خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش خرطومی SKN

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

باغبانی مدرن با سمپاش موتوری خرطومی SKN

هر کشاورزی می ‌داند که سمپاشی از کلیدی ترین مراحل کشاورزی است. در عین حال این را هم می‌ داند که همه گیاهان زراعی تا محیط باغ و بوستان را نمی ‌توان با یک الگوی ثابت تحت سمپاشی قرار داد.

برای همین است که تنوع گسترده ‌ای از انواع دستگاه سمپاش ابداع شده است. در این بین برای توزیع سموم گرد مانند در فضای زراعی نوع خاصی با نام سمپاش موتوری خرطومی ابداع شده است.

وظیفه اصلی انواع سمپاش موتوری خرطومی در گردپاشی است. اما این دستگاه توانمندی کار برای دیگر نیازهای سمپاشی را دارد. برندهای ریز و درشتی از کمپانی های جهانی در امر طراحی تا تولید انواع سمپاش موتوری خرطومی هستند.

سمپاش خرطومی SKN یکی از نمونه ‌های خوش ساخت و مطرح بازار است. دستگاهی که در امر گردپاشی تا تأمین دیگر نیازهای سمپاشی، حرف های قابلی برای گفتن دارد. در دنیای کشاورزی آفات دشمن اول و آخر هستند. آفات چه در قامت انواع حشرات باشند و یا به شکل بیماری های نباتی ظاهر شوند، همواره به صورت تهاجمی در ابعادی گسترده ظاهر می ‌شوند.

در این حالت گویی فضای باغ و یا محیط زراعی شما در یک هجوم سراسری به حالتی بی دفاع رها شده است. اگر تقابل مناسب در مقابل چنین تهاجمی وجود نداشته باشد، به یقین در اندک زمانی تمام محصولات زراعی را از دست خواهیم داد.

اما راه تقابل از یکسمپاش اصولی عبور می ‌کند. سمپاشی که در آن بتوانیم با توجه به نوع و ظاهر گیاه در استفاده از یک سمپاش مناسب، حداکثر توزیع یکنواخت و سراسری را تامین نماییم.

به این ترتیب ما به دستگاه های سمپاشی تخصصی که در کیفیت و کارایی خوبی ساخته شده باشند، نیاز داریم. استفاده از سمپاش موتوری خرطومی یک ایده تخصصی است. در هر فضای زراعی مستعد استفاده از چنین دستگاهی نیستیم. اما برای جمع بزرگی از فضاهای زراعی، خصوصاً محیط های باغبانی می ‌توانیم از یک دستگاه سمپاش موتوری خرطومی استفاده کنیم.

سمپاش خرطومی SKN از مدل های خلاق و خوش ساخت است که در آن تمام ایده‌ های کامل در گردپاشی رعایت شده است. در حضور یک سمپاش موتوری خرطومی SKN به خوبی می توانید سطح بزرگی از فضای زراعی را تحت یک جریان قدرتمند از گردپاشی قرار دهید.

در عین حال کیفیت مطلوب در طراحی تا ساخت قطعات، طول عمر مفید بالایی را برای این محصول تدارک دیده است. به طوری که می ‌توان سمپاش خرطومی SKN را به عنوان یک تجهیز کاملاً تخصصی و مناسب در گردپاشی با هدف نیازهایی همچون قارچ کشی و یا حشره کشی به کار برد.

از طرفی سمپاش موتوری خرطومی SKN به شکلی طراحی شده است که می ‌توان همراه با عملکرد بی نقص آن، حجم بالایی از علف های هرز را در سطح فضاهای زراعی نابود کرد. به هر صورت سمپاش موتوری خرطومی SKN در دست مدل های سمپاش موتوری خرطومی قرار دارد. لذا برای تحلیل فنی چنین ماشین طراحی شده در برند SKN بهتر است دست به کار شویم و آن را در آشنایی با خود دستگاه سمپاش موتوری خرطومی بررسی کنیم.

آشنایی با دستگاه سمپاش موتوری خرطومی

بخشی از عملیات ‌های سمپاشی و یا کوددهی در فعالیت ‌های زراعی به شکل گردپاشی صورت می‌ گیرد. جمع بزرگی از کودهای کشاورزی در حالت گرد مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این دسته از ترکیبات قابلیت حل شدن در آب را ندارند و اصولاً باید به همان شکل گردپاش مورد استفاده قرار بگیرند.

برای گردپاشی در محیط زراعی اعم از تکمیل فعالیت های سمپاشی تا کود زنی باید از دستگاه مخصوص این کار که همان سمپاش موتوری خرطومی است استفاده کنید.

یک دستگاه سمپاش موتوری خرطومی مولد جریان هوای بسیار قدرتمندی است. کودها و یا سموم گرد مانند در مسیر این جریان هوایی شدید پاشیده می شوند. قدرت هوای تولید شده توسط کمپرسور سمپاش موتوری خرطومی آنقدر زیاد است که می‌ تواند محلول پاشیده شده را شکسته، آن را تبدیل به قطرات ریز موجود در هوا بکند. به این ترتیب در جریان هوای پرفشار از لوله خرطومی شکل دستگاه، مواد گرد مانند در ذرات ریز و معلق حضور دارند.

این ذرات همراه با جریان هوایی در سطح گیاهان زراعی به حرکت در می آیند و به شکل یک ابر متراکم فضای اطراف آنها را پر می کنند. در این حالت ماده سمپاشی و یا کوددهی ما به شکل کاملاً فراگیر و یکنواخت بر روی تمام برگ های گیاهان هدف می‌ نشیند.

در دستگاه سمپاش موتوری خرطومی، یک لوله خرطومی شکل وظیفه هدایت هوای پرفشار را بر عهده دارد. با هدایت جهت لوله خرطومی شکل می توانید مسیر گردپاشی را در هر جهت با هر غلظتی که بخواهید تنظیم کنید.

ساختار لوله خرطومی شکل باعث ایجاد انعطاف بسیار بالایی در آن شده است. به شکلی که به راحتی می تواند هر شکل و حالتی را در عملیات گردپاشی پاسخگو باشد. در انتهای این لوله خرطومی شکل از کلاهکی مخصوص استفاده شده است.

با استفاده از این کلاهک به راحتی می توانیم جهت گردپاشی تا شدت آن را تنظیم نماییم. به این ترتیب همراه با قدرت هوای فشرده شده که به حالت پرتابی از لوله خرطومی شکل در حال خارج شدن است، همراه با توانمندی بالا در تنظیم جهت پاشش کلاهک، قدرت مانور بسیار بالایی برای اپراتورها حاصل می شود تا بتوانند به بهترین حالت جریان گردپاشی را به انجام برسانند. مانند الگوی ساخت سمپاش خرطومی SKN که از یک لوله بسیار منعطف با قابلیت تنظیم بالا در پاشش محلول گردپاش برخوردار است.

عموم مدل ها از دستگاه سمپاش موتوری خرطومی به شکل کوله ای طراحی شده اند. آنها در الگوی ارگونومیک بر پشت اپراتورها سوار می ‌شوند. مخزن و موتور بنزینی به همراه پمپ گردپاش در بخش پشتی مستقر است.

جریان هوا از طریق یک لوله فلزی و کاملا آب بندی شده به سمت بخش کناری که لوله خرطومی قرار دارد، هدایت می ‌شود. این لوله به شکل ارگونومیک در دست اپراتورها سوار است و مجری عملیات گردپاشی با تسلط کاملی می‌ تواند فعالیت سمپاشی تا کود زنی را اجرایی کند.

مختصری از دستگاه سمپاش خرطومی SKN

سمپاش خرطومی طراحی شده در کمپانی SKN از مدل ‌ها با طرح تخصصی گردپاشی می باشد و می تواند در عملیات های سمپاشی تا کود زنی که به شکل گرد پاشیده می شوند، به کار آید. البته طراحی دستگاه سمپاش خرطومی SKN بسیار فراتر از این کاربرد تخصصی است.

تا جاییکه می ‌تواند به عنوان یک مه پاش در سمپاشی و یا ضدعفونی کردن محیط نیز کارایی داشته باشد. البته عمده توجه در کاربرد سمپاش SKN 4000 تحت انجام عملیات گوگرد پاشی می باشد. گوگرد پاش SKN 4000 به شکل تخصصی برای این منظور طراحی شده است و قابلیت کاملی در توزیع ابر گونه گوگرد برای فضاهای زراعی و باغبانی دارد.

سمپاش موتوری خرطومی SKN از نمونه های بسیار خوش ساخت بازار است که در طراحی تا مونتاژ نهایی آن از قطعات فنی با بالاترین کیفیت استفاده شده است. این سمپاش موتوری خرطومی ساخت کشور چین است؛ اما تحت لیسانس کره جنوبی مسیر مونتاژ تا تامین قطعات یدکی آن صورت می گیرد.

در طرح ساخت سمپاش SKN 4000 از یک لوله خرطومی بلند که با متریال پلاستیک بسیار با کیفیتی است، استفاده شده است. خرطوم گنجانده شده در این دستگاه قابلیت انعطاف بسیار بالایی دارد و در عین حال می تواند در مقابل انواع شرایط نامطلوب محیط، اعم از ضربات و یا اثرات شیمیایی کودها و سموم مقاومت کند.

در بخش فنی نیز سمپاش موتوری خرطومی SKN دست پُری دارد. زیرا در طراحی این سمپاش موتوری خرطومی از یک پمپ قدرتمند سنگی برنجی استفاده شده است. پمپ کاملاً در تامین هوای فشرده توانمند است و می تواند جریان هوای بسیار حجیم را تامین نماید.

البته این پمپ برنجی و بسیار روان که با راندمان بالایی کار می کند، تحت تاثیر قدرت یک موتور بنزینی دو زمانه می باشد. موتور الگوی طراحی دو زمانه دارد؛ اما سعی شده تا با مصرف سوخت مناسب در صدای کارکرد حداقلی طراحی شده باشد.

در عین حال برای حضور مواد سمپاشی و یا کودهای زراعی از یک مخزن ۱۴ لیتری استفاده شده است. این مخزن از متریال پلی اتیلن است. متریال پلی اتیلن قابلیت شکل پذیری خوبی دارد. لذا به راحتی توانسته اند مخزن را با الگوی ارگونومیک مناسبی طراحی کنند.

متریال پلی اتیلن در مقابل انواع متریال های شیمیایی مانند سموم و کودهای زراعی هیچ اثر واکنش پذیری شیمیایی ندارد. کاملاً مقاوم است و می ‌تواند در مقابل هر نوع فشار و یا ضربه ناگهانی از محیط اطراف تحمل بالایی داشته باشد.

در عین حال بزرگترین مزیت متریال پلی اتیلن مقاومت کافی آن در برابر تهاجم اشعه خورشید می باشد. به طوری که می تواند برای مدت زمانی طولانی عملکردی عالی و عاری از عیب را تامین نماید.

از طرفی الگوی طراحی سمپاش موتوری خرطومی برند SKN برای کارکردی بسیار ساده تنظیم شده است. دستگاه طرح ارگونومیکی دارد، به خوبی بر پشت اپراتورها سوار می شود و در این همراهی کمترین فشاری را بر اندام آنها وارد می‌ کند.

در عین حال دستگاه سمپاش خرطومی مجهز به یک سیستم استارت الکتریکی است. لذا به سرعت راه اندازی شده و شرایط عملیاتی پیدا می ‌کند. به طوری که قابلیت آن را دارد که به مانند یک کوله پشتی ساده همراه اپراتورها باشد و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن و با سریعترین حالت راه اندازی، تحت انجام انواع عملیات های گردپاشی قرار بگیرد.

مشخصات فنی دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN

سمپاش موتوری خرطومی، نوعی دستگاه گردپاش است که تحت تاثیر هوای فشرده شده عملیات توزیع کود و یا مواد سموم را انجام می دهد. برای این منظور از یک فن کمپرسور مانند، به جهت تامین هوای فشرده استفاده می کند. البته رسیدن به قدرت کافی را از طریق یک موتور بنزینی انجام می دهد.

در الگوی طراحی سمپاش موتوریخرطومی SKN نیز از یک موتور بنزینی تک سیلندر با عملکرد دو زمانه استفاده شده است. موتور از نوع هوا خنک تحت عملکرد تنفس طبیعی است. موتورهای دو زمانه نمی توانند عملکرد نرم و روان موتورهای چهار زمانه را تامین نمایند.

از طرفی قابلیت کم مصرف بودن آنها را نیز ندارند و عموما در تولید صدای بالایی کار می کنند؛ اما طرح ساخت آنها ساده ‌تر، قیمت آنها کمتر و شتاب آنها در تامین قدرت بالاتر می باشد. عموما استفاده از موتورهای دو زمانه در طرح ساخت دستگاه های موتوری با قابلیت حمل و نقل ساده انسانی بسیار متداول است.

در سمپاش موتوری لانسی اس کا ان نیز از چنین موتورهایی استفاده شده است. همین موضوع دو زمانه بودن، تاثیر چشمگیری بر جایگاه قیمت سمپاشی خرطومی دارد. البته موتور مذکور در ظرفیت ۴۲ و ۵۲ سی سی طراحی شده است. بسته به مدلی که از سمپاش خرطومی SKN تهیه می ‌کنید، می ‌توانید یکی از دو ظرفیت تعریف شده را در اختیار داشته باشید.

در حضور موتور دو سیلندر با ظرفیت ۵۲ سی سی، فنی که وظیفه تامین هوای فشرده را بر عهده دارد، با سرعت بالای ۷۵۰۰ دور بر دقیقه به حرکت در آمده، شرایط کاملاً پرفشاری را تامین می نماید. سرعت 7۵۰۰ دور در دقیقه برای تولید فشار هوای سطح بالا در تکمیل عملیات گوگرد پاشی کافی است.

لذا می توانیم دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN را به عنوان یک گوگرد پاش کاملاً حرفه ‌ای در نظر بگیریم.

برای تکمیل عملیات گرد پاشی توسط این مدل از انواع سمپاش موتوری خرطومی از یک مخزن با ظرفیت ۱۴ لیتری استفاده شده است. مخزن، طراحی ویژه ای دارد. به طوری که عاری از هر گونه حجم قابل توجه و یا فشاری بر دوش اپراتورها سوار بر دستگاه می باشد.

در عین حال موتور دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN مجهز به یک مخزن 1.3 لیتری است تا قابلیت کارکرد 2 الی 3 ساعته به شکل متوالی را تامین نماید.

با تمام این تفاصیل آنچه در خروجی دستگاه سمپاش موتوری SKN شاهد هستیم، یک جریان دبی ۶ کیلوگرم بر دقیقه برای فعالیت های گردپاشی و ۴ لیتر بر دقیقه برای فعالیت ‌های سمپاشی می باشد.

ویژگی های فنی در سمپاش خرطومی SKN

  •      دستگاه سمپاش SKN 4000 در مدل مخزن ۱۴ لیتری با ابعاد ۵۰ سانتیمتر طول، ۴۲ سانتیمتر عرض و ۶۹ سانتیمتر ارتفاع طراحی شده است. اسلوب طراحی دستگاه کاملا ارگونومیک است. به شکلی که به فرمی کوله ای شکل کاملاً قابلیت آن را دارد که بر اندام اپراتورها سوار شده و عاری از هر گونه فشاری باشد.
  •      دستگاه سمپاش موتوری خرطومی برند SKN در مدل مخزن ۱۴ لیتری از وزن 10.5 کیلوگرمی برخوردار است. این وزن در صورت خالی بودن مخزن سوخت و مخزن محلول سمپاش محاسبه شده است.
  •      دستگاه سمپاش SKN 4000 از یک مخزن با ظرفیت ۱۴ لیتر بهره مند می باشد. البته بهتر است در حین انجام عملیات، تمام مخزن را از محلول سموم نباتی پر نکنید.
  •      فن به کار رفته در بخش تولید هوای فشرده با متریال فولاد کربن  از مدل ‌های کاملا ضد زنگ است که قابلیت تامین سرعت گردش ۸000 دور در دقیقه را دارد. این مقدار برای تامین دبی پاشش در سطح بسیار بالا کافی است.
  •      اگر از دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN به حالت اسپری کننده استفاده می کنید، قابلیت تامین دبی 2.8 کیلوگرم به بالا را در حین عملیات سمپاشی دارد. حالت اسپری کنندگی تبدیل به یک جریان هوای مه آلود خواهد شد. دستگاه، محلول سموم و یا مواد ضدعفونی کننده را به شکل قطرات در جریان هوای پرفشار می پاشد. به این ترتیب جریان هوای مه آلودی که مملو از قطرات ریز محلول سموم نباتی است در خروجی لوله خرطومی شکل دستگاه تولید می ‌شود.

  •      اگر از دستگاه گوگرد پاش SKN 4000 با هدف گردپاشی و یا پودر پاشی استفاده می کنید، دستگاه قابلیت تامین دبی پاشش از حدود ۳ کیلوگرم به بالا را دارد. گردپاشی هدف اصلی در طراحی این دستگاه است. همان طور که قید کردیم عمده نیاز کشاورزان در تامین چنین دستگاهی در گوگرد پاشی فضاهای زراعی می باشد. به مانند سمپاشی در این نوع کاربری نیز پودر مورد هدف به شکل جریان پاششی در مسیر جریان هوای پرفشار خارج شده از کمپرسور باد پاشیده می شود. فشار باد، پودر پاشیده شده را در هم شکسته، آن را به طور کامل همراه خود برداشته و به شکل یک جریان هوای مملو از ذرات سمپاشی و یا کود زنی در محیط پخش می ‌کند.
  •      اگر نازل دستگاه سمپاش موتوری خرطومی مدل SKN-4000 را به حالت افقی بگیرید، حداقل مقدار پاشش چیزی در حدود ۱۲ متر می باشد. لذا در صورتی که با یک فضای کاملا متراکم از حضور گیاهان زراعی مواجه هستید، کافی است سر نازل خرطومی شکل دستگاه را در عمق گیاهان، جهت ‌گیری کنید و تا عمق فراتر از ۱۰ متری را به طور کامل آفت زدایی کنید.
  •      موتور به کار رفته در دستگاه سمپاش خرطومی SKN از سوخت ترکیبی استفاده می کند. سوخت ترکیبی از مخلوط شدن چند قطره روغن در بنزین مصرفی دستگاه تهیه می شود. هدف از حضور این چند قطره روغن در روانکاری حداکثری قطعات متحرک موتور می باشد. قاعده طراحی موتورهای دو زمانه در استفاده از سوخت های ترکیبی است. برای هر موتوری نیاز است تا بخش های متحرک را تحت یک جریان دائمی روانکاری قرار بدهیم. اما در موتورهای دو زمانه نمی ‌توانیم الگوی ساخت بخش روانکاری مستقلی را ایجاد کنیم. لذا از حضور روغن در بنزین مصرفی موتور برای تامین اهداف روانکاری دستگاه استفاده می ‌شود. البته باید اختلاط روغن در بنزین به نسبت درستی باشد که در طرح ساخت سمپاش خرطومی SKN این نسبت برابر با عدد 1 به 30 به ازای هر قطره روغن در حجم بنزین محاسبه شده است.
  •      موتور دو سیلندر گنجانده شده در طرح ساخت سمپاش موتوری خرطومی SKN با نام تجاری 1E40FP-37 عرضه شده است. این موتور قابلیت گردش ۸000 دور در دقیقه را دارد. ماهیت موتورهای دو زمانه در تامین سرعت بالا با وجود حجم کم می باشد. در واقع وقتی یک موتور دو زمانه در اختیار داریم، به راحتی می توانیم سرعت را در حضور قدرت کم، بسیار زیاد کنیم. البته موتور گنجانده شده در طرح ساخت سمپاش موتوری خرطومی برند SKN چندان ضعیف نیست. زیرا قابلیت تامین قدرت 2.3 کیلووات را دارد که برای حضور پیدا کردن در یک ماشین با حمل و نقل انسانی کاملاً مناسب است.
  •      در الگوی ساخت موتور مذکور از سیستم احتراق و جرقه زنی CDI استفاده شده است. سیستم جرقه زنی CDI متکی بر ایجاد رله های آتش الکترونیکی است که باعث دقت بیشتر در عملیات جرقه زنی خواهد شد. لذا تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف سوخت و افزایش کارکرد روان با حداکثر راندمان کاری موتور دارد.
  •      در دستگاه سمپاش خرطومی SKN از یک سیستم استارت هندلی با قابلیت عملکرد فنری استفاده شده است. این نوع سیستم های راه اندازی را به اصطلاح روش های پس زدگی می ‌گویند. سیستم استارت هندلی تعریف شده در موتور عملکرد بسیار خوبی دارد و قادر است تا دستگاه را تحت سرعت مناسبی راه اندازی کند.
  •      در طراحی بخش های مکانیکی سمپاش موتوری خرطومی SKN از سیستم Stopping به روش Shutting Throttle Fully استفاده شده است.

  •      نازل خرطومی از جنس پلاستیک فشرده با حداکثر قابلیت انعطاف می باشد که تحت طراحی ارگونومیکی به طور کامل با تامین شرایط مطلوب کنترل در اختیار اپراتور قرار می گیرد. نازل خرطومی قابلیت پاشش هوای تحت فشار در تمامی جهات را دارد. لذا قابلیت قدرت مانور عملیاتی بالایی را تامین می نماید.

امکانات تعریف شده در دستگاه سمپاش موتوری لانسی اس کا انحد کاملی را شامل شده است. به طوری که در مواجه با رقبا چیزی کم ندارد. همین نکات در کنار قیمت سمپاش خرطومی SKN تاثیر به سزایی در استقبال عمومی داشته است. به گونه ‌ای که کم و بیش می توان جریان خرید سمپاش لانسی ۲۰ لیتری را مناسب ارزیابی کرد. به هر حال این دستگاه در تامین قدرت گردپاشی یکی از بهترین های بازار است.

نکات تکمیلی درباره سمپاش خرطومی SKN

◄   در طراحی موتور دستگاه سمپاش خرطومیSKN از تکنولوژی CDI برای بهبود تزریق سوخت در محفظه احتراق استفاده شده است. این تکنولوژی به نسبت از روش قدیمی تر که با عنوان PFI مربوط به موتورها با پاشش غیر مستقیم سوخت هستند، از درجه آزادی بالاتری برخوردار می باشد. در نتیجه مسیر احتراق در موتور به شکل کاملتری صورت می گیرد. به این ترتیب در عملکرد موتور شاهد خام سوزی نیستیم. قدرت کوبش پیستون افزایش چشمگیری پیدا کرده است و از گردش مجدد گازهای حاصل از احتراق استفاده برای گرم نگه داشتن موتور می شود. به این ترتیب موتور دو زمانه تعریف شده در سمپاش موتوری خرطومی SKN از راندمان کاری مناسبی برخوردار خواهد شد.

◄   طراحی دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN به شکلی است که می ‌توان از آن به عنوان یک دستگاه برگ جمع کن استفاده کرد. در فصل برگ‌ ریزان، عموم باغ های شخصی تا فضاهای تزیینی با مشکل بزرگ ریزش برگ که همه جا را فرا می ‌گیرد، مواجه هستند. در این حالت جاروب کردن این حجم گسترده از برگ های زرد شده، بسیار سخت و گاها کاملاً زمان ‌بر است. اما وقتی قدرت تولید هوای متمرکز سمپاش موتوری خرطومی SKN را در اختیار دارید، جمع آوری حجم بالای برگ ها، ماجرای ساده‌ ای خواهد شد. کافی است دستگاه را بدون حضور سیال در داخل مخزن راه اندازی کنید.

◄   یکی از اهداف اصلی در طراحی سمپاش موتوری SKN، تامین شرایط گوگرد پاشی است. گوگرد پاش SKN 4000 با اتکا بر فشار بالای هوا مسیر شکستن محلول را فراهم می ‌کند. به این ترتیب پودر گوگرد پاشیده شده در جریان هوای پرفشار که از طریق یک توربین ساده تامین شده است، به حالتی از ذرات بسیار ریز در هوای پرفشار سوار شده، از نازل خرطومی شکل دستگاه خارج می شود. در این صورت با توجه به حداکثر عمق پاشش ۱۲ متری دستگاه می ‌توانیم سطح بزرگی از مزرعه و یا باغ را به طور کاملاً یکنواختی گوگرد پاشی کنیم.

◄   با اندکی تغییرات می توانیم دستگاه سمپاش موتوری خرطومی SKN را تبدیل به یک شعله افکن قدرتمند کنیم. البته برای این منظور دیگر نمی توانید از لوله خرطومی شکل پلاستیکی استفاده کنید. بلکه باید از یک نازل فلزی برای پاشش سوخت و هدایت آن در مخلوط شدن با هوا استفاده کنید. به این ترتیب مقدمات خلق یک دستگاه شعله افکن فراهم می شود. سوخت پاشیده شده در جریان هوا آتش گرفته، به شکل شعله ای قدرتمند از داخل نازل خارج می ‌شود. این امکان برای سوزاندن علف های هرز و یا دفع برخی از آفات تدارک دیده شده است.

نحوه کار با سمپاش موتوری خرطومی

سمپاش موتوری خرطومی در دسته سمپاش های قابل حمل است که قرار است به شکل کوله ای بر اندام اپراتورها سوار شود. در این سمپاش از یک موتور بنزینی قدرتمند در کنار یک سیستم توربینی برای تولید هوای پرفشار میزبانی می کنیم.

لذا ماهیت کار با سمپاش پشتی موتوری خرطومی تقریباً به مانند سمپاش های موتوری است. با این تفاوت که به جای استفاده از پمپ های هیدرولیکی از یک توربین هواساز استفاده شده است.

موتور دو زمانه با عملکرد دستی هندلی راه اندازی می شود. لذا تا قبل از آنکه دستگاه را به شکل کوله ای بر اندام خود سوار کنید، آن را روشن کرده باشید. در فعال کردن موتور بنزینی دستگاه دقت کافی داشته باشید که مخزن سوخت از حجم بنزین کافی بهره مند باشد.

در حین عملیات، سوخت ریزی مجدد در داخل مخزن خطرناک است. در این بین بهره ‌مندی از موتور دو زمانه باعث شده تا به فکر تهیه سوخت ترکیبی باشیم. همان طور که قید کردیم، سوخت ترکیبی از حضور چند قطره روغن در حجم بنزین مصرفی دستگاه تهیه می شود.

در باب راه اندازی سمپاش خرطومی SKN این نسبت 1 به 30 از هر قطره روغن در مقابل حجم بنزین می باشد. دقت کنید که شاید الگوی طراحی دیگر موتورهای بنزینی دو زمانه در تکمیل سوخت ترکیبی با نسبت متفاوتی باشد. اما در این مورد باید نسبت 1 به 30 را حتما رعایت کنید.

پس از آنکه دستگاه سمپاش پشتی موتوری را به شکل کوله ای بر اندام خود سوار کردید، بخش نازل خرطومی درست در زیر دست شما قرار می گیرد. دستگاه قابلیت تنظیم ارتفاع نازل خرطومی را دارد.

لذا سعی کنید استقرار دستگاه را به شکلی تنظیم کنید که بخش خم شونده و قابل به انعطاف نازل خرطومی درست در زیر آرنج شما باشد. در این حالت دستگیره هدایت نازل خرطومی دقیقا در میان دست شما قرار می گیرد. این استقرار بالاترین سطح کنترل را برای شما فراهم می کند.

برای هدایت تا عملکرد موتور دستگاه و همچنین برنامه پاشش سموم، متکی بر استفاده از همین دسته کنترل هستید. فرم دسته برای ماندن در میان دست شما به حالتی کاملا ارگونومیک طراحی شده است. بدون هر گونه احساس فشاری می توانید این دسته را در اختیار بگیرید.

در این حالت نازل خرطومی در سمپاش موتوری خرطومی به مانند یک بخش متصل به دست شما عمل می ‌کند و با هر جهتی که دست شما حرکت خواهد کرد، سر نازل پاشش سموم نیز در همان جهت جابجا می شود.

آرامش شما در حین کار با دستگاه سمپاش موتوری خرطومی حائز اهمیت است. هر گونه حرکت دست شما منجر به جابجایی سر نازل می شود. لذا اگر دقت کافی نداشته باشید و حرکت ‌های سریع و غیرقابل پیش بینی انجام دهید، این احتمال وجود دارد که هوای تحت فشار مملو از سموم، در فضای دیگر از سطح گیاهان و یا هر مکان هدف دیگری پاشیده شود.

سرعت عملکرد یک سمپاش پشتی خرطومی به توانمندی مدل های پشتی موتوری لانس دار نمی باشد؛ اما در سمپاشی یکنواخت فضاهای زراعی به مراتب از مدل ‌های لانس دار سطح کیفی بهتری را تامین می نماید.

سخن پایانی

انجام درست، دقیق و حرفه ‌ای عملیات سمپاشی، ضامن کیفیت و کمیت محصولات زراعی و فضاهای دامپروری، تولید قارچ و حتی مزارع پرورش ماهی می‌ باشد. انجام درست این عملیات آنچنان مهم است که باعث شده تا طیف بزرگی از انواع سمپاش ها با روش های کارکرد تخصصی طراحی شوند. قطعاً هر کشاورزی علاقه دارد تا از مناسب ترین سمپاش ها در فضای باغ و مزرعه بهره ‌مند باشد.

در میان تمام ایده ‌های کارآمد و مطرح از ساخت انواع سمپاش ها، مدل سمپاش موتوری خرطومی به عنوان یک نمونه کمتر شناخته شده معرفی شده است. تاریخچه ابداع این نوع سمپاش چندان قدمتی ندارد.

برای همین است که کمتر مورد توجه اهل فن قرار گرفته است. اما در عمل می تواند به راحتی جا پای طیف بزرگی از انواع سمپاش های دستی و موتوری بگذارد. یک سمپاش موتوری خرطومی ظرفیت سمپاشی تا شعاع پرتاب مدل های پشتی موتوری لانس دار را ندارد. به این ترتیب ظاهراً در مقام تولید قدرت پرتاب سموم از رقیب موتوری خود عقب می ‌افتد؛ اما برگ برنده سمپاش موتوری خرطومی در تامین شرایط یکنواخت تر سمپاشی است.

در یک دستگاه سمپاش پشتی موتوری، سموم به حالتی که شبیه به مه باشد، در هوای پرفشار توزیع شده، به شکل فراگیر در سطح فضای زراعی پخش می‌ شوند. یک سمپاش پشتی موتوری لانس دار به هیچ حالت نمی ‌تواند این یکنواختی در توزیع سموم را تامین نماید.

لذا اگر با سطح متوسطی از فضاهای زراعی مواجه هستید، به کارگیری سمپاش پشتی خرطومی برای ایجاد شرایط موثر و یکنواخت بهترین است. در این بین می توانید به توانمندی ‌های قابل توجه در سمپاش خرطومی SKN-4000 متکی باشید.

با خرید سمپاش اس کا ان از یک دستگاه توانمند که ظرفیت پاشش قدرتمند ۱۲ متری را دارد استفاده می کنید. همین قابلیت به درستی می تواند جریان خرید سمپاش اس کا ان را توجیه کند. در این بین توجه به قیمت سمپاش خرطومی نیز حائز اهمیت است.

به طور کلی قیمت سمپاش خرطومی از مدل‌ های لانس دار بیشتر می باشد. ماهیت طراحی پیچیده تر در کنار بهره ‌مندی از قطعات فنی بالاتر در این جایگاه قیمتی تاثیرگذار است. در عین حال نظر اهل فن بیشتر متوجه خرید سمپاش لانسی ۲۰ لیتری است.

لکن در امتداد خرید سمپاش لانسی ۲۰لیتری می‌ توان رقیب توانمند آن یعنی سمپاش موتوری خرطومی SKN-4000 را جدی ‌تر در نظر گرفت. به هر صورت سمپاش موتوری خرطومی SKN-4000 از موتوری با مصرف سوخت مناسب، توان کافی و کیفیت قطعات مطلوب بهره مند است. این سمپاش برای حضور در فضاهای بزرگ زراعی تدارک دیده شده است و به خوبی می تواند کارایی سطح بالای خود را در سمپاشی محیط های زراعی با گیاهان متراکم نشان دهد.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5