خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه آسفالت بر تکنو (Techno)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیغه آسفالت بر تکنو (Techno)
  • تیغه آسفالت بر تکنو (Techno)
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیغه کاتر تکنو، قدرتمند برای شکافتن سطوح آسفالتی

برای برش سطح آسفالت از دستگاه کاتر آسفالت بر استفاده می شود. بسیاری از عملیات‌ های عمرانی و یا اصلاح سطح معابر تخریب شده نیاز به حذف قسمتی از سطح آسفالتی دارند. در این حالت نحوه کار باید به گونه ‌ای باشد که به دیگر قسمت‌ های سالم آسفالت آسیبی وارد نشود.

به ‌این ‌ترتیب لازم است تا با برش زنی دقیق و منظم سطح آسفالت، اقدام به تکمیل عملیات ساخت ‌و ساز خود نماییم. دستگاه کاتر با استفاده از تیغه ‌هایی مخصوص که برای برش سطوح آسفالتی طراحی شده ‌اند، توانمندی برش ‌های منظم و عمیق در سطح سخت آسفالت را دارد.

البته لازم است تا این دستگاه را مجهز به یک تیغه مخصوص برش آسفالت کرده باشید. مانند تیغه کاتر تکنو در نمونه ‌های آسفالت بر که کاملاً برای چنین برش هایی طراحی شده اند. 

تیغه کاتر برند تکنو

تیغه کاتر تکنو از محصولات برتر موجود در بازارهای داخلی است که در سایزهای گوناگونی طراحی شده و می ‌تواند بر انواع کاترها نصب شود. به هر صورت رسیدن به یک برش ایده ‌آل در سطح آسفالت نیاز به تیغه ‌های مناسب دارد.

تیغه ‌هایی که در متریال، شکل، اندازه و... مناسب برای برش آسفالت طراحی شده باشند. تیغه برش آسفالت تکنو یک محصول کاملاً توانمند برای تأمین چنین اهدافی است. اهدافی که قرار است با بریدن منظم و هدفمند سطح آسفالت برخی از عملیات ‌های عمرانی را به انجام رساند.

مسیرهای آسفالت، دیگر بخشی از چهره امروز شهرها و جاده ‌های ما می ‌باشد. مسیرهایی که دایماً در حال فرسایش هستند و از طرفی بهترین مکان برای نصب بسیاری از زیرساخت‌ های شهری می باشند. در چنین حالتی است که نیاز همیشگی به تعمیر سطح آسفالت معابر شهری تا رسیدگی کردن به زیرساخت ‌های شهری، وجود دستگاه کاتر آسفالت بر را ضروری خواهد کرد.

البته این دستگاه باید از یک تیغه کاتر مخصوص عملیات برش زنی آسفالت استفاده کند. تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر دقیقاً برای این منظور طراحی شده ‌اند.

ضرورت توجه بر کیفیت در ساخت تیغه کاتر آسفالت بر

سطح آسفالتی، سطحی بسیار سخت و غیر قابل نفوذ می باشد. چنین سطحی را نمی ‌توانید به این راحتی همراه با ابزارهای سنتی بشکافید. از طرفی تنها لازم است تا بخش تخریب شده از آسفالت و یا بخش مورد نظر برای نصب زیرساخت ‌های شهری را حذف کنیم. در این عملیات به هیچ حالت نباید آسیبی به بخش های سالم از آسفالت معابر وارد شود.

رسیدن به چنین برش‌ های منظم، دقیق و البته سریع و شاید راحت، نیاز به یک تیغه با کیفیت برتر را ضروری می ‌داند.

انواع تیغه ‌های کاتر را از آلیاژهای متنوعی برای تامین نیازهای متفاوتی می ‌سازند. در این بین طراحی تیغه کاتر آسفالت بر یک کلاس کاری حرفه‌ ای است که همراه با آلیاژهای فولادی مستحکم با قابلیت انعطاف مناسب طراحی می شوند.

این تیغه ‌ها به ‌راحتی می‌ توانند در سطح بسیار سخت و مستحکم آسفالت نفوذ کنند. تیغه کاتر تکنو در نمونه‌ های آسفالت بر، دقیقاً از یک الگوی استاندارد و البته خلاقانه در ساخت بهره ‌مند می باشد. ضرورت به توجه کیفیت کاتر آسفالت بر، در واقع توجه به کیفیت نهایی کار است که با سرعتی خوب، شرایطی دقیق و برش ‌هایی عمیق صورت خواهد گرفت.

متریال در ساخت تیغه کاتر تکنو

سطوح سختی که باید بریده شوند، تنوع بسیار بالایی دارند. هر کدام از این سطوح شرایط خاص خود را ایجاد می کنند. سطوحی مانند انواع سنگ ‌ها و یا بتن ‌ها با ساختار منسجم و عاری از انعطافی که دارند، شرایط تولید تیغه کاترهایی با استحکام بالایی را نیاز دارند.

اما در مقابل یک سطح آسفالتی، به مانند سطوح بتنی دارای ساختاری منسجم و یکنواخت نمی ‌باشند. سطح آسفالتی از سنگدانه ‌هایی درشت که توسط قیر در کنار هم قرار گرفته ‌اند، ساخته شده است.

لذا در عملیات برش زنی آسفالت، طراحی تیغه باید به ‌گونه ‌ای باشد که بتواند این سنگدانه ‌ها را از حالت چسبناک قیر جدا کرده، عملیات برش زنی را نهایی کند. از این ‌رو اسلوب انتخاب متریال تا ساخت کاترهای آسفالت بر بسیار متفاوت از کاترهای بتن بر می باشد.

در ساخت تیغه برش آسفالت تکنو از آلیاژ فولاد پرکربن استفاده شده است. این سطح کربن بالای موجود در ساخت تیغه کاتر تکنو، عملاً استحکام بسیار بالایی را برای آن تامین خواهد کرد. اصطلاح تیغه الماسه نیز که عموماً برای کاترهای آسفالت بر استفاده می شود، از حضور این آلیاژهای پرکربن آمده ‌است.

در امتداد استفاده از کربن در فولاد برای رسیدن به استحکام بالا، شرایط منعطف بودن سطح تیغه کاتر آسفالت بر و یا ضد زنگ شدن آن را با کمک آلیاژهای کبالت و کاربیدهای سمباتمه ایجاد کرده‌ اند.

تیغه کاتر تکنو در مدل‌ های آسفالت بر از استحکام بالایی برخوردار است. سطح انعطاف کافی در برش سطوح آسفالتی را دارد و در عین ‌حال با قابلیت ضد زنگ بودن می تواند در پیچیده ‌ترین شرایط کاری نیز حضور داشته باشد.

مشخصات تیغه برش آسفالت تکنو

در طرح ساخت تمام تیغه ‌های کاتر از یک الگوی ثابت استفاده شده است. تمامی این تیغه ‌ها به شکل دیسکی در سایزهای گوناگون هستند. هدف از طراحی دیسکی شکل آنها برای نصب بر دستگاه کاتر است و در عین حال وقتی تیغه‌ ها را به شکل دیسکی طراحی می ‌کنیم، در واقع قدرت اهرمی برش زنی آنها را افزایش داده ‌ایم.

دندانه ‌های تیز و مستحکم آسفالت بر دورتادور این دیسک ‌های پهن فولادی را در بر خواهند گرفت. اصلی ‌ترین اسلوب در طراحی تیغه کاتر، طراحی دندانه ‌های عمودی شکل آن است.

در طرح ساخت تیغه کاتر تکنو نیز شاهد حضور این دندانه ‌های عمودی شکل هستیم. حضور دندانه‌ های عمودی شکل باعث برش راحت تر آسفالت خواهد شد. در این حالت دندانه ‌های کاتر بهتر و سریعتر در عمق آسفالت نفوذ می کنند.

برش سطح آسفالت همراه با برداشتن سنگدانه‌ ها از دل چسبناک قیر می باشد. لذا لبه ‌های تیغه کاتر باید به شکلی باشد که گویی قرار است این سنگدانه ‌ها را با خود بردارد. دندانه ‌های عمودی شکل بهترین ایده در طراحی تیغه کاترهای آسفالت بر می باشند. چرا که به راحتی خودشان را به میان سنگدانه ‌های آسفالت رسانده و تا عمق آسفالت نفوذ خواهند کرد.

ضخامت طراحی شده برای تیغه کاتر تکنو برابر با 3 میلیمتر است. این ضخامت آنچنان است که تضمین کاملی از سطح استحکام دیسک تیغه را خواهد داشت و در عین حال قابلیت انعطافی که باید همراه با کاترهای آسفالت بر باشد را تامین خواهد کرد. تیغه کاتر تکنو در ضخامت 3 میلیمتری عملاً در مقابل هر گونه شکسته شدن و یا ترک برداشتن مقاومت می کند.

یکی از نکات قابل ‌توجه در بررسی مشخصات فنی قیمت تیغه کاتر تکنو است. در مواجهه با تیغه کاتر تکنو همراه یکی از بهترین ‌های بازار هستیم. در حالیکه قیمت تیغه کاتر تکنو می ‌تواند در یک جایگاه رقابتی با دیگر محصولات از برندهای صاحب‌ نام قرار بگیرد.

متریال برتر در ساخت همراه با طراحی کاملاً حرفه ‌ای به جهت برش زنی سطوح آسفالتی از مشخصه‌ های بارز در طراحی تیغه کاتر تکنو می باشد.

در حالیکه قیمت تیغه آسفالت بر تکنو برای تامین تمام این شرایط ایده ‌آل، فضایی معقول و مناسب را انتخاب کرده است. لکن در نظر داشته باشید که سایز در طراحی، تاثیر کاملی بر قیمت تیغه آسفالت بر تکنو خواهد گذاشت. این موضوع را در ادامه مورد ارزیابی قرار می ‌دهیم.

ابعاد در تیغه کاتر تکنو

برای بریدن انواع سطوح در عمق های گوناگون، دستگاه کاترهای متنوع طراحی شده است. در این بین تیغه کاترها در جایگاه یک کالای مصرفی قرار دارند. از این ‌رو بعد از مدت زمان مشخصی از فعالیت برشکاری نیاز به تعویض پیدا می‌ کنند.

لذا لازم است تا تمامی دستگاه کاترها به همراه تیغه کاترهای طراحی ‌شده براساس یک استاندارد پذیرفته شده جهانی باشند. بی‌ تردید دست شما برای خرید انواع تیغه از برندهای گوناگون برای نصب بر انواع کاتر در سایزهای گوناگون باز است.

تیغه کاتر تکنو نیز همسو با این نیاز در تولید، محصولات خود را در سایزهای استاندارد 25 و 35 سانتیمتری عرضه کرده است. مدل های 25 سانتیمتری برای برش‌ ها تا عمق 10 الی 12 سانتیمتر مناسب است و نمونه ‌های 35 سانتیمتری را می ‌توانید در برشکاری های عمیق در حدود 15 سانتیمتری استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که قیمت تیغه برش کاتر کاملاً وابسته به سایز آن است. استفاده از متریال بیشتر در ساخت همراه با مراحل ساخت زمانبر تر باعث این افزایش قیمت است. قیمت تیغه برش تکنو در سایز 35 سانتیمتری تقریباً دو برابر قیمت تیغه برش تکنو در سایز 25 سانتیمتری می باشد.

نکات در هنگام خرید تیغه کاتر آسفالت بر

یک تیغه کاتر آسفالت بر قرار است تا در بطن یک دستگاه کاتر قدرتمند نشسته، راهی سطح سخت آسفالت ‌ها باشد. شرایط کار سخت و بسیار پیچیده لزوم توجه به نوع تا کیفیت تیغه کاتر آسفالت بر را دو چندان خواهد کرد.

یک دندانه شکسته شده و یا تاب برداشتن و شاید ترک خوردن سطح تیغه عملاً قدرت تا کارایی آن را نابود خواهد کرد. از این ‌رو قبل از تهیه کردن هر یک از مدل ‌ها در تیغه کاتر آسفالت بر نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید.

کاتر آسفالت بر هم باید از دندانه ها با متریال ساخت بسیار مستحکمی بهره ‌مند باشد. آلیاژ به ‌کار رفته در دندانه ‌های تیغه کاتر تکنو با متریال مستحکم تر از جنس دیسک ساخته شده ‌است. برای این منظور از آلیاژهای کروم و وانادیوم بهره می ‌برند.

با تمام این توضیحات کاتر آسفالت بر تنها زمانی می تواند قدرت برش زنی بالایی داشته باشد که از تیغه‌ های تیز کاملاً سالم بهره‌ مند باشد. از این ‌رو نباید در حین عملیات، این تیغه شکسته شود. یک دندانه شکسته شده می تواند تمام ماهیت کاری هر تیغه کاتر آسفالت بر را تحت تاثیر بگذارد.

جهت چرخش کاتر آسفالت بر با جهت برش تیغه کاتر همخوانی داشته باشد. اگر تیغه کاتر را بر دستگاهی که جهتی متفاوت دارد نصب کنید، در صورت آغاز عملیات برش زنی، قطعاً تمام دندانه ها در تیغه مذکور آسیب خواهند دید.

در طراحی تیغه کاتر تکنو، جهت حرکت خلاف عقربه ‌های ساعت در نظر گرفته شده است. این اطلاعات را می ‌توانید از طریق یک فلش کشیده شده بر بدنه تیغه کاتر تکنو و یا هر مدل دیگری داشته باشید. دقت کنید که جهت گردش تیغه کاتر تکنوی نصب ‌شده بر دستگاه کاتر باید دقیقاً به مانند جهت فلش کشیده شده بر آن باشد.

تیغه برش آسفالت تکنو از مدل ‌هایی است که برای انجام عملیات بر آب برای خنک شدن سطح تیغه نیازمند است. اصولاً تیغه کاترها را در هر دو تیپ خشک و تر طراحی می کنند. در مدل ‌های خشک نیازی به حضور آب برای خنک کردن سطح تیغه نمی ‌باشد. این مدل ‌ها همراه با تولید گرد و خاک بالایی کار می‌ کنند؛ اما مناسب برای نصب بر دستگاه کاترهایی که فاقد سیستم خنک سازی سطح تیغه هستند می باشند.

در مقابل مدل ‌های خیس هستند. این مدل ‌ها تنها با حضور آب به جهت خنک سازی سطح تیغه قابلیت برش سطوح سخت را دارند. در غیر این صورت به ‌شدت داغ شده، سریعاً تاب برداشته و حتی ممکن است که بشکنند. تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر از نمونه ‌های خیس است. یعنی برای کار با آن باید از دستگاه کاتری که قابلیت خنک سازی سطح تیغه با پاشش آب را دارد، استفاده کنید.

در طراحی تمام تیغه کاترها یک سوراخ مرکزی تعبیه شده است. این سوراخ برای آن است که بتوانید دیسک تیغه کاتر را بر دستگاه کاتر سوار کنید. مدل ‌های استاندارد از سوراخ با قطر 25 میلیمتر بهره ‌مند هستند. در طراحی تیغه کاتر تکنو نیز شاهد حضور سوراخی با قطر 25 میلیمتری جهت نصب بر انواع کاترهای استاندارد هستیم.

از تیغه کاتر مناسب با سایز دستگاه کاتر استفاده کنید. برای رسیدن به حداکثر راندمان کاری و همچنین برش امن و اصولی، مادامی که به دستگاه کاتر و همچنین تیغه کاتر کوچکترین آسیبی وارد نشده باشد، باید از یک سایز مطابق با مدل طراحی‌ شده دستگاه کاتر استفاده کنید.

تیغه کاتر تکنو در سایزهای 25 و 35 سانتیمتری عرضه می شوند. لذا نمی ‌توانید با این تیغه در دستگاه کاترهایی که با سایزهای بالاتر مانند 45 سانتیمتری طراحی شده‌ اند، استفاده کنید.

نکات ایمنی در کار با تیغه کاتر تکنو

عموم دستگاه ‌های کاتر آسفالت بر دارای قدرت بسیار بالایی هستند. آنها قرار است سطوح بسیار سختی را برش بزند. لذا برای رسیدن به این هدف مجهز به تیغه ‌های بزرگ تحت سرعت گردش بالایی هستند.

این عملیات توامان با ایجاد خطرات بالایی است. تیغه کاتر تکنو نیز یکی از نمونه ‌های حرفه ‌ای در کار با کاترهای آسفالت بر می باشد. لذا لازم است تا در کار با تیغه کاتر تکنو رعایت تمام نکات ایمنی در کار را جدی بگیرید. نکاتی مانند:

تیغه کاتر تکنو را به دستگاه کاتری که از هر نظر سالم است نصب کنید. هر گونه شکستگی و یا فقدان قاب ‌های محافظ مستعد ایجاد خطرات جدی است. در این دستگاه ذرات کوچک سنگ دائما در حال پرتاب شدن هستند.

این سنگ ها درست شبیه به یک گلوله رفتار می کنند و می توانند قدرت مخربی داشته باشند. قاب محافظ باعث هدایت سنگریزه های ناشی از برش به سمت زمین می شود. از طرفی این قاب محافظ باعث می شود تا اندام اپراتورها در معرض قدرت برش تیغه کاتر تکنو قرار نگیرد.

در کار با تیغه کاتر تکنو و یا هر تیغه کاتر از برند دیگری هرگز از نیروی اضافه برای بریدن سطح آسفالت استفاده نکنید. این کار باعث شکسته شدن دندانه ها در تیغه کاتر تکنو خواهد شد. اگر تیغه شما کند است قطعا نمی تواند برش مطلوب را تامین نماید.

یک تیغه کند شده نیاز به قدرت بیشتری برای بریدن دارد و این موضوع باعث ایجاد خطر شکستگی تیغه کاتر است. اگر یک تیغه کاتر در حین کار بشکند، تکه های شکسته شده را به محیط اطراف پرت می کند. این اتفاق بسیار خطرناک است.

در لحظه آغاز به کار با تیغه کاتر تکنو از محکم بودن محل اتصالی که توسط یک مهره برقرار شده است، اطمینان داشته باشید. هر گونه اتصال نامناسب تیغه کاتر در محل استقرار دستگاه کاتر، مستعد ایجاد خطرات جبران‌ ناپذیری است.

استفاده از مهره استاندارد طراحی شده برای استقرار تیغه کاتر ضروری است. نمی توانید این تیغه را با هر نوع مهره ای که در سایز شفت اتصال است، متصل کنید.

شل شدن تیغه در حین عملیات برش زنی خطر پرتاب تیغه را به دنبال دارد. از طرفی تیغه ای که نتواند به درستی بر شفت دستگاه مستقر شود، در حین کار تاب بر می دارد. این موضوع دلیل کافی برای تخریب هر چه زودتر تیغه کاتر می باشد.

از تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر، تنها با هدف برش سطوح آسفالت استفاده کنید. برش زنی سطوح بتنی نیاز به تیغه ‌های مخصوص برش بتن دارد. تیغه کاتر تکنو در شرایط برش بتن طراحی نشده است.

لذا در صورت استفاده نامناسب به سرعت خراب خواهد شد. البته در شرایط اضطراری می توانید از تیغه کاتر بتن بر با هدف برش آسفالت استفاده کنید. لکن عکس این ماجرا به هیچ حالت صادق نیست. از آنجا که تیغه کاتر تکنودر دسته مدل های آسفالت بر است، هرگز از آن در برش زنی سطوح بتنی استفاده نکنید.

تیغه کاتر تکنو از محصولات برتر موجود در بازارهای داخلی است که در سایزهای گوناگونی طراحی شده و می ‌تواند بر انواع کاترها نصب شود. به هر صورت رسیدن به یک برش ایده ‌آل در سطح آسفالت نیاز به تیغه ‌های مناسب دارد.

تیغه ‌هایی که در متریال، شکل، اندازه و... مناسب برای برش آسفالت طراحی شده باشند. تیغه برش آسفالت تکنو یک محصول کاملاً توانمند برای تأمین چنین اهدافی است. اهدافی که قرار است با بریدن منظم و هدفمند سطح آسفالت برخی از عملیات ‌های عمرانی را به انجام رساند.

مسیرهای آسفالت، دیگر بخشی از چهره امروز شهرها و جاده ‌های ما می ‌باشد. مسیرهایی که دایماً در حال فرسایش هستند و از طرفی بهترین مکان برای نصب بسیاری از زیرساخت‌ های شهری می باشند.

در چنین حالتی است که نیاز همیشگی به تعمیر سطح آسفالت معابر شهری تا رسیدگی کردن به زیرساخت ‌های شهری، وجود دستگاه کاتر آسفالت بر را ضروری خواهد کرد. البته این دستگاه باید از یک تیغه کاتر مخصوص عملیات برش زنی آسفالت استفاده کند. تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر دقیقاً برای این منظور طراحی شده ‌اند.

ضرورت توجه بر کیفیت در ساخت تیغه کاتر آسفالت بر

سطح آسفالتی، سطحی بسیار سخت و غیر قابل نفوذ می باشد. چنین سطحی را نمی ‌توانید به این راحتی همراه با ابزارهای سنتی بشکافید. از طرفی تنها لازم است تا بخش تخریب شده از آسفالت و یا بخش مورد نظر برای نصب زیرساخت ‌های شهری را حذف کنیم.

در این عملیات به هیچ حالت نباید آسیبی به بخش های سالم از آسفالت معابر وارد شود. رسیدن به چنین برش‌ های منظم، دقیق و البته سریع و شاید راحت، نیاز به یک تیغه با کیفیت برتر را ضروری می ‌داند.

انواع تیغه ‌های کاتر را از آلیاژهای متنوعی برای تامین نیازهای متفاوتی می ‌سازند. در این بین طراحی تیغه کاتر آسفالت بر یک کلاس کاری حرفه‌ ای است که همراه با آلیاژهای فولادی مستحکم با قابلیت انعطاف مناسب طراحی می شوند.

این تیغه ‌ها به ‌راحتی می‌ توانند در سطح بسیار سخت و مستحکم آسفالت نفوذ کنند. تیغه کاتر تکنو در نمونه‌ های آسفالت بر، دقیقاً از یک الگوی استاندارد و البته خلاقانه در ساخت بهره ‌مند می باشد. ضرورت به توجه کیفیت کاتر آسفالت بر، در واقع توجه به کیفیت نهایی کار است که با سرعتی خوب، شرایطی دقیق و برش ‌هایی عمیق صورت خواهد گرفت.

متریال در ساخت تیغه کاتر تکنو

سطوح سختی که باید بریده شوند، تنوع بسیار بالایی دارند. هر کدام از این سطوح شرایط خاص خود را ایجاد می کنند. سطوحی مانند انواع سنگ ‌ها و یا بتن ‌ها با ساختار منسجم و عاری از انعطافی که دارند، شرایط تولید تیغه کاترهایی با استحکام بالایی را نیاز دارند.

اما در مقابل یک سطح آسفالتی، به مانند سطوح بتنی دارای ساختاری منسجم و یکنواخت نمی ‌باشند. سطح آسفالتی از سنگدانه ‌هایی درشت که توسط قیر در کنار هم قرار گرفته ‌اند، ساخته شده است.

لذا در عملیات برش زنی آسفالت، طراحی تیغه باید به ‌گونه ‌ای باشد که بتواند این سنگدانه ‌ها را از حالت چسبناک قیر جدا کرده، عملیات برش زنی را نهایی کند. از این ‌رو اسلوب انتخاب متریال تا ساخت کاترهای آسفالت بر بسیار متفاوت از کاترهای بتن بر می باشد.

در ساخت تیغه برش آسفالت تکنو از آلیاژ فولاد پرکربن استفاده شده است. این سطح کربن بالای موجود در ساخت تیغه کاتر تکنو، عملاً استحکام بسیار بالایی را برای آن تامین خواهد کرد. اصطلاح تیغه الماسه نیز که عموماً برای کاترهای آسفالت بر استفاده می شود، از حضور این آلیاژهای پرکربن آمده ‌است.

در امتداد استفاده از کربن در فولاد برای رسیدن به استحکام بالا، شرایط منعطف بودن سطح تیغه کاتر آسفالت بر و یا ضد زنگ شدن آن را با کمک آلیاژهای کبالت و کاربیدهای سمباتمه ایجاد کرده‌ اند.

تیغه کاتر تکنو در مدل‌ های آسفالت بر از استحکام بالایی برخوردار است. سطح انعطاف کافی در برش سطوح آسفالتی را دارد و در عین ‌حال با قابلیت ضد زنگ بودن می تواند در پیچیده ‌ترین شرایط کاری نیز حضور داشته باشد.

مشخصات تیغه برش آسفالت تکنو

در طرح ساخت تمام تیغه ‌های کاتر از یک الگوی ثابت استفاده شده است. تمامی این تیغه ‌ها به شکل دیسکی در سایزهای گوناگون هستند. هدف از طراحی دیسکی شکل آنها برای نصب بر دستگاه کاتر است و در عین حال وقتی تیغه‌ ها را به شکل دیسکی طراحی می ‌کنیم، در واقع قدرت اهرمی برش زنی آنها را افزایش داده ‌ایم.

دندانه ‌های تیز و مستحکم آسفالت بر دورتادور این دیسک ‌های پهن فولادی را در بر خواهند گرفت. اصلی ‌ترین اسلوب در طراحی تیغه کاتر، طراحی دندانه ‌های عمودی شکل آن است.

در طرح ساخت تیغه کاتر تکنو نیز شاهد حضور این دندانه ‌های عمودی شکل هستیم. حضور دندانه‌ های عمودی شکل باعث برش راحت تر آسفالت خواهد شد. در این حالت دندانه ‌های کاتر بهتر و سریعتر در عمق آسفالت نفوذ می کنند.

برش سطح آسفالت همراه با برداشتن سنگدانه‌ ها از دل چسبناک قیر می باشد. لذا لبه ‌های تیغه کاتر باید به شکلی باشد که گویی قرار است این سنگدانه ‌ها را با خود بردارد. دندانه ‌های عمودی شکل بهترین ایده در طراحی تیغه کاترهای آسفالت بر می باشند. چرا که به راحتی خودشان را به میان سنگدانه ‌های آسفالت رسانده و تا عمق آسفالت نفوذ خواهند کرد.

ضخامت طراحی شده برای تیغه کاتر تکنو برابر با 3 میلیمتر است. این ضخامت آنچنان است که تضمین کاملی از سطح استحکام دیسک تیغه را خواهد داشت و در عین حال قابلیت انعطافی که باید همراه با کاترهای آسفالت بر باشد را تامین خواهد کرد. تیغه کاتر تکنو در ضخامت 3 میلیمتری عملاً در مقابل هر گونه شکسته شدن و یا ترک برداشتن مقاومت می کند.

یکی از نکات قابل ‌توجه در بررسی مشخصات فنی قیمت تیغه کاتر تکنو است. در مواجهه با تیغه کاتر تکنو همراه یکی از بهترین ‌های بازار هستیم. در حالیکه قیمت تیغه کاتر تکنو می ‌تواند در یک جایگاه رقابتی با دیگر محصولات از برندهای صاحب‌ نام قرار بگیرد.

متریال برتر در ساخت همراه با طراحی کاملاً حرفه ‌ای به جهت برش زنی سطوح آسفالتی از مشخصه‌ های بارز در طراحی تیغه کاتر تکنو می باشد.

در حالیکه قیمت تیغه آسفالت بر تکنو برای تامین تمام این شرایط ایده ‌آل، فضایی معقول و مناسب را انتخاب کرده است. لکن در نظر داشته باشید که سایز در طراحی، تاثیر کاملی بر قیمت تیغه آسفالت بر تکنو خواهد گذاشت. این موضوع را در ادامه مورد ارزیابی قرار می ‌دهیم.

ابعاد در تیغه کاتر تکنو

برای بریدن انواع سطوح در عمق های گوناگون، دستگاه کاترهای متنوع طراحی شده است. در این بین تیغه کاترها در جایگاه یک کالای مصرفی قرار دارند. از این ‌رو بعد از مدت زمان مشخصی از فعالیت برشکاری نیاز به تعویض پیدا می‌ کنند.

لذا لازم است تا تمامی دستگاه کاترها به همراه تیغه کاترهای طراحی ‌شده براساس یک استاندارد پذیرفته شده جهانی باشند. بی‌ تردید دست شما برای خرید انواع تیغه از برندهای گوناگون برای نصب بر انواع کاتر در سایزهای گوناگون باز است.

تیغه کاتر تکنو نیز همسو با این نیاز در تولید، محصولات خود را در سایزهای استاندارد 25 و 35 سانتیمتری عرضه کرده است. مدل های 25 سانتیمتری برای برش‌ ها تا عمق 10 الی 12 سانتیمتر مناسب است و نمونه ‌های 35 سانتیمتری را می ‌توانید در برشکاری های عمیق در حدود 15 سانتیمتری استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که قیمت تیغه برش کاتر کاملاً وابسته به سایز آن است. استفاده از متریال بیشتر در ساخت همراه با مراحل ساخت زمانبر تر باعث این افزایش قیمت است. قیمت تیغه برش تکنو در سایز 35 سانتیمتری تقریباً دو برابر قیمت تیغه برش تکنو در سایز 25 سانتیمتری می باشد.

نکات در هنگام خرید تیغه کاتر آسفالت بر

یک تیغه کاتر آسفالت بر قرار است تا در بطن یک دستگاه کاتر قدرتمند نشسته، راهی سطح سخت آسفالت ‌ها باشد. شرایط کار سخت و بسیار پیچیده لزوم توجه به نوع تا کیفیت تیغه کاتر آسفالت بر را دو چندان خواهد کرد.

یک دندانه شکسته شده و یا تاب برداشتن و شاید ترک خوردن سطح تیغه عملاً قدرت تا کارایی آن را نابود خواهد کرد. از این ‌رو قبل از تهیه کردن هر یک از مدل ‌ها در تیغه کاتر آسفالت بر نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید.

کاتر آسفالت بر هم باید از دندانه ها با متریال ساخت بسیار مستحکمی بهره ‌مند باشد. آلیاژ به ‌کار رفته در دندانه ‌های تیغه کاتر تکنو با متریال مستحکم تر از جنس دیسک ساخته شده ‌است. برای این منظور از آلیاژهای کروم و وانادیوم بهره می ‌برند.

با تمام این توضیحات کاتر آسفالت بر تنها زمانی می تواند قدرت برش زنی بالایی داشته باشد که از تیغه‌ های تیز کاملاً سالم بهره‌ مند باشد. از این ‌رو نباید در حین عملیات، این تیغه شکسته شود. یک دندانه شکسته شده می تواند تمام ماهیت کاری هر تیغه کاتر آسفالت بر را تحت تاثیر بگذارد.

جهت چرخش کاتر آسفالت بر با جهت برش تیغه کاتر همخوانی داشته باشد. اگر تیغه کاتر را بر دستگاهی که جهتی متفاوت دارد نصب کنید، در صورت آغاز عملیات برش زنی، قطعاً تمام دندانه ها در تیغه مذکور آسیب خواهند دید.

در طراحی تیغه کاتر تکنو، جهت حرکت خلاف عقربه ‌های ساعت در نظر گرفته شده است. این اطلاعات را می ‌توانید از طریق یک فلش کشیده شده بر بدنه تیغه کاتر تکنو و یا هر مدل دیگری داشته باشید. دقت کنید که جهت گردش تیغه کاتر تکنوی نصب ‌شده بر دستگاه کاتر باید دقیقاً به مانند جهت فلش کشیده شده بر آن باشد.

تیغه برش آسفالت تکنو از مدل ‌هایی است که برای انجام عملیات بر آب برای خنک شدن سطح تیغه نیازمند است. اصولاً تیغه کاترها را در هر دو تیپ خشک و تر طراحی می کنند. در مدل ‌های خشک نیازی به حضور آب برای خنک کردن سطح تیغه نمی ‌باشد.

این مدل ‌ها همراه با تولید گرد و خاک بالایی کار می‌ کنند؛ اما مناسب برای نصب بر دستگاه کاترهایی که فاقد سیستم خنک سازی سطح تیغه هستند می باشند.

در مقابل مدل ‌های خیس هستند. این مدل ‌ها تنها با حضور آب به جهت خنک سازی سطح تیغه قابلیت برش سطوح سخت را دارند. در غیر این صورت به ‌شدت داغ شده، سریعاً تاب برداشته و حتی ممکن است که بشکنند. تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر از نمونه ‌های خیس است. یعنی برای کار با آن باید از دستگاه کاتری که قابلیت خنک سازی سطح تیغه با پاشش آب را دارد، استفاده کنید.

در طراحی تمام تیغه کاترها یک سوراخ مرکزی تعبیه شده است. این سوراخ برای آن است که بتوانید دیسک تیغه کاتر را بر دستگاه کاتر سوار کنید. مدل ‌های استاندارد از سوراخ با قطر 25 میلیمتر بهره ‌مند هستند. در طراحی تیغه کاتر تکنو نیز شاهد حضور سوراخی با قطر 25 میلیمتری جهت نصب بر انواع کاترهای استاندارد هستیم.

از تیغه کاتر مناسب با سایز دستگاه کاتر استفاده کنید. برای رسیدن به حداکثر راندمان کاری و همچنین برش امن و اصولی، مادامی که به دستگاه کاتر و همچنین تیغه کاتر کوچکترین آسیبی وارد نشده باشد، باید از یک سایز مطابق با مدل طراحی‌ شده دستگاه کاتر استفاده کنید.

تیغه کاتر تکنو در سایزهای 25 و 35 سانتیمتری عرضه می شوند. لذا نمی ‌توانید با این تیغه در دستگاه کاترهایی که با سایزهای بالاتر مانند 45 سانتیمتری طراحی شده‌ اند، استفاده کنید.

نکات ایمنی در کار با تیغه کاتر تکنو

عموم دستگاه ‌های کاتر آسفالت بر دارای قدرت بسیار بالایی هستند. آنها قرار است سطوح بسیار سختی را برش بزند. لذا برای رسیدن به این هدف مجهز به تیغه ‌های بزرگ تحت سرعت گردش بالایی هستند.

این عملیات توامان با ایجاد خطرات بالایی است. تیغه کاتر تکنو نیز یکی از نمونه ‌های حرفه ‌ای در کار با کاترهای آسفالت بر می باشد. لذا لازم است تا در کار با تیغه کاتر تکنو رعایت تمام نکات ایمنی در کار را جدی بگیرید. نکاتی مانند:

تیغه کاتر تکنو را به دستگاه کاتری که از هر نظر سالم است نصب کنید. هر گونه شکستگی و یا فقدان قاب ‌های محافظ مستعد ایجاد خطرات جدی است. در این دستگاه ذرات کوچک سنگ دائما در حال پرتاب شدن هستند.

این سنگ ها درست شبیه به یک گلوله رفتار می کنند و می توانند قدرت مخربی داشته باشند. قاب محافظ باعث هدایت سنگریزه های ناشی از برش به سمت زمین می شود. از طرفی این قاب محافظ باعث می شود تا اندام اپراتورها در معرض قدرت برش تیغه کاتر تکنو قرار نگیرد.

در کار با تیغه کاتر تکنو و یا هر تیغه کاتر از برند دیگری هرگز از نیروی اضافه برای بریدن سطح آسفالت استفاده نکنید. این کار باعث شکسته شدن دندانه ها در تیغه کاتر تکنو خواهد شد. اگر تیغه شما کند است قطعا نمی تواند برش مطلوب را تامین نماید.

یک تیغه کند شده نیاز به قدرت بیشتری برای بریدن دارد و این موضوع باعث ایجاد خطر شکستگی تیغه کاتر است. اگر یک تیغه کاتر در حین کار بشکند، تکه های شکسته شده را به محیط اطراف پرت می کند. این اتفاق بسیار خطرناک است.

در لحظه آغاز به کار با تیغه کاتر تکنو از محکم بودن محل اتصالی که توسط یک مهره برقرار شده است، اطمینان داشته باشید. هر گونه اتصال نامناسب تیغه کاتر در محل استقرار دستگاه کاتر، مستعد ایجاد خطرات جبران‌ ناپذیری است.

استفاده از مهره استاندارد طراحی شده برای استقرار تیغه کاتر ضروری است. نمی توانید این تیغه را با هر نوع مهره ای که در سایز شفت اتصال است، متصل کنید.

شل شدن تیغه در حین عملیات برش زنی خطر پرتاب تیغه را به دنبال دارد. از طرفی تیغه ای که نتواند به درستی بر شفت دستگاه مستقر شود، در حین کار تاب بر می دارد. این موضوع دلیل کافی برای تخریب هر چه زودتر تیغه کاتر می باشد.

از تیغه کاتر تکنو در مدل ‌های آسفالت بر، تنها با هدف برش سطوح آسفالت استفاده کنید. برش زنی سطوح بتنی نیاز به تیغه ‌های مخصوص برش بتن دارد. تیغه کاتر تکنو در شرایط برش بتن طراحی نشده است.

لذا در صورت استفاده نامناسب به سرعت خراب خواهد شد. البته در شرایط اضطراری می توانید از تیغه کاتر بتن بر با هدف برش آسفالت استفاده کنید. لکن عکس این ماجرا به هیچ حالت صادق نیست. از آنجا که تیغه کاتر تکنودر دسته مدل های آسفالت بر است، هرگز از آن در برش زنی سطوح بتنی استفاده نکنید.

در هنگام کار با کاتر آسفالت بر از تمامی لباس‌ های مخصوص و ایمنی مانند لباس کار، عینک، محافظ گوش و ماسک استفاده کنید. در حین کار نیز مانع از حضور افراد غیرمسئول با پوشش غیر ایمن در اطراف دستگاه کاتر آسفالت بر باشید.

لازم است تا از لباس کار گشادی استفاده نکنید. لباس کار گشاد خطر گیر کردن در تیغه دستگاه کاتر آسفالت بر را افزایش می دهد. در حین کار هرگز عینک خود را رها نکنید. این عملیات همراه با پرتاب سنگریزه ها است و این سنگ ریزه ها هر چند کوچک قدرت تخریبی در اندازه های یک گلوله را دارند.

o       در حین کار با دستگاه کاتر آسفالت بر این اطمینان را داشته باشید که دستگاه به هیچ حالت به طور ناگهانی قابلیت روشن شدن را ندارد. در تمامی مدل ها از دستگاه کاتر آسفالت بر از یک قفل سوئیچ استفاده شده است.

این قفل سوئیچ برای آن است که هر فرد غیر مسئولی نتواند دستگاه کاتر آسفالت بر را رو شن کند و یا اینکه اطمینان داشته باشیم که دستگاه به شکل ناگهانی روشن نخواهد شد. از سلامت قفل سوئیچ در دستگاه کاتر آسفالت بر اطمینان داشته باشید.

از حضور آب کافی در مخزن آب دستگاه کاتر آسفالت بر مطلع باشید. تیغه کاتر تکنو از مدل ‌هایی است که نیاز به خنک کاری توسط آب در حین کار دارد. دستگاه کاتر مربوطه باید از وجود یک سیستم پمپاژ آب بهره ‌مند باشد.

در عین حال قبل از آغاز به کار همراه با تمام بازدیدهای ایمنی ای که انجام می ‌دهید، حضور کامل آب کافی در مخزن دستگاه را نیز چک کنید تا در حین کار با مشکل نبود آب برای خنک سازی سطح تیغه کاتر تکنو مواجه نباشید.

مقاومت و استحکام بالا از نیاز های مقدماتی در ساخت ابزار ها بر پایه برش زنی می باشد. این استحکام جدا از مدل تیغه کاتر تکنو در تمام  تیغه ها با به کارگیری از آلیاژ های کربن و کروم و گاها دیگر عناصر وجود خواهد داشت.

اگر چه دستگاه کاتر آسفالت بر همراه با سرعت زیاد سعی در برش سطوح سخت مانند آسفالت و یا بتن را دارد؛ اما لازم است توجه داشته باشید که تیغه کاتر هر چند مستحکم و سرسخت طراحی شده باشد، در اثر اشتباه در حین عملیات ‌های برش بتن به آسانی شکسته می شوند.

یک اشتباه کوچک مثلاً ایجاد انحراف در خط سیر صاف برش سطوح سخت آسفالتی با حضور سرعت بالای گردش تیغه، قادر است تا فشار بسیار بالایی را به تیغه وارد کند و موجب شکستگی تیغه و یا تاب برداشتن آن شود. تیغه کاتری که شکسته شده و یا تاب برداشته است دیگر نمی تواند آن انتظارات حرفه ‌ای در کار برش زنی را برای شما تامین سازد.

این موضوع برای تیغه های خوش ساختی مانند تیغه کاتر تکنو نیز صادق است. لذا در کار با کاتر دستگاه آسفالت بر به هر ترتیبی باید متوجه سلامت  پره ‌های الماسه در تیغه کاتر باشید. چرا که این تیغه الماسه ها هستند که عملیات برش زنی را تکمیل می کنند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5