خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید تیلر بنزینی یا دیزل؟

دستگاه کولتیواتور

فهرست مطالب

تیلر که از آن به عنوان یک تراکتور دستی چند منظوره نیز یاد می شود؛ یکی از تجهیزات کشاورزی کارآمد و مفیدی به شمار می‌رود که در حوزه کشاورزی مورد استفاده واقع می گردد. به این صورت که از تیلر در صنعت کشاورزی در بدو تولید به منظور شخم زدن زمین مورد استفاده قرار می‌گرفت و از آن پس به بعد سایر عملکردهای کشاورزی دیگر نظیر: نهر کنی و نرم نمودن خاک، تریلرهای کوچک نیز به منظور جا به جا نمودن محصولات کشاورزی را می‌توان به کمک این وسیله کارآمد در صنعت کشاورزی صورت داد.

با توجه به این مسئله که از تیلرها می‌توان به راحتی در مناطق صعب العبور در باغات و مزارع استفاده های مفید و به جایی آورد؛ مدل های مختلفی از آن ها وجود دارد که در این بین می‌توان به دو نوع کولتیواتور بنزینی و دیزل اشاره کرد که هر یک از آن ها کارایی خاص خود را دارند که در ادامه این مطلب ضمن معرفی هر یک از انواع تیلرها به تفاوت‌های این دو نوع تیلر پرداخته می‌شود. 

معرفی دستگاه تیلر

تجهیز تیلر یا کولتیواتور، دستگاهی بسیار مناسب در کشاورزی مدرن امروزی است که استفاده از آن در صنعت کشاورزی رواج گسترده ای به خود دیده است. با استفاده از تیلر کشاورزی می‌توان زمین را شخم زد، علف های هرز را از میان برداشت، هوادهی به خاک را سرعت بخشید، بارکشی کرد و بسیاری از کارهای دیگر را به وسیله این وسیله در زمین‌های کشاورزی به راحتی انجام داد.

تمامی این کارها را می‌توان به صورت دستی هم انجام داد ولی استفاده از تیلر کولتیواتور کار را برای کشاورزان بسیار تسهیل بخشیده است. به گونه ای که شما می‌توانید در یک بازه زمانی کمتر به راحتی و بدون دردسر کارهای مربوط به کشاورزی خود را در زمین‌های زراعی و باغات خود صورت بخشید و از وجود سرعت عمل بیشتر و کیفیت و بازدهی بیشتر لذت و بهره لازم را ببرید.

دستگاه تیلر

مدل بنزینی

تیلر بنزینی که به منظور شخم زدن در باغات و مزارع کشاورزی متراکم و شلوغ در اطراف درختان و بین ردیف ها بیشتر مورد استفاده واقع می گردد؛ با صرفه جویی نمودن از زمان و حمل و نقل آسان و بی دردسر خود از طرفداران بسیار زیادی برخوردار هستند. همان طور که مشخص است؛ سوخت این دستگاه از نوع بنزین می‌باشد که علی رغم توانایی و کارایی بالایی که دارد؛ از مصرف سوخت پایین تری هم بهره مند می باشد.

تیغه هایی که در تیلر کشاورزی بنزینی مورد استفاده قرار می گیرند؛ بسیار مقاوم هستند تا شما بتوانید زمین هایی با عمق 8 الی 32 سانتی را به راحتی شخم بزنید. اکثر تیلرهای بنزینی معمولاً با موتور 7 اسب و در دو مدل تسمه‌ای و گیربکسی تولید شده که مدل گیربکسی آن از دوام و راندمان بالاتری برخوردار هستند.

تیلر بنزینی

مدل دیزلی (گازوئیلی)

موتور مخصوص تیلرهای دیزلی در کلاس بندی 5.5 اسب، 7 اسب، 9 اسب، 12 اسب و 14 اسب تولید شده که نسبت به تیلر بنزینی دوام بالاتری دارند. این مدل از تیلرها با موتور گازوئیلی برای حجم شخم زنی در سطح وسیع و سنگین استفاده شده و در مناطق گرمسیر راندمان مکانیکی بالاتری را دارند.

تیلر گازوئیلی

تفاوت تیلر بنزینی با دیزلی (گازوئیلی)

در صورتی که قصد خرید تیلر بنزینی یا دیزل دارید؛ علاوه بر مقایسه قیمت کولتیواتور دیزلی با قیمت کولتیواتور بنزینی می‌بایست نوع کاربرد و کارایی هر یک از آن‌ها را نیز دانست. اگر فقط فاکتور قیمت برای شما ارجحیت دارد، قیمت انواع تیلر بنزینی در برابر مدل‌های گازوئیلی کمتر است و در آینده هزینه تعمیر و نگهداری و خرید قطعات یدکی موتور آن کمتر است.

تیلر گازوئیلی خود برای باغ‌ها و زمین‌های بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که تیلر بنزینی در زمین‌های کوچک تر و باغ‌هایی با وسعت کمتر و کوچک تر بیشتر مناسب می‌باشد. پس برای خرید کولتیواتور یا تیلر می بایست به این مسئله نیز توجه داشته باشید تا با در نظر گرفتن وسعت زمین‌های زراعی خود، تیلر مورد نیاز خود را خریداری کنید تا به خوبی از آن ها در زمین‌های زراعی خویش استفاده به عمل آورید. بنابراین تیلر بنزینی دارای موتورهای سبک تر با قدرت کمتر و تیلر دیزل در زمین هایی با مساحت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه کولتیواتور

بنابراین به طور کلی در صورتی که درصدد خرید تیلر برای استفاده در زمین های زراعی خویش هستید؛ می بایست حتما به تمامی این نکات و اطلاعات توجه داشته باشید و قیمت تیلرها را در کنار نوع کارایی هر یک از آن ها بر حسب زمین های زراعی خویش نیز در نظر داشته باشید تا در نهایت انتخاب شایسته ای در پیش داشته باشید.

  • مقدار واسکازین گیربکس تیلرهای دیزلی چقدر است؟

    برای گیربکس انواع تیلر گازوئیلی معمولاً 2 الی 2.5 لیتر واسکازین باید ریخته شود.

  • تیلر بنزینی بهتر است یا دیزلی؟

    در جواب این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که برای خرید تیلر بنزینی یا گازوئیلی بحت بهتر یا بدتر مطرح نیست. هر کدام از این نوع تیلرها، ویژگی‌های فنی خاص خود را داشته که با توجه نیاز مصرف کننده می‌توانند به کار گرفته شوند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر