خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه بتن بر مسلح نورتن

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
تیغه بتن بر مسلح نورتن
  • تیغه بتن بر مسلح نورتن
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

تیغه بتن بر مسلح نورتن

تیغه بتن بر نورتن یا تیغه کاتر نورتن، یکی از محصولات مطرح و کارآمد در زمینه ایجاد برش در بتن مسلح است. همانطور که احتمالا می دانید، بتن مسلح در واقع بتنی است که در ساختار داخلی آن، از محصولات دیگری نیز برای افزایش استحکام بتن کمک گرفته شده است.

برای مثال ممکن است درون این بتن از میلگرد یا صفحات توری فلزی و مشبک استفاده شده باشد. به این نوع بتن، بتن مسلح یا بتن آرمه گفته می شود.

بنابراین زمانی که قصد ایجاد برش در قسمتی از چنین بتنی را داریم، به استفاده از یک محصول قدرتمند که عملیات مدنظر ما را توأم با حفظ ایمنی انجام دهد، نیازمند هستیم. از آنجایی که بتن آرمه یا همان بتن مسلح درواقع با هدف ایجاد استحکام در بناها و سازه ها استفاده می‌شوند، پس قرار نیست که به راحتی تخریب شده یا برش داده شوند.

از این رو ابزاری که برای ایجاد برش در بتن مسلح مورد استفاده قرار می گیرد، باید توانایی تخریب و برش دادن را به آن شیوه که مدنظر کاربر است داشته باشد.

تیغه بتن بر مسلح نورتن، همان ابزاری است که بنا به دلایل بسیار زیادی می توان در ایجاد برش بر روی بتن مسلح، به آن اعتماد کرده و از آن استفاده نمود. ویژگی ها و مزیت های بسیاری درباره این محصول وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها به صورت مجزا خواهیم پرداخت.

معرفی تیغه بتن بر مسلح نورتن

اگر در بازار به دنبال یک تیغه بتن بر مقرون به صرفه و مطمئن بگردید، قطعا در بین گزینه های موجود، با تیغه بتن بر Norton برخورد خواهید کرد. در کنار خصوصیات مثبت زیادی که درباره این محصول می‌شنوید، قیمت تیغه بتن بر نورتن نیز مزید بر علت می‌شود و توجه شما را به عنوان یک خریدار به طور کامل به خود جلب می‌نماید.

درواقع تیغه برش بتن نورتن، یک دیسک دایره ای تهیه شده از مواد اولیه ای با کیفیت و مقاوم می‌باشد که دندانه هایی برنده‌ای در لبه‌ آن تعبیه شده است. این تیغه برش بتن نورتن، محصولی ساخت کشور چین است.

از آنجایی که تیغه بتن بر نورتن از کیفیت بالایی برخوردار است، عده‌ای بر این باورند که این ابزار در اصل ساخت کشور آمریکا است. اما این یک باور غلط است و درواقع تیغه بتن بر نورتن از محصولات درجه دار کشور چین می‌باشد که در صنعت، به ابزاری با کیفیت و کارآمد مشهور شده است.

درواقع غلط بودن این گفته را از قیمت تیغه کاتر نورتن نیز می‌توان متوجه شد، چرا که قیمت تیغه بتن بر نورتن بسیار کمتر از قیمت محصولات و ابزارآلات آمریکایی هم رده با آن است.

عده‌ای به دلیل مقاومت بالا و قدرت خارق العاده تیغه بتن بر نورتن، بر این عقیده هستند که می‌شود از آن برای برش آسفالت یا سایر سازه‌ها و متریال نیز استفاده کرد.

اگرچه در هیچ منبعی به صراحت قید نشده‌است که به هیچ وجه نباید از این ابزار برای برش متریالی به جز بتن ساده یا بتن مسلح استفاده کرد؛ اما کارشناسان معتقدند که بهتر است از هر ابزاری برای مصرف مدنظر همان ابزار استفاده کرد و از خطرآفرینی‌های احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

مشخصات فنی تیغه بتن بر مسلح نورتن

اگرچه تیغه بتن بر مسلح نورتن در سایزهای مختلفی تولید می‌شود اما همه آن‌ها عموما دارای یک ساختار و یه فهرست از مشخصات فنی ثابت و مشترک هستند که در این بخش به معرفی برخی از مهم ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

انواع سایزهای موجود برای تیغه بتن بر نورتن: 35 سانتی متر، 45 سانتی متر، 60 سانتی متر

« بدیهی است که این تفاوت سایز بر روی قیمت تیغه بتن بر نورتن تاثیرگذار است. »

 عمق برش تیغه بتن بر نورتن 35 سانتی متری: 10 الی 12 سانتی متر

عمق برش تیغه بتن بر نورتن 45 سانتی متری: 15 تا 17 سانتی متر

عمق برش تیغه بتن بر 60 سانتی متری: 20 تا 22 سانتی متر

قطر حفره وسط تیغه جهت اتصال به دستگاه کاتر بتن بر: 25 میلی متر

جنس تیغه بتن بر نورتن: الماس

تمام سایزهای تیغه بتن بر نورتن، قابل نصب بر روی انواع شاسی کاتر بتن بر هستند.

جنس سگمنت های استفاده شده در تیغه بتن بر مسلح نورتن بسیار مرغوب و با کیفیت است و به مرور زمان دچار پریدگی، آسیب یا خوردگی نمی‌شود.

عمق شیارهای طراحی شده بر روی لبه تیغه بتن بر مسلح نورتن کم است و این امر سبب جلوگیری از آسیب رسیدن به آن‌ها می‌شود.

فاصله بین شیارها نسبت به انواع دیگر بتن بر مسلح بیشتر است و این موضوع از شکننده بودن آن‌ها جلوگیری کرده است.

استفاده از تیغه بتن بر مسلح نورتن چه مزایایی برای کاربر دارد؟

همانطور که اشاره شد، از تیغه بتن بر مسلح نورتن در انواع سایزهای آن، می‌توان بر روی انواع شاسی‌های کاتر بتن بر استفاده کرد. کافی است که تیغه را از قسمت حفره تعبیه شده بر روی آن، در جای مناسب شاسی کاتر بتن بر نصب کرده و آن را محکم بست تا به این وسیله بتوان با خیالی آسوده عملیات برش بر روی بتن را انجام داد.

اما چه مواردی سبب می‌شوند تا یک کاربر مجاب شود که از تیغه کاتر نورتن به جای انواع برند‌ها و مدل‌های موجود از این ابزار در بازار، استفاده نماید؟

درواقع استفاده از یک تیغه بتن بر مناسب و با کیفیت برای ایجاد برش بر روی بتن، به تنهایی کافی نیست و لازم است که کاربران دستگاه کاتر بتن بر مناسب، قدرتمند و با کیفیتی نیز برای این کار تهیه کرده باشند.

اما می‌توان گفت که داشتن تیغه بتن بر با کیفیتی مانند تیغه کاتر نورتن، می‌تواند تا درصد بسیار زیادی سبب حصول یک عملیات برش بتن ایده‌آل شود و حتی تا مقدار زیادی کم کاری‌های دستگاه کاتر را جبران نماید.

بنابراین اگر پیش‌ از این، در خرید دستگاه کاتر مناسب، نتوانستید آنگونه که باید، استانداردهای لازم را رعایت کرده و محصول مناسبی تهیه نمایید؛ حداقل از یک تیغه کاتر بتن بر مناسب و با کیفیت بر روی دستگاه خود استفاده نمایید تا کم توان بودن آن را تا حد ممکن پوشش دهید.

مورد بعدی که می‌توان آن را دلیلی بر انتخاب و خرید تیغه بتن بر Norton دانست، سهولت و سرعت در انجام پروژه‌های برش بتن است. با استفاده از تیغه بتن بر Norton، کاربران حوزه صنعت و ساخت و ساز، به راحتی و در سریعترین زمان ممکن با حداقل چالش‌های موجود در این عملیات، قادر هستند پروژه بریدن بتن مسلح خود را به بهترین نحو ممکن و با کمترین میزان اتلاف انرژی نیروی انسانی و مواردی از این دست، به سرانجام برسانند.

اگرچه محصولات مشابه دیگری نیز در این زمینه هستند که می‌توانند در زمینه تأمین موارد مذکور، کاربران این حوزه را یاری دهند، اما امتیاز تیغه بتن بر مسلح نورتن نسبت به آن‌ها در مقرون به صرفه بودن این محصول است.

بنابراین قیمت تیغه کاتر نورتن، در کنار سایر امتیازات این ابزار کارآمد در صنعت ساخت و ساز و تخریب، دلیل دیگری است که برگزیده شدن این محصول را توسط کاربران موجب می‌شود و می‌توان به آن به چشم یک مزیت بزرگ نگریست.

مورد بعدی این است که استفاده از یک تیغه بتن بر مناسب، علاوه بر تمام موارد گفته شده، به حفظ طول عمر دستگاه کاتر کاربران نیز کمک می‌کند. از این رو، باید گفت که دستگاه کاتر بتن هرچه که باشد، اگر از تیغه بتن بر Norton بر روی آن استفاده شود؛ حتما در حفظ سلامت عملکرد آن دستگاه و افزایش طول عمرش، تاثیرات مثبتی مشاهده خواهد شد.

نکات ایمنی در استفاده از تیغه بتن بر مسلح نورتن

  • اگرچه نکات ایمنی زیادی درباره استفاده از خود دستگاه کاتر بتن در دفترچه راهنمای این محصولات و مقالات و اسناد موجود پیرامون این قبیل عملیات بسیار گفته و شنیده شده است، اما به عنوان نکات ایمنی مهم و مختص تیغه کاتر نورتن، برای آنکه هم کیفیت و سلامت این محصول حفظ شود و هم از جان و مال افراد محافظت شود، موارد مهمی را در ادامه ارائه می‌دهیم.
  • توجه داشته باشید که تیغه برش بتن نورتن را برای ایجاد چه عمق برشی نیاز دارید. سعی کنید که تیغه برش بتن نورتن مناسب با آن نیاز را تهیه نمایید.
  • اگر بنا به هر دلیلی، نتوانستید تیغه برش بتن نورتن را مناسب با میزان برشی که مدنظر دارید، تهیه نمایید؛ سعی نکنید که طی یکبار عملیات، عمق مدنظر خود را که بیشتر از توان تیغه است، حاصل شوید.
  • برای مثال اگر از تیغه برش بتن نورتن 35 سانتی متری استفاده می‌کنید و می‌دانید که حداکثر توان این تیغه در ایجاد برشی به عمق 12 سانتی متر است، سعی نکنید به دستگاه و تیغه به قدری فشار آورید که عمیق بیشتری را حاصل شود. بلکه برای انجام این کار کافی است، یکبار به صورت ممتد مسیر ایجاد برش را طی نمایید و سپس بازگردید و از اول مسیر، مجدد شروع به حرکت نمایید.
  • به هیچ وجه یک جا ساکن نمانده و سعی در وارد کردن فشار به دستگاه کاتر و تیغه برش بتن نورتن نکنید. این کار سبب داغ شدن موتور دستگاه و ایجاد ترک و شکستی بر روی تیغه بتن بر مسلح نورتن می‌شود. لذا علاوه بر از بین رفتن تیغه و سرمایه مالی شما، خطرات جانی جبران ناپذیری نیز در پی این اقدام اتفاق خواهد افتاد.
  • حتما هر چند وقت یکبار به طور مرتب ضمن آنکه سلامت دستگاه کاتر بتن خود را بررسی می‌کنید، به سلامت تیغه بتن بر مسلح نورتن نیز دقت نمایید و از آن غافل نشوید. تمام زوایای آن را به خوبی بررسی کنید و مطمئن شوید که ترک، خوردگی، شکستگی و مواردی از این دست بر روی بدنه تیغه یا شیارها و دنده‌های تعبیه شده در لبه آن وجود نداشته باشد.
  • حتما پس از هر بار انجام عملیات، تیغه برش بتن نورتن را از دستگاه کاتر بتن جدا کرده و نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید. تمیز بودن تیغه برش بتن نورتن، علاوه بر آنکه به حفظ سلامت این محصول کمک می‌کند، سبب می‌شود تا آسیب‌های احتمالی به وجود آمده بر روی بدنه تیغه را با چشم غیر مسلح راحت‌تر و سریعتر مشاهده کرده و نسبت به آن‌ها هوشیار باشید.
  • بررسی سلامت تیغه برش بتن نورتن کثیف و آغشته به متریال حاصل از عملیات، کار بسیار دشوار و تا حد زیادی غیر ممکن است.
  • زمان استفاده از دستگاه کاتر آسفالت بر و انجام عملیات برش بتن، به نحوی بایستید که بدن شما از قسمت تیغه برش بتن نورتن فاصله مناسبی داشته باشد و شما به دستگاه مسلط باشید. همچنین هرگز دستگاه را به نحوی قرار ندهید که تیغه برش بتن نورتن به سمت افراد یا اجسام و ابزارآلات دیگر باشد.
  • زمانی که دستگاه روشن است و تیغه برش بتن نورتن در حال کار کردن است، محیط عملیات را تا شعاع ایمن و قابل توجهی خالی از هرگونه تردد و حضور افراد و تجهیزات نمایید.
  • حتما پس از هربار استفاده از دستگاه کاتر و تیغه برش بتن نورتن، تیغه را از دستگاه جدا نمایید. نصب طولانی مدت تیغه برش بتن نورتن بر روی شاسی دستگاه برش بتن و باقی ماندن آن به همان وضعیت در طولانی مدت سبب فرسایش تیغه برش بتن نورتن می‌شود. بنابراین تیغه را جدا کرده، تمیز و خشک نمایید و آن را در محفظه ایمنی قرار دهید تا هم هنگام جابه‌جایی و حمل و نقل آسیب نبیند و هم به هنگام استفاده در پروژه و عملیات بعدی، سالم، تمیز و آماده به کار باشد.
  • توجه داشته باشد، اگرچه پیش‌تر به وجود امکان استفاده از تیغه برش بتن نورتن بر روی هر نوع شاسی کاتر بتن بر اشاره شد، اما از نظر ایمنی و همچنین حفظ سرمایه مالی، پیشنهاد می‌شود که از نصب این محصول بر روی کاتر بتن بر غیر استاندارد یا بی کیفیت خودداری کنید.
  • این کار علاوه بر آنکه عمر تیغه بتن بر مسلح نورتن را به شدت کاهش می‌دهد و سبب ورود فشارهای اضافی و آسیب زننده به این محصول می‌شود؛ ممکن است خطرات جانی نیز به همراه داشته باشد.
  • چرا که تیغه مرغوب و قادر به انجام حجم فعالیت سنگین و قابل توجهی است، در حالی که دستگاهی که تیغه بر روی آن نصب شده است، ضعیف و بی کیفیت است و هر لحظه ممکن است ایراد و آسیبی را برای تیغه به ارمغان بیاورد و سبب بروز مشکلاتی در آن شود.
  • در نصب تیغه بتن بر مسلح نورتن حتما دقت به خرج داده و مطمئن شوید که واشرهای مربوطه را به درستی بر سر جای خود قرار داده و محکم بسته‌اید.
  • در استفاده از تیغه بتن بر مسلح نورتن چه به هنگام نصب و چه به هنگام جدا کردن از دستگاه و حمل و نقل آن، دستکش مخصوص کار و ایمنی به دست داشته باشید. همچنین اگر قصد در دست گرفتن تیغه و جا به جا کردن آن را دارید، حتما چکمه‌های ایمنی مخصوص کار به پا کنید چرا که اگر بنا به هر دلیلی تیغه بتن بر مسلح نورتن با وزن و ساختار مختص به خود، از دستتان رها شد و بر روی پاهایتان افتاد، آسیب جدی به سلامت شما وارد نشود.
  • توجه داشته باشید اگر متوجه وجود ترک بر روی بدنه تیغه بتن بر مسلح نورتن شدید، هرگز برای حصول اطمینان از اینکه آیا این یک ترک است یا خط و خش، اقدام به وارد کردن ضربه یا خم کردن تیغه از آن قسمت نکنید.
  • تشخیص این موضوع را به کارشناسی که وظیفه بررسی سلامت دستگاه‌ها و ابزارآلات صنعتی شما را بر عهده دارد واگذار نمایید یا از یک متخصص و فرد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. به علاوه حتما عینک ایمنی، دستکس، لباس کار و کفش مناسب برای انجام این معاینه فنی در اختیار داشته باشید.
  • بدیهی است که هرگز نباید کاتر بتن بر را در حالی که تیغه بتن بر مسلح نورتن به آن متصل و دستگاه روشن است، به حال خود رها کنید. همواره باید با هوشیاری و تسلط کامل به دستگاه، هدایت آن را به دست داشته باشید.
  • زمانی که دستگاه خاموش است، سعی نکنید با دست یا هر وسیله دیگری، تیغه بتن بر مسلح نورتن را بر روی دستگاه بچرخانید و به حرکت در آورید. این کار سبب شکستن دنده های تیغه برش بتن نورتن، آسیب رسیدن به شیارهای موجود بر روی آن و همچنین قطعات داخلی دستگاه کاتر شما می‌شود.
  • پیش تر اشاراتی به این موضوع شد که برخی از افراد در نبود تجهیزات و ابزارآلات مناسب، از تیغه برش بتن نورتن برای ایجاد برش بر روی متریال دیگری مانند آسفالت و سایر سازه‌ها نیز استفاده می‌کنند.
  • لذا اگر چه ماهیت تیغه برش‌ها از نظر بصری با یکدیگر تفاوتی ندارد و اینگونه به نظر می‌رسد که همه آن‌ها برای ایجاد برش طراحی و تولید شده‌اند، اما با اندکی تحقیق و مطالعه درباره تفاوت آن‌ها متوجه می‌شویم که چرا از نظر ایمنی نباید از هیچ یک از آن‌ها به جای دیگری استفاده کرد.
  • به هرحال تیغه بتن بر مسلح نورتن، ابزاری است که قرار است محکم‌ترین و مقاوم‌ترین متریال مانند تلفیق بتن و میلگرد یا بتن و صفحات فلزی کار شده در آن را برش دهد.
  • بدیهی است که بافت این متریال بسیار سخت‌تر از متریالی مانند یک یا دو لایه آسفالت خشک شده است. بنابراین استفاده از تیغه بتن بر مسلح نورتن برای ایجاد برش بر روی متریالی مانند آسفالت، از آن جهت که تیغه بسیار قدرتمند و برنده است، ممکن است خطرات جانی و مالی سنگینی را به دنبال داشته باشد.
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5