استفاده می گردد. موتور ویبره دیزلی دارای قدرت بسیار زیادی بوده و وزن موتور نسبت به انواع ویبراتور برقی و ویبره بنزینی بتن سنگین تر بوده و عملیات جابجایی موتور در حین عملیات با دردسرهای بیشتری همراه خواهد بود. از لحاظ قیمتی نیز قیمت ویبراتور بتن دیزلی از انواع برقی و بنزینی بالاتر می باشد. به همین دلایل در پروژه های بزرگ و انجام عملیات به مدت زمان زیاد از این دسته از موتور ویبره بتن استفاده بیشتری می گردد. این دسته از موتور ویبراتورهای قابلیت اتصال شیلنگ ویبراتورها در سایزهای 1، 1.5، 2، 2.5 و 3 اینچ را دارا می باشند.

 

بررسی قیمت موتور ویبره دیزلی:

قیمت موتور ویبراتور دیزل به دلیل کیفیت بالای موتور و گران تر بودن و قدرتمندتر بودن موتور دیزل نسبت به نوع بنزینی، مبلغی بین 2.300.000 تا 3.000.000 می باشد. ویبره بتن دیزلی به عنوان گران قیمت ترین نوع موتور ویبراتور به حساب می آید که دارای قدرت و طول عمر بالاتری نسبت به انواع دیگر می باشد.

4- ویبراتور دریلی:

عامه مردم ویبراتور دریلی را به عنوان نوعی شیلنگ ویبره بتن می شناسد، اما جالب آنکه به دلیل یک سره بودن موتور ویبره و شیلنگ ویبراتور می توان این دسته از ویبراتور بتن را به عنوان موتور ویبراتورها برشمرد. ویبراتور دریلی از لحاظ کاربری به عنوان راحت ترین نوع موتور ویبراتور جهت انجام عملیات بتن ریزی برای اپراتور محسوب می گردند که هیچ نیازی به استقرار موتور ویبره بتن در یک محل به صورت ثابت وجود نداشته و به طور همیشگی شیلنگ و موتور ویبراتور همراه اپراتور خواهد بود. ویبره دریلی بتن با برق تکفاز کار نموده و در پروژه های با حجم متوسط و کوچک کارآیی بسیار بالا و مناسبی دارند. به طور معمول شیلنگ ویبراتور نصب شده بر روی ویبره دریلی، شیلنگ با قطر 1.5 اینچ می باشد.

شیلنگ ویبراتورهای دریلی در انواع ۲ متری و ۳ متری و با بدنه پلاستیک و آلمینیوم در بازار موجود می باشند.

نکته: از لحاظ کاربری و سهولت در استفاده ویبراتور دریلی به عنوان ایده آل ترین نوع موتور ویبراتور شناخته گردیده که در اکثر پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام خرید ویبراتور دریلی توجه داشته باشید که حتما موتور قدرتی معادل 1200 وات داشته باشد.

قیمت ویبراتور دریلی:

قیمت موتور ویبره دریلی مبلغی بین 600.000 تا 900.000 تومان بوده که بسته به طول شیلنگ و پوسته آلمینیوم و پوسته پلاستیک بودن شیلنگ ویبره دریلی، این قیمت متغیر است. ویبراتور دریلی را می توان به عنوان ارزانترین نوع ویبراتور بتن دانست که راحت ترین کاربری در میان شیلنگ ویبراتورها را داراست.

نکته: به طور معمول قیمت شیلنگ ویبراتور دریلی بدنه آلمینیومی از شیلنگ ویبره دریلی بدنه پلاستیکی بیشتر بوده که این علت این امر را می توان کیفیت و طول عمر بالاتر نوع پوسته آلمینیومی دانست.

آیتم های اصلی در خرید موتور ویبراتور:

حال پس از توضیح انواع موتور ویبراتور این سوال در ذهن مخاطبین عزیز پیش می آید که کدام نوع موتور ویبراتور را خریداری کنیم؟ در مقاله راهنمای انتخاب  موتور ویبراتور به موارد حائر اهمیت و تاثیرگذار در خرید موتور ویبره به طور کامل اشاره کردیم، در این قسمت چندین مورد اصلی در مورد نحوه انتخاب و خرید موتور ویبره بتن را برای شما بیان می کنیم:

1-    حجم پروژه شما به چه میزان می باشد؟

2-    5- آیا در محل دسترسی به برق وجود دارد؟

3-    شلنگ ویبراتور با چه قطری را می خواهید به موتور متصل کنید؟

4-    آیا فضایی برای استقرار موتور ویبراتور در محل و اتصال شیلنگ به آن وجود دارد؟

5-    چه مقطعی را می خواهید بتن ریزی کنید؟ (کف، ستون، جدول، محوطه، قالب، دیوار)

امیدواریم با مواردی که در این مقاله ذکر شد توانسه باشیم شما را در انتخاب و خرید موتور ویبره بتن مناسب با توجه به نیازی که دارید، راهنمایی مناسبی نموده باشیم. در صورت هرگونه ابهام یا سوال در مورد موتور ویبراتورها و شیلنگ ویبراتورها می توانید از طریق تماس با کارشناسان فنی شرکت نیکاکورپ از مشاوره فنی رایگان آن ها بهره مند شوید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر