خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید ویبراتور برقی 2 اسب یا 3 اسب؟

فهرست مطالب

موتور ویبره یا ویبراتور وسیله‌ای الکترومکانیکی است که به کمک موتوری که انرژی را از منبع تغذیه DC گرفته است، درون آن وجود دارد و طراحی بسیار ساده‌ی داخلی، نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کرده و در دستگاه ارتعاش ایجاد می‌کند. به طور کلی شکل ظاهری دستگاه از دو یا سه محافظ عایق، یک موتور برای ایجاد نیروی محرکه مکانیکی، یک یا چند شفت نیم دایره و میله و پیچ و مهره تشکیل شده است.

عایقی که سطح خارجی موتور ویبره را در بر گرفته است، برای محافظت از موتور و شفت‌ها در برابر رطوبت و گرد و غبار و اشیاء خارجی است. ویبراتور برقی صنعتی که مشابه ویبراتور بنزینی و ویبراتور دیزلی عمل میکند دارای موتوری با دو قدرت ۲ اسب بخار و ۳ اسب بخار است که  شاسی آن در دو حالت ثابت و  گردان موجود می باشد. فعالیت اصلی این ویبراتورهای برقی در واقع  تامین نیروی محرکه لازم برای شیلنگ های ویبراتور است. اگر درون دستگاه ویبراتور میزان تحمل گرمایی پایینی داشته باشد، در اثر کار کردن مداوم ویبراتور در مدت زمان طولانی، می‌تواند مشکل ‌ساز باشد.

استفاده صنایع مختلف از موتور ویبره

سرند ویا الک های صنعتی : سرند یک نوع غربال است که برای بیختن خاک و شن یا چیز دیگر به کار می‌رود.

موزایک سازی : در موزایک سازی به روش ویبره ای تولید فشاری وجود ندارد و تراکم ها با دستگاه لرزاننده ایجاد می شود.

دستگاه های توزین : این دستگاه ها دارای دقت بالا، تنوع اجناس قابل بسته بندی را توسط ویبرتور دارد.

فیدرها : فیدر ها در اصل به عنوان تامین کننده منبع تغذیه به شمار می روند. 

خرید ویبراتور برقی 2 اسب یا 3 اسب؟

مشخصات و برخی از ویژگی‌های خاص هر محصولی، تأثیر بسزایی در قضاوت نسبت به محصول و ارزیابی آن دارند و این در مورد وسایل، محصولات و ابزار مختلف، کاملاً متفاوت و منحصر بفرد است. در هنگام خرید یک فن، میزان هوادهی، ویژگی مهمی است، در خرید یک لاستیک، طول عاج‌ها و در خرید یک ویبراتور برقی ، توان تولیدی آن.

البته نکته جالب اینجاست که در اغلب وسایل الکتریکی، مکانیکی یا الکترومکانیکی، موضوع توان اهمیت بالایی دارد و اگر یک ویژگی تعیین‌کننده نباشد، حداقل خصوصیت مهمی است که نمی‌توان از آن چشم پوشید. ویبراتور برقی دو اسب که یکی از مدل های آن ویبراتور برقی دو اسب با پایه ثابت است که معمولا کاربرد زیادی دارد منظور از پایه یا شاسی ثابت این است که با بدنه ی آن با کمک پایه ثابت به شاسی وصل شده است. از دیگر امتیازهای مثبتی که این دستگاه دارد کاربری آسان و راحت آن همانند ویبراتور برقی 2 اسب بخار با پایه گردان است که محبوبیتش را دوچندان می کند.

این بار نیز ما در این یادداشت، تلاش کردیم تا به سراغ یک ویژگی بسیار مهم و کلیدی در خرید موتور ویبراتور برقی رفته و بررسی کنیم که این ویژگی چه تأثیری بر سایر جزئیات انتخاب و خرید خواهد داشت.ویژگی که در این یادداشت مورد بررسی قرار خواهد گرفت، توان تولیدی موتور ویبراتور برقیبوده و بر همین مبنا تلاش می‌کنیم تا به یکی از پرسش‌های جالب این حیطه پاسخ دهیم؛ خرید ویبراتور برقی 2 اسب یا 3 اسب؟ کدام یک بهتر و منطقی‌تر است. برای پاسخ به این پرسش عناوین زیر را مهیای میزبانی از توجه شما همراهان گرامی ساختیم.

ویبره برقی 2 اسب یا ویبره برقی 3 اسب؟ نیازها را بررسی کنید!به دنبال پاسخی قطعی و مطلق نباشید در مورد ویبراتور برقی نباشید

جنگ بر سر توان است

وزن بیشتر توان بیشتر

آیا قیمت فاکتور مهمی در خرید ویبراتور برقی است؟

ویبره برقی 2 اسب یا ویبره برقی 3 اسب؟ نیازها را بررسی کنید!

پیش از بررسی هر نکته یا کسب مشاوره یک اصل اساسی در داشتن یک خرید موفق را فراموش نکنید؛ ارزیابی سطح نیازها. پیش از آنکه به سمت ویترین رفته، در مورد محصولات پرس‌وجو کرده یا به دنبال نکات و خصیصه‌های دیگری برای داشتن یک انتخاب خوب باشید، به دقت بررسی کنید که سطح نیازهای شما به چه شکل بوده و اصولاً درگیر در پروژه‌هایی با چه درجه از سختی، گستردگی یا ساعت مداوم کار هستید.

این که بدانید چه انتظاراتی دارید، گام ابتدایی و مهمی در داشتن یک انتخاب و خرید خوب است. اگر در مورد تعیین نوع نیاز خود به یک موتور ویبراتور اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید به کمک توصیف جنس نیاز خود برای فروشندگان و مشاوران فروش خبره این زمینه، کسب مشورت کنید.

بدین شکل که مثلاً برای ان‌ها سطح پروژه‌ه‌های مد نظر خود را توصیف کرده و در مورد اینکه با این سطح از نیاز، کدام ویبراتور بتن برقی برای شما بهتر است، مشورت خواهید گرفت.هرچند مشورت کارشناسان فروش، نظری قطعی، نهایی و فصل‌الخطاب نیست اما در بسیاری موارد بهترین راه حل برای داشتن یک خرید خوب است. فراموش نکنید که تجربه در این موضوعات کالای گرانبهایی است.

به دنبال پاسخی قطعی و مطلق نباشید در مورد ویبراتور برقی نباشید

در نظر داشته باشید که پاسخ به این پرسش به شکل قطعی و مطلق ممکن نیست. باید به این موضوع دقت کرد که اساساً بسته به نوع نیاز شما، محصول مناسب تعیین خواهد شد. پس این پرسش فاقد جواب مطلقی بوده و این نیازها و انتظارات شما هستند که تعیین می‌کنند، باید از کدام یک را خریداری کنید. به بیانی ساده‌تر داشتن یک خرید خوب و انتخاب یک ویبره بتن مناسب تابعی از موقعیت است.

جنگ بر سر توان است

هنگام سخن گفتن از موتور ویبراتور برقی 2 اسب یا ویبراتور برقی 3 اسب، در اصل در حال اشاره به توان موتورهای این محصولات هستید. این نامگذاری برای این محصولات، قدری ابهام‌برانگیز است اما با کمی توضیح متوجه موضوع خواهید شد.

ابهام از اینجا ناشی خواهد شد که اسب بخار واحدی متداول برای سنجش توان موتورهای بنزینی، دیزلی یا در بیانی کلی مکانیکی است و کاربرد آن در مورد موتورهای برقی ابهام‌برانگیز است.نکته این است که از نظر علم فیزیک هر اسب بخار معادل است با 745 وات و به بیانی دیگر ویبراتور برقی 2 اسب، 1490 وات توان دارد و به شکل مشخصی، موتور ویبره 3 اسب، 2235 وات توان دارد.

حال با این وجود ابهام کمی که در تشخیص توان این ابزار الکتریکی بود برطرف شد. با این وجود حال با دقت مشخص خواهد شد که مقایسه این دو محصول، مقایسه‌ای بین این توان آن‌هاست. در اصل شما باید تعیین کنید که برای داشتن توانی بیشتر حاضر به گذشت از خصوصیاتی دیگر هستید یا خیر. اما گذشت از چه خصوصیاتی؟

وزن بیشتر توان بیشتر

عموماً در شرایط برابر ویبراتور برقی 3 اسبی نسبت به موتور ویبره 2 اسبی وزن بیشتری دارد اما در مجموع توان تولیدی آن بیشتر است. این یعنی شما اگر قابلیت جابجایی وسیله، برای شما اهمیت زیادی نداشته و در عین حال بهقدرت زیادی نیاز دارید، استفاده از ویبراتور برقی 3 اسب، معقول‌تر است.

اینکه آیا شما خود در برابر توان بیشتری، حاضر به پذیرش بیشتری باشید، کاملاً وابسته به انتظارات شماست. البته در نظر داشته باشید که این یک موضوع مطلق نیست و ممکن است با بررسی برندهای مختلفی بتوانید یک محصول با توان بیشتر و وزن کمتر را شناسایی و خریداری کنید.

ویبراتور برقی دو اسب با پایه گردان

موتور ویبراتور برقی شاسی متحرک (گردان)، یکی از انواع موتور ویبره برقی ، محسوب میشود. این ویبراتور برقی بتن به طور گسترده در پروژه های ساختمانی و راهسازی، برای عملیات ویبره زنی بتن استفاده می شود. این نوع موتورها ثبات و عملکرد مکانیکی بسیار خوبی دارند و در سایتهای بتن ریزی برای هواگیری بتن بسیار پرکاربرد هستند. این ویبراتورهای بتن در سه ولتاژ 110V, 220Vیا 380v تولید و در دسترس میباشد. از ویژگیهای این موتور ویبره ها میتوان به عملکرد مداوم و باثبات و کارآیی و قدرت مکانیکی بالای آنها اشاره کرد. درباره شاسی گردون باید بگوییم که از یک چهار چوب فلزی ساخته شده که روی یک صفحه گردون قرار دارد و باعث می شود که شلنگ ۳۶۰ درجه به اطراف ویبراتور قابل چرخش باشد.

آیا قیمت فاکتور مهمی در خرید ویبراتور برقی است؟

به جرئت می‌توان گفت که در هر حال و برای هر خریداری، قیمت یکی از فاکتورهای مهم است اما مسئله اصلی این است که قیمت تا چه حد اهمیت دارد. اگر به دنبال یک خرید با قیمت کمتر هستید، بهتر است به سراغ ویبراتور برقی‌های 2 اسب بروید زیرا عموماً نسبت به مدل 3 اسب قیمت کمتری دارند. در عین حال نیاز به تأکید است که در صورت نیاز شما به توان بیشتر، خرید یک مدل 2 اسب حتی با قیمت بسیار کمتر نیز منتج به ضرر مالی خواهد شد.

به طور مثال شما بخاطر قیمت کمتر یک مدل 2 اسب خریداری می‌کنید و سپس متوجه خواهید شد توان خروجی آن متناسب با سطح نیاز شما نیست. بی‌شک مجبور به کنار گذاشتن آن و خرید یک موتور ویبره 3 اسب خواهید شد؛ این یعنی شما در عمل هزینه هر دو محصول را پرداخت و با ضرر جدی روبرو می‌شوید.این نشان می‌دهد که برای داشتن یک خرید خوب، باید همواره فاکتور قیمت را با درجه مناسبی از اهمیت در خرید خود مد نظر قرار دهید وگرنه با یک نتیجه عکس مواجه خواهید شد

ویبراتور برقی شاسی متحرک

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر