خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهنمای خرید واحد مراقبت هوا

هنگام انتخاب واحد مراقبت هوای فشرده، عواملی مانند دبی مورد نیاز، محدوده فشار و نوع آلاینده‌های موجود در محیط خود را در نظر بگیرید. بسیار مهم است که واحدی را انتخاب کنید که با نیازهای سیستم شما مطابقت داشته باشد تا از عملکرد بهینه و طول عمر اطمینان حاصل شود.

فهرست مطالب

پارامترهای مهم در هنگام خرید واحد مراقبت هوا

هنگام انتخاب واحد مراقبت هوای فشرده، عواملی مانند دبی مورد نیاز، محدوده فشار و نوع آلاینده‌های موجود در محیط خود را در نظر بگیرید. بسیار مهم است که واحدی را انتخاب کنید که با نیازهای سیستم شما مطابقت داشته باشد تا از عملکرد بهینه و طول عمر اطمینان حاصل شود.

در نتیجه، درک اجزا و عملکردهای یک واحد مراقبت برای تصمیم گیری خرید آگاهانه حیاتی است. با انتخاب تجهیزی مناسب برای سیستم پنوماتیک خود، می‌توانید به جریان هوای تمیز، تنظیم شده و روغن کاری شده دست یابید که منجر به بهبود راندمان، کاهش زمان خرابی و صرفه جویی در هزینه در طولانی مدت می‌شود. در ادامه مواردی که در انتخاب صحیح واحد مراقبت هنگام خرید موثر هستند را بیان خواهیم کرد.

تعیین سایز و ظرفیت مناسب نیاز مدار

وقتی نوبت به خرید یک واحد واحد مراقبت پنوماتیک می‌رسد، تعیین اندازه و ظرفیت مناسب برای نیازهای شما بسیار مهم است. واحدهای مراقبت در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند و انتخاب مناسب می‌تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد و کارایی سیستم پنوماتیک شما تأثیر بگذارد.

در ابتدا، باید الزامات جریان هوای تجهیزات یا ماشین آلات خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا ظرفیت لازم واحد مراقبت را تعیین کنید. جریان هوای مورد نیاز معمولاً بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) یا لیتر در دقیقه (LPM) اندازه گیری می‌شود. انتخاب واحدی که بتواند حداکثر دبی مورد نیاز سیستم شما را برای اطمینان از عملکرد مناسب انتخاب کند، ضروری است. مقدار جریان هوایی که یک ابزار و عملگر نیاز دارد در کاتالوگ محصول ذکر شده است. بنابراین این نکته حائز اهمیت است که همیشه مقدار دبی مورد نیاز ابزارمان را از کاتالوگ تجهیز محاسبه کرده و سپس واحد مراقبتی که توان تامین این دبی را دارد انتخاب کنیم.

برای خرید واحد مراقبت در ابتدا، باید الزامات جریان هوای تجهیزات یا ماشین آلات خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا ظرفیت لازم واحد مراقبت را تعیین کنید. جریان هوای مورد نیاز معمولاً بر حسب فوت مکعب در دقیقه (CFM) یا لیتر در دقیقه (LPM) اندازه گیری می‌شود.

فشار سیستم پنوماتیک

در مرحله بعد، فشار عملکرد سیستم پنوماتیک خود را در نظر بگیرید. واحدهای مراقبت برای تنظیم و حفظ فشار هوای فشرده طراحی شده اند. بسیار مهم است که واحدی را انتخاب کنید که بتواند حداکثر فشار مورد نیاز سیستم شما را بدون هیچ مشکلی تحمل کند. برای این کار دو مولفه حداکثر فشار مجاز ورودی واحد مراقبت که در کاتالوگ آن درج شده است را با فشار دائم سیستم مطابقت دهید.

در نظر گرفتن سایز لوله ها و شلنگ ها

در ابتدا سایز و استاندارد رزوه خطوط انتقال هوای سیستم را مشخص کنید. سایزهایی که استاندارد اکثر خطوط هستند: 1/4 اینچ، 3/8 اینچ، 1/2 اینچ و 3/4 اینچ و 1 اینچ است. رزوه‌ها دارای دو استاندارد BSP و NPT بوده و در اکثر سیستم‌های فشار بالا از خطوط با استاندارد رزوه BSP استفاده می‌کنند و در صنایع نفت و گاز از استاندارد NPT اغلب استفاده می‌کنند.

انواع واحد مراقبت در سایزهای : 1/4 اینچ، 3/8 اینچ، 1/2 اینچ و 3/4 اینچ و 1 اینچ تولید می شوند.

سطح فیلتراسیون

یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت، سطح فیلتراسیون ارائه شده توسط واحد مراقبت است. بسته به کاربرد شما، ممکن است برای حذف آلاینده‌ها و اطمینان از عملکرد بهینه سیستم پنوماتیک خود به سطح خاصی از فیلتراسیون نیاز داشته باشید. به دنبال واحد مراقبتی باشید که میزان فیلتراسیون قسمت فیلتر شما نیاز شما را برای دفع ناخالصی‌ها رفع کند. برای همین منظور مقدار مش بندی فیلتر این تجهیز را که برحسب میکرون بیان می‌شود را بررسی نمایید.

دو تیکه یا سه تیکه بودن

شما می‌توانید هم واحد مراقبت 2 تیکه را خریداری کنید و هم نوع 3 تیکه. ولی آیا می‌دانستید هر دو کار مشابهی را انجام می‌دهند؟ هر دو نوع واحد مراقبت دارای عملکرد مشابه و سه جزء فیلتر، رگلاتور و روغن زن می‌باشند. تفاوت اصلی 2 تیکه و 3 تیکه در کامپکت و جمع و جور بدنه و شکل طراحی بدنه می‌باشد اما در مواردی که فشار دینامیکی بالاتری نیاز است، ما پیشنهاد می‌کنیم از واحد مراقبت 3 تیکه استفاده کنید.

تفاوت اصلی 2 تیکه و 3 تیکه در کامپکت و جمع و جور بدنه و شکل طراحی بدنه می‌باشد اما در مواردی که فشار دینامیکی بالاتری نیاز است، ما پیشنهاد می‌کنیم از واحد مراقبت 3 تیکه استفاده کنید.

دوام و کیفیت

دوام و قابلیت اطمینان نیز جنبه‌های بسیار مهمی برای ارزیابی هستند. به دنبال واحدهای مراقبت هوای ساخته شده از مواد با کیفیت باشید که می‌توانند در محیط کار شما مقاومت کنند. به عنوان مثال برای محیط‌های صنعتی نظیر کارخانجات ذوب آهن، کشتی سازی، پالایشگاه‌های نفت و گاز و ... پیشنهاد می‌کنیم در صورت موجود بودن از واحد مراقبت بدنه استیل (فلزی) استفاده کنید.

با در نظر گرفتن این فاکتورهای مهم، می‌توانید با اطمینان فرآیند خرید یک واحد مراقبت را طی کنید و بهترین مورد را که نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، خریداری یک واحد مراقبت استاندارد و با کیفیت بالا باعث بهبود عملکرد و طول عمر سیستم پنوماتیک شما می‌شود.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر