خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید تیغه ماله پروانه ای

راهنمای خرید تیغه ماله پروانه ای

فهرست مطالب

تیغه ماله پروانه ای

هنر به پایان رساندن و صاف نمودن  بتن می تواند توسط صنعتگران حرفه ای و ماهر با یک ماله موتوری مناسب انجام شود.  اما مهم ترین بخش یک ماله تیغه ی آن است. این تیغه باید ویژگی های مناسبی برای انجام درست این کار را داشته باشد. تمام افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند می توانند به سادگی  و با استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی مناسب اقدام به پایان رساندن کار در زمان مقرر با رعایت  تمام مراحل معین کنند. این افراد هم برای اتمام کار خود نیاز به ابزار مناسب این کار دارند. تیغه ماله موتوری یکی از این ابزار است که باید نحوه انتخاب درست را در هنگام خرید تیغه ماله پروانه ای داشته باشند. در زیر به ویژگی های یک تیغه ماله پروانه ای می پردازیم.

تیغه ماله پروانه ای

زمان مناسب استفاده از ماله پروانه ای

بعد از اتمام بتن ریزی در یک ساختمان باید صبر کرد تا کمی بتن خودش را بگیرد. زیرا نمی توان بر روی بتن تازه ریخته شده پا گذاشت و برای صاف نمودن این بتن از ماله پروانه ای استفاده نمود. بعد از گذشت زمان مناسب به طوری که ردپای اپراتور بیشتر از 1.8 اینچ بر روی بتن باقی نماند می توان عملیات ماله کشی بر روی بتن را انجام داد. برای صاف و صیقلی نمودن سطح بتن استفاده از یک ماله پروانه ای و تیغه ماله پروانه ای امری لازم و ضروری است. استفاده از تیغه ماله پروانه ای کمک می کند تا ماله به راحتی بر روی بتن حرکت کند و سطح ناهموار بتن تازه ریخته شده را با گردش تابه ماله به سطحی صاف و صیقلی بدل کند. نحوه درست انجام کار به بهتر صاف بودن سطح بتن کمک زیادی می کند. برای همین افرادی که اقدام به این کار می کنند باید حتما آموزش های لازم را برای کار با این ماله و نحوه درست بستن تیغه ماله پروانه ای دیده باشند.

نحوه بستن تیغه ماله پروانه ای

تیغه ماله پروانه ای از یک نوع فولاد محکم ساخته شده است که کمی در اطراف تیغه ها خم هستند. این خو بودن تیغه ماله پروانه ای کمک می کند تا هنگام استفاده از ماله تیغه ماله پروانه ای در سطح بتن تازه ریخته شده فرو نرود و یا جای ماله بر روی سطح بتن نماد و سطح بتن کاملا صاف و یکدست شود. تیغه ماله پروانه ای بر روی صفحه تابه ماله بسته می شود و با چرخش موتور و به گردش درآمدن این تیغه ها صفحه ماله هم به حرکت درآمده  سطح بتن را به راحتی صاف می نماید. برای همین است که کیفیت تیغه ماله پروانه ای بسیار مهم است و در صورت کیفیت نامناسب جنس تیغه ها،آن ها به سرعت در اثر تماس با سطح بتن فرسوده و از بین می روند. بعضی از اپراتورها هنگام استفاده  از ماله پروانه ای بر روی آن سوار می شوند تا سطح بتن بهتر صاف شود اما بعضی دیگر یک گذرگاه بر روی این سطح برای عبور ماله پروانه ای می سازند.

تیغه ماله پروانه ای

چگونه تیغه مناسب برای ماله انتخاب کنیم؟

استفاده از این فن آوری ابتدا از اروپا وارد دنیای صنعت ساختمان شد. اما بعدا این تیغه ها توسط کشورهای دیگر نیز ساخته و روانه بازار تجارت شد. امروزه کشور ایران نیز در تولید تیغه ماله پروانه ای بسیار پیشرفت نموده و تیغه های بسیار مناسبی را تولید کرده است.

این ماله ها یک سطح سینی مانند دارند که تیغه ماله پروانه ای به ان بسته می شود. با حرکت موتور و چرخش تیغه ها این سینی نیز به چرخش در آمده و سطح بتن را صاف می کند. پس اندازه تیغه ماله پروانه ای در اندازه سینی ماله بسیار موثر است. هر چه اندازه تیغه ها بزرگتر باشد سینی بزرگتر است. برای همین است که این تیغه ها در چند سایز تولید می شوند. و نسبت به سطح بتن ریزی شده از ماله پروانه ای بزرگتر استفاده می شود.

جنس تیغه ماله پروانه ای

سینی ماله و تیغه ماله پروانه با یک ضخامت ساخته می شوند اما جنس متریال مورد استفاده در هر کدام با دیگری ممکن است متفاوت باشد. هر کدام از تولید کنندگان این ابزار آلات از یک جنس معین در ساخت و تولید تیغه ماله پروانه ای استفاده می کند برای همین جنس آن هر تولید کننده را نسبت به دیگری متمایز می کند. همین طور طراحی سینی ماله و تیغه ماله پروانه ای در عملکرد و ماندگاری آن تاثیر مستقیم می گذارد.

تیغه ماله پروانه ای

در ساخت ماله پروانه ای دو نوع سیستم وجود دارد. یک نوع فقط با فشار بر روی یک نقطه ماله پروانه ای شروع به کار می کند  در نوع دوم از وجود نوار بر روی ماله استفاده شده است که ایمنی بیشتر به ماله در هنگام کار با آن می دهد. در نوع اول فرسودگی و ساییدگی در ماله و تیغه ماله پروانه ای بیشتر است. بعضی از شرکت های تولید کننده در ساخت تیغه ماله پروانه ای از کربن با خلوص بالا استفاده می کنند که این تیغه ها مقاوم تر هستند و نسبت به تیغه های دیگر دوام و ماندگاری بیشتری دارند. باید دقت شود تا تیغه ماله پروانه ای دارای انحنا در لبه های تیغه باشد. این انحنا ها کمک می کند تا در هنگام استفاده بر روی بتن تازه در اثر سنگینی وزن ماله در بتن فرو نرود و جا نگذارد. بعضی از تیغه ماله پروانه ای دارای سطحی هستند که در دو طرف آن ها انحنا وجود دارد. بیشتر پیمانکاران ساختمانی دوست دارند از این نوع تیغه ماله پروانه ای برای صاف کردن سطح بتن استفاده کنند.

مزیت استفاده از تیغه ماله

بعضی از ماله پروانه ای ها در دو حالت چرخش می کنند و سطح بتن را صاف می کنند. مزیت استفاده از این ماله ها در این است که اگر یک سمت تیغه ماله پروانه ای دچار فرسودگی شد می توان با استفاده از چرخش موتور از سمت دیگر تیغه ماله پروانه ای استفاده نمود. این نوع تیغه ماله ها اقتصادی تر و به صرفه تر هستند. سه نوع تیغه ماله پروانه ای وجود دارد. نوع اول که دارای انعطاف بیشتری هستند و عمر طولانی تری دارند. سری دوم این نوع تیغه ماله پروانه ای دارای عمری به مراتب بیشتر ای نوع اول هستند و از جنس مقاوم تری ساخته شده اند. هر چه عمر تیغه ماله پروانه ای بیشتر باشد در هزینه ها کاهش بیشتری را شاهد خواهیم بود.

تیغه ماله پروانه ای

 چه زمانی باید تیغه ماله را تعویض نمود؟

بعد از مدتی استفاده به علت سطح تماس تیغه ماله پروانه ای با سطح ناهموار بتن فرسودگی در آن ها ایجاد می شود و بر روی سطح بتن ایجاد علائمی مانند ساییدگی به جا می گذارد. در این زمان لازم است تا تیغه ماله پروانه ای تعویض شود. زیرا با به جا گذاشتن علایم ساییدگی و رده بر روی بتن مخصوصا سطحی که در معرض دید باشد دیدن این علائم ایجاد زشتی می کند. در این هنگام می توان از تیغه های پلاستیکی برای از بین بردن این علائم استفاده نمود. می توان از بتن رنگی نیز برای از بین بردن علائم ساییدگی استفاده نمود که با روند رو به رشد تولید این گونه از ابزارآلات صنعتی هر روز شاهد به بازار آمدن انواع جدیدتری از این نوع محصولات خواهیم بود.

فروش تیغه ماله موتوری

 برای خرید تیغه ماله می توانید از افراد آگاه در زمینه کمک بگیرید. یا با مراجعه به فروشگاه های معتبر  تیغه ماله پروانه ای مناسب را تهیه کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت نیکا لیست قیمت تیغه ماله را مشاهده و نسبت به خرید آن اقدام فرمایید. قیمت تیغه ماله در سایت ما بسیار مناسب است.

برای آگاهی با نحوه فروش تیغه ماله کافی به سایت ما مراجعه و با مشاوران حرفه ای ما در این زمینه مشورت نمایید.

تیغه ماله پروانه ای

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر