خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

تیغه ماله موتوری چیست؟

تیغه ماله پروانه ای

فهرست مطالب

تیغه ماله پروانه ای چیست؟

تیغه ماله پروانه ای یا همان تیغه ماله موتوری یکی از اجزای تشکیل دهنده دستگاه ماله پروانه ای به حساب می آید که معمولاً در قسمت زیر دستگاه تعبیه شده به منظور ایجاد سطح صاف و صیقلی در پروژه های کف سازی از آن استفاده های فراوانی می گردد. در پروژه های کف سازی که برای ساخت نهایی که به آن احتیاج داریم با چرخاندن پیچی که روی دسته دستگاه موتور قرار دارد یک زاویه ۱۵ درجه به تیغه های ماله پروانه ای وارد شده و از این طریق به ایجاد سطح صاف و صیقلی در پروژه کف سازی مشغول می شویم. از دیگر نام هایی که به تیغه ماله پروانه ای اطلاق می گردد تیغه ماله هلیکوپتری نیز می باشد. از جمله مواردی که بر قیمت تیغه ماله پروانه ای یا همان قیمت تیغه ماله موتوری اثر گذار می باشد پارامترهای مانند سایز تیغه شرکت ساخت و متریال به کار رفته و همچنین ضخامت تیغه می باشد. پروانه ای در سایتهای مختلفی توسط برندهای مختلف از جمله برندهای داخلی برچسب های کشور چین و برزیل ساخته شده که بازار صنعتی کشور عزیزمان ایران وارد می گردد از جمله سایز‌ های که ماله پروانه می توان به سایز ۶۰ سایز ۹۰ و سایز ۱۲۰ اشاره نمود که در بین سایت های گفته شده سایز ۹۰ از محبوبیت و فروش بسیار خوبی در بازارهای صنعتی بهره می برد.

 

تیغه ماله پروانه ای

جنس تیغه ماله موتوری:

معمولاً جنس تیغه ماله پروانه ای را سیکا ۴۵ در نظر گرفته که این نوع فلز در میان آلیاژ های بسیار مقاوم طبقه بندی می گردد. با توجه به همین موضوع و مقاومت بسیار خوبی که ۴۵ از خود نشان می‌دهد تیغه های ماله پروانه ای مقاومت و عملکرد بسیار خوبی در برابر خوردگی و فرسایش و پوسیدگی از خود نشان می دهند. در حالت کلی با توجه به انواع مختلف تیغه ماله موتوری قیمت تیغه ماله موتوری و همچنین بازار خرید و فروش تیغه ماله هلیکوپتری دارای نوسان و اختلاف می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل تیغه ماله پروانه ای و موضوعات مانند قیمت تیغه ماله پروانه ای و یا خرید تیغه ماله موتوری و موضوعات دیگر این چنینی بپردازیم پس در صورتی که می خواهید در مورد این قطعه پر مصرف  اطلاعات خوبی کسب نمایید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید:

معرفی تیغه ماله پروانه ای:

تیغه ماله پروانه ای یکی از قطعاتی است که به دستگاه ماله پروانه ای و در قسمت سینی زیرین آن وصل میشود. پروانه زیر دستگاه سیمی مال می چرخد و از این طریق به صاف کردن سطوح بتنی با دیگر سطوح پرداخته می شود. همچنین برای ایجاد ساخت نهایی در پروژه های صافکاری در سطوح مختلف و ایجاد سطح صاف و صیقلی می توان به سینی مال را جدا کرده و با استفاده از تیغه ماله پروانه ای این کار را انجام داد. سینی مال ها به صورت استاندارد و در بیشتر موارد دارای ۴ دقیقه ماله پروانه هستند همچنین در برخی موارد انتخاب هشت عدد افزایش پیدا می کند. همچنین برای ایجاد سطح صاف و صیقلی و ایجاد بازده مورد نظر تیغه اهرم باید دارای زاویه ۱۵ درجه باشد. انواع مختلف تیغه ماله پروانه ای در پروژه های ساختمانی و کف سازی بتنی در سال‌های اخیر از محبوبیت و کارهای بسیار زیادی برخوردار شده اند و امروزه به عنوان یکی از تجهیزات و قطعات بسیار پر کاربرد و کارآمد در تجهیزات پیمانکاران ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. تیغه ماله پروانه به عنوان یک ابزار جانبی برای دستگاه تیغه ماله پروانه به حساب آمده و نقش بسیار مهمی را در فرایند صیقل دهی نهایی ایفا می کند. همچنین پیشنهاد می گردد برای ایجاد نتیجه مناسب و خوب حتماً از تیغ ماله پروانه ای که دارای کیفیت و دوام خوبی است استفاده کنیم.

 

تیغه ماله پروانه ای

انواع مختلف تیغه ماله پروانه ای

تیغه ماله پروانه ای در انواع تیپ های مختلف و همچنین ساز های متفاوت از جمله سایزهای ۶۰ و ۷۵ و ۹۰ و ۱۲۰ سانتی متر تولید عرضه و روانه بازار می گردد. اغلب در ساخت تیغه ماله پروانه از آلیاژهای مانند سیکا ۷۵ و یا سیکا ۴۵ استفاده می شود. در صورتی که برای ساخت تیغه ماله پروانه ای از سیکا ۷۵ استفاده گردد این تیغه دارای 75/0  کربن بوده و همچنین در صورتی که از سیکا ۴۵ در ساخت تیغه مولای پروانه استفاده گردد این تیغه ها دارای 45/0 درصد کربن در متریال خود می باشد. تیغه ماله پروانه ای که از سیکا ۷۵ ساخته شده از طول عمر و کارایی بهتری در مقایسه با بیماری پروانه ای که از سیکا ۴۵ ساخته شده بهره می‌برد.

مزایا و ویژگی‌های مثبت قیمت ماله پروانه ای

در حالت کلی تیغه ماله پروانه ای مزایا و ویژگی مثبت بسیار زیادی دارد که در زیر لیست مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

 

تیغه ماله پروانه ای

  •         قابلیت استفاده و کاربرد بسیار مناسب تا چیزی در حدود ۵ هزار متر
  •         مقاومت بسیار بالای این قطعه در برابر سایش و فرسایش به دلیل استفاده از آلیاژ های سخت و مقاوم در ساخت تیغه ماله پروانه ای
  •         دارا بودن سطح کاملاً مسطح و تراز که در حین انجام عملیات صیقل سازی بتنی اختلاف سطحی در بتن مورد نظر ایجاد نمی گردد و سطح صاف و صیقلی نتیجه می شود
  •         کیفیت عالی ساخت تیغه ماله پروانه ای که این امکان را به وجود می‌آورد تا زاویه آن را در هنگام نصب بر روی دستگاه ماله پروانه ای به صورت دلخواه تنظیم نماییم.
  •         رعایت اصولی و استاندارد ابعاد تیغه ماله پروانه ای که این امکان را به وجود می آورد تا از این تیغه پر کاربرد برای انواع مختلف دستگاه ماله پروانه ای استفاده نمود.
  •         با توجه به اینکه در هنگام ساخت تیغه ماله پروانه در انواع مختلف آن معمولا از متریال فولاد کربن دار استفاده میگردد همین وجود کربن در متریال ساخت این تیغه ها تا حدود زیادی میزان فرسایش و خوردگی و پوسیدگی رو از این قطعه در هنگام انجام عملیات ایجاد سطحی صاف در پروژه های بتنی از بین میبره در جهت طول عمر تیغه ماله پروانه ای تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند.
  •         برای تیغه ماله پروانه ای این امکان وجود دارد که به صورت سفارشی و در  با توجه به نیاز مشتری درباره اندازه و طراحی و ساخت آن تغییراتی ایجاد شود.

قیمت تیغه ماله پروانه ای

در حالت کلی قیمت تیغه ماله پروانه ای با توجه به یک سری پارامترها و فاکتورها از جمله جنس متریال به کار رفته در ساخت تیغه ماله پروانه‌ای، ضخامت تیغه، سایز و ابعاد تیغه شرکتی و برندی که طرح مورد نظر را ساخته و در ابعاد مختلف عرضه کرده و مقادیر مختلفی می باشد. از جمله مهم ترین سایز های ارائه شده از تیغه ماله پروانه‌ای سایز ۶۰ سایز ۹۰ و سایز ۱۲۰ می باشد که در میان این سایزها سایز ۹۰ تیغه ماله موتوری از فروش بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر سایز ها بهره می برد.

 

تیغه ماله پروانه ای

انجام عملیات با استفاده از تیغه ماله پروانه ای

مهمترین کاربرد تیغه ماله پروانه ای ایجاد سطحی صاف و صیقلی در سطوح نرم و سطوحی که تازه تحت عملیات بتن ریزی قرار گرفته اند می باشد که با استفاده از این طریق به ماله کشی سطوح بتنی پرداخته می شود. برای پروژه هایی که دارای ابعاد کوچک و متوسط هستند از دستگاه ماله موتوری معمولی و همچنین برای پروژه ها و سطوحی که ابعاد بزرگتری دارند از دستگاه ماله پروانه ای سرنشین دار استفاده می گردد ولی استفاده از این نوع دستگاه سرعت و کارایی زیادی دارد. در حالت کلی استفاده از دستگاه تیغه ماله پروانه و همچنین کار با تیغه ماله پروانه کار بسیار آسان و بدون دردسر می باشد اما در حالت کلی کار با دستگاه ماله پروانه و تیغه ماله پروانه نیز مانند هر دستگاه دیگری احتیاج به یک سری آموزش و تمرین دارد تا در نتیجه فرد انجام دهنده و اپراتور به دانش و مهارت کافی در زمینه کار با تیغه ماله پروانه ای و دستگاه آن رسیده و بتواند کار محول شده را به صورت صحیح و اصولی انجام دهد. در صورتی که فرد اپراتور دارای دانش و تخصص لازم برای کار با دستگاه ماله پروانه ای و تیغه ماله پروانه ای باشد ظرفیت دستگاه در حین انجام فعالیت در بهترین حالت خود بوده و همچنین در بحث زمان و هزینه نیز صرفه جویی بسیار مفید انجام می گیرد.

 

تیغه ماله پروانه ای

نکات مهم در هنگام استفاده از تیغه ماله پروانه ای

یکی از نکات بسیار مهم در هنگام استفاده از تیغه ماله پروانه ای می باشد که بهتر است برای استفاده از این قطعه در هنگام کار در پروژه های بتنی بیش از اندازه از آن بر روی بتن کار نکشید همچنین در هنگام پروژه ها سعی کنید در حین کار سطحی ایجاد کنیم که به نوعی با یکدیگر همپوشانی داشته باشند و در هنگام استفاده از تیغه ماله پروانه ای بهتر است با سرعت پایین به صورت شناور بر روی سطح مورد نظر از این قطعه استفاده نمایید. در هنگام استفاده از تیغه ماله پروانه ای و انجام فعالیت بال کشی به هیچ وجه نباید برای نقطه ‌ای به صورت کامل توقف کرد چرا که در سطح بتن ناهمواری به وجود می‌آید و همچنین در هنگام استفاده از دستگاه به هیچ وجه نباید جهت حرکت دستگاه به صورت ناگهانی تغییر داد باید این کار را به آهستگی و به صورت پیوسته انجام داد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر