خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

خرید کمپکتور هیساکی با موتور روبین یا هوندا؟

مدل های مختلف از کمپکتور صفحه ای بنزینی

فهرست مطالب

استفاده از کمپکتور در پروژه های عمرانی و ساختمانی

کمپکتور یکی از وسایل و تجهیزاتی است که امروزه در بسیاری از پروژه های عمرانی و ساختمانی کوچک و متوسط از آن به خوبی استفاده به عمل می آورند. کمپکتورها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند که هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارند.

به طور کلی کیفیت و کارایی یک دستگاه کمپکتور را بر اساس موتور آن می سنجند که قیمت آن ها هم بر همین اساس ممکن است متغیر باشد. دستگاه کمپکتور هیساکی با موتور روبین و موتور هوندا از جمله این دستگاه هایی هستند که برای فشرده سازی خاک، شن و ماسه و آسفالت مورد استفاده قرار می گیرند.

موتور روبین و هوندا تفاوت هایی با همدیگر دارند که مورد توجه است. بنابراین در صورتی که قصد خرید دستگاه کمپکتور را دارید؛ باید حتما به موتور هر یک از آن ها توجه داشته باشید. در ادامه به ارائه تفاوت هایی در خصوص بکارگیری هر یک از این موتورها روی دستگاه کمپکتور هیساکی پرداخته می شود. پس با ما همراه باشید.

کمپکتور هیساکی چیست و چه کاربردی دارد؟

علاوه بر کمپکتور دستی برای استفاده در برخی عملیات های کوچک، کمپکتور صفحه ای نیز به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و ضروری در روند ساخت و ساز ساختمانی به شمار می آید که به منظور کمپکت کردن یا فشرده سازی انواع مصالح ساختمانی از جمله خاک، شن و ماسه و... مورد استفاده قرار می گیرد که این مسئله نشان دهنده قدرت و عملکرد بهتر دستگاه می باشد.

از بین کمپکتورهای رایج، کمپکتور صفحه ای هیساکی، از جمله پرکاربردترین نوع کمپکتورها به شمار می آید که بیشتر در عملیات پی سازی و پی ریزی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. کمپکتور روبین یا به عبارتی کمپکتور هیساکی با موتور روبین در این بین بسیار مشهور و رایج است و با توجه به ابعاد و اندازه های مناسب خود و کاربرد آسان و بی دردسر و نیز قدرت بالای کوبش و فشرده سازی خاک و سایر مصالح ساختمانی بیش از سایر کمپکتورها در عملیات مختلف ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپکتور هوندا یعنی کمپکتور هیساکی با موتور هوندا نیز از همین مزیت بهره مند می باشد. اما به واقع چه تفاوتی میان موتور موجود در کمپکتور هیساکی در دو برند مطرح و مشهور روبین و هوندا وجود دارد؟

مدل های مختلف از کمپکتور صفحه ای بنزینی

مقایسه کمپکتور هیساکی با موتور روبین و موتور هوندا

کمپکتور هیساکی با موتور روبین و موتور هوندا با یکدیگر متفاوت هستند و این تمایز را می توان در موارد زیر مورد بررسی قرار داد:

1-    تمایز در نوع کاربرد

نوع کاربرد هر یک از این موتورهای تعبیه شده در کمپکتور هیساکی با یکدیگر متفاوت است. به این ترتیب که کمپکتور هیساکی با موتور هوندا را بیشتر به منظور فشرده سازی خاک خطوط لوله گاز و آب مورد استفاده قرار می دهند.

در حالی که کمپکتور هیساکی با موتور روبین را بیشتر به منظور فشرده سازی خاک، شن و ماسه و آسفالت مورد استفاده قرار می دهند. این تفاوت با توجه به قدرت هر یک از این موتورهاست که با یکدیگر متفاوت می باشد.

کمپکتور بنزینی با موتور روبین 5 اسب بخار

2-    تمایز در قدرت موتور

قدرت ضربه در هر یک از این موتورهای به کار گرفته شده در کمپکتور هیساکی متفاوت است. قدرت ضربه موتور روبین نسبت به هوندا بیشتر می باشد. موتور روبین از 1.5 تا 2 تن قدرت ضربه دارد و هوندا تنها تا 1.5 تن قدرت ضربه دارد.

3-    تمایز در  نوع مکان مورد استفاده

نوع مکانی که از کمپکتور هیساکی استفاده می شود؛ در هر یک از این موتورهای مختلف بکار گرفته شده در دستگاه متفاوت است. چرا که اگر به ساختار ظاهری کمپکتور هیساکی با موتور روبین توجه داشته باشید؛ به علت عرض زیاد این دستگاه، بیشتر آن ها را در مکان هایی مورد استفاده قرار می دهند که محدودیت عرضی نداشته و می توان با توجه به عرض زیاد دستگاه به خوبی در آن مکان از دستگاه مذکور استفاده کرد.

ولی ساختار ظاهری کمپکتور هیساکی با موتور هوندا با عرض کمتر برای تمامی مکان ها حتی مکان هایی با عرض کم هم مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص ندارد.

4-    تمایز در قیمت

علاوه بر تمامی تفاوت هایی که میان کمپکتور هیساکی با موتور روبین و هوندا مطرح شد؛ می توان به تفاوت در قیمت آن ها هم اشاره داشت که قیمت کمپکتور هیساکی با موتور روبین نسبت به موتور هوندا بیشتر است و این تفاوت قیمت با توجه به کیفیت و کارایی بیشتر و بالاتر موتور روبین کمپکتورها نسبت به موتور هونداست.

هر چند که موتور هوندا نیز کاربرد خاص خود را دارد و در بسیاری از موارد در پروژه های مختلف ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی در عین حال باید توجه داشت که شما می توانید کمپکتور هیساکی با موتور هوندا را با قیمت های پایین تری خریداری کنید.

کمپکتور بنزینی برند هیساکی با موتور 5 اسب روبین

خرید کمپکتور هیساکی با موتور روبین و هوندا با توجه به نیاز

به عنوان آخرین نکته باید توجه داشته باشید که در صورت خرید کمپکتور هیساکی، بایستی حتما به نوع نیاز خود توجه داشته باشید.

به این صورت که با توجه به تفاوت هایی که میان هر یک از موتورهای روبین و هوندا تعبیه شده در کمپکتور هیساکی مشهود است؛ شما بهتر است با توجه به نوع نیازی که از کمپکتورها دارید؛ هر یک از آن ها را برای رفع نیاز خود در پروژه های مختلف ساخت و ساز ساختمانی خریداری نموده و به خوبی با استفاده از وجود این دستگاه با موتورهای مختلف خود در پروژه های مختلف استفاده کنید.

برای این منظور شما می توانید با در نظر گرفتن نوع نیاز  خود و نیز تفاوت و تمایزی که میان انواع مختلف کمپکتورها و نیز نوع موتور به کار گرفته شده در آن ها وجود دارد؛ در نهایت اقدام به خرید کنید و تمامی این مسائل را پیش از خرید مدنظر داشته باشید تا بتوانید با خرید وسیله مورد نظر، نیاز خود را از آن در پروژه های عمرانی متوسط و کوچک برطرف نمایید.

ضمن اینکه باید در نظر داشت که برند هر یک از آن ها هم روبین و هم هوندا کاملا برای ما شناخته شده هستند و جای هیچ گونه شک و شبهه ای را باقی نمی گذارند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر