خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید دستگاه شمشاد زن

شخص در حال استفاده از دستگاه شمشاد زن

فهرست مطالب

امروزه برای هرس کردن و کوتاه کردن بوته‌ها و شمشادها از دستگاهی به نام شمشاد زن استفاده می‌کنند، قابلیت اصلی دستگاه هرس شمشاد آن است که بدون آسیب به قسمت چوبی شمشاد، می‌تواند تمامی شاخ و برگ‌های اضافی آن را هرس نماید. زمانی که حجم کار پایین باشد از مدل‌های دستی و در حجم‌های بالا از مدل‌های بنزینی و برقی استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم مهمترین نکات هنگام خرید شمشاد زن را برای شما بیان کنیم.

مهمترین نکات هنگام خرید شمشاد زن

توجه به طول تیغه دستگاه

به طور کلی هر چه تیغه دستگاه بلند تر باشد، کار کوتاه کردن و پیرایش شما سریع تر خواهد بود اما باید این نکته را خاطر نشان کرد که شمشاد زن هایی که تیغه بلندتری دارند گران تر و دارای وزن بالاتری هستند.  به طور معمول این دستگاه‌ها در طول تیغه‌هایی از 45 تا 75 سانتی‌متر به بازار عرضه می‌شوند.

شمشاد زن با طول تیغه های متفاوت

کدام مدل دستگاه را خرید کنیم؟

دستگاه ها بر اساس نوع نیروی محرکه در مدل‌های برقی، بنزینی و شارژی به بازار عرضه می‌گردند. که هرکدام از این مدل‌ها برای کاربری و پروژه‌ی خاصی طراحی می‌گردند. 

مدل برقی

شمشاد زن برقی را می‌توان به عنوان ارزانترین، کم صداترین و مقرون به صرفه ترین مدل دستگاه ارزیابی نمود. نمونه برقی در پروژه‌های کوچک که دسترسی مناسبی به برق وجود دارد، به کار گرفته می‌شوند. از مزیت‌های مهم مدل برقی می‌توان به سادگی در روشن شدن، نیاز به روغن و بنزین حین کار و هزینه تعمیر و نگهداری پایین اشاره نمود. 

شمشاد زن برقی
مزیت‌ها و معایب شمشاد زن برقی
مزایامعایب
قیمت مناسب دستگاهنیاز دائمی به منبع برق
وزن سبکقدرت پایینتر نسبت به نمونه بنزینی
صدای کمخطر برق گرفتگی
عدم تولید آلایندگی 
سازگاری با محیط زیست 

مدل بنزینی

نیروی محرک این مدل یک موتور بنزینی قدرتمند دوزمانه تامین می‌شود. مدل بنزینی را به عنوان کاربردی‌ترین و قدرتمندترین مدل جهت هرس شمشادها ارزیابی می‌نمایند که در اکثر باغ‌ها و پروژه‌های کشاورزی از آن‌ها استفاده می‌نمایند. 

شمشاد زن بنزینی
مزایا و معایب شمشاد زن بنزینی
مزایامعایب
سرعت بالای دستگاهقیمت بالا
توان خروجی بالاوزن بالای دستگاه
مناسب برای مناطق وسیعسر و صدای زیاد
عدم نیاز به کابل برقآلایندگی بالای دستگاه
قابل استفاده در پروژه‌های مختلفلرزش زیاد حین کار
 نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر

مدل شارژی

شمشاد زن شارژی به عنوان مدرن‌ترین مدل دستگاه هرس شمشاد محسوب می‌شود که نیازی به روغن و بنزین و یا سیم برق برای روشن ندارند. عیب این مدل از دستگاه را می‌توان در ضعیف بودن دستگاه و مدت زمان کار با دستگاه ارزیابی نمود. در مدل شارژی تنها 20 دقیقه می‌توانید با دستگاه کار کنید، سپس نیاز به شارژ باطری یا باطری یدکی دارند.  

شمشاد زن شارژی
مزایا و معایب شمشاد زن شارژی
مزایامعایب
سادگی کار با دستگاهقدرت پایین دستگاه 
لرزش و ارتعاش کم دستگاهتایم طولانی جهت شارژ باطری
به راحتی روشن می‌شوندمناسب پروژه‌های بزرگ نیستند
ایمنی بالا کار با دستگاهتنها 20 دقیقه می‌توان با دستگاه کار کرد.
عدم نیاز به کابل برقکوتاهی تیغه دستگاه

یک طرفه یا دوطرفه بودن تیغه دستگاه

دستگاه‌های هرس شمشاد در مدل‌های یک طرفه و دوطرفه طراحی و تولید می‌گردند. در مدل یک طرفه تیغه ثابت و متحرک دستگا،ه در یک سمت تیغه قرار گرفته‌اند. مدل دو طرفه از دو سمت دارای تیغه بوده و برش را از دو طرف انجام می‌دهند.

کارآیی مدل یک طرفه

از دستگاه هرس شمشاد یک طرفه برای پروژه‌های حرفه‌ای، هرس به مدت طولانی و شمشادهای بزرگ استفاده می‌شوند. در این مدل شمشادها از یک طرف برش خورده و به یک سمت ریخته می‌شود. 

کارآیی مدل دوطرفه

دستگاه‌های هرس شمشاد دوطرفه به دلیل راحتی در کاربری، از محبوبیت زیادی میان کاربران برخوردار است. این مدل از دستگاه عملیات برش را از دوطرف انجام داده و شمشادها از یک سمت به سمت دیگر هدایت می‌نمایند. 

شمشاد زن دو طرفه

وزن دستگاه

اگر بخواهیم مدل‌های مختلف دستگاه شمشادزن را از لحاظ وزنی ارزیابی کنیم مطمعنا مدل بنزینی به عنوان سنگین‌ترین نمونه شناخته شده و مدل برقی جایگاه دوم را از آن خود خواهد کرد. نمونه‌های شارژی نیز به عنوان سبک‌ترین مدل محسوب می‌شوند.

برند سازنده دستگاه

در هنگام خرید دستگاه شمشاد زن به برند و شرکت سازنده توجه فرمایید. از برجسته‌ترین برندهای این دستگاه می‌توان به برند اشتیل آلمان، دلمار، ماکیتا، بوش، توسن، اس کا ان، آلکو، اولئومک، دیانا و برند زیپکو اشاره نمود که دارای خدمات مناسبی هستند، همچنین در صورت تهیه این برندها با مشکل قطعات یدکی روبرو نمی‌شوید.

انواع دستگاه شمشاد زن

 

سوالات متداول در مورد راهنمای خرید شمشاد زن

  • کدام مدل شمشاد زن بهتر است؟

    انتخاب بهترین مدل از دستگاه بستگی به نوع پروژه‌ای دارد که قصد انجام آن را دارید. اگر پروژه‌ی کوچکی دارید که دسترسی به برق ندارید، مدل شارژی، اگر پروژه متوسط و کوچک با دسترسی به برق دارید مدل برقی، و پروژه‌های بزرگ با عدم دسترسی به برق مدل بنزینی بهترین انتخاب است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر