خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

دلایل اصلی خرابی بتونیر چیست؟

بتونیر مستهلک شده

فهرست مطالب

دستگاه های میکسر بتن به دلیل تماس مستقیمی که همواره با بتن دارند، به مرور زمان و استفاده در عملیات بتن‌ریزی با مشکل سایش مواجه می‌شوند. این سایش در قسمت‌های مختلف دستگاه و در طول زمان رخ داده و سبب خرابی در قطعات مختلف می‌گردد. در این مقاله قصد داریم شما را با کلیه‌ی این خرابی‌ها آشنا کنیم تا قبل از بروز، جلوی آن‌ها را گرفته و از هزینه‌ی اضافی جلوگیری کنید.

خرابی در دیگ بتونیر

یکی از خرابی‌های رایجی که در انواع دستگاه میکسر، در قسمت دیگ است. دیگ میکسر بتن به مرور زمان و در اثر تماس مستقیم با بتن، دچار سایش و فرسایش زیادی می‌گردد. جهت جلوگیری از این امر نیاز است پس از هربار استفاده از دستگاه، دیگ را به طور کامل شستشو داده و تمیز نمایید.

دیگ بتونیر

خرابی بلبرینگ های دستگاه

دستگاه‌های بتونیر در قسمت‌ انتهایی که بر روی شاسی سوار گردیده است، به واسطه بلبرینگ‌ها می‌چرخد. چنانچه بلبرینگ‌ها را به صورت ممتد و در فواصل زمانی منظم گریسکاری کنید، دچار فرسایش و اصطلاح خورد کردن می‌شوند.  

خرابی موتور میکسر بتن

با توجه به نوع موتوری که دستگاه که ممکن است برقی، بنزینی و یا گازوئیلی می‌باشد، باید در فواصل زمانی مشخص موتور را مورد بازبینی و بازرسی قرار داد تا فاقد آسیب و یا هرگونه مشکل باشد. در مدل‌های بتونیر برقی نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری وجود داشته و چک کردن شش ماهه الکتروموتور کافی است.

 در نمونه‌های بنزینی و دیزل هر بار قبل روشن نمودن روغن موتور را چک نمایید و در فواصل زمانی شش ماهه موتور را مورد بازبینی و سرویس قرار دهید  تا در حین کار با مشکل مواجه نشوید.

خرابی گیربکس دستگاه

گیربکس‌های بتونیر نیز جز قسمت‌هایی بوده که همواره مورد استفاده قرار گرفته و با مشکل خرابی روبرو می‌گردند. از این جهت باید به صورت پیوسته واسکازین داخل آن‌ها چک گردد و هر ماه یکبار نسبت به تعویض واسکازین آن اقدام نمایید. همچنین از وارد نمودن فشار بیش از حد و غیرمجاز به دستگاه خودداری نمایید.

انواع گیربکس بتونیر

مشکل در دنده میکسر بتن

یکی از مشکلات رایجی که در دستگاه‌های میکسر از نوع دنده کمر، مشکل در پینیون یا دنده دور دیگ است. دنده‌ها به مرور زمان و در اثر تماس مستقیم با یکدیگر دچار سایش و استهلاک گردیده و نیاز به تعویض خواهند داشت. بیشترین فرسایش در قسمت پینیون میکسر بتن رخ  داده و دنده‌های دور دیگ کمتر مورد سایش قرار می‌گیرند.

دنده میکسر بتن

پارگی تسمه میکسر بتن

یکی از موارد مهمی که همواره مدنظر داشته باشید یک تسمه یدک همراه دستگاه همزن بتن داشته باشید. تسمه‌های بتونیر به مرور زمان و در درگیری مستقیم با پولی موتور و پولی بزرگ بتونیر، دچار آسیب، زدگی و پارگی می‌شوند. همچنین هربار قبل روشن کردن دستگاه تسمه را چک کنید تا فاقد زدگی، صدمه و پارگی باشد.

پارگی تسمه میکسر بتن

 

  • دستگاه بتونیر را روشن می‌کنم، دیگ نمی‌چرخد. علت چیست؟

    دلیل این امر می‌توان در عدم درگیری دنده با دیگ دانست که در اثر فرسایش بین دندانه‌ها پیش آمده و در این حالت باید اقدام به تعویض دنده‌های دستگاه نمایید.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر