خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

توپی فلزی (آلومینیومی) علف زن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
توپی فلزی (آلومینیومی) علف زن
  • توپی فلزی (آلومینیومی) علف زن
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

توپی فلزی علف زن چیست و چه کاربردی دارد؟

در سطح باغ و مزرعه همواره با گیاهانی مواجه هستید که دائما در حال رشد کردن هستند. از رشد جذاب درختان باغ تا به بار نشستن محصولات کشاورزی و حضور نامطلوب انواع علف های هرز که همواره دردسرآفرین می شوند. اینجاست که باید دائما در تلاش برای هرس کردن درختان تا حذف علف های هرز و حتی دروی محصولات کشاورزی باشید اگر چه طیف کاملی از انواع ابزارهای دستی برای این منظور ابداع شده اند. اما در حال حاضر استفاده از انواع دستگاه علف زن بسیار متداول می باشد. در دستگاه علف زن می توان با استفاده از انواع تیغه ها، حجم گسترده ‌ای از انواع گیاهان را تراشید. توپی فلزی علف زن یکی از متداولترین ابزارهای تراش گیاهان است که به راحتی برای حذف علف های هرز تا کوتاه کردن چمن های باغ مورد استفاده قرار می گیرد.

توپی فلزی نخ علف زن

ساز و کار طراحی هر دستگاه علف زن قاعده تقریباً ساده ‌ای دارد. یک شفت متحرک تحت تاثیر قدرت موتور از طریق یک محور بلند به گردش در می آید. حالا بسته به اینکه از چه نوع تیغه ای در انتهای شفت استفاده شده باشد، می‌ توانیم انواع سناریوی برش زنی گیاهان در سطح باغ و بوستان را پیاده سازی کنیم برای این منظور انواع تیغه های فولادین 2، 3 و یا 4 پره ابداع شده است. در موارد حرفه ای تر می توانیم از تیغه های دیسکی شکل ۲۰، ۳0 و حتی 40 پره استفاده کنیم. اما هیچ کدام از این تیغه های فولادین قابلیت تراشیدن گیاهان علفی شکل رشد کرده بر سطح زمین را ندارند. برای این منظور باید از توپی فلزی علف زن استفاده کنید. البته اگر هوشمند باشید و از هد فلزی علف تراش بهره مند شوید، قطعاً قابلیت تراشیدن با سطح کیفی بالاتری را تضمین خواهید کرد.

هد نخ علف زن چیست؟

هد نخ علف زن یک توپی فلزی و یا پلاستیکی است که دو رشته نخ فلزی و یا پلاستیکی از اطراف آن به حالت آویزان قرار گرفته است. طول این رشته نخ های فلزی و یا پلاستیکی قابل به تنظیم شدن است. توپی به مانند تمام الحاقی های علف زن قابلیت متصل شدن به هر نوع شفت علف زن را دارد، وقتی شفت دستگاه علف تراش تحت تاثیر قدرت موتور به گردش در می ‌آید، توپی متصل شده به آن نیز با سرعتی بالا به گردش درآمده و دو نخ فلزی و یا پلاستیکی در اطراف خود را به حرکت می‌ اندازد. این نخ ها تحت تاثیر قدرت نیروی گریز از مرکز با سرعت بسیار بالایی حول محور شفت گردان علف زن به گردش در می آیند اگر چه ماهیت توپی فلزی علف زن در طراحی دو رشته نخ خلاصه شده است؛ اما وقتی این دو رشته نخ با سرعت بالا به گردش در می آیند، به مانند یک تیغه قدرتمند فولادین قابلیت برش زنی هر نوع گیاه با ساقه های علفی شکل را دارند.

انواع هد نخ علف زن در دو مدل توپی فلزی و توپی پلاستیکی طراحی شده است. توپی های پلاستیکی که در آنها از نخ های پلاستیکی استفاده شده، مدل های ارزان قیمت تری هستند. اما ماهیت ضعیف پلاستیک مانع از قدرت بالای برش زنی شده و در عین حال طول عمر مفید کمتری دارند در علف تراش حرفه ای بهتر است از هد فلزی علف تراش ها استفاده شود. در این توپی ها از رشته نخ های فلزی آن هم از جنس آلومینیومی استفاده شده است. نخ های فلزی استحکام بالاتری به نسبت از نخ های پلاستیکی دارند و می ‌توانند با خلق قدرت بالاتری در کار ظاهر شوند. با یک توپی فلزی علف زن به راحتی می توانید حجم گسترده ‌ای از گیاهان علفی شکل را بتراشید.

چرا به استفاده از هد نخ علف زن نیاز داریم؟

آنچه مشخص است، در یک نگاه ساده به راحتی می توانید به تفاوت بنیادین در طراحی تیغه های فولادین با هد نخ علف زن اشاره کنید. یک هد نخ علف زن در ظاهر چیزی جز دو رشته نخ فلزی و یا پلاستیکی ساده نیست. البته این دو رشته نخ های فلزی و یا پلاستیکی قرار است با گردش سرعت بالای توپی به حالت پره هایی با قابلیت برش زنی به حرکت درآیند اما سوال کلیدی آن است که لزوما چرا باید چنین سیستم برش زنی را برای دستگاه علف زن طراحی کنیم؟ آیا استفاده از تیغه های فولادین به نسبت از توپی فلزی علف زنی بهتر نمی باشد؟

هد نخ فلزی علف زن

قطعاً در حضور تیغه ‌های فولادین در مدل های ۲، ۳ الی ۴۰ پره، قابلیت تا قدرت برش زنی بسیار بالاتری به نسبت از توپی های فلزی و یا پلاستیکی داریم. اما در استفاده از این تیغه های فولادین محدودیت‌ هایی هم وجود دارد وقتی برای تراشیدن علف های هرز، چمن های باغ و بوستان و حتی برخی از محصولات کشاورزی دست به کار شده اید، چالش جدی ماجرا حضور این گیاهان در سطح زمین است. جاییکه قطعاً سخت همراه با انواع تخته سنگ ها، قلوه سنگ ها و دیگر اشیا سخت و گاهاً خطرناک است، وقتی با تیغه های فولادین برای تراشیدن گیاهان علفی شکل اقدام می کنید، همیشه خطر برخورد تیغه ها با سطح زمین و قلوه سنگ ها وجود دارد. در این حالت یا تیغه کند شده و گاها می شکند و یا سر علف زن را به حالت پرتاب گونه به عقب هل می دهد. گاهی هم قابلیت پرتاب سنگ ها به محیط اطراف خود را دارد اما با استفاده از هد نخ علف زن دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نیستید. توپی فلزی علف زن با سرعت بالا حول محور شفت دستگاه به گردش در می آید و تنه گیاهان با ساقه های علفی شکل را می تراشد. در این بین هر گاه به سطح سختی مانند زمین و یا قلوه سنگ ها برخورد کند، قطعاً بر سطح آنها ساییده خواهد شد در این بین توپی فلزی علف زن به مراتب بهتر از توپی های پلاستیکی است. چه عملیات تراشیدن گیاهان و چه برخورد با سطوح سخت مانند زمین باعث استهلاک سریع نخ خواهد شد. قطعاً نخ های فلزی ماندگاری بالاتری به نسبت از نخ های پلاستیکی دارند. در آن سوی ماجرا یک توپی فلزی علف زن در حضور نخ های آلومینیومی قابلیت تولید قدرت برش زنی بالاتری هم دارد. این نخ های فلزی در عمل به مانند لبه های برنده تیغه های فولادین عمل می ‌کنند.

کاربردها برای توپی فلزی علف زن

کاربرد اصلی برای توپی فلزی علف زن به جهت تراشیدن گیاهان با ساقه های علفی شکل است. انواع علف های هرز، چمن های باغ و گیاهان کم ارتفاع را می توان با این ابزار ساده تراشید. ماهیت تراشیدن گیاهان توسط توپی فلزی علف زن در پودر کردن ساقه های گیاهان است این توپی تنه گیاه را به حالتی لهیده شده می تراشد و به شکل پودر شده در کف زمین باغ و مزرعه رها می کند. چنین ساز و کاری برای تراشیدن علف های هرز بهترین انتخاب است. اما برای تراشیدن محصولات زراعی مانند گندم و یونجه اصلاً مناسب نمی باشد.

حاشیه زنی در فضاهای باغ و بوستان نیز از دیگر کاربردهای گسترده توپی فلزی علف تراش است. علف های هرز علاقه دارند تا در میان سنگ ها، لای درز دیوارها، میان فضاهای خالی پیاده ‌روها و... رشد کنند. با استفاده از یک توپی فلزی علف زن به راحتی می توانید چنین فضاهایی را از حضور انبوه گیاهان خالی کنید.

توپی فلزی علف تراش

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5