خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دستگاه علف زن و کاربردهای آن

شخص در حال استفاده از علف زن

فهرست مطالب

در گذشته با استفاده از ابزارهایی همچون داس، امکان کوتاه کردن علف‌های هرز فراهم می‌گردید. اما این روش‌های دستی سخت و طاقت‌فرسا و بسیار زمان‌بر بود. همچنین در مقیاس بزرگ به هیچ وجه جوابگوی کار نبود. به همین دلیل فکر اختراع دستگاهی موتوری با نام علف زن که با سرعت و سهولت بتواند تمامی علف‌ها را هرس نماید، بوجود آمد. این دستگاه‌ها سرعت تراشیدن و هرس علف‌ها را چندین برابر افزایش می‌دهند.

شخص در حال تست دستگاه علف تراش پشتی

کاربردهای یک دستگاه علف زن

عده ای در این اندیشه‌اند که استفاده از علف چین تنها برای از بین بردن علف‌های هرز است، اما سخت در اشتباهند. کارآیی دستگاه علف تراش بسیار گسترده بوده و تنها بر روی هرس و کوتاه کردن علف‌ها متمرکز نیست. در این قسمت قصد داریم کارآیی گسترده این دستگاه را به طور کامل برای شما بیان نماییم. 

برش و هرس گیاهان علفی شکل

اصلی‌ترین و مهمترین کاربرد دستگاه علفتراش، هرس و برش علف و گیاهان زائد است. علف‌هایی که با رشد خود امکان رسیدن آب به محصولات اصلی را گرفته و مانع رسیدن نور خورشید و مواد مغذی می‌شوند. شما با نصب تیغه‌ها و یا هد نخ می‌توانید علف‌ها و خار و خاشاک را هرس کنید.

هرس نمودن درختان

درختان نیز مانند علف‌ها رشد می‌کنند. این رشد با افزایش شاخه‌های زائد و اضافی همراه خواهد بود. در دستگاه‌های داس موتوری این امکان فراهم گردیده که با نصب یک قطعه با عنوان الحاقی اره موتوری عملیات هرس شاخه‌های دردسرساز و بلند درختان با سهولت و بدون هیچ گونه دردسری انجام پذیرد. 

استفاده به عنوان چمن زن

جالب آنکه دستگاه علف چین می‌تواند کار یک دستگاه چمن زن را نیز انجام دهد. این امر با نصب هد نخ بر روی دستگاه فراهم می‌گردد. به واسطه این هد می‌توان علف‌های کوتاه بر روی زمین‌های هموار را به راحتی هرس و کوتاه نمود.  

کوتاه کردن شمشادها

در دستگاه‌های علف تراش با نصب یک الحاقی با عنوان شمشادزن امکان کوتاه کردن، پیرایش فضای سبز و هرس شمشادها و بوته‌ها فراهم می‌شود.  

شخص در حال استفاده از علف زن با الحاقی شمشاد زن

شخم زدن زمین

شخم زدن زمین به وسیله‌ی دستگاه علف چین امری به دور ذهن است. اما امروزه شرکت‌های مطرح و خلاق تولیدکننده دستگاه توانسته‌اند این امکان را فراهم آورند. با نصب الحاقی شخم زن دستگاه شما تبدیل به یک شخم زن کار راه‌انداز اما نه چندان قوی می‌گردد. به واسطه این شخم زن می‌توانید زمین‌ها را به صورت سطحی شخم بزنید و پای درختان چاله بکنید. 

استفاده از علف زن با الحاقی شخم زن

پمپاژ آب

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که بخواهید زمین خود را آبیاری کنید اما آب فشار مناسبی نداشته باشد و به کل قسمت‌های زمین انتقال پیدا نکند. در چنین مواقعی استفاده از یک پمپ کوچک و کاربردی می‌تواند بسیار کار راه‌انداز باشد. پمپ آب علف تراش به سر شفت دستگاه نصب گردیده و امکان انتقال آب به قسمت‌های مختلف زمین را فراهم می‌آورد.

دروکردن گندم

با دستگاه علف زن می‌توان به راحتی محصولات و گندم‌ها را درو نمود. با نصب الحاقی دروگر روی علف چین می‌توان در کسری از ثانیه گندم‌ها و هر محصول زراعی را برداشت نمود، جالب آنکه این دستگاه را با نام بافه کن نیز می‌شناسند.

  • آیا امکان تبدیل علف زن به موتور برق وجود دارد؟

    خیر امکان تبدیل علف زن به موتور برق وجود نداشته و جهت تولید برق باید از تجهیزی به نام موتور برق استفاده کنید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر