خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید موتور برق

موتور برق

فهرست مطالب

یکی از تجهیزات مهم در زمان برق رفتگی که انرژی برق منازل شما را تامین می‌نماید، موتور برق می‌باشد. همچنین از این وسیله می‌توان در مکان‌هایی که به انرژی برق دسترسی ندارند، نیز استفاده نمود.

این دستگاه در توان‌های مختلف ارائه شده و هریک برای کاری مناسب است. شما در هنگام خرید باید مواردی را در نظر بگیرید که بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب راهنمای خرید موتور برق را برای شما تبیین نموده‌ایم تا انتخاب درست را انجام بدهید.

راهنمای خرید موتور برق

در هنگام خرید مولد برق شما با انواع مدل‌ها مواجه می‌شوید که توان‌های متفاوتی دارند، شاید در نگاه اول گیج‌کننده باشد و ندانید چه مدلی را باید تهیه نمایید، اما راه‌کارهایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند، بهترین انتخاب را داشته باشید.

در زیر این مراحل را شرح داده‌ایم.

تعیین توان مصرفی

در مرحله اول شما باید توان مصرفی وسایل‌هایتان را تعیین نمایید، این وسایل می‌تواند وسایل یک منزل مثل تلویزیون، کولر، یخچال، پمپ آب و کفکش یا تجهیزات صنعتی نظیر بالابر، بتونیر و ... باشد. باید آگاه باشید ما دو مدل تجهیز برقی داریم دینام‌دار یا بدون دینام، وسایل بدون دینام نظیر تلویزیون، لامپ می‌باشد و هر توان مصرفی که دارند همان را مصرف می‌کنند. 

موتور برق

توان لازم تجهیزات دارای دینام

اما در مورد تجهیزات دینام‌دار نظیر پمپ آب، کولر و بالابر دارای یک توان مصرفی و یک توان شروع به کار می‌باشد که 2.5 الی 3 برابر توان مصرفی می‌باشند. البته تجهیزات برقی مانند سنگ فرز، چکش تخریب و دریل به‌خاطر استفاده از ذغال، تقریبا 1.5 برابر توان مصرفی برای شروع کار به انرژی برق نیاز دارند.

موتور برق

در جدول زیر توان مصرفی و توان شروع به کار برخی از تجهیزات را آورده‌ایم:

مصرف برق وسایل برقی
نام تجهیزتوان مصرفیتوان شروع به کار
یخچال ساید بای ساید1000 وات2500 وات
کولر آبی 7000750 وات2200 وات
کولر گازی 240002700 وات6500 وات
کفکش 1 اینچ 32 متری750 وات2200 وات
کفکش 2 اینچ 25 متری1500 وات4500 وات
بالابر مصالح2200 وات6500 وات
میلگرد بر2200 وات6500 وات
بتونیر2200 وات6500 وات
دریل400 – 800 وات650 – 1200 وات
چکش تخریب 6 کیلویی900 وات1300 وات
چکش تخریب 16 کیلویی1200 وات1700 وات
سنگ فرز2500 وات3000 وات
مینی فرز1100 وات1500 وات
تلویزیون300 وات300 وات
لامپ کم مصرف10 وات10 وات

انتخاب موتور برق مناسب

در هنگام انتخاب موتور برق، شما با انواع برند‌ها و مدل‌ها مواجه می‌شوید که در نهایت یکی را باید انتخاب نمایید. شما پس از آنکه توان مورد نیازتان را محاسبه کردین باید مولد برق مناسب را انتخاب نمایید.

در زیر موارد مهمی را آورده‌ایم که به شما در امر انتخاب، کمک خواهد کرد:

تهیه مدل بنزینی یا دیزلی

باید توجه نمایید مدل بنزینی و دیزلی هریک مزایا و معایب خود را دارند، دیزلی قدرت بیشتری نسبت به بنزینی تولید می‌کند اما صدای نسبتا بالایی دارند یا سوخت بنزین در اکثر مکان‌ها یافت می‌شود اما قیمت سوخت بنزین بالا می‌باشد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید تجهیزات صنعتی سنگین نظیر بالابر، بتونیر و یا جوشکاری انجام بدهید، مدل دیزلی بهترین گزینه است و اگر برای مصارف خانگی می‌خواهید استفاده نمایید، مدل بنزینی تهیه شود.

موتور برق

توجه به نوع سیم پیچ

در هنگام خرید مولد برق، حتما مدل سیم پیچ مس را تهیه نمایید و از خرید مدل‌های دیگر که سیم پیچ غیر از مس دارند، به خاطر ارزانتر بودن خودداری نمایید. این مدل‌ها در هنگام زیر بار قرار گرفتن کم خواهد آورد و جریان برق با نوسان تولید خواهد کرد.

تهیه برند معتبر

مزیت مهم خرید برند معتبر، در دسترس بودن لوازم یدکی و خدمات پس از فروش آن می‌باشد. اگر برند متفرقه تهیه نمایید ممکن است در آینده به سرویس یا تعمیرکار نیاز پیدا کند و آن‌وقت هست که دچار مشکل می‌شوید.

از جمله برند‌های معتبر سیم پیچ مس می‌توان برند راتو، لانسین، هیوندای، کاما، کوپ و در نهایت ارما را نام برد

تهیه مدل بی صدا

اگر شما دارای تجهیزات حساس نظیر موبایل و لپ‌تاپ هستید و یا در مکانی قرار دارید که صدا نباید از حد مجاز فراتر برود، توصیه می‌کنیم مدل بی صدا یا اصطلاحا مدل کیفی تهیه نمایید.

  • موتور برق مناسب برای مناطق گرمسیری چه مدلی می‌باشد؟

    در مناطق گرمسیری به خاطر درجه حرارت بالا مدل دیزلی عملکرد مناسبی دارد و بهترین گزینه است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر