خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

ایمنی تا چه حد در بالابر مصالح بر تضمین می گردد؟

فهرست مطالب

نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی چیست؟

یکی از تجهیزات مهم و اساسی برای ساختمان های در حال ساخت، بالابر ساختمانی می باشد. در زمان استفاده از آن ممکن است نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی رعایت نشود و همین امر سبب بروز مشکلات و حوادث گوناگونی شود به همین جهت بهتر است با نصب ایمن بالابر ساختمانی از بروز هر گونه حادثه جلوگیری کنید.

بالابر ساختمانی بر حسب نوع آن می تواند از حدود 300 کیلی گرم تا 3 تن را با ایمنی کامل تحمل کند. ارتفاع بالابر و سیم بکسل آن نیز می تواند متغیر باشد و هر کس بنا بر نیاز خود می تواند اندازه ی آن را انتخاب کند.

بالابر ساختمانی ایمن چیست؟

بالابر ساختمانی در واقع همان بالابر مصالح می باشد. از این وسیله ی ساختمانی برای جا به جایی کالا ها، تجهیزات، مصالح و ... به کار گرفته می شود. برای ایمنی بیشتر استفاده از این تجهیز بهتر است که جا به جایی نفرات را با آن انجام نداد. هر بالابر ساختمانی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که برای اجرای نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی باید آن ها را بشناسید.

 

قطعات و قسمت های مختلف هر بالابر ساختمانی شامل موارد زیر می باشند.

سیم بوکسل ، گیر بکس ، الکترو موتور ، کلید برق ، باکت ، استراکچر ، فولی و وینچ کشنده.

در زمان خرید باید نکات ایمنی کار با بالابر مصالح را حتما رعایت کنید. از مهم ترین مواردی که در زمان خرید باید به آن ها دقت کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

ریل بالابر ساختمانی ایمن، باید بلند باشد تا در زمان جا به جایی فاصله مناسب را از ساختمان داشته باشد و به آن گیر نکند.

بالابر ساختمانی حتما باید درب داشته باشد تا در هنگام حرکت مصالحی از آن سقوط نکند.

قرقره این بالابر ها نیز باید بزرگ باشد. زیرا اگر کوچک باشد ممکن است سیم به دور گیر بکس و یا قسمت ها دیگر پیچانده شود و خطری رخ دهد. برای رعایت نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی باید این مورد در نظر گرفته شود.

قلاب دستگاه و سیم بکسل باید حتما مقاومت بالایی داشته باشند و تحمل بار و مصالح ساختمانی را داشته باشند . در غیر این صورت ممکن است پاره شوند و مصالح و تجهیزات از ارتفاع سقوط کنند.

مهم ترین نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی

نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی شامل موارد زیادی می شود که مهم ترین آن ها را برای شما باز گو می کنیم تا در هنگام کار با بالابر ساختمانی حتما آن ها را مدنظر قرار دهید تا هیچگونه مشکلی رخ ندهد.

  • در ابتدای امر باید دقت شود که بالابری را مورد استفاده قرار دهید که توسط شورای عالی حفاظت فنی مورد تایید قرار گرفته باشد و تاییدیه آن را داشته باشد. با این تاییدیه ، ایمنی بالابر ساختمانی تا حدودی تضمین خواهد شد.
  • یکی از نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی که بسیار مهم می باشد تنظیم و تعمیر آن به وسیله ی افراد متخصص و با تجربه می باشد.
  • قطعات و ابزار های بالابر ساختمانی باید به گونه ای باشند که بتوان آن ها را بررسی کرد و در صورت لزوم آن ها را محکم کرد.
  • برای ایمنی بالابر مصالح باید حتما افراد ، از نحوه ی استفاده ی آن آگاهی داشته باشند و بدانند چه میزان از مصالح را باید درون آن قرار دهند. زیرا اگر این آگاهی وجود نداشته باشد ممکن است باعث خطراتی مانند پارگی سیم بوکسل،  سقوط بار و .... شود.  به همین جهت برای ایمنی بالابر ساختمانیباید ظرفیت بار و سرعت کار نوشته شده باشد. این مورد می تواند یکی از مهم ترین نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی باشد.
  • یکی دیگر از نکات ایمنی کار با بالابر ساختمانی، چک روزانه و یا هفتگی آن می باشد. این کار باعث می شود که اگر مشکلی برای آن به وجود آمده باشد قبل از بروز حادثه شناخته شده و بر طرف شود.

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر