خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید و فروش شمشه ماله

کار با دستگاه شمشه موتوری

فهرست مطالب

امروزه شمشه ماله ها تبدیل به یکی از ابزارهای پرکاربرد در ماله کشی سطح بتن محسوب می شوند. این تجهیزات که در طول های مختلف و با تیغه های 2 تا 6 متر مورد استفاده قرار می گیرند در انواع شمشه ماله موتوری و شمشه ماله دستی موجود بوده و به طور معمول قیمت شمشه ماله موتوری از نوع دستی بالاتر می باشد.

 

شمشه ماله وسیله ای است که در صنعت راه سازی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد دقیق این وسیله در هم سطح کردن بتنی است که به مرحله پرداخت نهایی رسیده است. با خرید شمشه ماله دیگر نیازی به اذیت شدن اپراتور جهت هم سطح کردن بتن ریزی نیست بلکه با ارتعاشی که در این وسیله تعبیه شده تنها با گرفتن دسته وسیله و به صورت ایستاده خود کار هم سطح کردن سطح بتن ریزی را انجام می دهد و این می تواند گزینه ایده آل برای افرادی باشد که ساخت و سازهای عظیم انجام می دهند.

 

کار با دستگاه شمشه موتوری

 

بدون شک در نقاط تنگ و کوچک کاربرد این وسیله بسیار کم تر می شود و بیشترین استفاده از شمشه ماله برای سالن های بزرگ و پروژه های عظیمی است که احتیاج داریم تلاش اپراتور را به کم ترین میزان ممکن خود برسانیم. این محصول از تیغه فلزی ساخته شده که اندازه ای بین 4 تا 16 فوت دارد و طول این تیغه ها به نوعی قیمت شمشه ماله را تعیین می کند.

برای روشن کردن شمشه ماله نیاز به سوخت بنزین داریم اما مدل جدیدی از این محصول ساخته شده که نیاز به هیچ گونه سوخت فسیلی ندارد و با استفاده از برق روشن می شود. هم چنین نکته ای که در این زمینه قابل تامل می باشد این است که قیمت شمشه ماله موتوری از قیمت شمشه ماله برقی بیشتر است و این به قدرت آن برمی گردد.

طراحی ارگونومی جهت ساخت این محصول به کار گرفته شده تا اپراتور بتواند استفاده زیادی از این وسیله در مدت زمان طولانی و بدون هیچ گونه خستگی بکند. بدون شک مهم ترین مساله در طراحی ارگونومی وسیله، دسته ای است که اپراتور از آن در جهت جلو و عقب راندن محصول استفاده می کند و این یکی از مهم ترین نکاتی است که برای تولید شمشه ماله به کار گرفته شده است.

 

کف سازی به وسیله دستگاه شمشه ماله موتوری

 

انواع شمشه ماله

اگر بخواهیم این وسیله را دسته بندی کنیم باید آن را در 3 دسته قرار دهیم. این دسته ها شامل موارد زیر است:

  •         شمشه ماله موتوری
  •         شمشه ماله دستی
  •         شمشه ماله برقی

وظیفه اصلی تمامی این وسایل در این است که از طریق ایجاد ارتعاش بتواند آب و هوای اضافی را در بین حفره های بتن از بین ببرد. مساله ای که باعث شده موتور شمشه ماله بر روی تیغه آن نصب گردد و از طریق ایجاد ارتعاش این کار صورت می پذیرد.قابلیت تنظیم ارتفاع دسته یکی دیگر از مزیت هایی است که در شمشه ماله طراحی شده به طوری که هر اپراتوری با هر قدی که دارد می تواند از این وسیله جهت جابجایی آن استفاده کند.

قابلیت تنظیم ارتفاع دسته یکی دیگر از مزیت هایی است که در شمشه ماله طراحی شده به طوری که هر اپراتوری با هر قدی که دارد می تواند از این وسیله جهت جابجایی آن استفاده کند.

شمشه ماله (شمشه ویبره)

شمشه ماله موتوری یا شمشه ماله ویبره یکی از تجهیزات مهم و ضروری در بتن ریزی به شمار می رود ، که عمل صاف نمودن و تراز کردن سطح بتن را به شکل ممتد انجام می دهد.  در این قسم  شمشه ماله ها از دقت بالاتری نسبت به ماله پروانه برخوردار می باشند  و از  انواع شمشه می توان به شمشه ماله موتوری و شمشه ماله دستی اشاره نمود که خود شمشه ماله موتوری به دو مدل بنزینی و برقی تقسیم می گردد. لازم به ذکر این موضوع است که این دستگاه ها در تیغه هایی با طول های  مختلف از 2 تا 6 متری با مشخصات، قیمت ها و کاربری های متفاوت در بازار ارائه می گردد ، قیمت شمشه ماله موتوری از قیمت شمشه ویبره برقی بیشتر است.

شمشه ماله موتوری

شمشه ماله موتوری نیز همانند مدل های دیگر از ابزار پرکاربرد در صنعت ساختمان محسوب می شود که  توانسته است فرایند سطح سازی را بسیار ساده تر و سرعت ببخشد. این ماشین آلات علاوه بر صاف و صیقلی کردن سطح، بتن را ویبره می نماید و عمل حرکت نمودن شمشه بر روی سطح بتن را ساده تر می کند. به همین علت در بسیاری از پروژه‌های کف ‌سازی از این شمشه ماله استفاده می‌ گردد.شمشه ماله موتوری با برخورداری از تیغه هایی با طول‌های متفاوت، برای استفاده در مکان ‌های مختلف ارائه می شود. علاوه بر این، این ماشین در ۳ مدل مختلف و برای کاربری‌ های متنوعی طراحی و تولید می شوند.

شمشه ماله موتوری بنزینی

مدل های بنزینی در انواع شمشه ویبره های موتوری متداول تر و پر کاربرد تر می باشند. در این نوع از شمشه ها یک موتور بنزینی تک سیلندر چهار زمانه، وظیفه ایجاد ارتعاش در سطح بتن را بر عهده دارد. از ویژگی ‌های شمشه ویبره های بنزینی موارد زیر را می توان نام برد.

  • عدم نیاز به نیروی برق باعث می شود این مدل ها در پروژه هایی که تأمین برق در آنها مشکل است بسیار کاربردی باشند.
  • برخورداری از قدرت بالا در ایجاد ارتعاش بتن.
  • توانایی استفاده از تیغه های بلند تر.
  • در اغلب مواقع قیمت شمشه ویبره بنزینی از انواع برقی بیشتر می باشد.
  • تعمیر و نگهداری آن ها به نسبت مدل های برقی دشوارتر می باشد.

 

 

شمشه موتوری با تیغه 3 متری

 

نکات مهم جهت انتخاب شمشه ماله

اگر قصد خرید شمشه ماله را برای پروژه خود دارید کافی است چندین نکته را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بیشترین استفاده را در طول اجرای پروژه از آن ببرید. این نکات به 9 مورد تقسیم بندی می شود:

  1.   ابتدا پروژه خود را در دسته بندی پروژه کوچک و یا متوسط قرار دهید. اگر حجم پروژه شما کوچک است، خرید شمشه ماله دستی می تواند مناسب ترین گزینه در این زمینه باشد، چون هم قیمت شمشه ماله دستی به نسبت مدل موتوری آن پایین تر است و هم این که مناسب ترین گزینه به دلیل طول تیغه های کم تری است. در پروژه هایی با وسعت کوچک شمشه ماله موتوری نمی تواند زیاد کارایی داشته باشد چون هم جا تنگ و کوچک است و هم این که احتیاجی به دقت بالا جهت هم سطح کردن بتن ریزی نیست.
  2.      اما دیگر نکته ای که در هنگام خرید این محصول باید مدنظر قرار گیرد، تعیین متراژ و وزن وسیله است به طوری که در وسیله هایی با وزن بالا، کارکرد آن نیز برای اپراتور سخت می شود پس این نکته را به یاد داشته باشید که مناسب ترین شمشه ماله با پایین ترین وزن جهت پروژه خود انتخاب کنید.
  3.     یکی از مهم ترین نکاتی که کارشناسان شرکت جهت انتخاب این محصول تاکید می کنند، خرید شمشه ماله موتور بالا است. طول عمر هر وسیله ای که خریداری می کنیم باید بالا باشد چون بالاخره داریم هزینه ای را بابت در اختیار داشتن این وسیله پرداخت می کنیم، این مساله به خصوص برای محصولات ساختمانی و راه سازی از اهمیت زیادی برخوردار است چون که توجه نکردن به این مسائل کوچک می تواند هزینه های پروژه را بسیار زیاد کند. شمشه ماله موتور بالا بدین جهت از عمر مفید بالایی برخوردار است که در هنگام کارکرد وسیله هیچ گونه تماسی با سطح بتن نخواهد داشت، مساله ای که می تواند به مرور زمان کارکرد وسیله را دچار مختل کند و عمر مفید آن را نابود کند.
  4.      شاید در نگاه اول خرید شمشه ماله برقی به شمشه ماله بنزینی ارجحیت داشته باشد، ولی این نکته را بدانید که با خرید شمشه ماله برقی ایمنی خود و کارکنان را به دلیل احتمال اتصالی در هنگام کار به خطر انداخته اید، پس پیشنهاد ما این است که حتما تا حد امکان از شمشه ماله بنزینی برای پروژه های خود استفاده کنید.
  5.      تیغه وسیله یکی از مهم ترین ملزوماتی است که باید از هر جهت مورد بررسی قرار گیرد، چون که کار اصلی را این تیغه انجام می دهد. پس قبل از خرید شمشه ماله، صافی و ترازی تیغه را مورد ارزیابی قرار دهید تا از هر جهت به کیفیت محصول مطمئن شوید.
  6.      بسیاری از اپراتورها از ما این سوال را می پرسند که مناسب ترین شمشه ماله ای که می توانیم خریداری کنیم و استفاده آسانی برای ما داشته باشد کدام است؟ طبق آزمون و خطایی که ما در این جهت داشته ایم پیشنهاد می کنیم از شمشه ماله ای با طول 3 متر استفاده کنید که به نظر می رسد مناسب ترین گزینه باشد. این وسیله از وزن متعادل و مناسبی برخوردار است و این که قدرت راهبری بالایی داشته و کارکرد آسانی دارد، هم چنین به دلیل طول تیغه آن می توان مساحت زیادی را جهت هم سطح کردن بتن ریزی تحت پوشش خود قرار داد و این نکته ای است که برای خرید این محصول تاکید می کنیم.
  7.      اما موتور دستگاه نیز نکته ای است که در هنگام خرید آن باید مورد توجه قرار دهیم. قدرت موتور دستگاه باید همیشه مورد توجه قرار گیرد و در این راستا پیشنهاد ما استفاده از برندهای معروف و مشهور برای این دستگاه است و هرگز از برندهایی که شناخته شده نیستند استفاده نکنید چون ممکن است با صرف هزینه بالا نتوانید هیچ استفاده ای از آن ببرید. پس این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  8.      اما نکته دیگری که از اهمیت بسیار بالایی در هنگام خرید شمشه ماله برخوردار است، چک کردن و انتخاب روغن موتور دستگاه است. انتخاب این روغن بر اساس شرایط آب و هوایی منطقه ای که قرار است از دستگاه استفاده شود، انجام می پذیرد و این مساله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  9.      به عنوان آخرین نکته این گزینه را می توانیم بیان کنیم که به هیچ عنوان وسیله ای را که فاقد ضمانت نامه معتبری است خریداری نکنید و این قضیه در مورد شمشه ماله نیز صدق می کند. جهت انتخاب و خرید این دستگاه با کارشناسان شرکت ارتباط بگیرید.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و ورود بسیاری از تجهیزات به عرصه صنعت دیگر احتیاجی به تلاش زیاد اپراتورها جهت انجام دادن کاری نیست، شمشه ماله ها یکی از وسیله هایی است که کار را برای هموار و صیقل کردن سطوح سیمانی آسان کرده اند. در این جا می خواهیم به معرفی وسیله ای بپردازیم که یکی از مدل های شمشه ماله برقی است و اتفاقا کاربرد بسیار زیادی در این عرصه دارد. این محصول به شمشه ماله تلسکوپی معروف است.

 

 

 

شمشه موتوری با تیغه 3 متری

 

نکات کلیدی در داشتن شمشه ماله موتوری کارآمد

  • برخوردار بودن از  موتوری با قدرت کافی که بتواند ارتعاش مطلوبی در سطح بتن و حتی اعماق آن بوجود آورد.
  • برخورداری از دسته هایی ارگونومیک و در عین حال قابل تنظیم در حین کار.
  • شمشه موتوری باید سرعتی باشد  و در عین حال از راندمان کاری قابل قبولی برخوردار باشد.
  • قابلیت تعویض آسان و سریع در تیغه های آن موجود باشد.
  • شرایط بهره گیری از تیغه ها با برند های مختلف بازار را تامین کند.
  • وزن بالایی نداشته باشد زیرا که در نهایت این دستگاه توسط نیروی اپراتور ها جا به جا می شود. سنگین بودن باعث خستگی اپراتور و در نهایت کندی در نتیجه فعالیت می ‌شود.

در این مقاله ابتدا تعریفی کلی از شمشه ماله ارائه کردیم، هم چنین انواع شمشه ماله ها را آوریم و کاربرد و مشخصات هر کدام از آن ها را بیان کردیم. مسائلی که در ارتباط با قیمت شمشه ماله تاثیر گذار بود را آوردیم و در مرحله آخر به معرفی شمشه ماله تلسکوپی پرداختیم.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر