خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

بهترین بالابر ساختمانی کدام است؟

کارگاه تولید بالابر ساختمانی

فهرست مطالب

به طور کلی بالابر ساختمانی وظیفه دارد اجسام و تجهیزات مورد استفاده در ساختمان ها را میان طبقات جابجا کند. این دستگاه‌ها در مدل‌های تکفاز و سه فاز و در ظرفیت‌های مختلف از 300 کیلو تا 1 تن ساخته می‌شوند. اما بهترین بالابر ساختمانی از لحاظ کاربرد کدام مدل است؟ و مهمترین پارامترها در خرید بهترین بالابر ساختمانی چیست؟ موضوع بحث این مقاله است.

مشخصات فنی بهترین بالابر ساختمانی

در با کیفیت ترین و بهترین بالابر مصالح کلیه استانداردها از لحاظ الکتروموتور، گیربکس، اسکلت و سیم بکسل رعایت گردیده که علاوه بر بالا رفتن ضریب اطمینان، خطر به وجود آمدن حوادث را به حداقل میزان ممکن می‌رساند. در این قسمت به این مشخصات فنی بهترین نمونه‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های موتور بهترین بالابر

موتور بالابرهای ساختمان حتما باید از مدل با دور 1400 و از سیم‌پیچ تمام مسی باشد، تا گشتاور خروجی مناسبی تولید نماید و زیر بار و فشار کاری کم نیاورد. همچنین توصیه می‌گردد موتور را از مدل پوسته چدنی انتخاب کنید تا قدرت و مقاومت بیشتری داشته باشد.

انواع سیم پیچی در الکتروموتور بالابر ساختمانی

ویژگی‌های گیربکس

عامل مهم بعدی که پیش از انتخاب بهترین بالابر باید به آن توجه کرد، گیربکس به کار رفته در دستگاه است. به طور کلی گیربکس باید به گونه ای طراحی شده باشد که در برابر افزایش فشار ناشی از وزن مصالح، از خود مقاومت نشان دهند. به همین دلیل در اکثر بالابرها  از گیربکس حلزونی استفاده می‌گردد. گیربکس بالابر ساختمانی باید گیربکسی جهت کاهش سرعت و افزایش قدرت باشد. گیربکس بهترین بالابر ساختمانی از نمونه‌هایی با دنده برنجی انتخاب می‌شود.

مشخصات پایه بالابر

به طور کلی استراکچر یا سازه دستگاه متناسب با حداکثر بار و وزنی که قرار است توسط دستگاه جابجا شود، طراحی می شود. به طور مثال در مدل ۳۰۰ کیلویی عمدتا پایه‌های بزرگ از لوله ۶ سنگین و پایه‌های کوچک از لوله 5 سنگین فولادی ساخته می‌شوند.

مشخصات ریل دستگاه

بهترین بالابرهای ساختمان مجهز به ریلی مقاوم و سنگین هستند،  تا در هنگام وارد شدن نیروی زیاد به آن دچار خمش و دفرمه شدن نگردد. ساخت ریل در مدل‌های 300 کیلویی  از ناودانی 8 و در مدل‌های 500 کیلویی به بالا از ناودانی 10 تا 12 انجام می‌پذیرد.

ناودونی استفاده شده در بالابر ساختمانی به عنوان ریل دستگاه

مشخصات کالسکه

کالسکه دستگاه باید کاملا محکم و بدون نقص ساخته شود تا بتواند به راحتی الکتروموتور، گیربکس، قرقره و سیم بکسل را در خود نگه دارد و امکان سقوط و کنده شدن آن در حین کار وجود نداشته باشد. کالسکه بالابر ساختمانی در دو نمونه نبشی و قوطی ساخته می‌شوند، که مدل نبشی از رواج بیشتری برخوردار است.

مشخصات سیم بکسل

همانطور که می‌دانید جابجایی بار توسط سیم بکسل انجام می‌پذیرد. به طور کلی هر چه ظرفیت دستگاه بیشتر شود نمره سیم بکسل آن افزایش پیدا می کند.  عمدتا در مدل‌های۲۵۰ تا ۵۰۰ کیلو از سیم بکسل نمره ۸ و در نمونه‌های از 500 تا 1 تن از بکسل نمره ۱۰ و نتاب استفاده می گردد.

سیم بکسل بالابر ساختمانی

مشخصات کلید بالابر

کیفیت کلید بالابر نیز جز مواردی بوده که هنگام انتخاب بهترین بالابر مصالح باید به آن توجه شایان نمود. از لحاظ پوسته کلیدها در دو مدل پوسته چدنی و پوسته آلومینیم طراحی و ساخته شده و از لحاظ آمپر در مدل‌های 25 تا 32 آمپر عرضه می‌گردند.

جمع بندی مقاله بهترین بالابر مصالح

در هنگام انتخاب بهترین بالابر ساختمانی به مشخصات فنی الکتروموتور، گیربکس، پایه‌ها، کلید، ریل و کالسکه دستگاه توجه ویژه‌ای نموده و کیفیت آن‌ها را بررسی نموده تا به بهترین انتخاب برسید. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر