خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انواع آبپاش مخفی شونده فضای سبز

فهرست مطالب

معرفی انواع آبپاش مخفی شونده فضای سبز

تامین آب فضای سبز در مناطق خشک یک چالش اساسی است. درصد بالایی از فضای سبز چمنزارهایی ایجاد می کند که مناظر پر مصرف آب هستند. با توجه به ارزش های محیطی، تفریحی و ورزشی چمنزارها، آنها در توسعه فضای سبز شهری جزء غیر قابل جابجایی محسوب می شوند.

در این مقاله راهبردهای استفاده موثر از آب در مناطق چمن زنی با استفاده از روش های مطالعه كتابخانه بررسی و بحث شده است.

با توجه به نتایج به دست آمده، ابتدا توصیه می شد که میزان تقاضای آب تورهای با استفاده از روش های دقیق علمی محاسبه شود. یازده راهبرد از جمله انتخاب گونه های مناسب گیاه ، برداشتن از ارتفاع مناسب ، برداشتن لایه خارش ، استفاده از فاضلاب به عنوان منبع آبیاری ، استفاده از سوپر جاذب ها ، استفاده از آبیاری تنظیم شده ، استفاده از سیستم های آبیاری زیرسطحی ، جایگزینی چمنزارها با زمین مناسب گیاهان پوششی، استفاده از سورفکتانت ها و سایر مواد شیمیایی مانند پاکلوبوترازول و قارچهای آندوفی ، به عنوان راهکارهای فردی یا ترکیبی برای استفاده کارآمد از آب در مناطق مختلف پیشنهاد شده است.

این نتایج در برخی موارد به عنوان رهنمودهای اجرایی توسط متخصصان فضای سبز به منظور کاهش مصرف آب در این بخش قابل استفاده است و در موارد دیگر می توان از آنها به عنوان مطالعات مینا کاری مقدماتی برای تحقیق در زمینه مدیریت پایدار برج های گازی استفاده کرد.

نصب آبپاش مخفی شونده فضای سبز آبیاری می تواند راهی عالی برای آب دادن منظم چمن های شما باشد که می تواند در صرفه جویی در مصرف آب نیز به شما کمک کند.

آیا تا به حال در مورد نصب آبپاش مخفی شونده فضای سبز فکر کرده اید؟ در اینجا نکاتی را در مورد مراحل کلیدی استفاده از این آبپاش ها در نظر گرفته ایم.

انواع مختلفی از نازل های انواع آبپاش فضای سبز

چهار نوع معمول از نازل آبپاش مخفی شونده فضای سبز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این موارد شامل پنهان، چرخشی (ضربه یا چرخ دنده) و آبیاری لکه ای است.

  •         آبپاش های مخفی شونده فضای سبز

آبپاش مخفی شونده فضای سبز آبپاش پاپ آپ نیز نامیده می شود. این مدل آب پاش، اغلب در سیستم آبیاری دائمی زیرزمینی استفاده می گردد. آنها دارای سرهایی هستند که برای استفاده هدایت می شوند تا از زیر زمین چمن بیرون بیاورند.

با پاشیدن نازل اسپری، حرکت در یک دایره شروع خواهد شد. این حرکت دوار می تواند شامل یک دایره کامل، یک چهارم یا نیمه باشد. هنگامی که آب پاش روشن است، سر از زمین بلند می کند و هنگامی که خاموش است به زمین باز می گردد.

معمولاً می توانید الگوی پاشش سر آبپاش را تا عرض 45 فوت تنظیم کنید. به طور کلی، این سیستم ها معمولا در عرض یک ساعت، یک تا دو و نیم اینچ آب در هر ساعت برای منطقه تحت پوشش تولید می کنند.

آبپاش مخفی شونده زمین فوتبال نیز از جمله این آبپاش ها می باشد.

  •         آبپاش های چرخشی

این نوع آبپاش ها دارای یک نازل مکانیکی برای شلیک یک جریان آب هستند. معمولاً می توانید الگوی اسپری را تنظیم کنید. مدل های مسکونی غالباً آب را تا 40 فوت از سر و بین ¼ و ½  اینچ آب در هر ساعت بیش از منطقه پوشش می دهند.

دو نوع دوار معمول وجود دارد، از جمله مدل های دنده ای و ضربه محور. در نسخه ضربه ای از بازوی با فنر استفاده شده است که نازل را چرخانده است. سپس، یک جریان آب به یک صفحه فلزی ضربه می زند، سر را چرخانده و آب را پخش می کند.

مدلهای چرخ دنده ای از فشار آب برای چرخش بسیاری از چرخ دنده ها استفاده می کنند. این نازل در حالی که آب اسپری می کند چرخانده می شود. هر دو گزینه به طور مشابه کار می کنند، گرچه گزینه های دنده محور ممکن است آرام تر باشند.

آبیاری نقطه ای

گاهی اوقات، آبپاش های میکرو آبیاری را مینی اسپری ها، اسپینرها یا حباب ها می نامند. این سرها آبیاری مستقیم گیاهان خاص را ارائه می دهند. آنها برای ردیف گیاهان یا باغ هایی با منظره کوچک ریشه به خوبی کار می کنند.

اغلب آنها در پایه گیاه نصب می شوند. با این حال، شما همچنین می توانید آنها را در فاصله سه تا پنج پا از هم فاصله دهید. آنها معمولاً روی خط قطره ای قرار می گیرند که بدون مزاحمت است.

آبپاش مخفی شونده فضای سبز چگونه کار می کند؟

تمام لوله ها و سرهای آبپاش مخفی شونده فضای سبز زیر سطح خاک دفن می شوند، کاملاً پنهان و دور تا دور آن ها با چمن مرتب پوشیده می شود. با روشن شدن سیستم، آبپاش های مخفی شده از زیر سطح زمین بلند می شوند و وقتی سیستم معمولاً توسط یک تایمر آبیاری اتوماتیک خاموش می شود، به عقب برمی گردند.

در اینجا مراحل اصلی ذکر شده است:

  •         مکان های چمن و آبپاش مخفی شونده فضای سبز خود را مشخص کنید: کمی فشار در آب وجود دارد، فشار آب، نوع سر آبپاش و الزامات پوشش همه آنها در طرح موثر هستند. برای داشتن یک طرح کارآمد آبپاش و پوشش مناسب ، شما نیاز به الگوهای اسپری با هم دارید.
  •         قبل از حفاری اندازه گیری کنید: قبل از شروع حفاری در حیاط خود بررسی کنید که هیچ کابل کم عمق و یا لوله ای وجود ندارد که هنگام نصب با آنها برخورد کرده و مانع کار شما شوند.
  •         لوله را بیرون بیاورید: لوله را روی سطح چمن بچرخانید و آبپاش و اتصالات خود را در جایی که می خواهید آنها را پیدا کنید قرار دهید.
  •         چاله مورد نظر را حفر کنید: یک چاله را در طول مسیر لوله حفر کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی عمیق باشد که آبپاش مخفی شونده فضای سبز پایین تر از سطح خاک باشند. این کار به جلوگیری از آسیب رسیدن به ماشین چمن زنی شما کمک می کند.
  •         لوله را در محل خود قرار دهید: لوله را در چاله خود قرار دهید و با استفاده از پین های آبیاری تقریباً 1 متر از هم جدا کنید.
  •         اتصال و برش اتصالات: لوله خود را به طول مورد نظر برش داده و در انتها یک گیره قفل را برای ایمنی اتصالات قرار دهید. گیره های قفل را در قسمت بالا و اتصالات را در خود محکم کنید. پس از مونتاژ ، هر تایمر یا پیشگیری کننده جریان برگشتی را که بخشی از سیستم شما هستند تشکیل دهید.
  •         انتهای لوله را آب بندی کنید: برای خاموش کردن انتهای لوله، یک قطعه انتهایی وصل کرده و در محل با گیره قفل در آن قرار بگیرید.
  •         اتصال به شیر و تایمر: اتصال لوله به شیر می تواند با کلیک روی اتصالات شیر ​​انجام شود. همچنین یک تایمر پیشنهاد می شود که می تواند به شیر کنترل آبیاری بگوید تا در زمان های از پیش تعیین شده برای مدت زمان از پیش تعیین شده باز و بسته شود. تایمرهای شیلنگ و تایمرهای قابل برنامه ریزی در دسترس هستند. تایمرهای قابل برنامه ریزی دارای ویژگی های گسترده تری هستند و به دلیل قابلیت های چشمگیری می باشند.
  •         روشن کردن سیستم: اکنون زمان مناسبی برای استفاده از سیستم است. سیستم را از نظر نشتی بررسی کنید، قبل از اتصال آبپاش، لوله های مربوط به خاک و سایر مواد زائد را از بین ببرید.
  •         بخش اصلی مخفی شونده را وصل کنید: نوار لوله کش را در اطراف نقطه اتصال ببندید و تمام پنجره های بازشو را به آن پیچ کنید.

انواع آبپاش مخفی شونده فضای سبز

نازل های آبپاش در دو نوع اصلی وجود دارد، اسپری ثابت و دوار، با طیف وسیعی از ارتفاعات و شعاع اسپری موجود است.

سرهای اسپری ثابت حرکت نمی کنند، آنها به سادگی در یک دایره کامل یا نیمه دایره اسپری می شوند.

سرهای اسپری دوار یک جریان با فشار بالا ارسال می کنند و می چرخند و به طور کلی می توانند یک منطقه بزرگتر را پوشش دهند.

برخی آبپاش ها دارای یک چرخش قوس 40-360 درجه و چرخش معکوس با شعاع 25 تا 50 فوت است که هر دو باعث آبیاری در چمن زنی شما می شود. یک آبپاش مخفی شونده فضای سبز با کیفیت بالا مشکلات کمتری را در طول زندگی خود به وجود می آورد و نیاز به نگهداری کمتری دارد. یکی دیگر از مزایای انتخاب آبپاش با کیفیت بالا، مراقبت در فرآیند طراحی برای اطمینان از وجود هر چه بیشتر کارآمد و دقیق در توزیع آب، کمک به شما در صرفه جویی در مصرف آب، پس انداز و صرفه جویی در سیاره است.

سرآبپاش مخفی شونده فضای سبز اگر به خوبی ساخته شوند می توانند سال ها خدمات را ارائه دهند. این سرویس به چندین آب دامنه می انجامد و باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود و نصب و تنظیم آن ساده است.

قبل از انتخاب نوع آبپاش مخفی شونده فضای سبز حتما به طور کامل محیط مورد نظر خود را بررسی کنید تا بتوانید مناسب ترین نوع آبپاش مخفی شونده فضای سبز را انتخاب کنید. میزان فشار آب تاثیر زیادی بر کارایی آبپاش مورد استفاده دارد. برای اندازه گیری فشار آب، یک فشار سنج را روی شیر آب یا منبع آب خارجی خود قرار دهید و سپس برای دستیابی به حداکثر جریان آب، باز کنید. این کار فشار آب استاتیک شما را اندازه گیری می کند.

بدیهی است شما نیاز به انتخاب آبپاش متناسب با نیازهای آبیاری و بودجه خود خواهید داشت. آبپاش مخفی شونده فضای سبز مناسب به اندازه و شکل کلی باغ شما و همچنین فشار و جریان آب موجود از منبع آب شما بستگی دارد. قیمت آبپاش ها بسته به مشخصات ، کیفیت و تولید کننده می تواند متفاوت باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر