خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید میکسر بتن

میکسر بتن فرمان بزرگ

فهرست مطالب

نکاتی کاربردی در هنگام خرید میکسر بتن

برای کسانیکه در زمینه ساخت و ساز فعالیت می‌ کنند، بهره مندی از تجهیزات با بهترین کیفیت و کارایی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع از چند وجه برای این افراد مهم می ‌شود. اینکه تجهیز مورد نظر بتواند کارایی مطلوب داشته باشد، از طرفی توانایی کار مداوم در شرایط سخت کارگاهی را داشته و در عین حال هزینه خرید تا تعمیر و نگهداری های آن، چندان بالا نباشد. از این رو است که تقریباً تمام فعالان در عرصه های ساخت و ساز ساختمانی نیاز به انواع راهنمایی ‌های سودمند به جهت خرید تجهیزات مورد نیاز خود دارند. مانند وقتی که می خواهند یک دستگاه میکسر بتن را خریداری کنند.

میکسر بتن فرمان بزرگ

هر چه دستگاه بزرگتر می شود و یا از ملزومات بیشتری استفاده می کند، طبعا گرانتر نیز خواهد شد. میکسر بتن از جمله تجهیزات سطح بالای ساختمانی است که می ‌تواند در لیست گران قیمت ترین آنها قرار گیرد. از فعالان در عرصه های گوناگون فروش میکسر بتن گرفته تا کسانیکه در پی خرید میکسر بتن هستند، همگی بر این علم واقف بوده که باید در زمان خرید و فروش میکسر بتن مقدمات بسیاری را در نظر گرفت. چرا که مخلوط کن بتن ذاتاً از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد پرداختن به یک راهنمای مطلوب به جهت خرید میکسر بتن را داریم؛ اما قبل از آنکه در این خرید و نکات حاکم بر آن دقیق شویم، بهتر است اندکی در ضرورت درک این اهمیت بپردازیم. اینکه اصولاً چرا میکسر بتن در فضا های ساخت و ساز از چنین اهمیتی برخوردار است؟

چرا باید در خرید میکسر بتن هوشیار باشیم؟

o       وظیفه مخلوط کن بتن در ساخت یک بتن مطلوب برای ساخت سازه های بتنی می باشد. در ساخت میکسر بتن همواره الگو هایی در نظر است که رعایت آنها در نهایت منجر به ساخت بتن هایی مرغوب خواهد شد. اگر ساخت میکسر بتن فاقد این الگو های استاندارد باشد، دیگر نمی توان از این دستگاه انتظار تامین بتن های مرغوب را داشت. از این رو اگر می خواهید در حین عملیات ساختمانی خود از بتن هایی مرغوب بهره مند باشید، در زمان خرید مخلوط کن بتن دقت های لازم را در نظر بگیرید.

o       کارکرد خارج از عیب مخلوط کن بتن یعنی پیشرفت برنامه ریزی شده عملیات های بتن ریزی. دقت داشته باشید که فرایند بتن ریزی در هر فضایی یک عملیات بدون وقفه است. از این رو تمام تجهیزات باید توانایی کارکرد سطح بالا بدون کوچکترین خرابی را داشته باشند. نمی شود مخلوط کن بتن را بدون خراب شدن پیش بینی کرد؛ اما می توان آن مدل هایی را تهیه نمود که از حداقل خرابی‌ ها برخوردار هستند.

میکسر بتن 400 لیتری دنده زیر

o       شما برای خرید میکسر بتن مستلزم صرف هزینه های بسیار هستید. این هزینه ها در لیست قیمت میکسر بتن ارقامی نجومی دارند. از قیمت میکسر بتن برقی گرفته تا قیمت میکسر بتن دیزلی همگی بسیار گران هستند. منطقی است که در قبال این هزینه‌ های بالا خواستار کیفیت مطلوبی از دستگاه میکسر بتن باشید.

o       دستگاه مخلوط کن بتن از تعمیرات و تجهیزات بسیار گران ‌قیمتی برخوردار است. مثلاً یک مخزن این دستگاه در حجم های بالا می تواند همراه با قیمت های باور نکردنی باشد. حال اگر مخزن دستگاه میکسر بتن به هر دلیلی دچار فرسایش و یا سوراخ شدن شود، این هزینه ها مستلزم صاحب دستگاه خواهد بود. تامین قطعات یدکی در این بین می ‌تواند دردسر های بسیاری داشته باشد. اگر از دستگاهی بهره مند شوید که نتوانید قطعات یدکی آن را خریداری کنید، یقیناً در مسیر استفاده از میکسر بتن با چالش‌ های جدی مواجه هستید.

o       در استفاده از هر دستگاه با ابعاد و متعلقات بسیار، انتظار حجمی در باب تامین خدمات پس از فروش و یا گارانتی وجود دارد. چگونه می توانید دستگاه مخلوط کن بتنی خریداری کنید و متوجه وجود و یا عدم وجود خدمات پس از فروش همراه آن نباشید؟! خیلی از خرابی ها، خصوصاً در قسمت موتوری دستگاه، تغییراتی است که نیاز به اهل فن و افراد آموزش دیده را طلب می ‌کند. حال که در بیانی مختصر در باب اهمیت توجه به نکات کلیدی در هنگام خرید میکسر بتن پرداختیم، می خواهیم در ادامه مقاله به طور کامل متوجه در نکات مربوط به این خرید باشیم.

نیاز ها، دلیل قطعی در خرید دستگاه میکسر بتن

از کلیدی ترین نکات در راهنمایی در خرید دستگاه میکسر بتن توجه به نیاز هایی است که دارید. هر کسی دقیقا می ‌داند که میکسر بتن را برای چه هدفی می‌ خواهد تهیه کند. اگر متوجه نیاز به خود نیستید، حتما این برآورد کلی را انجام دهید.

میکسر بتن شاسی دوبل

مراد از نیاز در این گفتار، یک برآورد کلی از آن چیزی است که می خواهید. شرایطی مانند حجم بتن ریزی، نوع عملیات ساختمانی، نوع بتن، حساسیت در کار و... است که نیاز هر پروژه ‌ای را تعریف می کند. مثلاً نمی توانید برای بتن ریزی های بزرگ از یک دستگاه میکسر بتن کوچک استفاده کنید. چرا که پاسخگو نخواهد بود.

از سوی دیگر نمی توانید برای هر پروژه کوچکی مستلزم هزینه های سنگین در تهیه میکسر بتن حجیم باشید. از سوی دیگر دستگاه مخلوط کن بتن یک دستگاه است که می‌ تواند سال ‌ها در خدمت فعالیت ‌های ساختمان‌ سازی باشد. پس احتمالاً سر از پروژه های ساختمانی بسیار زیادی درآورد. از این رو باید تناسب بتن با عمده فعالیت های ساختمان سازی صاحبان خود داشته باشد.

در چنین مواقعی که قرار است برآورد کلی از نیاز پروژه های فعلی و یا آتی باشد، غالباً سازندگان به سراغ تهیه مخلوط کن بتن با حجم ‌های متوسط می‌ روند، مثلا مخلوط کن بتن ۲۵۰ یا ۴۰۰ لیتری. همراه با این اندازه از مخلوط کن بتن به راحتی می توان از پس بسیاری از پروژه ‌های بزرگ ساختمانی برآمد، مادامیکه برای استفاده در پروژه های کوچک ساختمانی نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

شرایط محیطی پروژه، دلیل اصلی در انتخاب میکسر بتن

از جمله دلایلی که می تواند دست شما را در خرید میکسر بتن هدایت کند و یا در مسیر خرید شما تغییراتی حاصل نماید، شرایط محیطی در سطح پروژه می باشد. مثلاً وقتی که قصد خرید یک میکسر بتن برقی را دارید، آیا از وجود برق شهری در محل پروژه اطمینان دارید؟ بسیاری از دستگاه های میکسر بتن برقی به جهت تامین قدرت مورد نیاز خود از موتور های سه فاز استفاده می کنند. از این رو جدا از وجود برق شهری، باید توانایی استفاده از برق سه فاز نیز وجود داشته باشد. در غیر این صورت خرید میکسر بتن برقی، تجهیز بلااستفاده ای برای شما خواهد شد.

موتور در میکسر بتن

نکات بسیار این چنینی است که دلایل متعدد در خرید میکسر بتن را نتیجه می دهد. مثلاً فرض کنید در یک فضای مسقف، مثل تونل می خواهید بتن بسازید. آیا می ‌توانید از یک میکسر بتن بنزینی و یا دیزلی که همواره دود تولید می کند، بهره مند شوید؟ محدودیت ‌های ارتفاع، محدودیت‌ های حجم بتن، محدودیت ‌های امکانات گوناگون شهری و... هر کدام به نوعی تاثیرات خود را در زمان خرید میکسر بتن خواهند گذاشت.

       دقت در ضخامت ورق مخزن میکسر بتن داشته باشید:

از میکسر بتن برقی تا دیزلی و بنزینی، فرقی نمی ‌کند، هر کدام از این انواع باید از متریال مطلوب در ساخت مخزن میکسر بهره ‌مند باشند. مخزن در مخلوط کن بتن حرف اول در کارایی آن را خواهد زد. اصولا ورقه های فولادی انتخاب شده برای ساخت این مخازن را به حد کافی ضخیم انتخاب می ‌کنند. غالباً از آنجا که عمده فشار بر مخزن متوجه قسمت های پایین آن است، قطر ورق مورد استفاده در ساخت مخزن را دو تیکه در نظر می ‌گیرند. به این ترتیب که قسمتهای پایین از ضخامت بالاتری نسبت به قسمت بالا در مخزن برخوردار هستند. این تصمیم در ساخت مخزن، جدا از ایجاد استحکام لازم، باعث سبک شدن آن نیز خواهد بود. به هر صورت کیفیت ساخت در مخزن میکسر بتن را همواره در نظر داشته باشید.

       تاثیر ساز و کار نحوه گردش مخزن بر خرید میکسر بتن:

در دستگاه میکسر بتن، مخزن حاوی متریال های مقدماتی به جهت ساخت بتن حول محوری همراه با نیرو های موتوری می چرخد. این چرخش همراه با ساز و کار هایی است که نوع آنها می ‌توانند در هنگام خرید میکسر بتن نقش پررنگی داشته باشند. در کل سه نوع ساز و کار در چرخش مخزن پیش ‌بینی شده است.

  • مخزن مخلوط کن بتن از نوع دنده دور
  • مخزن مخلوط کن بتن از نوع دند زیر
  • مخزن مخلوط کن بتن از نوع لاستیک فشرده

مخلوط کن بتن 250 لیتری

       قیمت میکسر بتن و تاثیر آن در هنگام خرید:

در هر خریدی همراه با هر تجهیزی که می شوید، قیمت آن تجهیز می ‌تواند تاثیر خود را در انتخاب نهایی شما بگذارد. در میکسر بتن این قیمت بیشتر معطوف نیروی محرکه دستگاه است. اگر در لیست قیمت میکسر بتن دقیق شوید، متوجه می ‌شوید که در حجم های یکسان، قیمت میکسر بتن دیزلی به مراتب بیشتر از قیمت میکسر بتن بنزینی و یا برقی خواهد بود. البته قیمت میکسر بتن برقی خود متوجه ساز و کار به کار رفته در ایجاد سیستم برقی نیز می باشد. استفاده از درایو ها در کنترل موتور به تنهایی می تواند باعث افزایش قیمت میکسر بتن برقی در مقابل قیمت میکسر بتن بنزینی و یا دیزلی شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر