خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

راه های پیشگیری از کرونا

فهرست مطالب

سمپاش ها و راه های پیشگیری از کرونا

در ایام پرخطری مانند زمان هایی که یک ویروس به شدت مسری در فضاهای انسانی در حال انتشار است، دیگر نمی توان مانند سابق زندگی کرد. مانند همین ویروس کرونا که در اندک زمانی توانسته است تمام کشور های دنیا را درگیر خود کند. لذا در چنین زمان‌ هایی لاجرم مجبور به تقابل با این ویروس های کوچک هستیم.

از ماندن در خانه تا سعی در از بین بردن سراسری ویروس‌ ها، خصوصاً ویروس کرونا، دغدغه مهمی است که در راه های مقابله با کرونا مطرح می باشند. یکی از بهترین ایده ها در مقابله با کرونا نابودی آن از طریق گندزدایی و یا ضدعفونی کردن سطوح بزرگ در فضا ها و معابر شهری است. ایده ای که می‌ توان همراه با دستگاه ‌های سمپاش به خوبی آن را اجرایی کرد.

ماجرا خیلی ساده است. ویروس کرونا به شدت مسری است؛ اما قدرت ماندن در هوا را ندارد. این ویروس سنگین در هوا نمی ‌ماند؛ بلکه بر سطوح می ‌نشیند. لذا راه مقابله با آن ضدعفونی کردن تمام سطوح در اطراف خودمان است؛ اما برای معابر بزرگ شهری چطور می توان این ضدعفونی سازی را انجام داد؟

یک راه خوب و اصولی آن است که از انواع سمپاش ها استفاده کنیم. انواع باغی و یا کشاورزی برای ضدعفونی سازی سطوح بزرگ بسیار کارآمد هستند. آنها می ‌توانند مواد گندزدا را به شکل یکنواخت بر هر سطحی با هر شکلی توزیع نمایند.

از سمپاش شارژی و دستی گرفته تا انواع بزرگتر مانند سمپاش فرغونی می ‌توانند در این مسیر مفید واقع شوند؛ اما در نهایت نیاز است تا ضدعفونی سازی فضا های بزرگ شهری را با در نظر گرفتن نکات ریز و درشت این اقدام انجام دهیم. نمی توان برای ضدعفونی سازی هر فضایی از هر نوع دستگاهی استفاده کرد.

روش سمپاشی و ضدعفونی سازی در ابعاد وسیع

سمپاشی بر علیه کرونا آن هم از طریق دستگاه ‌ها مقوله چندان پیچیده ای نیست. لذا در عین سادگی نیاز است تا اندکی از روش‌ های صحیح آن بیشتر بدانید تا بتوانید این اقدام را به نحو احسنت به انجام برسانید.

  •      متوجه فضا های مسکونی باشید: شما می توانید همراه با دستگاه پاشش سموم از مدل های مختلف به راحتی فضا ها و سطوح بزرگ شهری را ضد عفونی کنید؛ اما هرگز رعایت نکات ایمنی را فراموش نکنید. کاملا منطقی است که بپذیریم از بین بردن ویروس کرونا توسط سمپاش یک اقدام کاملاً هوشمندانه است؛ اما این اقدام هوشمندانه نباید باعث مسمومیت افراد در فضا های شهری باشد.
  •  
  • شما در باغ و مزارع عاری از افراد ساکن در آنجا، عملیات ضد عفونی را انجام نمی دهید؛ بلکه قرار است در فضا ها و معابر شهری که مملو از تردد های انسانی است عملیات سمپاشی را به انجام رسانید. دقت کنید که قدرت پاشش دستگاه سمپاش شارژی و یا فرغونی شما بسیار بالا نباشد. از گرفتن لانس دستگاه در ارتفاع جداً خودداری کنید. هرگز اجازه ندهید تا فضایی ابر گونه از پاشش سموم در محیط اطراف شما ایجاد شود و در نهایت ضرورت دارد که حدالامکان عملیات ضد عفونی سازی را در فضا های شخصی مثلاً حیاط خانه های مردم عادی وارد نکنید.
  •      ساعات ضدعفونی کردن از طریق سمپاش را رعایت کنید:
  •  
  • شما نمی توانید همراه با یک دستگاه در ساعات اوج ترافیک شهری راهی خیابان ها باشید و در حالیکه پیاده رو ها مملو از تردد های انسانی است، اقدام به ضدعفونی کردن از طریق سمپاش نمایید. لازم است این کار را در ساعات با تردد بسیار اندک معابر شهری انجام دهید. مثلاً در ساعات پایانی شب و یا در ساعات آغاز صبح بهترین زمان برای دستگاه های بزرگ می باشد. مثلاً همراه با سمپاشی از طریق سمپاش فرغونی لازم است تا این روش را در ساعات منتهی به نیمه شب به انجام رسانید.

  •      نوع دستگاه سمپاش را به درستی انتخاب کنید: در ضدعفونی کردن از طریق سمپاش لازم است تا یک دستگاه مناسب تهیه کنید. از طرفی شما با انواع فضا ها و معابر شهری مواجه هستید. لذا نمی توانید از هر نوع دستگاه سمپاشی برای هر نوع فضایی استفاده کنید. مثلاً نمی توانید همراه با یک سمپاش فرغونی راهی یک فضای مسکونی و یا فروشگاهی شوید.
  •  
  • برعکس، همراه با یک دستگاه دستی قطعاً از پس معابر بزرگ و بی انتهای شهری بر نخواهید آمد. بهتر است برای فضا های کوچک مانند اداره جات، کارخانجات، فروشگاه ها، سالن های بزرگ عمومی و... که به نوعی در یک چارچوب کلی تعریف شده هستند، همراه با مدل های کوچک از دستگاه مانند سمپاش دستی باشید.
  •  
  • در مقابل برای از بین بردن ویروس کرونا توسط سمپاشی در معابر بزرگ شهری از دستگاه‌ های بزرگ و پرتوان مانند سمپاش فرغونی بهره مند شوید. سمپاش شارژی از بهترین نمونه ها در انواع دستگاه های با هدف ضدعفونی سازی فضا های شهری می باشد. سمپاش شارژی از گونه مدل های موتوری است که عموماً قدرت پاشش بسیار بالایی دارند و در عین حال این قابلیت را دارند که بتوانند مقدار قابل توجهی از مواد ضدعفونی کننده را در مخزن های خود حمل کنند.
  •  
  • در حین کار، صدای بلندی تولید نمی کنند و از طرفی در زمان خرید، قیمت انواعشارژی به مراتب از دیگر گونه ‌ها ارزانتر می باشد. لذا منطقی است که برای از بین بردن ویروس کرونا توسط سمپاش، سراغ انواع شارژی آن باشید. البته بهتر است در این مورد مدل ‌های دوکاره را به مدل های تک کاره ترجیح دهید. در مدل‌ های دوکاره علاوه بر قدرت موتوری در پاشش مواد ضدعفونی کننده می توانید از یک سیستم دستی نیز در ضدعفونی سازی محیط بهره ‌مند شوید.
  •      اصول سمپاشی در اماکن تجاری را رعایت کنید: بسیاری از موارد با هدف سمپاشی در فضا های تجاری صورت می ‌گیرد. مانند انواع فروشگاه های مواد غذایی تا تهیه البسه، ابزار فروشی ها، آرایشگاه ها، فروشندگان لوازم خانگی و... . در تمام این فضا ها ترس از حضور ویروس کرونا باعث می ‌شود تا سمپاشی را بر روی محصولات نیز داشته باشیم. نکته در تبعات ناشی از این اقدام غیرحرفه ای می باشد. اول آنکه هرگز نباید بر محصولات خوراکی چه آنها که فله ای فروخته می ‌شوند و چه آنها که کاملاً بسته بندی شده هستند، سمپاشی صورت گیرد.
  •  
  • دوم آنکه نمی ‌توان بر سطوح محصولات در عرضه برای فروش، عملیات ضد عفونی را به شکل مستقیم انجام داد. این اقدام می تواند باعث خلق مسمومیت هایی در آینده باشد. اصولا ضدعفونی سازی محصولات در حین عرضه برای فروش، روش ‌های دیگری دارد که هرگز همراه با استفاده از یک دستگاه سمپاش تامین نخواهد شد.
  •  

برای مقابله با کرونا ایده های متنوعی مطرح شده است. ایده ها با هدف پیشگیرانه تا نابود کننده این ویروس مرگبار. لذا ضرورت دارد اگر به نوعی مسئولیت یک فضای بزرگ و عمومی را در اختیار دارید، هر چه زودتر در باب مقابله با کرونا در فضای مذکور اقدامات جدی را انجام دهید. ضدعفونی کردن از طریق دستگاه سمپاش می ‌تواند یکی از این اقدامات جدی باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر