خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

توری ضد حشره

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تحلیلی بر شناخت تا تاثیر توری ضد حشره در کشت گلخانه ای

مقابله با هجوم آفات یک اصل جدی در هر نوع فعالیت کشاورزی است. آفاتی که می توانند در قامت هجوم مخرب حشرات باشند تا سرایت انواع بیماری ها و ماهیتی جز نابود کردن گیاهان زراعی ندارند. گیاهان تحت کشت، شرایط مساعدی در لانه گزینی انواع آفات دارند.

آنها برای حضور، تکثیر و در امتداد آن تخریب توسط انواع حشرات مناسب هستند. لذا اگر محصول نهایی در تولید کشاورزی را جدی می دانیم، باید در تقابل موثر برای کنترل آفات اقدام کنیم. بهره ‌مندی از توری ضد حشره یکی از همین اقدامات سازنده است که در فضاهای گلخانه ‌ای برای جلوگیری از ورود حشرات نصب می ‌شود.

توری ضد حشره

کشت گلخانه ‌ای ذاتا برای تقابل با حضور حشرات طراحی شده است. فضای گلخانه یک سالن محصور شده با دیواره هایی شفاف است و این دیواره ها کاملاً مانع از ورود حشرات هستند. اما نکته کلیدی در امر گلخانه داری تامین شرایط تهویه مطبوع برای گیاهان می باشد.

گیاهان برای رشد کردن به هوای تازه نیاز دارند. البته در این باره نیز انواع سیستم های استاندارد و اصولی برای ایجاد گردش هوا در محیط گلخانه ‌ای را طراحی کرده ‌اند. لکن سمت ورودی سیستم تا دریچه های خروجی سیستم تهویه مطبوع گلخانه ای و یا هر دریچه دیگری در جداره های گلخانه که برای تبادل هوا در نظر گرفته شده اند، مستعد ورود حشرات هستند.

توری ضد حشره را برای نصب شدن در چنین فضاهایی در محیط گلخانه ‌ای طراحی کرده ‌اند.

نیازی نیست که بخواهیم تمام جداره‌ های گلخانه را با توری حشره گیر گلخانه ای بپوشانیم. جداره‌ های شفاف گلخانه ‌ای از قبل با همین هدف ساده طراحی و نصب شده ‌اند. لکن هر گونه دریچه در جداره‌ های گلخانه ای که در معرض جریان هوای آزاد است، باید توسط توری حشره گیر گلخانه پوشیده شود.

به این ترتیب در عین آنکه توانسته ایم شرایط ایده ‌آل تهویه و جریان هوا در محیط گلخانه را تامین نماییم، با حضور توری ضد حشره مانع از ورود هر نوع حشره آفت گونه و مزاحم و مخرب در فضای گلخانه ‌ای نیز شده ایم.

در حال حاضر عموم ایده ها در خرید توری ضد حشره برای نصب شدن در دیواره های گلخانه ای است. اما گاها دیده می ‌شود که خرید توری ضد حشره توسط مردم عادی برای نصب های خانگی صورت می گیرد.

محیط خانه نیز تحمل حضور حشرات را ندارد و می‌ توان با اندکی تغییرات در ساختار نصب توری ضد حشره از آنها در مصارف خانگی نیز بهره مند شد. البته ما همچنان در فضای گلخانه ‌ای می ‌مانیم.

چرا که می ‌خواهیم به ضرورت ها تا اصول و قاعده طراحی و استفاده از توری ضد حشره در محیط گلخانه اشاره داشته باشیم. لازم به ذکر است که در حال حاضر نصب توری ضد حشره برای محیط های گلخانه ای در بسیاری از کشورها اجباری است و در صنعت گلخانه داری ایران نیز سال ‌ها است که به عنوان یک ابزار ساده در کنترل آفات شناخته می شود.

مشخصات فنی انواع توری ضد حشره

ایده طراحی انواع توری ضد حشره بسیار ساده است و تقریباً همگی با مدل های ساده تر آنها در مصارف خانگی برخورد داشته ایم. توری ضد حشره یک بافت مشبک با خانه های بسیار ریز است که از انعطاف کافی برای نصب شدن در دریچه های گلخانه ای برخوردار می باشد.

در حال حاضر انواع ایده ها در تولید توری ضد حشره مطرح است. اما به طور کلی می توان مشخصه های فنی این بافت های مشبک را در موارد زیر مطرح کرد.

□       جنس عموم توری ضد حشره را از متریال پلی اتیلن در نظر می گیرند. پلی اتیلن با کمترین اثربخشی شیمیایی در عین مقاومت فیزیکی بالا بهترین متریال در ساخت توری ضد حشره می باشد. فضاهای گلخانه‌ ای بزرگ هستند و گاها تا چندین دریچه در جداره ‌های آنها تعریف شده است.

تمام این دریچه ها باید توسط یک توری با متریال بسیار مقاوم پوشیده شوند و برای مدت بسیار طولانی کارایی کاملی داشته باشند. متریال پلی اتیلنی که انعطاف مناسبی دارد، از استحکام و ماندگاری کافی برای پذیرش این وظیفه برخوردار است.

توری ضد تریپس

□       در تولید توری ضد حشره گلخانه ای از روکش های ضد UV استفاده می شود. عموم دریچه ها برای تهویه مطبوع گلخانه ای در سقف و یا ارتفاع بالا از گلخانه نصب می ‌شوند. پوشش توری ضد حشره نصب شده برای این دریچه ها کاملاً در معرض تابش نور خورشید است که به طور کامل مستعد اثر بخشی از اثرات مخرب اشعه های UV می باشند.

تابش نور خورشید می تواند هر نوع پوشش غیر محافظت شده را به سرعت تخریب و فرسوده سازد. لذا برای تقابل موثر در برابر اثرات مخرب تابش نور خورشید، از روکش های ضد UV در هنگام تولید توری ضد حشره گلخانه ای استفاده شده است.

□       مشخصه های فنی در بررسی هر توری ضد حشره را با قطر مش های آن در نظر می گیرند. مش همان سوراخ های سطح توری ضد حشره است. قطر این سوراخ ها معرف مقدار توانمندی تور ضد حشره در ممانعت از ورود حشرات است.

هر چه قطر مش را کوچکتر کنید، توری حشره گیر گلخانه ای با قابلیت دفع حشرات کوچکتری دارید. لکن کوچک شدن قطر مش ها تأثیر منفی در شرایط تهویه فضاهای گلخانه ‌ای می گذارد. لذا یکی از موارد کلیدی در هنگام خرید توری ضد حشره تا نصب آن در محیط گلخانه ‌ای، دقت به ابعاد مش است تا بتوان بدون تاثیر منفی در شرایط تهویه مطبوع از ورود حشرات آفت گونه پیشگیری کرد.

□       تریپس یکی از حشرات بسیار مخرب و کاملا آفت گونه است که می ‌تواند با اندک نفوذی در محیط گلخانه، به سرعت منتشر شده، ماهیت کشت گلخانه ‌ای را به خطر اندازد. غالبا تولید توری ضد حشره گلخانه ای را برای ممانعت از ورود این حشره طراحی می ‌کنند.

توری ضد تریپس دارای مش ها با قطر 20´10 می باشد. نصب توری ضد تریپس در محیط‌ های گلخانه ‌ای بسیار متداول است و گاها با نام توری آنتی ویروس نیز شناخته می شود. البته توری ضد تریپس از آنچنان مش های کوچکی برخوردار است که می ‌تواند به عنوان یک توری ضد حشره برای تقابل با ورود دیگر حشرات نیز کارایی کاملی داشته باشد.

□       مقدار ماکزیمم در نظر گرفته شده برای مش ها و توری ضد حشره مقدار 0.2 در 0.8 میلیمتر است. این مقدار برای محافظت از ورود حشرات بزرگ مانند ملخ ها در نظر گرفته خواهد شد. عموم نمونه ها در تولید توری ضد حشره گلخانه ‌ای مانند توری برای جلوگیری از ورود پشه دارای قطر مش ها در اندازه های کوچکتری هستند.

□       مقدار سایه اندازی یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در بررسی مشخصه های فنی انواع توری ضد حشره می باشد. منظور از سایه اندازی، مقدار ظرفیت کاهش تابش مستقیم آفتاب است. از آنجا که محل نصب انواع توری ضد حشره در مقابل دریچه ‌های گلخانه ‌ای است، غالباً محل نصب آنها را در ارتفاع جداره ها و یا سقف محیط گلخانه ای در نظر می گیرند. لذا کاملا در مجاورت دائمی تابش آفتاب هستند.

در بندهای قبلی ذکر کردیم که این توری ضد حشره با روکش های ضد UV مجهز شده است. ماندن در مقابل تابش آفتاب باعث خلق سایه در محیط گلخانه ای است. از آنجا که تابش آفتاب در محیط گلخانه ‌ای امری بدیهی است، لذا نمی ‌توانیم از توری ضد حشره با درصد سایه اندازی خیلی بالا بهره ‌مند باشیم.

درصد سایه اندازی استاندارد در طراحی توری ضد حشره باید در حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد باشد. هر چه مقدار مش کوچکتر می شود، درصد سایه اندازی توری ضد حشره نیز افزایش پیدا می‌ کند.

نصب توری ضد حشره در گلخانه

□       مقدار وزن به متر مربع نیز از دیگر مشخصه های فنی در بررسی کارآیی توری ضد حشره می ‌باشد. مدل ‌های استاندارد طراحی شده در محدوده 120 الی 140 گرم وزن برای هر متر مربع طراحی شده ‌اند.

□       مقاومت کششی استاندارد تعریف شده برای عموم توری ضد حشره باید حداقل 15 کیلوگرم را تأمین نماید. در این بین برخی از توری ها با قابلیت تحمل وزن کششی تا ۳۰ کیلوگرم هم طراحی شده، در سطح بازار به فروش می رسند.

این معیار معرف مقدار قابلیت تحمل توری در مقابل هر گونه وزن احتمالی است. توری ضد حشره قرار است به طور گسترده بر روی دریچه های جداره گلخانه ها نصب شود.

لذا دائما در مقابل انواع فشارها و یا حضور اجسام سنگین وزن است. یک شاخه درخت تا راه ‌رفتن یک پرنده می تواند اثرات کششی داشته باشد. توری ضد حشره باید بتواند تحمل کافی در مقابل این دست از حوادث را داشته باشد. لذا تعریف حداقل مقاومت کششی ۱۵ کیلوگرم در هر متر مربع برای مواجهه با حوادث طبیعی کفایت می کند.

□       الگوی طراحی تور ضد حشره به گونه ‌ای است که می ‌توانند از گیاهان گلخانه ای در مقابل ناملایمات جوی اعم از بارش باران های شدید و برف و یخبندان محافظت نمایند. جداره باز گلخانه‌ ای برای تامین تبادلات هوایی نباید مستعد ورود آب باران و یا برف باشد. الگوی طراحی توری ضد حشره به گونه‌ ای است که این قابلیت را دارد.

نکات کلیدی ای که باید در نصب توری ضد حشره مورد نظر قرار بگیرند

نصب توری ضد حشره برای تقابل با اثرات تهاجمی و مخرب حشرات و عوامل بیماری زا صورت می گیرد. ماهیت ایجاد تا طراحی محیط های گلخانه ‌ای متکی بر ایزوله بودن کامل محیط است. در این شرایط ایزوله ورود هر گونه جسم خارجی و یا هوای آزاد از طریق فیلترها با درجه امنیت کافی صورت می ‌گیرد.

لذا نمی ‌توانیم در چنین محیط کاملاً ایزوله شده ای فارغ از شرایط تامین آن اقدام به نصب توری ضد حشره داشته باشیم. در هنگام نصب توری ضد حشره برای محیط های گلخانه‌ ای رعایت نکات زیر ضروری است.

-   اطلاع دقیق از اندازه حشره و نوع آن: محیط های گلخانه ‌ای میزبان طیف گسترده ای از گیاهان هستند. گیاهان خوراکی با کشت جالیزی تا گیاهان تزیینی و حتی پرورش نهال و... در این دسته بندی قرار می گیرند. تنوع گیاهان باعث تنوع در آفات است.

هر حشره ای به هر گیاهی حمله نمی کند. لذا وقتی قرار به نصب توری ضد حشره داریم، باید از قبل بدانیم که قرار است در مقابل کدام حشرات با چه اندازه ای مقابله کنیم. اطلاع دقیق از حشرات مهاجم گیاهان تحت پرورش، در محیط گلخانه ‌ای باعث می ‌شود تا به توری ضد حشره مناسب تری دست پیدا کنیم.

رول 100 متری توری ضد حشره

-    خرید توری ضد حشره مناسب: اولین گام موثر در نصب توری ضد حشره آن است که محصول مناسبی را خریداری کرده باشید. برای این منظور انواع فاکتورها را باید در نظر بگیرید. اینکه حشرات مهاجم برای گیاهان تحت پرورش شما چه هستند؟

ابعاد این حشره ها چه مقدار است؟ درصد سایه اندازی تا چه اندازه مجاز است؟ محل نصب توری در کجای محیط گلخانه ای است؟ آیا مقدار تابش گسترده ‌ای از آفتاب حضور دارد؟

محل نصب گلخانه در نزدیکی درختان است؟ و... . هر یک از این فاکتورها باعث ایجاد یک جریان تصمیم سازی متفاوت خواهد شد. موفقیت شما در تامین شرایط ایزوله برای محیط گلخانه ‌ای زمانی قطعی است که بتوانید توری ضد حشره مناسبی را تهیه کرده و به درستی در محیط گلخانه ‌ای نصب کنید.

-   برای ورود به گلخانه، نصب اتاق ایزوله واجب است: تمام هدف ما از نصب توری ضد حشره ایجاد یک تقابل موثر برای ورود هر نوع حشره و یا عامل بیماری زا است. در این بین اگر ورود و خروج هر یک از افراد به داخل محیط گلخانه عاری از شرایط امنیتی باشد، عملاً تمام تلاش ما برای نصب توری ضد حشره غیر کاربردی است.

لذا اگر رسیدن به شرایط ایزوله شدن را بسیار کلیدی می ‌دانید، باید در کنار نصب توری ضد حشره برای محیط گلخانه، یک اتاق ایزوله نیز تعریف کنید.

این اتاق یک بخش کوچک در هر یک از ورودی های محیط گلخانه ‌ای است که دارای دو درب می باشد. در این فضا قرار است هر یک از رفت و آمد ها به داخل محیط گلخانه به شکل پایش شده از عوامل بیماری زا صورت بگیرد.

-  نصب توری ضد حشره نباید ممانعتی در گردش هوا و شرایط تهویه مطبوع گلخانه ‌ای داشته باشد: حضور شرایط تهویه و گردش هوا در سلامت و رشد گیاهان گلخانه ‌ای بسیار تاثیرگذار است. قاعدتاً در مراحل اجرا تا نصب انواع محیط های گلخانه ای، تلاش جدی در ایجاد شرایط تهویه مناسب صورت می گیرد.

غالباً این سیستم ها را با رعایت نکات اصولی همراه با محاسبات گردش هوا نصب می ‌کنند.

سیستم پد و فن گلخانه ای یکی از این موارد می‌ باشد که کاملاً متکی بر ایجاد جریان هوایی پیوسته طراحی خواهد شد. اما توری ضد حشره قرار است که در مقابل تمام دریچه های باز گلخانه ای نصب شود. لذا مدخل ‌های سیستم های تهویه گلخانه ‌ای را نیز شامل می ‌شود.

اگر نصب توری ضد حشره باعث ایجاد اختلال در شرایط تهویه مطبوع گلخانه ‌ای باشد، عملا نمی‌ توانیم بر کارایی این تجهیز بر رشد گیاهان گلخانه ای اعتماد داشته باشیم.

قواعد سختگیرانه ای برای تولید توری ضد حشره گلخانه ای در نظر گرفته ‌اند تا اطمینان داشته باشند که نصب این تجهیز باعث ایجاد اختلالی در گردش هوای گلخانه ‌ای نمی باشد. در آن سوی ماجرا همراه با نصب توری گلخانه ای همواره محاسبات و الزامات بسیاری در نظر می گیرند تا مطمئن باشند که حضور این قطعه محافظتی، تداخلی در جریان هوای فضای گلخانه ای ایجاد نمی کند.

نصب توری ضد تریپس در گلخانه

-   اطمینان از محیط داخل خود گلخانه: وقتی قرار است که با نصب توری ضد حشره اقدام به ایجاد یک فضای ایزوله در محیط گلخانه ‌ای داشته باشیم، به طوری که کاملاً از ورود هر نوع حشره به داخل فضا ممانعت به عمل آورد، باید از محیط داخل خود گلخانه نیز اطمینان داشته باشیم.

اگر در فضای داخل گلخانه از تخم حشرات و یا آفات باشد، هر گونه تلاش ما در ایزوله سازی محیط بی اثر است. از این رو به موازات نصب توری ضد حشره باید دقت کافی داشته و از ورود گیاهان آلوده به محیط گلخانه ممانعت کنید. لذا کاشت و نگهداری از گیاهان کاملاً سالم و عاری از آفات یکی از نکات کلیدی برای دور ماندن از اثرات تخریبی حشرات می باشد.

-   توری ضد حشره، سدی محکم در مقابل آفات: با نصب توری ضد حشره قطعاً توانسته ایم سد مستحکمی در مقابل نفوذ این آفات در محیط گلخانه ایجاد کنیم. اما هر اندازه بر توانمندی تولید توری ضد حشره اطمینان داشته باشیم، باز هم نمی توانیم به ایزوله شدن کامل محیط فکر کنیم.

فضاهای گلخانه ‌ای بسیار بزرگ هستند و دشمنان آنها به مانند حشراتی بسیار کوچک می باشند. یک حشره کوچک مانند تریپس آفت سنگینی است که بی خبر از همه جا با حضور کوچکترین درزی وارد فضای گلخانه‌ ای می شود. یک دریچه خراب، توری پاره شده و یا عدم دقت در ایزوله کردن ورودی ‌های گلخانه‌ ای تاثیر مستقیم بر احتمال نفوذ حشرات خواهد گذاشت.

لذا بهتر است در مقام مجری امر گلخانه داری اقدام به تهیه و استفاده از سیستم‌ های کنترل تشخیص آفات مانند حشره تریپس داشته باشیم. با حضور این سیستم ها اطمینان داریم که می توانیم حضور احتمالی هر نوع حشره آفت گونه ‌ای را شناسایی کرده و قبل از خطر انتشار آنها را دفع نماییم.

مزایای نصب توری ضد حشره

قطعاً می توانید بدون نصب توری ضد حشره اقدام به راه اندازی یک سالن گلخانه ای داشته باشید؛ اما یقینا نمی توانید از کیفیت نهایی محصول اطمینان کافی داشته باشید. گیاهان حاضر در محیط های گلخانه ای به همان اندازه که برای ما سودمند هستند، مورد توجه انواع حشرات و آفات نیز قرار می گیرند.

محیط گلخانه با شرایط تحت کنترل دمایی و رطوبت در حضور گیاهان مغذی و سرسبز بهترین فضا برای تداوم زیست حشرات نیز هستند. حشرات خیلی ساده و راحت چنین محیط گرم و نرمی را پیدا کرده و با رسوخ در آن عملاً باعث تخریب محیط گلخانه ‌ای می ‌شوند.

توری ضد حشره یک الزام قطعی برای نصب شدن در محیط های گلخانه ای نیست؛ اما قطعاً در نتایج نهایی از شغل گلخانه داری تاثیرگذار است. لذا بهتر است در هر حالتی با هر نوع فضای گلخانه ‌ای که تحت مدیریت دارید، نگرش جدی در نصب و استفاده از توری گلخانه ای داشته باشید. برخی از مزایا در استفاده از توری ضد حشره به قرار زیر هستند.

-    قطعاً مهمترین و اصلی ‌ترین هدف در نصب و بهره مندی از توری ضد حشره تقابل موثر در مواجه بودن با حشرات آفات گونه و مخرب می باشد. حشرات به طور یقین اصلی ‌ترین دشمن گیاهان هستند.

آنها از گیاهان تغذیه می کنند و برای آنکه بتوانید در محیط گلخانه ‌ای به حداکثر راندمان تولید دست پیدا کنید، باید از توری ضد حشره در هر یک از مدخل‌ های گلخانه بهره مند باشید. البته در نظر داشته باشید که نوع توری را باید با توجه به گونه حشره مهاجم گیاهانی که در حال پرورش دارید انتخاب کنید.

توری ضد حشره با مش 40

-    استفاده از توری ضد حشره باعث کاهش قابل توجهی در مصرف انواع آفت کش ها و یا حشره کش ها خواهد شد. وقتی حشره ای در کار نباشد، یقینا نیازی به استفاده از حشره کش ها نیز وجود ندارد.

از این رو با نصب توری ضد حشره مستلزم صرف هزینه بالا در تهیه انواع حشره کش ها و یا ابزارهای حرفه ای مانند سمپاش های موتوری نیستید. در سوی دیگر ماجرا کاهش مصرف آفت کش ها باعث تولید محصولات هر چه ارگانیک تر خواهد شد و در نهایت با نصب توری ضد حشره که به کمتر شدن درصد استفاده از انواع آفت کش ها ختم خواهد شد، تاثیر مثبتی در حفظ محیط زیست اطراف فضای گلخانه ‌ای گذاشته ایم. چرا که با حضور کمتر آفت‌ کش‌ ها در هوا و آب مواجه هستیم.

-    نصب توری ضد حشره تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه ‌های مبارزه با آفات به صورت بیولوژیکی دارد. در محیط گلخانه ای که ایزوله است، همه چیز جریان طبیعی دارد. یک اکوسیستم پایدار بدون حضور خطرات ناشی از آفات تمام فضای گلخانه را کاملاً امن و مناسب برای رشد و نمو گیاهان خواهد کرد.

لذا دیگر مستلزم صرف زمان و انرژی بالایی برای تقابل با آفات به روش های بیولوژیکی نداریم. محیط ‌های گلخانه ‌ای بزرگ هستند. در نتیجه در صورت حضور حتی مقدار کمی از حشرات مخرب باید دست به کار آفت زدایی سنگینی باشیم. اقدامی که ساده نمی ‌باشد. توری ضد حشره تاثیر چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد.

-    نصب توری ضد حشره در کیفیت نهایی محصولات تاثیرگذار است. میزان مصرف کمتر مواد آفت کش باعث پروسه تولید محصولات ارگونومیک تری است. در نتیجه با روند رشد طبیعی گیاهان مواجه هستیم. محصولاتی که در آنها از آفت کش های کمتری استفاده شده باشد، ضریب سلامت و اطمینان بالاتری را فراهم می کنند.

-    نصب توری ضد حشره در شرایط اصولی و استاندارد باعث راحتی و آسایش بیشتری در امر گلخانه داری است. دیگر نیازی نیست که به پایش دائمی محیط گلخانه برای پیدا کردن حشرات آفت گونه اقدام کنید. حضور توری ضد حشره در امر سادگی نگهداری از گیاهان گلخانه ای بسیار تاثیرگذار است. خلاص شدن از سمپاش های ممتد و طولانی یکی از این تأثیرات سازنده می باشد.

  •   جدا از بحث تولید محصولات سالم تر که منجر به تولید اورگانیک خواهد انجامید، کیفیت و حجم محصولات کشاورزی تولید شده نیز رشد قابل توجهی پیدا خواهند کرد.

توری ضد حشره با مش 50

ویژگی های فیزیکی در تولید توری ضد حشره گلخانه ‌ای

تمامی مدل ها از توری ضد حشره با قابلیت تقابل در مواجه شدن با حضور حشرات در محیط گلخانه ‌ای طراحی شده ‌اند و در عین حال می توانند در مقابل هر نوع از درجه تابش آفتاب مقاومت بالایی داشته باشند.

مشخصه طراحی شده برای انواع توری ضد حشره به گونه ای است که مانع از حضور نور خورشید در داخل محیط گلخانه نباشد. در عین حال با خلق یک درصد سایه اندازی ملایم تاثیر چشمگیری در توزیع مناسب آفتاب برای فضای گلخانه ای داشته باشند. به هر صورت اگر با هر یک از انواع توری ضد حشره مواجه هستید، قاعدتاً باید ویژگی های زیر را در آنها جستجو کنید.

o       انواع توری ضد حشره باید از مقاومت بالایی در برابر افزایش حرارت برخوردار باشند. تابش مستقیم آفتاب گاهاً به تولید دمای بالایی می ‌انجامد. لذا در حضور این دما نباید شاهد تغییر شکل، فرم و یا حالت و حتی تخریب ساختار توری شکل باشیم.

o       در مقابل دمای بالای تولید شده از تابش مستقیم آفتاب، سرمای سخت و یخبندان زمستانی حضور دارد. توری ضد حشره به طور کامل در مواجهه با این سرما خواهد بود. لذا باید از مقاومت کافی در برابر سردترین شرایط آب و هوایی نیز برخوردار باشید. توری ضد حشره نباید در فصل سرد سال یخ‌ زده و بشکند.

o       توری حشره گیر گلخانه ای باید مقاومت بالایی در مقابل عوامل خورنده نیز داشته باشد. در شرایط مختلف جوی با پدیده ‌هایی مانند باران ‌های اسیدی مواجه هستیم و یا اینکه جریان هوای گلخانه ای در حین سمپاشی همراه با درصد قابل توجهی از سموم نباتی است.

در نتیجه اگر متریال به کار رفته شده در توری ضد حشره قابلیت تحمل این متریالهای خورنده را نداشته باشد، اندک زمانی برای تخریب آنها کفایت می کند. لذا برای اطمینان از هر گونه خرابی و یا تخریب احتمالی بهتر است که متریال در ساخت توری ضد حشره را از مدل های مقاوم در برابر خوردگی انتخاب کنید.

o       توری ضد حشره باید کاملاً ضد آب باشد. منظور از ضد آب بودن، عدم اثرپذیری از شرایط مخرب رطوبت است. این توری ها دارای خانه های ریزی هستند. پس به طور یقین نمی توانند در مقابل نفوذ آب مقاومتی داشته باشند.

غالبا نصب آنها همراه با یک سایبان است. اگر چه می ‌توان از مواجه شدن مستقیم آب بر سطح آنها جلوگیری کرد؛ اما نمی توانیم از اثرات رطوبت در تخریب آنها جلوگیری کنیم. در این حالت لازم است تا انواع توری ضد حشره را از متریال مقاوم در برابر ضد خوردگی بسازیم. یک ایده ساده برای آنکه توری ضد حشره مقاوم در برابر اثرات مخرب به رطوبت ساخته باشیم و در عین حال انعطاف مناسبی را در کنار قیمت کمتری تأمین نماییم، انتخاب متریال پلی اتیلن است. پلی اتیلن یک متریال کاملاً مقاوم در مقابل اثرات تخریبی رطوبت هوا می باشد.

o       پلی اتیلن هر اندازه در مقابل آب مقاوم است، سطح مقاومت کافی در برابر تابش خورشید را ندارد. اگر پلی اتیلن را به مدت طولانی در مقابل اشعه آفتاب بگذارید، قطعاً به سرعت فرسوده و تخریب خواهد شد.

لذا عمومی ایده ها در ساخت توری ضد حشره همراه با یک روکش ضد UV می باشد. این توری ها می توانند برای سالیان متمادی عاری از هر گونه اثرپذیری در مقابل تابش مخرب نور خورشید مقاومت کافی داشته و وظایف ایزوله سازی خود را انجام دهند.

نحوه قرارگیری توری ضد حشره

o       تکنیک بافندگی در کیفیت کار انواع توری حشره تاثیرگذار است. توری برای جلوگیری از ورود پشه و یا هر حشره دیگری باید از سوراخ های بسیار ریز، برابر و یکدستی برخوردار باشد. از این رو تکنیک نوع بافت و ایجاد سوراخ ها در توری برای جلوگیری از ورود پشه و هر حشره دیگری اهمیت بالایی دارد. یکی از نکات کلیدی و مهم در توجه به تکنیک بافت توری ضد حشره، هنگام برش زدن آن برای نصب در دریچه های گلخانه ای است.

این توری ها را در ابعاد بلند و رول شکل تولید می کنند. لذا برای پوشش سطوح مختلف با ابعاد متنوع باید دست به کار باشید و توری را برش بزنید. در این حالت اگر ساختار توری ضد حشره به شکلی باشد که در حین ایجاد برش انسجام خود را از دست بدهد، عملاً نمی توانید بر کارایی موثر آن اطمینان داشته باشید.

o       توری ضد حشره را طوری می سازند که مقاومت کششی بالایی داشته باشد و قابلیت تحمل وزن قابل توجهی از اجسامی که بر سطح آنها می ‌افتند و یا به شکل ضربه ای به آنها برخورد می ‌کنند را دارد.

o       انواع توری ضد حشره سبک وزن هستند. این سبک وزن بودن در زمان نصب حائز اهمیت است و مسیر اجرای پوشش گسترده از فضاهای گلخانه ‌ای را در ساده ترین حالت ممکن به انجام می رساند. البته طراحی سبک و منعطف در عین تامین قدرت کششی مناسب بر قیمت توری پشه ای گالوانیزه تاثیرگذار است. هر چه ساخت توری با ظرافت بیشتری همراه باشد باید انتظار قیمت توری پشه ای گالوانیزه را در جایگاه بالاتری در نظر بگیریم.

o       انواع توری ضد حشره طول عمر بالایی دارند و به این سادگی ها تحت تأثیر عوامل مخرب محیطی قرار نمی گیرند. با یک نصب اصولی و حرفه ‌ای از توری ضد حشره می‌ توانید انتظار کارکرد طولانی مدتی را از این محصول داشته باشید.

توری ضد حشره را برای کدام دسته از حشرات می سازند؟

ما در یک دنیای مملو از انواع حشرات ریز و درشت زندگی می کنیم. برخی از آنها بسیار ریز و فاقد دیده شدن توسط ما هستند و برخی دیگر بسیار بزرگ و اندازه هایی قابل توجه دارند. لکن اکثراً ماهیتی گیاه خوار را تجربه می کنند.

به طور یقین می ‌توان تمام حشرات را در لیست آفات گیاهی قرار داد. اما همان چند عدد نمونه که در جمع آفات گیاهی هستند، آنچنان قدرت تخریبی دارند که به سرعت و سیری ناپذیر می توانند هر گیاهی را نابود کنند.

در واقع ترس ما از یک عدد حشره نمی باشد. حشره ها موجودات کوچکی هستند و در عین کوچک بودن قطعاً نمی توانند دردسر بالایی داشته باشند. مشکل زمانی پدیدار است که تعداد این موجودات کوچک گیاه خوار بسیار زیاد می شود.

در این حالت به شکلی افسارگسیخته و خارج از کنترل در قامت یک تهاجم مخرب به فضای سبز تحت پرورش ما حمله می کنند. در روش های مختلف اعم از خوردن، تولید بیماری، لاله گزینی و... گیاهان را نابود می کنند.

انواع توری ضد حشره با مش های مختلف

محیط گلخانه بهترین فضا برای زندگی یک حشره است. در این محیط تعادل دمایی و رطوبتی وجود دارد. تهویه مطبوع مناسبی در جریان است و با حضور گیاهان، غذا به وفور یافت می شود. ظاهراً باید محیط یک گلخانه را شبیه به یک بهشت برای حشرات در نظر بگیریم.

البته غالب حشرات چندان توجهی در حفظ این بهشت ندارند و به روش ‌های گوناگون آن را تخریب خواهند کرد. در نتیجه باید به عنوان مجری امر گلخانه داری در تلاشی مستمر برای مقابله با این حشرات مخرب باشیم. نصب توری ضد حشره یک ایده تاثیرگذار به جهت ممانعت از ورود حشرات است. وقتی حشرات وارد فضای گلخانه ‌ای نشوند، طبعا قابلیت تکثیر و تخریب ندارند.

وقتی می ‌دانیم که حشره مهاجم برای گیاه تحت پرورش ما چیست، بهتر می ‌توانیم نوع توری ضد حشره را انتخاب کنیم. برخی از حشرات با قدرت تخریب بالا به ‌صورت آفات در فضاهای گلخانه ‌ای به قرار زیر هستند.

×     تریپس: تریپس یک حشره بسیار کوچک است. احتمالاً نتوانید این حشره را به شکل مستقیم با یک دید ساده بر سطح برگ های گیاهان گلخانه ‌ای پیدا کنید. اما این حشره کوچک را جدی بگیرید. تریپس در عین کوچک بودن از قدرت تخریب بالایی در سطح گیاهان برخوردار است.

از آنجایی که این گونه از حشرات علاقه کافی برای زندگی در هر نوع گیاهی را دارند، تقریباً لازم است تا هر فضای گلخانه ‌ای را مجهز به توری ضد تریپس سازیم. توری ضد تریپس باید از مش هایی در قطر ۲۰۰میکرون بهره ‌مند باشد. تریپس حشره بسیار کوچکی است و هر توری ضد حشره با هر نوع خانه مش در ابعاد گوناگون نمی ‌تواند در مقابل تهاجم سنگین این حشره مخرب مقاومت کند.

غالباً تمامی نمونه ‌های تولید شده برای توری ضد حشره از مدل های ضد تریپس هستند. در غیر این صورت از نصب آنها جلوگیری به عمل آورید. مگر آنکه به هر حالتی چندان نگرانی از تهاجم حشره تریپس در سطح گیاهان خود نداشته باشید.

-     مگس سفید: از جمله حشراتی که می توانند در قامت یک آفت مخرب در سطح گیاهان گلخانه ‌ای تکثیر پیدا کنند، مگس سفید می ‌باشند. این نوع، حشره ای بسیار کوچک است که در طول های ۵۰میکرون ال ۷۰میکرون حضور دارد.

توری ضد حشره ای که بتواند در مقابل اثرات مخرب و نفوذ این حشره مقاومت کافی داشته باشد باید از مش 10´20 به ازای هر سانتیمتر مربع برخوردار باشد. اگر بخواهید برای جلوگیری از ورود مگس سفید اقدام به نصب توری ضد حشره با قطر مش های خیلی کوچک کنید، قطعاً در ایجاد شرایط مطلوب تهویه مطبوع فضای گلخانه‌ ای تأثیرات منفی خواهید گذاشت.

نحوه قرارگیری توری ضد تریپس در گلخانه

-     پشه: یکی از حشرات بسیار آشنا که قابلیت تبدیل شدن به یک آفت گیاهی را دارند، پشه ها می باشند. عموما توری برای جلوگیری از ورود پشه مناسب برای نصب شدن در فضاهای مسکونی، اداری، فروشگاهی و یا نمایشگاهی می باشد.

اما در نظر داشته باشید که پشه ها از محیط های مرطوب استقبال می کنند. هر چند یک پشه نمی تواند اثر تخریبی بر گیاهان بگذارد؛ اما به خوبی می تواند از محیط گلخانه ‌ای برای تکثیر شدن خود استفاده کند. لذا بهتر است در هنگام تهیه توری ضد حشره، مدل ‌هایی را برگزینیم که قابلیت کارکرد به شکل توری برای جلوگیری از ورود پشه را داشته باشند.

انواع توری ضد حشره را چگونه نصب می کنند؟

هدف ما از خرید توری ضد حشره، نصب آنها در مقابل تمام مدخل ‌های سالن گلخانه ای می باشد. عموم دریچه ها برای ایجاد تبادل هوایی از این دست محسوب می‌ شوند. از این رو می توانیم انواع حالت گوناگون در نصب توری ضد حشره را به شکل های زیر دسته بندی کنیم.

◊        نصب ثابت توری ضد حشره: برای عموم مدخل های جریان هوا که قرار است به شکل ثابت و عاری از هر گونه تغییری باشند، بهتر است از نوع نصب ثابت توری ضد حشره استفاده کنید. غالب دریچه هایی که در سقف فضاهای گلخانه ‌ای هستند، از این نمونه ها می باشند.

◊        نصب توری ضد حشره در حالت پنجره بازشو: جمعی از دریچه ها در جداره گلخانه ها حالتی شبیه به پنجره دارند. این دریچه ها باید به شکلی نصب شوند که قادر به باز و بسته کردن راحت توری ضد حشره بیانجامد. تعریف قاب در نصب این نوع از دریچه ها تأثیر منفی در عملکرد کامل سیستم تهویه مطبوع گلخانه ‌ای دارد.

◊        توری ضد حشره آکاردئونی: نصب توری ضد حشره به شکل دریچه های سقفی، پنجره های جانبی و یا هر نوع حالتی که به شکل آکاردئونی طراحی می شوند. در این حالت جابجایی دریچه باعث باز شدن فضای مقابل آن نیست. بلکه با حضور کامل توری ضد حشره، در یک حالت آکاردئونی همراه است. البته برای نصب پنجره ها با قاب های فلزی نیز می ‌توان از این ایده‌ ها بهره ‌مند شد. طرح باز و بسته شدن آکاردئونی توری ضد حشره، حجم و فضای کمتری به نسبت از روش های ساده تعریف شده در بندهای قبلی دارد.

انواع توری ضد تریپس با مش های مختلف

قیمت توری ضد حشره به عوامل متعددی بستگی دارد. نکاتی مانند تکنولوژی ساخت، ابعاد مش، میزان استحکام و... در قیمت توری ضد حشره تاثیرگذار است. در این بین بهره مندی از امکان مقاومت در برابر تابش اشعه آفتاب نیز سطح کیفی کار را توسعه خواهد داد.

به هر صورت مقوله قیمت توری ضد حشره در مقابل سطح مزایایی که از نصب آن برخوردار هستیم، تقریبا ناچیز است. لذا هر فرد حرفه ای در صنعت گلخانه داری نصب توری ضد حشره را با حساست بالایی دنبال خواهد کرد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5