خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

اره برقی ادون

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
اره برقی ادون
  • اره برقی ادون
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

اره موتوری

در گذشته برای بریدن، هرس کردن و قطعه‌قطعه کردن چوب و درخت از انواع اره دستی استفاده می‌شد که کار با آن ها به زمان زیادی نیاز داشت. استفاده از اره‌های کلاسیک نیازمند نیروی دست و قدرت جسمانی بالا است در حالی که وسایل جدید مجهز به موتور هستند و نیروی محرکه‌ی خود را از برق و انواع سوخت‌ها تامین می‌کنند.

وسایل و ابزارآلات امروزی سبب افزایش سرعت و کارایی در انجام کارها می‌شوند و راندمان عملیات را بالا می‌برند. این روزها ابزارآلات فنی جای وسایل فنی کلاسیک و دستی را گرفته‌اند و از نیروی جسمانی نسبت به گذشته کمتر استفاده می شود. اره زنجیری یا همان اره موتوری وسیله ای است که بیشتر باغبانان با آن آشنا بوده و در اکثر امور خود از آن استفاده می کنند.

اره برقی یا به عبارت صحیح‌تر اره زنجیری نوعی اره‌ی قابل حمل مکانیکی است. این اره دارای یک زنجیر دورانی است که روی این زنجیر دندانه‌هایی برای برش قرار گرفته است. این اره برای کار با چوب و مخصوصا کار روی تنه و کنده درختان زنده یا قطع شده یا قطعات بزرگ چوب استفاده می‌شود.

در واقع اره موتوری یا اره زنجیری که به اره برقی نیز معروف است از جمله اره‌هایی است که بیشتر برای قطع و هرس درختان استفاده می‌شود. این اره از تیغه‌ای به شکل ساطور و صفحه‌ای فلزی تشکیل شده که دور تا دور تیغه را زنجیری دندانه‌دار که مانند تیغ اره عمل می‌کند، پوشانده است.

این زنجیر که از نظر ظاهری شبیه به تسمه دوچرخه است با نیروی هیدرولیکی یا برقی با سرعت به دور تیغه چرخیده و با دندانه‌های تیزی که در فواصل معین روی زنجیر تعبیه شده عملیات برش را انجام می‌دهد.

اره موتوری

آشنایی با ابزارآلات ادون

دنیای ابزار بی شک دنیایی رو به تکامل و پیشرفت محسوب می شود، همه روزه شاهد تولید و ارتقا انواع مختلف ابزارها در برند های گوناگون با محصولاتی مدرن تر، کاربردی تر و اقتصادی تر هستیم. رقابت در بازار شرکت های تولیدی سبب ایجاد شرکت هایی با تمرکز بر روی گروه خاصی از محصولات شده است.

  محصولاتی که با ساده کردن کارهای روزمره تلاش دارند تا سهم قابل توجهی از فروش ابزار را به خود اختصاص دهند.

برند ابزارآلات Edon 

 ادون یک شرکت معتبر جهانی است که فعالیت خود را در سال 2001 در زمینه تولید ابزار آلات صنعتی آغاز کرد.

ادون توسط شخصی به اسم ژجیانگ ادون تاسیس شد و با دارا بودن بیش از ۶۰۰ کارمند، در زمینه تولید انواع ابزار برقی با برند ادون مشغول به فعالیت می باشد. عمده محصولات تولیدی این برند شامل دستگاه اینورتر جوشکاری،  انواع مختلف ابزار برقی با کاربرد های خانگی و نیمه صنعتی می باشد.

این شرکت که در ابتدا با تولید اینورتر، کمپرسور و سایر ابزارآلات برقی کار خود را آغاز کرد، حال پس از مدت کمتر از بیست سال به یکی از برند های نامی در تولید ابزارآلات صنعتی تبدیل شده است. شرکت ادون به دلیل خدمات پس از فروشی که به مشتریان ارائه می دهد در میان خریداران بسیار مورد پسند می باشد.

اره های زنجیره ای و تولید ابزار آلات باغبانی از جمله تولیدات مهم شرکت ادون می باشد که به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت در میان کاربران محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

آشنایی با ابزارآلات ادون

ابزارآلات ادون ساخت کدام کشور است؟

برند ادون ساخت کشور چین بوده و از جمله برندهای ابزار های برقی ارزان قیمت و از پرفروش ترین ابزار آلات موجود در ایران به شمار می رود. دلیل این امر، عدم تناسب کیفیت و قیمت برند های ابزار موجود در بازار ایران پس از تحریم بوده که موجب عدم ارائه ابزار با کیفیت در قبال افزایش قیمت شده است.

در این میان ابزار ادون به ویژه ابزار برقی ادون توانسته است بازار مناسبی در ایران برای خود دست و پا کند، چرا که علاوه بر قیمت مناسب، از کیفیت مطلوب و همچنین تنوع زیاد محصولات نیز برخوردار است.

کیفیت ابزارآلات ادون

در بازار ابزارآلات ایران برندهای معتبر و با کیفیت زیادی وجود دارد که ساخت کشورهایی مانند آلمان، آمریکا، ژاپن و … می باشد. اما به دلیل اعمال تحریم ها در چند سال اخیر، برندهای معتبر و با کیفیت و اورجینال بسیار کم یافت می شود و در صورت خراب شدن و آسیب دیدن این ابزارها باید هزینه های هنگفتی برای تعمیر آنها پرداخت، چرا که خدمات فروش گسترده و مناسبی ندارند.

از این رو نظرات نسبت به تهیه این برند ها به میزان زیادی تغییر کرده است با توجه به این که سهولت دسترسی به  قطعات یدکی به عنوان یکی از شاخص های انتخاب برند های ابزارآلات مطرح شده است. در صورتی که از ابزارآلات ادون استفاده کنید و نیاز به خدمات و تعمیرات بعد از خرید محصولات مورد نظر خود داشته باشید، دو مزیت پیش روی شماست.

اول اینکه هزینه تعمیر شما به دلیل سهولت دسترسی به قطعات یدکی به شدت پایین است و موضوع دوم و مهم دیگر قیمت مناسب برای خرید مجدد محصول است، چرا که با خرید مجدد محصولات این برند هزینه زیادی به شما تحمیل نخواهد شد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در بازار ایران، اکثرا برندهای چینی و ایرانی به فروش می رسند. برخی از این ابزارها کره ای، آلمانی و ژاپنی اند اما مونتاژ ایران یا چین و تحت لیسانس عرضه می شوند.  همان طور که می دانید کیفیت محصولات تولید شده توسط کشور چین نیز متفاوت می باشند.

محصولات تولید شده توسط این کشور درجه ۱ تا ۳ را شامل می شوند. محصولات ادون از نظر کیفیت در سطح متوسطی قرار می گیرند اما به دلیل گستردگی آن در بازار، قیمت بسیار مناسبی دارند.

کیفیت ابزارآلات ادون

گارانتی محصولات ادون

به تعهدنامه ای که تولید کنندگان به مصرف کنندگان در قبال خرید یک محصول ارائه می نمایند گارانتی گفته می شود. طبق این تعهد نامه، تولید کنندگان متعهد می شوند که در مدت زمان مشخصی که در برگه ضمانت نامه ذکر شده، محصول عرضه شده کاملا درست و بدون مشکل کار خواهد کرد و  در غیر این صورت تولید کننده باید محصول مورد نظر را تعمیر یا تعویض کرده و پس بگیرد.

انواع اره موتوری

اره زنجیری یا اره موتوری در مدل‌های مختلف و در سه نوع بنزینی، برقی و شارژی (بی‌سیم) در بازار موجود است که در ادامه به معرفی اره برقی خواهیم پرداخت.

اره زنجیری برقی ادون

اره زنجیره ای یا اره موتوری یا اره برقی از نام های دیگر اره های بنزینی هستند، این ابزار یکی از مهمترین ابزارآلات یک باغبان حرفه ای محسوب می شود. اره های زنجیره ای با توجه به نوع سوخت به دو دسته اره زنجیره ای برقی و بنزینی تقسیم می شوند.

اره های بنزینی به دلیل دردسترس بودن و نبود محدودیت پرفروش تر از اره های برقی هستند. اره های زنجیره ای معمولا دو سرعته هستند و کاربر می تواند گشتاور اره را تنظیم کند.

اره زنجیری برقی از مدل‌های بنزینی کوچک‌تر اند، یک موتور برقی دارند که با یک سیم به برق متصل می‌شود بنابراین احتیاجی به سوخت و منبع سوخت (باک بنزین) ندارند.

اره های زنجیری برقی از اره زنجیری‌های موتوردار دیگر ارزان‌تر اند، دود و صدای کمتری تولید می‌کنند و سبک‌تر هم هستند و به نوعی انتخاب بهتری برای افراد تازه کار و کسانی است که از این وسیله در خانه یا کارگاه خود استفاده می‌کنند. اما به خاطر وجود سیم، قدرت حرکت پایینی دارند و نمی‌توان به راحتی و در هر موقعیتی از آن‌ها استفاده کرد.

موتور الکتریکی موجود در این نوع ابزار قدرت کمتری در مقایسه با مدل بنزینی فراهم می‌کند، به همین خاطر برای کارهای محدود‌تری که نیاز به قدرت زیادی ندارد از آن‌ها استفاده می‌شود. در دستگاه‌های سیمی قدرت دستگاه با آمپراژ یا توان آن مشخص می‌شود. بسیاری از اره ها با نیروی محرکه برقی از موتور الکتریکی  AC استفاده می کنند که سیم بلندی دارد و می توان آن را به برق شهری وصل کرد.

البته این نوع اره ها بیشتر در کارگاه ها و منازل مورد استفاده قرار می گیرد. اره موتوری برقی در اندازه ها و قدرت های گوناگون موجود می باشد. معمولا اره موتوری برقی سایز ها و اندازه های کوچک تری نسبت به بقیه مدل ها دارد چون که موتور بنزینی بسیار بزرگ تر از موتور الکتریکی است.

کوچک بودن اره موتوری برقی باعث شده وزن آن نیز سبک تر شود. پیشنهاد می شود هنگام خرید اره موتوری حتما به نوع موتور، قدرت موتور، طول کابل و طول تیغه توجه شود چون اره موتوری مدل ها و اندازه های بسیار متنوع تری نسبت به اره بنزینی دارد.

نوع الکتریسیته مصرفی این اره نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. اره موتوری برقی دارای سیستم ترمز است که هنگام وقوع هر گونه حادثه ای، دستگاه خود به خود خاموش می شود.

انواع اره موتوری

کاربرد های اره برقی:

اره های زنجیری به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارند، در بسیاری از صنعت ها کاربرد دارند

که برخی از این صنایع در زیر، نام برده شده اند:

•    آتش نشانی

•    تهیه هیزم از درختان

•    نجاری

•    مجسمه سازی

•    قطع و انداختن درختان خشک

•    هرس کردن درختان

•    برداشت چوب از مزارع تولید چوب

•    بریدن بتن و آسفالت

•    قطع درختان جنگل در صورت وقوع آتش سوزی در جنگل به منظور مهار آتش

•    بریدن یخ

کاربرد های اره برقی

مشخصات فنی اره برقی ادون

اره زنجیری برقی ادون دارای تیغه ای به طول 40 سانت و و موتور قدرتمند با 1800 اسب بخار قدرت می باشد که به راحتی نیاز هر کاربری را برطرف خواهد کرد.

از جمله ویژگی های اره زنجیری برقی ادون بدنه خوش‌دست با طراحی ارگونومیک و عایق دوبل ، قابل استفاده در بدترين شرايط آب و هوايي ، سیستم قفل بر روی دسته جهت سهولت در هنگام کارکرد و زنجیر ساخته شده از کروم اشاره کرد.

توجه داشته باشید با توجه به شرایط بازار ممکن شکل ظاهری محصول متفاوت باشد.

قبل از خرید اره زنجیری به این ۴ نکته توجه کنید:

هنگام خرید اره زنجیری توجه به چهار نکته ضروری به شمار میرود: طول تیغه یا ساطور اره، نوع موتور(بنزینی یا برقی) و قدرت آن(سی سی، ولت،آمپر و…)، ویژگی های امنیتی، شرایط فیزیکی و توان بدنی استادکار.

مشخصات فنی اره برقی ادون

طول تیغه یا ساطور اره زنجیری

طول تیغه اره میزان برش آن و بزرگترین سایز چوب که اره میتواند برش دهد را بیان می کند. اگر شما یک کاربر عادی هستید دانستن این نکته لازم است که تکه های بزرگ تر چوب را هم میتوان با اره های کوچک برش داد، تنها لازم است عملیات برش را در دو مرحله انجام دهید.

برای مثال یک تیغه ۴۰ سانتیمتری میتواند دو برابر طول خود، یعنی تنه درخت حدود ۸۰ سانتیمتری را برش دهد. اما آنچه توان واقعی برش اره زنجیری را مشخص میکند چیزی بیش از طول تیغه است. آیا موتور اره ۴۰ سانتی شما قدرت کافی برای برش تنه ۸۰ سانتی متری درخت را تولید میکند؟

برای برش ایمن با اره زنجیری، طول ساطور اره باید حداقل ۵ سانتی متر بیشتر از عرض تنه درخت باشد. بنابراین برای برش تنه ۳۵ سانتی متری باید اره ای با ساطور ۴۰ سانتی متری داشته باشید.

به طور کلی اگر کاربر خانگی هستید و چند مرتبه در سال از اره زنجیری استفاده میکنید، یک اره با طول ساطور کمتر از ۳۵ سانتیمتر، برای برش های متوسط تیغه های ۴۰ تا ۵۰ سانتی متری و اگر کاربر فوق حرفه ای هستید و اره زنجیری را برای کاربردهای سنگین میخواهید تیغه ۵۵ تا ۹۰ سانتی متری را انتخاب کنید.

بیشتر اره های زنجیری رایج سایز ۳۵ تا ۵۰ سانتی متری دارند. معمولا شرکت های تولید کننده اندازه برش مناسب را برای هر مدل اره برقی اعلام میکنند بنابراین با توجه به دستورات راهنمای هر محصول و مشورت گرفتن از فروشنده میتوانید به راحتی اره زنجیری با طول مناسب را انتخاب نمایید.

طول بیشتر تیغه، تعادل اره را کاهش داده و استفاده از آن برای مدت طولانی را غیر ممکن و کنترل آن را سخت می کند؛ در نتیجه احتمال بروز حوادث را افزایش خواهد داد. بزرگترین خطر اره زنجیری اصطلاحا در رفتن آن است که با افزایش طول تیغه احتمال آن بیشتر می شود.

زمانی که صحبت از اره برقی یا اره بنزینی میشود کلمه در رفتن اره را زیاد میشنوید. یکی از دلایل در رفتن اره برخورد نوک تیغه با شیئ دیگر است. در برخی موارد هم زنجیر یا تیغه اره میان چوب گیر میکند. در چنین مواقعی ممکن است اره تغییر جهت داده و به سمت استادکار برگردد. جهت و میزان نیرویی که به اره وارد میشود، سرعت اره و مدت زمان لازم برای توقف آن در شدت در رفتن اره تاثیر دارد.

قدرت و نوع موتور اره برقی ادون

در اره زنجیری برقی عدد برحسب  وات بیانگر قدرت موتور است و هر چه این عدد بیشتر باشد اره برقی توان بیشتری دارد.

اره های برقی برای برش درختان نازک تر و هرس کاری درختان حیاط مناسب هستند. اگر قصد کار کردن در محیط های بسته یا در اماکنی که نباید سر و صدای زیادی ایجاد شود را دارید، از اره برقی استفاده کنید. با این حال اره های بنزینی قدرتمندتر از نوع برقی هستند، قابلیت جابه جایی و سرعت برش بیشتر دارند و برای کارهای نیمه حرفه ای و حرفه ای کاملا ایده آل هستند.

برای درخت های کوچک اره بنزینی با حجم ۳۰ تا ۴۰ سی سی، چوب های متوسط و نیمه قطور ۴۰ تا ۵۰ سی سی و برای برش چوب های خیلی قطور حجم موتور بیش از ۵۰سی سی مناسب است.

ایمنی

استفاده از اره زنجیری به تجربه و تبحر نیاز دارد. خرید اره زنجیری شبیه به خرید سایر ابزار نیست. تفاوت بین اره های زنجیری تفاوت در میزان خطری است که با استفاده نامناسب ممکن است داشته باشند. در حین کار با ابزار همیشه خطر آسیب دیدگی محتمل است اما با پیروی از چند توصیه ساده میتوان تا حد زیادی از آن اجتناب نمود.

هر سال بیش از یکصد هزار آسیب دیدگی در حین کار با اره زنجیری گزارش میشود. با توجه به قدرت بالای این ابزار، علاوه بر دانش و آگاهی، به تجربه و تمرین هم برای کار ایمن با اره زنجیری نیاز خواهید داشت.

علاوه بر انتخاب اره زنجیری مناسب بر اساس کاربرد و عملکرد، باید به خصوصیات و ویژگی های ایمنی به کار رفته در آن نیز توجه نمود. برای خرید اره زنجیری تنها به قیمت توجه نکنید. سلامت و امنیت شما بیش از این ارزش دارد.

تجهیزات ایمنی برای کار با اره زنجیری یک باید هستند. محصولات ایمنی که باید تهیه کنید شامل لباس مناسب، کفش کار، عینک محافظ، کلاه ایمنی، گوشی محافظ و دستکش هستند.

قدرت فیزیکی و توان بدنی

توان کاربر برای در دست گرفتن، کنترل و کار کردن با اره زنجیری، در کنار طراحی ارگونومیک و توازن دستگاه، به قدرت فیزیکی و نیروی جسمانی هم بستگی دارد. هنگام کار با اره زنجیری باید نوعی هماهنگی بین استادکار و ابزار برقرار باشد. اره زنجیری ابزار قدرتمندی است که باید به خوبی کنترل شود.

یک اره شاید در نگاه اول چندان سنگین به نظر نیاید ولی اما اگر با توان بدنی شما متناسب نباشد، خسته میشوید و کنترل آن برای تان سخت خواهد شد، در نتیجه احتمال آسیب دیدگی افزایش می یابد. به طور خلاصه میتوان گفت هرگز از اره خیلی بزرگ، خیلی سنگین و یا خیلی نا متوازن، استفاده نکنید.

قدرت فیزیکی و توان بدنی

تعمیر و نگهداری اره موتوری

جهت افزایش طول عمر اره زنجیری و اطمینان از آنکه دستگاه در شرایط کاری مناسب فعالیت می کند، پیروی از توصیه های تعمیر و نگهداری ضروری است. در این قسمت قصد داریم برخی از مهمترین نکات جهت افزایش طول عمر اره موتوری را برای شما بیان نماییم.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری اره زنجیری:

به صورت دوره ای سطح تیغه و سطح زنجیر را بررسی کرده و روانکاری و گریسکاری آن ها را انجام دهید. بهتر است قبل از هربار استفاده سطح زنجیر را روغنکاری نمایید.

همیشه زنجیر اره موتوری را تیز نگه دارید. این عمل نه تنها باعث افزایش کارآیی دستگاه در حین عملیات برش خواهد شد، بلکه ایمنی اپراتور در حین عملیات برش با اره برقی را تضمین خواهد نمود.

قبل از هربار استفاده، تیغه اره زنجیری را به طور کامل تمیز و بقایای ماده برش خورده را از روی آن پاک نمایید.

تعمیر و نگهداری اره موتوری

کلام آخر

اره زنجیری برقی ادون یکی از بهترین های بازار در تامین انواع نیازها و هدف ها می باشد. چرا که این خانواده از اره های موتوری ادون همراه با گستردگی بالا در تامین مشخصه های گوناگون از اره موتوری ساخته می ‌شوند. از جمله ویژگی های جالب در اره موتوری برقی می توان به ویژگی ترمز آن اشاره داشت که باعث می شود یک موتور الکتریکی، بسیار راحتتر و سریعتر از یک موتور بنزینی متوقف شود.

این موضوع باعث شده تا اره موتوری برقی از یک ویژگی امنیتی بسیار کاربردی با عنوان قطع کن حفاظتی بهره ‌مند باشد. با وجود این سیستم حفاظتی در صورت هر گونه احتمال بروز خطر، دستگاه به سرعت متوقف خواهد شد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5