خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تبعات اختلاط بتن به مدت زیاد چیست؟

تبعات اختلاط بتن به مدت زیاد چیست؟

فهرست مطالب

استفاده درست و به جا از دستگاه بتونیر

دستگاه بتونیر از جمله دستگاه هایی به شمار می رود که می تواند شما را به عنوان یک کارگر ساختمانی می تواند در بسیاری از عملیات و پروژه های ساخت و ساز یاری رساند.

با ظهور بتونیر یا همان میکسرهای بتن، روند ملات سازی برای ساخت بتن در پروژه های ساختمان سازی با راحتی بیشتری همراه شد و کارکنان ساختمانی رضایت کامل از کار کردن با این وسیله مفید و کارآمد را ابراز داشتند. اما هر وسیله ای علاوه بر وجود مزایای که دارد؛ معایبی نیز دربردارد که دستگاه بتونیر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از ایرادهایی که ممکن است پس از مدتی گریبانگیر این دستگاه شود؛ تبعات ناشی از اختلاط بتن می باشد که در بازه زمانی طولانی مدتی ممکن است رخ دهد. به همین جهت است که در ادامه ضمن برخورداری تمامی مزایا و ویژگی هایی که بتونیر دارد؛ به مسئله تبعات اختلاط بتن به مدت زیاد در این دستگاه ها اشاره خواهد شد. 

بتونیر دنده کمر با موتور 2 اسب

تمیز کردن ملات داخل دستگاه بتونیر

یکی از مسائلی که می بایست آن را در خصوص دستگاه بتونیر مورد رعایت قرار داد؛ تمیز کردن ملات داخل آن پس از انجام فرآیند بتن ریزی ساختمانی می باشد. به این صورت که می بایست بلافاصله پس از کار کردن با بتونیر، آن ها را کاملا تمیز و مرتب نمود تا بدین ترتیب هیچ گونه ملاتی در این نوع از دستگاه ها باقی نماند و به طور کامل از هر گونه ملات و مواد و مصالح ساختمانی تمیز گردد.

شستن بتونیرها و دور کردن هر گونه مواد و مصالح درون آن ها پس از انجام کار باعث می شود تا به مدت زیادی این ملات ها درون آن ها قرار نگرفته و خشک نشوند. چرا که در غیر این صورت اگر ملات های تهیه شده در فرآیند ساخت و ساز ساختمانی درون دستگاه مربوطه خشک شود؛ ممکن است در دراز مدت همین مواد خشک شده درون آن ها مشکلاتی را برای دستگاه بتونیر به همراه داشته باشند.

به جهت پیشگیری از بروز چنین رخدادی است که همواره توصیه به تمیز کردن بتونیر می شود تا بتوان بدین ترتیب به عمر مفید دستگاه مورد نظر نیز کمک شایان توجهی کرد و مدت زمان بیشتری بتوان از دستگاه بتونیر استفاده نمود.

تبعات اختلاط بتن به مدت زیاد در دستگاه بتونیر چیست؟

همان طور که اشاره شد؛ نباید ملات در دستگاه بتونیر انباشته گردد و بهتر است خیلی زود و بلافاصله پس از کار با این نوع از دستگاه ها آن را شست و کاملا تمیز نمود. چرا که در غیر این صورت شما با پدیده اختلاط بتن به مدت خیلی زیادی مواجه می شوید که ممکن است تبعاتی هم برای شما در پی داشته باشد.

از جمله این تبعات می توان به عدم کارایی لازم دستگاه بتونیر و از کار افتادن بخشی از عملکرد آن ها در دراز مدت می باشد که شما را متحمل هزینه های زیادی می کند. به این صورت که مجبور به تعویض قطعه یا تعمیر بتونیر خواهید شد.

بنابراین با توجه به این مسئله که معمولا قیمت میکسر بتن یا همان بتونیر بالاست؛ بهتر است مراقب دستگاه کارساز و کارآمد خویش باشید و احتیاط های لازم را در خصوص آن ها به عمل آورید.

چرا که هر گونه سهل انگاری یا عدم مراعات نکات لازم در خصوص دستگاه بتونیر ممکن است حتی شما را مجبور به خرید مجدد دستگاهی جدید سازد که مسلما هزینه زیادی را روی دست شما می گذارد.

بنابراین بهتر است از اختلاط بتن به مدت زیاد تا حد توان جلوگیری به عمل آورید تا بدین ترتیب ضمن بهره مندی از دستگاه بتونیر خود بتوانید به عمر مفید آن هم افزوده و زمان بیشتری را از دستگاه مورد نظر خویش استفاده کنید.

بتونیر دنده زیر شاسی دوبل

مزایای دستگاه های بتونیر

دستگاه بتونیر مزایا و ویژگی های بسیار زیادی دارد. از جمله این مزایا و ویژگی های شایان توجه می توان به موارد زیر اشاره ای داشت:

1-    تهیه و آماده کردن ملات برای عملیات بتن ریزی ظرف مدتی بسیار کمتر

2-    قابلیت حمل و نقل آسان با توجه به چرخ های موجود در آن

3-    ثبات و دوام بسیار بالای دستگاه مورد نظر

4-    کارکردی آسان و بدون دردسر

5-    سرعت در روند ساخت و ساز ساختمانی

بنابراین شما می توانید با خرید یک دستگاه بتونیر یا میکسر بتن از وجود تمامی این مزیت ها و ویژگی های شایان توجه نهایت استفاده را داشته باشید و نبایستی این گونه تصور شود که اختلاط بتن به مدت زیاد در این دستگاه می تواند به عنوان یکی از معایبی به شمار رود که شما را از خرید منصرف گرداند؛ بلکه بایستی به این نکته توجه شود که در صورت رعایت نکات لازم و تمیز کردن بتونیر و عدم اختلاط بتن می توان مدت ها از دستگاه بتونیر مورد نظر خود استفاده کنید و از وجود قابلیت ها و ویژگی های مثبت این دستگاه به خوبی بهره مند گشت. 

حمل دستگاه بتونیر با جرثقیل

تعمیر دستگاه بتونیر

هر چند که در صورت اختلاط بتن به مدت زیاد هم در دستگاه بتونیر و  بروز مشکلات و اختلالاتی در بتونیر هم می توان با وجود افراد متخصص و کاربلد در این زمینه این دستگاه مورد نظر خویش را تعمیر کرده و باز هم از وجود این دستگاه کارآمد استفاده و بهره لازم را به عمل آورید. ولی با توجه به این مسئله که قیمت میکسر بتن یا همان خلاطه بتن بالاست؛ پس بنابراین قیمت تعمیر این دستگاه نیز بالا می باشد.

برای همین منظور بهترین و معقولانه ترین حالت ممکن استفاده درست و به جا از وسیله مورد نظر شماست تا با تمیز و مرتب کردن دستگاه بتونیر بتوان از بروز و ظهور تبعات ناشی از خرابی دستگاه مورد نظر جلوگیری به عمل آورد.

ولی در عین حال در صورت بروز هر گونه خلل و عیب و ایراد نهفته شده در دستگاه های میکسر بتن می توان خرابی آن ها را به دست افرادی توانمند و تعمیرکارانی سپرد که در این زمینه تبحر لازم را دارند و می توانند با توجه به تخصص و تجربه خود به خوبی از پس هر گونه تعمیراتی بربیایند تا مشکل به وجود آمده را برای شما حل و فصل نمایند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر