خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

نکات مهم در خرید بتونیر

دستگاه میکسر بتن

فهرست مطالب

بتونیر یا میکسر بتن یا خلاطه از تجهیزات پرکاربرد در صنعت ساختمانسازی بوده که از نظر ظرفیت، نوع موتور و نحوه درگیری دیگ با موتور در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود می باشند. تنوع زیاد این دستگاه‌ها سبب گردیده مشتریان در هنگام خرید با سوالات مختلفی مواجه شوند. از این رو در این راهنمای خرید سعی نموده ایم، تا خرید همزن بتن را برای شما سهل نموده و راهنمای مناسبی در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در خرید بتونیر

حجم دستگاه

قبل از خرید دستگاه میکسر بتن، ظرفیتی که در هربار بارگیری باید بتن تولید شود و به آن نیاز دارید را محاسبه نموده و انتخاب دستگاه را بر آن اساس انجام دهید. نکته: در تمامی بتونیرها 70% ظرفیت دیگ را می توان پر نمود، پر نمودن بیش از حد دیگ باعث سرریز شدن مواد در حین هم خوردن و همچنین فشار آواردن به موتور دستگاه می‌گردد.

شخص در حال کار با دستگاه بتونیر

نوع موتور

از لحاظ نوع موتور دستگاه و قیمت، مدل برقی ایده آلترین و پرکاربردترین خلاطه موجود در بازار می‌باشد. اما اگر دسترسی به برق در محل کار وجود ندارد، میکسرهای بتن بنزینی و دیزل انتخاب های پیش‌روی شما هستند. مخلوط کننده بتن بنزینی جهت پروژ‌های بتن‌ریزی با حجم کم و متوسط و مدل گازوئیلی در پروژه‌های سنگین و فشار کاری بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مدل دنده کمر یا دنده زیر

حتما قبل از خرید خلاطه بتن،  انتخاب خود را از لحاظ دنده زیر یا دنده دور بودن دستگاه انجام دهید. (مدل دنده زیر دارای صدای کمتر، کارکردی نرم‌تر و مناسب‌تر می باشند، اما تعمیر و نگهداری سخت و پیچده‌ای دارد. در مقابل مدل دنده کمر دارای سر و صدای زیاد، استهلاک و درگیری بالا بوده اما تعمیر و نگهداری ساده‌ای دارد.  در مورد قیمت میکسر بتن به این نکته توجه داشته باشید که به طور معمول قیمت بتونیر دنده زیر از دنده دور بالاتر است.

عدم خرید تجهیزات دسته دوم

میکسرهای بتن تجهیزاتی تحت فرسایش، تماس با بتن و آسیب شدید هستند. از این رو خرید تجهیزات دسته دوم و فرسوده با کیفیت پایین و به دلیل ارزانی قیمت را به فراموشی بسپارید.

ضخامت ورق دیگ

در هنگام خرید ملات ساز بتن حتما به ضخامت ورق در قسمت های مختلف دیگ توجه نمایید. بسیاری از میکسرهای بتن به دلیل پایین بودن ضخامت ورق دیگ در حین کار، از قسمت زیر دیگ خلاطه دچار سوراخ و نشتی می‌گردند.

شخص در حال کار با میکسر بتن

کیفیت دندانه‌‌ها

هنگام خریداری محصول حتما به کیفیت دندانه‌های درگیر بین دیگ و شاسی توجه نمایید. شکستگی و یا کچل کردن دندانه‌ها یکی از مهمترین عواملی است که باعث اختلال و خرابی همزن بتن می‌گردند. به طور معمول در ساختار دنده کمر از دنده‌های چدنی استفاده گردیده و در مدل‌های دنده زیر از دنده‌های فولادی استفاده می‌شود. 

برق محل پروژه

حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که، بتونیرهای برقی تکفاز ظرفیت 120، 250 و 400 لیتر با موتور 1، 2 و 3 اسب موجود بوده و در ظرفیت‌های بالاتر اعم از 500، 750 و 1000 لیتر نیاز به برق 3 فاز وجود دارد. پس انتخاب دستگاه را با توجه به برق محل پروژه انجام دهید.

بتونیر

دور موتور میکسر

حتما به میزان دور موتور بسته شده بر روی دستگاه توجه نمایید، بالا بودن میزان دور موتور خطر شکسته شدن دندانه‌ها و یا رها شدن دیگ از روی شاسی را به وجود می‌آورد. دور مناسب دینام همزن بتن 1400 دور بر دقیقه می‌باشد.

کیفیت موتور

حتما در هنگام خرید میکسر بتن به کیفیت موتور دستگاه توجه نمایید. در صورت برقی بودن دستگاه به کیفیت سیم‌پیچ الکتروموتور و در صورت انتخاب مدل بنزینی یا دیزل، به گیربکسی بودن موتور و توان استاندارد آن توجه نمایید.

تعداد چرخ‌ها جهت جابجایی

دستگاه‌های همزن بتن در مدل‌های 2 یا 4 چرخ طراحی و تولید می‌گردند. جهت پروژه‌های معمول و شهری که موانعی جهت عبور دستگاه وجود نداشته از مدل 2 چرخ و در مناطق صعب العبور از مدل 4 چرخ استفاده می‌شود. 

بتونیر چرخ دار

انتخاب صحیح دستگاه

چنانچه قرار است از میکسر جهت کار بلوک‌زنی و پروژه‌های سنگینی که بتنی با جرم مخصوص و حجم بالا نیاز است، استفاده کنید دستگاه بتونیر جوابگو نبوده و باید سراغ خرید میکسر بلوک زنی یا ناری‌ساز بروید. 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر