خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید موتور برق دیزل یا بنزینی؟

موتور برق دیزل و موتور برق بنزینی

فهرست مطالب

موتور برق‌ در انواع مدل‌ها در داخل بازار یافت می‌شود. اگر از نظر سوخت نگاه کنیم، به 3 دسته اصلی بنزینی، دیزلی و گازسوز تقسیم می‌شوند. با توجه به دسترسی آسان به سوخت، بیشترین درخواست، حول مدل بنزینی و دیزلی می‌باشد. در این مطلب سعی بر آن شده است تا نکاتی در مورد خرید موتور برق دیزل یا موتور برق بنزینی به شما انتقال داده بشود تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید موتور برق دیزل یا بنزینی؟

در هنگام خرید با نظر‌ها و دیدگاه‌های مختلف رو‌به‌رو می‌شوید که باعث سردرگمی شما می‌شود، افرادی معتقدند دیزلی بهتر است و در هنگام کار بازدهی بیشتری دارد و شخص دیگری مدل بنزینی را به خاطر قیمت مناسبش به شما پیشنهاد می‌کند. این نظرات تا حدودی صحیح است ولی موارد دیگری نیز وجود دارد که شما باید در هنگام خریداری در نظر داشته باشید. 

مقایسه موتور برق بنزینی با دیزل

به طور کلی نمی‌توان ادعا داشت کدام یک از مدل‌های بنزینی یا دیزل مطلوب تر از دیگری هستند. شما باید با توجه به میزان نیازتان، محلی که قرار است استفاده نمایید و موارد دیگر که در ادامه توضیح خواهیم داد، مدل مناسب خود را از میان موتور برق بنزینی یا دیزل انتخاب نمایید.

تفاوت در سوخت

یکی از بارزترین تفاوت‌های موتور برق بنزینی و دیزلی، نوع سوخت آن است. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سوخت دیزل نسبت به بنزین ارزانتر است، اما دسترسی به سوخت بنزین آسانتر است و شما باید قبل از خرید دستگاه به این نکات فکر کرده باشید. همچنین از موارد قابل توجه در مورد سوخت دیزل این است، دیزل تا 6 ماه بدون استفاده از مواد نگهدارنده، قابل استفاده است. اما بنزین بعد از 3 ماه، خاصیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین سرعت استفاده از بنزین و در نتیجه مصرف آن بالاتر می‌رود.

تعمیر و نگهداری

اگر شما نگران هزینه‌های نگهداری هستید یا دنبال این هستید کدام مدل کمتر نیاز به تعمیرات پیدا می‌کند، موتور برق دیزلی تهیه بفرمایید.

 مدل دیزل نسبت به بنزینی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، یکی از علت‌های این امر، خصوصیت ذاتی سوخت دیزل است که مقداری چرب می‌باشد و باعث کاهش استهلاک اجزای داخلی می‌شود. در حالیکه سوخت بنزین خشک است و این قضیه برعکس می‌شود. 

قیمت موتور برق دیزل و بنزینی

در صورتی که قیمت دستگاه مورد نظر برای شما مهم است؛ باید این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت مولد‌های بنزینی مقرون به صرفه و ارزان قیمت‌تر است. علت قیمت بالای دیزلی را اینطور می‌توان بیان کرد، چون موتور دیزلی دارای توان و قدرت بالاتر و همچنین راندمان بالاتر نسبت به موتور بنزینی بوده که همین امر باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود. 

موتور برق دیزل و موتور برق بنزینی کیفی

هزینه تعمیرات

در صورتی که دستگاه شما بنا به هر دلیلی دچار آسیب و مشکل واقع شود؛ هزینه‌ی تعمیرات مدل بنزینی نسبت به مدل‌های دیزل کمتر می‌باشد و هزینه‌های زیادی را روی دست شما نخواهد گذاشت.

صدای دستگاه

در مدل دیزلی به خاطر نوع کارکرد موتور، سر و صدای بیشتری نسبت به مدل‌های بنزینی تولید می‌شود. اگر شما در منطقه‌ای مسکونی زندگی می‌کنید که مسئله صدا مهم است، پیشنهاد می‌کنیم مدل بنزینی تهیه بفرمایید. البته در این چند سال اخیر، کمپانی‌های سازنده موتور برق دیزل برای عقب نماندن از کورس فروش، مدل دیزلی سایلنت که به آن‌ها اصطلاحا کانوپی‌دار نیز می‌گویند، تولید کرده است. شاید بتوان گفت میزان صدا دیزلی سایلنت همانند بنزینی یا حتی کمتر از آن شده است.

نیروی تولید شده

از دیگر تفاوت‌های مدل دیزل نسبت به بنزینی، میزان حجم توان و نیرویی است که تولید می‌کند. اگر هدف پروژه‌‎هایی با حجم متوسط است، مدل بنزینی را انتخاب نموده و اگر حجم کار شما زیاد است، مدل دیزلی بهترین گزینه می‌باشد.

شخص در حال کار با اره چوب بر به کمک توان تولیدی توسط موتور برق

یک مثال ساده برای بهتر متوجه شدن مورد بالا ذکر کنیم این است که یک دستگاه دیزلی توان 6.5 کیلووات برابر با یک دستگاه بنزینی 8 کیلووات می‌باشد، وقتی می‌گوییم مدل دیزلی حجم نیرو قابل توجه تولید می‌کند منظورمان دقیقا همین امر است. 

شما می‌توانید با دستگاه 6.5 کیلووات دیزلی، جوشکاری کنید، بالابر و بتونیر با توان 3 اسب را راه‌اندازی نمایید در حالی که مدل 6.5 کیلووات بنزینی قادر به انجام این امور نخواهد بود.

ایمنی دستگاه

از دیگر مواردی که مورد توجه باید قرار بگیرد، ایمنی دستگاه می‌باشد. با توجه اینکه سوخت دیزل نسبت به بنزین، از قابیت اشتعال شدن پایینی برخوردار است، مدل دیزلی از نظر ایمنی نسبت به مدل بنزینی، در الویت قرار دارد.

وزن دستگاه

اگر برای شما جابه‌جایی مهم است می‌توانید مدل بنزینی را تهیه نمایید که وزن مناسبی نسبت به مدل دیزلی دارد. مدل‌های دیزلی به‌خاطر بدنه‌ی محکمی که دارند دارای وزن بالاتری نسبت به مدل‌های بنزینی می‌باشد، مخصوصا مدل‌های سایلنت دیزلی که به‌خاطر محفظه‌هایی که برای جذب صدا طراحی شده است، این وزن افزایش می‌یابد.

میزان ساعت کاری

موتور برق دیزلی نسبت به مدل بنزینی سوخت کمتری مصرف می‌کند و  اصطلاحا مصرف بهینه دارد. توجه کردن به این مسئله در طولانی مدت، باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. 

نوع آب و هوای منطقه

بله درست حدس زدید، آب و هوای منطقه ای که قرار است از  دستگاه استفاده نمایید نیز مهم است. اگر در منطقه گرمسیری زندگی می‌کنید، مدل دیزلی تهیه نمایید. مدل گازوئیلی در مناطق با آب و هوای گرم عملکرد بهتری دارد و در شرایط سخت کاری خللی در کارکرد آن ایجاد نمی‌شود. 

همچنین اگر در شهر‌های با آب و هوای معتدل و سرد قرار دارید، مدل بنزینی بخاطر عملکرد خوبی که در این مناطق دارند، مناسب‌تر است. در ضمن دستگاه دیزلی در فصل سرما مقداری سخت روشن می‌شود.

  • بهترین موتور برق دیزلی بازار کدام‌اند؟

    شما در هنگام خرید با انواع برند مواجه می‌شوید، اگر بخواهیم بهترین برند‌های موجود معرفی کنیم، برند‌ کوپ، کاما، ای تی کیو، جنرال‌پاور و چانگفا جزء کار‌های خوب دیزلی محسوب می‌شود که علاوه بر کیفیت مطلوب، دارای خدمات پس از فروش نیز هستند.

  • میزان صدای موتو ربرق دیزلی کانوپی دار چند دسیبل می‌باشد؟

    مدل سایلنت یا به اصطلاح کانوپی دار صدایی معادل 65 تا 70 دسیبل ایجاد می‌کند که در حد موتور برق‌های 3 کیلووات بنزینی می‌باشد. در حال حاضر سری سوپرسایلنت برند کوپ نیز به بازار آمده است که این میزان صدا خیلی بیشتر از قبل کاهش یافته است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر