خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید علف زن

انواع علف زن

فهرست مطالب

علف‌های هرز گیاهانی هستند که به صورت ناخواسته در مزارع می‌رویند و کیفیت محصولات زراعی را به طرز قابل توجهی پایین می‌آورند. امروزه در باغبانی و کشاورزی نیاز است تا به هرس این علف‌های هرز بپردازیم. 

انواع داس موتوری نمونه‌‌هایی هستند که با هدف تراشیدن گیاهان با ساقه های نه چندان ضخیم و یا سخت طراحی شده ‌اند. در این مقاله قصد آن را داریم تا یک راهنمای مناسب جهت خرید علف تراش در اختیار شما قرار دهیم تا در هنگام انتخاب دستگاه با مشکل مواجه نشوید.

مهمترین نکات هنگام خرید علف زن

مساحت باغ یا مزرعه

مهمترین پارامتر در هنگام خرید علف زن، توجه به حجم باغ و وسعت کاری است که قرار است آن را هرس کنیم. مطمعنا هرچه اندازه باغ وسیع‌تر باشد، دستگاهی که می‌خواهیم خرید کنیم باید از کیفیت و قدرت بیشتری برخوردار باشد. نمونه‌های بنزینی از محبوب‌ترین و پراستفاده ترین دستگاه‌ها به حساب می‌آیند که در اکثر پروژه‌ها از آن‌ها استفاده می‌گردد. تنها در مزارع کوچک و کارهای سبک است که می‌توان از نمونه‌های برقی استفاده نمود.

میزان صدای تولیدی دستگاه

یکی از معیارهای تاثیرگذار در هنگام خرید علف زن، توجه به میزان صدای تولید شده توسط دستگاه است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین مدل‌های مختلف انجام دهیم، مطمعنا مدل برقی کمترین میزان صدا را در میان مدل‌های مختلف دارا می‌باشد. در بین مدل‌های بنزینی، نمونه چهارزمانه از میزان صدای کمتری نسبت به نمونه دوزمانه برخوردار است. 

کدام مدل دستگاه؟

داس‌های موتوری در سه مدل دوشی، پشتی و کالسکه‌ای طراحی و تولید می‌شوند. اینکه کدام مدل را انتخاب کنید بستگی به کاربری و نوع پروژه‌ای است که می‌خواهید انجام دهید. رایج‌ترین و مناسب‌ترین مدل برای افراد معمول مدل پشتی است. اگر حرفه‌ای هستید و سرعت کاری بالا مدنظر شماست، مدل دوشی را انتخاب کنید و اگر قرار است روی زمینی هموار کنید مدل کالسکه‌ای بهترین انتخاب است.

توجه به برند و کیفیت دستگاه

برند و مارک دستگاه جز مهمترین مواردی است که هنگام خرید علف چین باید به آن توجه زیادی داشته باشید. مطمعنا خرید دستگاه‌های متفرقه و برندهای ناشناخته شما را با مشکلات زیادی همراه خواهد نمود. از بهترین برندهای علف تراش می‌توان به هوندا، کا ان سی، اشتیل، دولمار، ماکیتا، راپکو و دوما اشاره نمود.  

برندهای مختلف علف زن

وجود قطعات یدکی

از جمله موارد حائز اهمیت هنگام خرید داس موتوری، انتخاب دستگاهی با برند معتبر است که در آینده با مشکل قطعات یدکی مواجه نشوید. انتخاب برندهای مطرحی همچون هوندا و کا ان سی که در بازار ایران کاملا جا افتاده هستند، سبب گردیده در آینده که دستگاه با خرابی روبرو گردید با مشکل تهیه قطعات یدکی روبرو نشوید. متاسفانه خرید برندهای متفرقه، خریدار را با مشکل تامین قطعات یدکی روبرو می‌کند.

قطعات مختلف دستگاه علف زن

قیمت دستگاه

قیمت دستگاه علف تراش نیز جز موارد حائز اهمیتی است که ذهن خریدار را در هنگام انتخاب درگیر می‌کند. قیمت علف زن از نمونه بنزینی نسبت به مدل‌های برقی بالاتر می‌باشد و برندهای معروف همچون اشتیل و دولمار از گران قیمت‌ترین مدل‌های بازار به حساب می‌آیند.

مدت زمان کاربری

روزانه قرار است چند ساعت با دستگاه کار کنید؟ حتما قبل از خرید علف چین این سوال را از خود بپرسید. اگر کار شما سنگین است و قصد دارید تعداد ساعات  زیادی از دستگاه کار بکشید حتما سمت برندهای با کیفیت بروید. اما اگر یک باغ شخصی دارید و می‌خواهید با فشار کاری کمی کار کنید، می‌توانید دستگاه‌های پایین قیمت را نیز انتخاب نمایید.

از دستگاه چه انتظاراتی دارید؟

اگر قرار است از دستگاه کارآیی به غیر از علف زنی انتظار داشته باشید همچون کوتاه کردن شمشادها، هرس شاخه‌ها، شخم زنی زمین و پمپاژ آب، حتما سمت مدل‌هایی بروید که قابلیت نصب انواع الحاقی علف تراش را داشته باشد. در مدل‌های متفرقه که دارای شفت چهارگوش هستند امکان نصب الحاقی وجود ندارد.

  • کدام مدل صدای بیشتری دارد؟ علف تراش دوزمانه ای چهارزمانه؟

    اگر در منطقه مسکونی کار می‌کنید و میزان صدای تولید شده ممکن است برای اطرافیان اذیت کننده باشد، حتما مدل چهارزمانه را خریداری کنید. مدل‌های دوزمانه میزان صدا و ارتعاش بیشتری نسبت به مدل چهارزمانه تولید می‌کنند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر