خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

انتخاب ماله پروانه ای

انتخاب ماله پروانه ای

فهرست مطالب

ماله پروانه ای ها امروزه به یکی از پرکاربردترین تجهیزات جهت صیقلی نمودن و پرداخت سطح بتن تبدیل گردیده اند. ماله پروانه ای که به آن ماله موتوری نیز می گویند در انواع سایزها اعم از 60، 90 و 120 موجود بوده که از لحاظ کاربرد و نوع کارآیی با یکدیگر متفاوتند. پرکابردترین ماله پروانه ای مورد استفاده در بازار ماله پروانه ای 90 سانت بوده و سایزهای 60 و 120 در پروژه های خاص کاربرد دارند، همچنین از عوامل موثر بر قیمت ماله پروانه ای می توان به سایز دستگاه، نوع موتور و کیفیت شاسی اشاره نمود. 

راهنمای انتخاب ماله پروانه ای:

قطر

کاربرد مناسب

ماله موتوری 60 سانتی متر

پرداخت و صیقلی سازی سطح بتن، ماله کشی در فضاهای محدود همچون راهروها که جای مانور و بازی برای دستگاه وجود ندارد، ماله کشی گوشه ها و مکان های محدود نیز یکی از کاربردهای این دسته از ماله ها به شمار می رود. به ماله موتوری 60 سانت، ماله گوشه زن نیز می گویند.

ماله موتوری 90 سانتی متر

مهمترین، رایج ترین و پر استفاده ترین نوع ماله پروانه ای موجود در بازار بوده که در اکثر پروژه های عمرانی به کار گرفته می شود. دو مشخصه مهم ماله موتوری 90 سانت وزن متعادل دستگاه و مساحت مناسب ماله در ماله کشی سطح بتن بوده که این دستگاه را تبدیل به پراستفاده ترین ماله موجود در بازار نموده است.

ماله موتوری 120 سانتی متر

در پروژه های عمرانی بزرگ و کف سازی با مساحت های بالا همچون فرودگاه ها، پارکینگ های طبقاتی وسیع و نمایشگاه ها از این دسته از ماله پروانه ای ها استفاده می شود.

استفاده از این ماله پروانه ای ها به دلیل وزن سنگین و دشواری در هنگام راهبری تنها در پروژه های با حجم بالا و خاص انجام می پذیرد.

راهنمای خرید ماله پروانه ای:

در هنگام خرید ماله پروانه ای باید این نکات را مدنظر داشته باشید.

1-    از مهمترین عوامل در انتخاب ماله پروانه ای مناسب، حجم بتن ریزی و وسعت پروژه می باشد.

2- در انتخاب سایز ماله پروانه ای حتما موانع کاری، گوشه های کار که جای مانوری برای دستگاه وجود نداشته و همچنین محدودیت ها را در نظر داشته باشید.

3- خرید و استفاده از ماله موتوری برقی بتن را به دلیل خطراتی همچون اتصالی و برق گرفتگی و به وجود آمدن حوادث غیرمترقبه به طور کامل به فراموشی بسپارید.

4- یکی از توصیه های تیم فنی شرکت نیکاکورپ جهت خرید ماله پروانه ای این بوده که خرید را بر اساس کیفیت انجام دهید نه قیمت!!! خرید دستگاه با کیفیت، به دلیل طول عمر بالا و درصد خرابی کم در حین کار، در طول زمان تمامی هزینه ها را جبران خواهد نمود.

5- در هنگام خرید ماله پروانه حتما توجه داشته باشید که یک عدد سینی و یک عدد تیغه که به طور معمول بر روی دستگاه نصب است، همراه ماله وجود داشته باشد.

6- سینی ماله پروانه ای از لحاظ کیفیت و عدم اعوجاج و تاب برداشتگی حتما بررسی گردد. یکی از اصلی ترین دلایل رده انداختن ماله بر روی سطح بتن، تاب داشتن سینی ماله می باشد.

7- سینی و تیغه ماله پروانه ای جز تجهیزات مصرفی به شمار آمده که در طول زمان و در اثر تماس با سطح بتن ساییده گردیده و کارکرد خود را از دست می دهند. از این رو می توانید در هنگام خرید ماله بنزینی یک دست سینی و تیغه اضافی نیز همراه دستگاه خریداری نمایید.

8- کیفیت موتور ماله، قدرت گیربکس، میزان ارگونومیک بودن ماله (هماهنگی دستگاه از لحاظ ارتفاع و کارکرد با بدن انسان و راحتی اپراتور در حین استفاده) و همچنین میزان مقاومت و استحکام شاسی از عواملی است که حتما باید به آن ها توجه نمود.

9- گارانتی و خدمات پس از فروش ماله پروانه ای از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید، همچنین روغن مناسب جهت موتور ماله بر اساس شرایط آب و هوایی و توصیه های فروشنده انجام گیرد.

جهت اطلاعات بیشتر و خرید انواع ماله پروانه ای با کارشناسان فروش شرکت نیکاکورپ از طریق شماره ۰۲۶۳۳۵۱۰۳۳۰ تماس حاصل فرمایید. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر