خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راهکارهای مهم جهت کاهش صدا موتور برق کدامند؟

 راهکارهایی جهت کاهش صدای موتور برق بنزینی

فهرست مطالب

یکی از مسایلی که اغلب مشتریان با فروشندگان موتور برق بیان می کنند، بحث صدای موتور برق می باشد، من موتوربرق کم صدا می خواهم ؟ یا پرسیدن این سوال که میزان صدای موتور برق چه مقدار است؟ همه این موارد باعث می شود این موضوع اهمیت بالایی پیدا بکند و در برخی از موتور برق های نسل جدید، موتور برق های اینورتر شاهد کاهش صدای تولیدی موتور برق هستیم، موتور برق هایی که جزء موتور برق های کم صدا محسوب می شود یا موتور برق های دیزل که قبلا جزء پر سر صداترین موتور برق ها محسوب می شدند در حال حاضر به خاطر رفع این مسئله به صورت محفظه دار یا اصطلاحا کانوپی دار ساخته می شوند که میزان صدای بالای موتور برق های دیزل را کاهش داده است. بالابر ساختمانی

مسئله مهمی که در مورد موتور برق های اینورتر یا موتور برق های دیزلی کانوپی دار مطرح است قیمت بالای آن ها می باشد و هرشخصی توان آن را ندارد که بتواند این مدل ها را تهیه کند و به طبع باید موتور برق های معمولی تهیه کند که دارای صدا هستند.

برای کاهش صدای موتور برق چه کارهایی باید انجام داد ؟

در این مطلب سعی شده است برای کاهش صدای موتور برق راه کارهایی ارائه بشود، راه حل های ساده که برخی از آن ها هزینه ای ندارد، در ادامه با ما همراه باشید.

 راهکارهایی جهت کاهش صدای موتور برق بنزینی

1 . خرید موتور برق متناسب با نیاز شما :

قبل از خرید موتور برق باید میزان توان مورد نیاز خود را برآورد کنید، اگر برای گردشگری نیاز دارید، تعدادی شارژر موبایل و چند عدد روشنایی باید یک موتور برق با توان پایین تهیه کنید و اگر می خواهید برای تامین برق وسایل یک خانه مثل یخچال، بخاری برقی، تلویزیون و ... استفاده کنید، شما به یک موتور برق با توان بین 2500 تا 5000 وات لازم دارید.

مسئله ای که باید توجه کنید این است که هر مقدار توان بالاتری لازم داشته باشید باید موتور برق با توان بالاتر تهیه کنید که به طبع میزان صدای آن نسبت به موتور برق های کوچک تر، بالا خواهد بود، بنابراین قبل از خرید موتور برق فکر کنید که چه چیزی لازم دارید.

موتور برق کم صدای فیرمن توان ۱ کیلووات

2 . قرار دادن سر اگزوز موتور برق در جهت درست :

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که صدای موتوربرق ها از اگزوز آن منتشر می شود، در هنگام استفاده از موتور برق در طبیعت و کمپ های گردگشری سعی کنید قسمت سر اگزوز موتور برق به سمت شما نباشد و در برخی مدل ها سراگزوز قابلیت  آن را دارد که به سمت آسمان باشد، این کار باعث می شود صدای موتور برق کمتر شنیده شود. 

نحوه ی کاهش صدای موتور برق

3 . قرار دادن موتور برق درفاصله مناسب :

در دفترچه راهنمای اکثر موتور برق ها فاصله استاندارد و میزان صدا موتور برق در آن فاصله را بیان کرده است، به طور عمومی میزان صدا را بر حسب دسی بل و فاصله را تا 7 متر مشخص شده است، بنابراین با قرار دادن موتور برق در فاصله مناسب، از میزان صدای آن بکاهید و اگر بتوانید با تهیه کابل بلند تر این فاصله را افزایش دهید از میزان صدای آن بیشتر کاسته خواهد شد.

راه کار هایی جهت کاهش صدای موتور برق

4 . نوع جنس سطح قرارگیری موتور برق :

پس از آنکه موتور برق را در فاصله استاندارد قرار دادین، باید محلی که موتور برق روی آن قرار می گیرد، از جنس سخت مثل بتن، چوب و آسفالت نباشد، قرار دادن موتور برق روی این سطوح فقط باعث افزایش لرزش و سر و صدای موتور برق می شود، به جای این سطوح، سطوح نرم مانند خاک و چمن بهترین گزینه می باشد که باعث جذب صدای موتور برق می شود.

در صورتی که دسترسی به این سطوح ندارید می توانید از تشتک های ضد لرزش استفاده کنید که از جنس پلاستیک بوده و می تواند به عنوان یک گزینه مناسب جهت کاهش صدای موتور برق عمل کند.

5 . استفاده از تخته های عایق صدا :

یکی از بهترین گزینه های کاهش صدای موتور برق استفاده از صفحه های عایق می باشد، وظیفه این صفحات جذب صدای منتشر شده از موتور برق بنزینی و انتقال آن به زمین می باشد. برای این کار از 4 صفحه چوبی چند لایه و یک صفحه از جنس مواد ضد آتش می توان استفاده کرد، این صفحه ها را باید در یک زاویه خاص، دور موتور برق قرار دهیم و صفحه ضد آتش را درقسمت اگزوز موتور برق قرار می دهیم، فقط نکته ای که باید توجه کرد مطمئن شویم که هوا جریان دارد، تا موتور برق داغ نکند.

کاهش صدای موتور برق بنزینی با صفحه های عایق صدا

6 . ساخت جعبه صدا برای موتور برق :

در ادامه فرآیند کاهش صدا موتور برق، راه حل دیگر گزینه ساخت جعبه صدا می باشد، وظیفه این جعبه محدود کردن صدای منتشر شده از موتور برق می باشد و آن را کاهش می دهد، از خوبی این بخش می توان به کم حجم بودن آن نسبت به تهیه 5 صفحه عایق در مرحله قبل اشاره کرد و خوبی دیگری که دارد می توانید این جعبه را خودتان بسازید، فقط اگرخودتان می سازید توجه داشته باشید سوراخ هایی روی جعبه جهت جریان هوا بگذارید، در صورت جریان نداشتن هوا موتور برق داغ کرده و آسیب می بیند.

قرار دادن موتور برق در اتاقک های عایق صدا

7 . نصب صدا خفه کن برای موتور برق:

یکی از پر سر صداترین بخش های موتور برق اگزوز آن می باشد و شما می توانید با نصب یک صدا خفه کن صدایی را که از موتور موتور برق وارد اگزوز می شود را جذب کنید، ساختار داخلی صدا خفه کن از لوله های سوراخ دار تشکیل شده است که صدا را جذب میکند و با نصب صدا خفه کن 10 الی 12 دسی بل از صدای موتور برق کاسته می شود.

مسئله ای که وجود دارد انواع مختلفی از صدا خفه کن داخل بازار وجود دارد و شما با کمک از یک مکانیک می توانید صدا خفه کن مناسب و هم اندازه موتور برق خود را پیدا کنید.

نحوه کم کردن صدای موتور برق بنزینی بنزینی

8 . استفاده از آب :

اگر به دنبال راه حلی مشابه عملکرد صدا خفه کن هستید، گزینه آب به پیشنهاد می شود، برای این کار شما نیاز به مقداری آب، سطل، شلنگ و بست نیاز دارید. یک سر شلنگ را به وسیله بست به اگزوز موتور برق وصل کنید و سر دیگر شلنگ را داخل سطل آب قرار بدهید، نکته ای که باید توجه کنید این است که حتما موتور برق بالاتر از سطل آب قرار داشته باشد و برای جلوگیری از بازگشت آب به داخل اگزوز چند عدد سوراخ روی شلنگ جهت محکم کاری ایجاد می کنیم. استفاده از روش آب باعث می شود 5 الی 7 دسی بل از میزان صدای منتشر شده از موتور برق کاسته شود.

جمع بندی در رابطه با مسئله صدای موتور برق :

مسئله صدا موتور برق بیشتر برای کسانی اهمیت دارد که برای دوری از هیاهوی شهر و کسب آرامش به دل طبیعت می زنند، اگر موتور برق صدای بالایی داشته باشد آنگاه فرق ماندن در خانه بین آن همه  هیاهو و اینجا در کنار صدای موتور برق چه خواهد بود.

شما می توانید برای کسب آرامش مد نظرتون با ترکیب دستور العمل های گفته شده میزان صدای موتور برق راکاهش بدهید و به آرامشی که می خواستید دست پیدا کنید.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر