خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش زنبه ای با موتور هوندا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

   سمپاش زنبه ای با موتور هوندا

تمام فعالان حوزه باغداری، زراعت، کشاورزی و به طور کلی تمام افرادی که به هر نحوی با گیاهان سر و کار دارند، به خوبی می‌دانند که سمپاشی یک امر غیر قابل حذف یا جایگزین شدن در امور مربوط به نگهداری از گیاهان است.

زمانی که باغ‌ها و زمین‌های زراعی و کشاورزی، در مناطق هموار و قابل دسترسی واقع شده‌اند، انواع روش‌های سمپاشی را می‌توان برای آن‌ها در نظر گرفته و به اجرا درآورد. اما بسیاری از گیاهان مصرفی و دارویی، میوه‌ها و ادویه‌جات و بسیاری از محصولات زراعی و کشاورزی هستند که پرورش آن‌ها بنا به طبیعتشان، باید در زمین‌های مرتفع، بعضا کوهستانی یا مناطق صعب العبور انجام پذیرد.

در چنین شرایطی، سمپاشی محصولات، به امری دشوار و چالش برانگیز تبدیل می‌شود. همچنین علاوه بر معقوله سمپاشی با حواشی دیگری مانند جابه‌جایی و نقل و انتقالات ابزارآلات و ماشین‌آلات صنعتی به این مکان‌ها نیز مواجه هستیم.

سمپاش زنبه ای با موتور هوندا، یکی از کارآمدترین ابزارهای سمپاشی در صنعت کشاورزی، باغداری و دیگر شاخه های این زمینه فعالیت است. استفاده از این ابزار، برای مناطق کوهستانی یا مناطقی که سمپاشی در آن‌ها به یک امر چالش برانگیز و دشوار تبدیل شده است، گزینه‌ای بسیار هوشمند و کاربردی محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که سمپاش زنبه ای با موتور هوندا یکی از پرطرفدارترین ابزارهای سمپاشی در ایران است. همانطور که می‌دانید، این سرزمین غنی از انواع محصولات کاشتنی و زراعی است. لذا بسیاری از محصولات گیاهی هستند که پرورش آن‌ها در زمین‌های نامسطح و سخت از جهت دسترسی، انجام می‌پذیرد.

ممکن در بازار از این محصول با نام «سمپاش پشت وانتی زنبه ای» نیز یاد شود.

آشنایی بیشتر با ساختار سمپاش زنبه ای با موتور هوندا

در ساختار فنی سمپاش زنبه ای، معمولا از یک موتور بنزینی یا از یک موتور برقی به عنوان سیستم مولد نیروی محرکه استفاده شده است. سمپاش زنبه ای با موتور هوندا نیز، به تبعیت از همین ساختار، دارای یک موتور بنزینی برند هوندا است.

اولین نکته‌ای که می‌توان درباره سمپاش زنبه ای با موتور هوندا عنوان کرد، این است که پمپ این ابزار به صورت پیستونی تعبیه شده است. این پمپ پیستونی بر روی یک شاسی سوار است.

البته لازم به ذکر است که برای حمل و جا به جایی مایع مورد استفاده برای این سمپاش که عمدتا همان سم مناسب برای گیاهان است، از بشکه‌ها، مخازن و محفظه‌های مخصوص به صورت جداگانه استفاده می‌شود.

از نظر نوع طراحی، باید گفت که سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا، درواقع از یک طراحی مشابه آنچه برای سمپاش فرغونی استفاده شده‌است، برخوردار است. تفاوت بارز میان طراحی این دو محصول در این نکته است که سمپاس زنبه ای بنزینی هوندا، دارای چرخ نیست و مخزن یا محفظه ثابتی نیز ندارد.

آشنایی با مشخصات سمپاش زنبه ای هوندا

انواع سمپاش زنبه ای هوندا در بازار بر اساس نوع پمپ تعبیه شده در ساختار فنی آن و در واقع میزان فشاری که به هنگام سمپاشی دارد، به دسته‌های زیر طبقه بندی شده است:

-         پمپ لوشانگ LS-30

دارای موتور GX160 بنزینی است.

شاسی آن آهنی است.

دارای لانس و 45 متر شیلنگ می باشد.

از فشاری معادل 30 بار برخوردار است.

-         پمپ لوشانگ LS-50

دارای موتور GX160 بنزینی است.

شاسی آن آهنی است.

دارای لانس و 45 متر شیلنگ می‌باشد.

فشار تنظیم شده برای آن معادل 50 بار می‌باشد.

-         پمپ Rhino Power RP35

دارای موتور GX160 بنزینی است.

شاسی آن آهنی است.

دارای لانس و شیلنگ 45 متری است.

فشار آن معادل 35 بار است.

-         پمپ چینی NGF Pump

موتور تعبیه شده در آن GX160 بنزینی است.

شاسی آن آهنی است.

دارای لانس و شیلنگ 45 متری می‌باشد.

فشار تعبیه شده برای آن معادل 45 بار است.

 

هر منطقه زراعی یا کشاورزی صعب العبوری که رفت و آمد اتومبیل‌ها، باربری‌ها، وانت و سایر ماشین آلات و لوازم حمل و نقل در آن دشوار است، نیاز به یک سمپاش زنبه ای با موتور هوندا دارد.

یک شاسی آهنی که تمام جزئیات و قطعات سمپاش را بر روی خود نگهداری کرده و حمل می‌کند، بهترین شرایط را برای سمپاشی مزارع و زمین‌های کشاورزی که رفت و آمد در آن‌ها اندکی دشوار می‌باشد، مهیا ساخته است.

سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا، یک نازل، لانس و شلنگی 50 یاردی معادل 45 متر دارد. کلیه این قطعات در قالب یک مجموعه تکمیل شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و حمل و نقل و جا به جایی آن را به امری ساده توسط افراد تبدیل می‌سازد.

پیش‌تر به این مورد اشاره شد که سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا دارای چرخ و مخزن نیست. همین موضوعات استفاده از آن را در مناطق صعب العبور به امری سهل تبدیل کرده است. چرا که پایه‌های آن ثابت است و در ارتفاعات یا زمین غیر مسطح به حرکت در نمی‌آید.

همچنین کاربران مجبور نیستند مخزن متصل به آن را به مناطق دور از دسترس انتقال داده و زحمت علاوه‌ای برای جابه‌جایی آن متقبل شوند. بلکه می‌توانند از یک مخزن خارجی برای رساندن مواد مورد نظرشان به سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا، استفاده نمایند.

آشنایی با سمپاش زنبه ای با موتور طرح هوندا

در بازار، مدل هایی از سمپاش زنبه ای وجود دارند که تحت عنوان «طرح هوندا» به فروش می‌رسند. اگر هنگام سمپاشی در هر منطقه‌ای اعم از زمین کشاورزی یا زراعی، نیازی به حمل مخزن نداشته باشید، می‌توانید از این سمپاش زنبه ای استفاده نمایید.

این سمپاش که با مدل AG-45 bar در بازار عرضه می‌گردد، در اصل از یک موتور بنزینی طرح هوندا برخوردار است. این موتور بنزینی، توانی معادل 6.5 اسب بخار دارد.

آنچه سبب علاقه مند شدن کاربران به استفاده از این مدل می‌شود، سبک وزن بودن آن و در نتیجه سهولتش در امر حمل و نقل و جا به جایی می‌باشد.

جهت آشنایی بیشتر با مشخصات فنی و ساختار سمپاش زنبه ای با موتور طرح هوندا باید به موارد زیر اشاره کرد:

-         موتور تعبیه شده در ساختار آن، یک موتور تک بنزینی طرح هوندا است که 6.5 اسب بخار قدرت دارد.

-         فشار پمپ سمپاش به کار رفته در ساختار آن معادل 45 بار است.

-         شیلنگ‌های ورودی و خروجی در آن 5 لایه بوده و درست مانند مدل سمپاش زنبه ای با موتور هوندا است.

-         دارای لانس 80 سانتی متری می‌باشد.

نحوه استفاده از سمپاش زنبه ای با موتور هوندا

سمپاشی محصولات زراعی و کشاورزی، از انتخاب نوع سم تا انتخاب و تهیه یک وسیله مناسب جهت سمپاشی، دارای اصول و نکات بسیاری است که آموزش و بررسی تمام جزئیات آن در قالب این توضیحات نمی‌گنجد.

اما مراحل و اقدامات اولیه و اساسی وجود دارند که به طور کلی دانستن آن‌ها می‌تواند گام بزرگی در زمینه کسب آگاهی نسبت به موضوع سمپاشی محسوب شود.

لذا در جهت نحوه استفاده از سمپاش زنبه ای با موتور هوندا باید گفت:

از آنجایی که این ابزار جهت استفاده در مناطق صعب العبور طراحی و تولید شده است، نیازی به جا به جا کردن مداوم آن نیست. کافی است کاربر آن را در نقطه مشخص و مناسبی از زمین زراعی خود قرار دهید و شروع به سمپاشی کند.

نیازی نیست نسبت به توان این ابزار جهت سمپاشی کردن کل مساحت زمین مورد نظرتان دغدغه‌ای داشته باشید. چرا که این سمپاش زنبه ای، بنا به میزان توان پمپاژ خروجی و فشار در نظر گرفته شده برای آن و همچنین بنا به متراژ شیلنگ تعبیه شده در ساختار آن، قادر است که نیاز محصولات زراعی و کشاورزی شما را در زمینه سمپاشی، پوشش دهد.

بررسی مراحل کار با سمپاش زنبه ای با موتور هوندا

به طور کلی مراحل کار با سمپاش زنبه ای با موتور هوندا به 5 مورد زیر طبقه بندی می‌شوند که جلوتر به توضیح هر مرحله به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

-         مرحله اول: سمپاش را جهت آغاز فرآیند سمپاشی در نقطه ثابت مورد نظر آماده می‌کنیم.

-         مرحله دوم: موتور سمپاش زنبه ای را استارت زده و روشن می‌کنیم.

-         مرحله سوم: لانس را در شرایط مورد نظر خود جهت پاشش سم، تنظیم می‌کنیم.

-         مرحله چهارم: پمپ سمپاش را بنا به نیاز خود، تنظیم می‌کنیم.

-         مرحله پنجم: ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی جهت سمپاشی، عملیات را آغاز می‌کنیم.

مرحله اول

یافتن مکان مناسب جهت مستقر شدن سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا، اولین اصل و مهمترین گام در فرآیند سمپاشی گیاهان توسط این ابزار است. لذا پیش از آغاز و انجام هرکاری، باید مکان مناسب و ثابتی را برای قرار گرفتن پایه‌های این سمپاش مشخص کرده و سمپاش زنبه ای را در آن استوار سازید.

اما از کجا بدانیم که کدام نقطه، مناسب‌ترین مکان جهت قرار گیری و ثابت شدن سمپاش زنبه ای است؟

برای تحقق درست ترین انتخاب در این زمینه، ابتدا نقاطی را که احتمال می‌دهید پایه‌های سمپاش در آن قابلیت ایستادگی را دارند مشخص نمایید.

سپس به این نکته دقت کنید که از بین این نقاط منتخب، کدام ها بهترین حالت دسترسی به گیاهان را جهت سمپاشی برای شما فراهم می‌کنند.

وسعت زمین شما و همچنین متراژ طول شیلنگ سمپاش زنبه ای با موتور هوندا، از جمله نکاتی است که باید حین انتخاب نقاط استقرار به آن توجه داشته باشید.

همچنین ضمن انتخاب ان نقاط، در نظر داشته باشید که محل قرار گیری سمپاش زنبه ای، باید در کم شیب ترین قسمت زمین زراعی شما باشد. وجود گل و لای، زمین با ناهمواری های زیاد، شیب تند و پایه‌های نا متقارن، تا میزان بسیاری زیادی کیفیت سمپاشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب عدم حصول نتیجه مطلوب برای کاربران می‌گردد.

عدم رعایت این نکات به مرور زمان، عمر سمپاش زنبه ای شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پس از آنکه از محل قرار گیری سمپاش زنبه ای، مطمئن شدید، کافی است که آن را سرجای خود محکم و استوار قرار داده و به وسیله سنگ یا جسم سنگین دیگری، پایه‌های آن را مستحکم و غیر قابل حرکت نمایید.

در زاویه قرار گیری دستگاه به این موضوع توجه کنید که قسمت های ورودی و خروجی شلنگ ها که معمولا تعداد آن ها برای سمپاش زنبه ای با موتور هوندا بیش از سه مورد است، در کارآمدترین حالت ممکن برای شما قرار گرفته باشند.

نحوه بستن شیلنگ ها و استفاده از آن‌ها را یا از طریق دفترچه راهنمای ابزار مطالعه نمایید یا از فروشنده دستگاه جویا شوید تا بهترین شرایط را برای کار کردن با دستگاه فراهم آورید.

دررابطه با جزئیات بستن شیلنگ‌ها دستورالعمل یکسانی وجود ندارد و شما باید این مسئله را به کمک دفترچه راهنمای وسیله یا بر حسب کسب اطلاع از فروشنده  و تحقیق و جستجو در اینترنت بیاموزید.

اکنون زمان بستن لانس است. سر آزاد شیلنگی که به خروجی وصل است را به لانس متصل کنید. برای استحکام آن از یک آچار و مهره حفاظتی استفاده کنید و این قسمت را با دقت محکم نمایید. حال شما آماده انجام مرحله دوم هستید.

مرحله دوم

در این مرحله باید موتور را روشن کنیم. ممکن است افرادی که تا به حال با سمپاش هایی از این قبیل کار نکرده‌اند، در این مرحله اندکی دچار اضطراب شوند. اما لازم است بدانید که روشن کردن موتور سمپاش زنبه ای بنزینی، آن هم پس از انجام صحیح کلیه اقدامات مرحله اول، امری بسیار ساده است. مراحل زیر را در نظر داشته باشید و با خیالی آسوده آن ها را اجرا نمایید.

-         کلید روشن شدن موتور را در حالت استارت قرار دهید.

-         سوییچ دریچه گاز را در میانه بازه عمل قرار دهید.

-         ساسات را بکشید.

-         هندل را بکشید و موتور را وادار به گردش نمایید.

در صورتی که صدای روشن شدن موتور را شنیدید، یعنی همه موارد را به درستی انجام داده‌اید. اکنون 10 ثانیه صبر کنید و سپس ساسات را به حالت بسته بازگردانید. به این ترتیب کارکرد موتور در شرایط ثابت قرار می‌گیرد و موتور به گردش خود در این حالت تثبینت شده ادامه می‌دهد.

مرحله سوم

این مرحله مربوط به تنظیمات لانس است. به خوبی می‌دانیم که یکی از وظایف لانس، تنظیم نحوه و میزان پاشش سموم یا مایعاتی است که در مخزن متصل به سمپاش قرار داد. موضوع ساده است. کافی است نوع پاشش را به کمک قسمت تنظیمی که در لانس قرار دارد، مشخص نمایید. در نظر داشته باشید که نوع پاشش در یک بازه تعریف می‌شود و به صورت نقطه‌ای یا ثابت نیست.

هر قدر که تمایل دارید دسته تعبیه شده در این قسمت را سفت کنید. به این ترتیب مشخص می‌شود که می‌خواهید سمپاش به صورت پودری عمل کند یا خطی. انتخاب این گزینه دل به خواه نیست و باید نوع گیاهان، پوشش زمین و آنچه به محصولات شما آسیب نمی‌زند را به عنوان نوع پاشش برگزینید.

حتی ممکن است در بعضی زمین ها و برای بعضی از شرایط خاص، نیاز باشد که از هر دو شیوه به صورت تلفیقی استفاده نمایید.

مرحله چهارم

بر روی بدنه سمپاش زنبه ای بنزینی هوندا، فلکه ای جهت تعیین میزان فشار پمپاژ سم تعبیه شده است. به کمک این فلکه می‌توانید مشخص کنید که قصد دارید سم یا مایع درون محفظه با چه میزان فشار و قدرت پاششی چه مسافتی را طی نماید. درواقع طول برد پاشش و فشار پمپاژ را به کمک این فلکه تعیین خواهید کرد.

البته برای حفاظت از طول عمر و کیفیت دستگاه، در نظر داشته باشید که استفاده دائم از این وسیله با طول برد و فشار پمپاژ بالا، استهالاک بسیار زیادی را برای این ابزار در پی دارد. اما استفاده از آن برای کاربران در شرایط خاص جایز است و این یکی از امکانات این دستگاه می‌باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله شما باید تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و سپس مشغول به سمپاشی شوید. برخی از مهمترین و کلیدی ترین نکاتی که باید در زمینه حفظ موارد ایمنی، مدنظر داشته باشید به شرح زیر هستند:

-         استفاده از عینک مخصوص سمپاشی حین انجام این عملیات، الزامی است. ورود یک قطره از این مایعات شیمیایی به درون چشم‌ها، خسارات جبران ناپذیری را به دنبال دارد، پس در رعایت این نکته جدی باشید.

-         استفاده از ماسک فیلتردار مخصوص سمپاشی حین استفاده از سمپاش زنبه ای بزنینی هوندا، یک امر بسیار مهم و واجب است. شاید در وهله اول متوجه تاثیرات ناشی از استشمام گازهای منتشر شده از این مواد نشوید. چرا که با چشم دیده نمی‌شوند و معمولا پس از چند دقیقه بینی ما به بوی آن ها عادت خواهد کرد. اما پس از گذشت چند ساعت متوجه تاثیرات شدید استشمام این گازها در بدن خود خواهید شد. مشکلات تنفسی شدید، سرگیجه، تهوع و حتی بیهوشی از مواردی است که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی و عدم استفاده از ماسک حین سمپاشی، برای شما دردسر ساز خواهند شد.

در همین راستا، از استفاده مجدد از ماسک‌هایی که در گذشته جهت سمپاشی مورد استفاده قرار داده‌اید، خودداری کنید. همچنین ماسک شما باید حتما مناسب سمپاشی باشد.

-         از حضور افراد اضافه در زمین زراعی و محل سمپاشی ممانعت به عمل آورید. مگر آنکه آن ها نیز همکارانی باشند که در کنار شما مشغول به انجام فعالیت های مربوط به سمپاشی هستند که در این صورت نیز همه آن‌ها باید از عینک و ماسک مناسب برخوردار باشند.

ویژگی قابل توجه سمپاش با موتور هوندا

درباره قیمت سمپاش زنبه ای باید گفت که این محصول در کنار حجم عظیمی از کارایی‌ها و ویژگی‌های مثبتی که برای کاربران خود مهیا ساخته است، از قیمت بسیار مناسبی در بازار برخوردار است.

قیمت سمپاش زنبه ای بنزینی را می‌توانید از لیست قیمت سمپاش زنبه ای موجود در فروشگاه اینترنتی مطلع شوید. فروش سمپاش زنبه ای در بازار به صورت آنلاین یا حضوری مهیا است.

ویژگی جالب توجه دیگری که درباره این ابزار وجود دارد این است که در بین انواع مختلف آن، می‌توان گزینه‌هایی مانند موارد مناسب جهت استفاده خانگی را نیز مشاهده کرد.

جهت خرید سمپاش زنبه ای بنزینی، نکاتی مانند اصل یا طرح اصل بودن موتور هوندا، قدرت و میزان پاشش سم، طول و متراژ شیلنگ، نوع و ساختار شاسی، وجود یا عدم وجود گارانتی، وجود یا عدم وجود دفترچه راهنما، معتبر بودن مرکز فروش آنلاین یا حضوری و مواردی از این دست را مدنظر قرار دهید و سپس نسبت به خرید این ابزار کارآمد در زیمنه سمپاشی اقدام نمایید.

همچنین فرقی ندارد که زمینی که قصد سمپاشی آن را دارید در کجا واقع شده باشد. منطقه کوهستانی، منطقه ای با زمین هموار، منطقه ای جاده کشی شده و سهل از جهت دسترسی و عبور وسایل نقلیه یا منطقه ای سخت جهت دسترسی و ورود ماشین آلات.

هرچه که باشد، سمپاش زنبه ای با موتور هوندا قابلیت انجام آنچه شما برای سمپاشی زمین خود در نظر دارید را دارا است.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5