خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

سمپاش پشتی میتسوکو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
سمپاش پشتی میتسوکو
  • سمپاش پشتی میتسوکو
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

یکی از مهمترین مباحث در امر کشاورزی جلوگیری از آفات برای مزارع و باغ های کشاورزی است . بدون شک با ورود به هر باغ بزرگ یا کوچکی شما در آنجا تعدادی ادوات و یا ماشین آلات کشاورزی را خواهید دید . صنعت کشاورزی یک صنعت مادر برای هر کشوری است و ارتقا کیفی محصولات برای مصارف داخلی و در نهایت برای صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است .

لذا برای اینکه محصولات خود را از آفات حفظ کنیم همیشه نیاز داریم با تجویز سموم مختلف توسط مهندسین با تجربه در حوزه کشاورزی , عملیات سمپاشی بر روی محصولات زراعی و باغی کنیم .

از گذشته تا به امروز برای سمپاشی از ابزارها و تجهیزات متنوعی استفاده شده است . همگی به نقش مؤثر آفت كش هاي شيميايي در مبارزه با آفات و اهميت اقتصادي آن در توليد محصولات كشاورزي اذعان دارند. به این خاطر نه تنها از ميزان توليد سموم گياهي در جهان كاسته نشده، بلكه همواره با تنوع بيشتر در حال توسعه است.

محققان گياه پزشكي، مبارزه شيميايي را به عنوان آخرين روش مبارزه با آفات مطرح مي کنند .( البته در تلفيق با روش هایی مثل؛ زراعي، مكانيكي، فيزيكي و بيولوژيكي) از حدود شصت سال پیش، مصرف سموم شيميايي بر روي محصولات كشاورزي در ايران رايج شد. به دنبال آن، استفاده از انواع ادوات
سمپاشي نيز توسعه يافت.

اما همواره اهميت آموزش شيوه هاي صحيح كاربرد سمپاش ها، در حاشيه تبليغات فروش آنها پنهان و يا كمرنگ مانده است. در حال حاضر، حدود 30 تا 50 درصد سموم مصرفي در كشور، به علت كاربرد نامناسب سمپاش ها، به هدر مي رود.

کشاورزان هر چند وقت یکبار انواع مختلفی از سموم و مواد شیمیایی را جهت حفظ و نگهداری محصولات خود به کار می‌برند. توزیع ناهماهنگ سموم در دوزهای مختلف می‌تواند اثرات مطلوبی از خود به جا نگذارد. به همین علت برای توزیع یکنواخت سموم بر روی محصولات کشاورزی از دستگاه سم پاش و لوازم سمپاشی استفاده می‌شود.

سمپاشی هر چند وقت یک بار انجام می‌شود و بسته به نوع سم، نحوه‌ی سم پاشی نیز می‌تواند متفاوت باشد. برخی از سموم به زمین وارد می‌شوند، برخی دیگر را با اضافه کردن به آب یا روغن به گیاهان می‌رسانند. اما معمولا دستگاه سم پاش برای سمومی که باید مستقیما به برگ و شاخه‌های درختان و گیاهان برسد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توزیع مواد سمی با غلظت کمتر از دوز مورد نیاز محصول، باعث عدم مبارزه با آفات و علف‌های هرز شده و از سوی دیگر توزیع با غلظت بیشتر از دوز مصرفی مجاز محصول، علاوه‌بر اینکه هزینه‌ی اضافی بر روی دست کشاورز می‌گذارد، موجب افزایش ریسک آلودگی آب‌های زیر زمینی و محیط زیست می‌شود. اما استفاده از انواع دستگاه‌های سمپاشی باعث شده تا هم ریسک این کار کم شود و هم اثرگذاری سموم کشاورزی بر روی آفات و علف‌های هرز افزایش یابد.

انواع دستگاه سمپاش

بطور کلی سه نوع سمپاش وجود دارد :

- سمپاش پایان شلنگ :

سمپاش های پایان شلنگ، ساده ترین و کم هزینه ترین هستند. آن ها به یک شلنگ معمولی در باغ وصل می شوند. سپس شیشه یا مخزن سمپاش را تا حدی که بتوان سمپاش را حمل کرد از مواد پر کرده، در این شرایط نیروی آب از طریق شلنگ مواد را در مخزن مخلوط و رقیق می کند. مواد شیمیایی سیفون شده و سمپاش شروع به کار می کند.

- سمپاش فشرده سازی / مخزنی:

رایج ترین نوع سمپاش می باشند و نحوه کار با آن ها بدین صورت است که مواد شیمیایی غلیظی را به مخزن اضافه می کنند و سپس تا خط نشان از آب پر می کنند. توسط یک اهرم که در کنار سمپاش تعبیه شده پمپاژ می کنیم تا پر از فشارهوا شود. پس از تکمیل این فشار مواد شیمیایی فشرده شده و سمپاشی شروع می شود.

سمپاش های مخزنی می توانند یک سمپاش دقیق برای آفت ها و چمن محسوب شوند. ظرفیت مدل های دستی سمپاش مخزنی بطور متوسط از یک لیتر تا 60 لیتر می باشد. مخازن سمپاش از پلاستیک پلی اتیلن ، فولاد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

- سمپاش کوله پشتی مانند:

سمپاش های دستی مخزنی عمل می کنند و ظرفیت 80 لیتر دارند. حمل آن بر روی شانه ها کار را آسان کرده است. برخی از مدل های سمپاش کوله ای اهرمی سبک دارند که برای تحمیل فشار لازم نیست آن را از شانه های خود پایین آورید.

دسته بندی سمپاش ها بر اساس نوع فعالیت کشاورزی:

انواع سمپاش موتوری تا دستی را براساس نوع فعالیت کشاورزی دسته بندی می کنند. فعالیت های کشاورزی در دو گروه زراعی و باغی دسته بندی شده است. از این رو برای انواع سمپاش ها داریم:

1-     سمپاش های زراعی :

سمپاش پشتی موتوری، سمپاش میکرونر پشتی، سمپاش شارژی، سمپاش توربینی زراعی و...

سمپاش پشتی موتوری

این نوع سمپاش از انواع سمپاش موتوری است که حجم مخزن آن کم و قدرت موتور آن پایین است و حمل و نقل آن شبیه به یک کوله پشتی است . تولید قطرات ریز سموم در این نوع سمپاش موتوری از راه جریان هوا می باشد. تامین جریان هوا در این نوع سمپاش از طریق یک توربین ساده و کوچک ، همراه با یک موتور دو زمانه می باشد.

یکی از مزیت های انواع سمپاش موتوری قابلیت حمل آن بر پشت و کنترل و راحت پاشیدن سم است. این نوع سم پاش که مناسب سمپاشی مزارع است، کیفیت خوبی در امر سمپاشی ندارد بنابراین برای علف کشی مناسب نیست و تنها برای گرد پاشی، گرانول پاشی و یا شعله افکن می توان از آن استفاده نمود. حجم مخزن این نوع از سمپاش ها حدود 15 تا 25 لیتر است.

سمپاش پشتی موتوری لانس دار

سمپاش کتابی اهرمی از انواع دستی می باشد، که اگر به جای اهرم از نیروی موتوری در آن استفاده شود، به سمپاش پشتی موتوری لانس دار تبدیل می شود. در این سمپاش موتوری از یک موتور کوچک دو زمانه استفاده می شود و حجم مخزن آن 25 لیتر است. جهت قرار گیری بر روی محصولات زراعی می توان بوم و نازل روی آن نصب نمود .این نوع سمپاش قابلیت تغییر در زاویه پاشش و تنظیم قدرت ذرات را دارا می باشد.


2-  سمپاش های باغی :

سمپاش دستی (تلمبه ای)، ساده پشتی، سمپاش کتابی اهرمی پشتی، سمپاش فرغونی، سمپاش زنبه ای و...

سمپاش فرغونی

سمپاش فرغونی از انواع سمپاش موتوری است که مناسب سمپاشی باغات می باشد و برای فضا های زراعی مناسب نیست.  یک سمپاش موتوری که حجم مخزن آن 100 لیتریا 200 لیترباشد را نمی توان با پشت حمل کرد بنابراین این سمپاش ها را بر یک سیستم متحرک دو یا چهار چرخه مثل یک فرغون سوار می کنند. در این نوع سمپاش ها از موتور های بنزینی قدرتمند چهار زمانه استفاده می کنند و برای سمپاشی از دو خروجی استفاده می شود که هر خروجی قابلیت سمپاشی تا شعاع 25 متر را دارد .

سمپاش زنبه ای

یکی دیگر دیگر از انواع سمپاش های موتوری است که مناسب برای باغات است. سمپاش زنبه ای چرخ و مخزن ثابت ندارد اما می توان آن را بر انواع مخازن با حجم های گوناگون نصب نمود و شیلنگ های مکش در داخل مخزنآن قرار داد.

سمپاش های حمل تراکتوری

انواع سمپاش های حمل تراکتوری متفاوت هستند که انواع سمپاش های سوار شونده و سمپاش های کششی از این نوع سمپاش ها می باشند. سمپاش های حمل تراکتوری در تامین نیروی مولد خود به دو گونه طراحی می شوند. و گونه هایی که نیروی مولد خود را همراه با یک شفت متصل شونده به تراکتور، از طریق موتور تراکتور تامین می کنند و سمپاش های موتوری که پمپ سموم دارند.

انواع مختلف سمپاش ها  از لحاظ کارایی

مدل شارژی

•    سمپاش مدل شارژی از توان کاری محدودی برخوردار است.

•    از این مدل محصولات می توان برای سمپاشی های خانگی و صنعتی استفاده های زیادی نمود.

•    توجه به ظرفیت باتری به کار رفته در ساختار این مدل از محصولات بسیار حائز اهمیت است.

مدل موتوری

•    همانند اسم خود از یک موتور توانمند برای ترکیب نمودن و رساندن سم به نازل و سپس لنسی دستگاه برخوردار است.

•    توان کاری از سمپاش‌های مدل موتوری در مقایسه با دیگر انواع این محصول کاملا بالاتر می باشند.

•    می‌توان از این دستگاه‌ها برای سمپاشی در باغ ها و محوطه های بسیار بزرگ استفاده نمود.

مدل بدون موتور

•    این نوع از سمپاش ها با اینکه فاقد موتور هستند اما از پروسه تولید فشار به واسطه یک پمپ دستی برای انجام کار خود بهره گیری می کنند.

•    بر روی این سمپاش‌ها می‌توان از مخزن های مختلف در حجم های مختلف بهره گرفت.

•    هم‌چنین اغلب این دستگاه ها از قابلیت تنظیم قدرت و فشار خروج مواد سمی از مخازن خود برخوردار هستند.

مدل دستی

•    سمپاش های دستی از قدرت کم و صد البته حجم کاری بسیار پایین و قیمت اندکی نیز برخوردار هستند.

•    ساختار این مدل از محصولات به نسبت دیگر سمپاش‌های موجود در بازار کاملا ساده‌تر می باشد.

•    می‌توان از این نوع محصولات برای سمپاشی باغچه‌ها و تعدادی گل و گیاه خانگی استفاده نمود.

معرفی بخش های مختلف سمپاش ها

مخزن

همه‌ی انواع سمپاش ها، دارای مخزن با ظرفیت های مختلفی هستند که بسته به نیاز کاربر از 2 لیتر تا حتی 60 لیتر وجود دارند. این مخازن از جنس استیل یا پلاستیکی هستند که در مدل های دوشی می توان بابت حمل آن، آسوده خاطر بود.

موتور و پمپ

مهمترین وظیفه پمپ، پاشش یکنواخت در سمپاش است. این بخش از سمپاش اهمیت ویژه ای دارد چرا که پاشش مناسب و قدرتمند در کنار رسیدن یکنواخت سم به تمام محصولات، شرط لازم برای حفاظت از گیاهان است. این موتورها ممکن است برقی، بنزینی یا دستی باشند.

نازل و لانس

نازل ها و لانس های سمپاش، آخرین نقطه ارتباط سم با سمپاش می باشد. این بخش وظیفه ریز کردن و گردپاشی سموم را بر عهده دارد. در هنگام خرید به نوع نازل و جنس لنس نیز باید توجه داشت.

نحوه حمل

اصولا در سمپاش های بزرگ مخزن، بهترین راه حمل توسط چرخ یا شاسی مربوطه است. اما در سمپاش های حجم متوسط، سمپاش های کولی و دوشی را می توان انتخابی مناسب دانست. وزن این دستگاه به تمام بدن کاربر قسمت می شود و کاربر سمپاش فشار زیادی را تحمل نمی کند.

کیفیت و قیمت

در هنگام خرید سمپاش مناسب، باید به قیمت آن نیز توجه داشت. درست است که این قیمت در انتخاب افراد تاثیر گذار است، اما مطمئنا کیفیت این دستگاه سمپاش که وسیله‌ی حساس و مرتبط با سلامتی افراد است، اهمیت بالاتری نسبت به قیمت آن دارد. البته که بسیاری از برند ها نیز، سمپاش های خود را با کیفیت خوب و قیمت ارزان ارائه می کنند.

سمپاش های پشتی موتوری میتسوکو

یکی از مهمترین مراحل در تولید محصولات کشاورزی رسیدگی و توجه به آفات محصولات است . همیشه برای امنیت محصول کشاورزی خود از مهندسین با تجربه استفاده می کنیم و بر اساس گفته های آن به پرورش محصولات مبادرت می ورزیم .

در زمان های مختلف برای رشد محصول برای جلوگیری از آفت زدگی از سمومی جهت رفع آفات استفاده می شود که هم باید به اندازه باشد و هم به موقع , این سموم به روشهای مختلفی در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند یکی از روشها و معمولترین نوعش استفاده از سمپاش و پمپ سمپاش است که با استفاده از یک تانکر در ابعاد و اندازه مختلف یم را بر روی محصولات می پاشند .

روش دیگری نیز این است که سم را در آب مخلوط می کنند و از طریق آبیاری به ریشه درختان و یا مزارع می رسانند. اما در این بین اکثر سموم تولید شده برای استفاده از سمپاش مد نر گرفته شده اند چرا که بیشتر آفات بر روی شاخ و برگ محصولات می افتد.

 به طور کلی سمپاش هایی که مایع سم در آنها تحت فشار نباشد و قطرات مایع در اثر برخورد با جریان شدید هوا تبدیل به ذرات بسیار ریز شوند اتومایزر نامیده می شود.

قطر ذرات سم در این نوع سمپاشها در حدود 100 میکرون است. بنابراین می توان با حجم معینی از مایع سم سطح بیشتری را سمپاشی نمود مشروط به اینکه غلظت محلول سمی نیز زیاد باشد.  مخزن سم پاش های پشتی موتوری میتسوکو معمولا پلاستیکی و به ظرفیت 20 تا 23 لیتر می باشد. با این سمپاش در شرایط مساعد، روزانه در حدود 2 تا 3 هکتار را می توان سمپاشی کرد.

کیفیت سمپاشی نیز به خاطر وجود قطرات بسیار ریز بهتر است و از چکیدن مایع سم روی برگها جلوگیری می شود. از این سمپاش با تغییرات مختصری به عنوان گردپاش نیز استفاده می شود. سیستم سمپاش های اتومایزر در سمپاشهای چرخدار و تراکتوری نیز وجود دارد.

سمپاش های پشتی موتوری میتسوکو

سمپاش میتسوکو

سمپاش میتسوکو ( سمپاش پشتی یا سمپاش پرتابل ) : این سمپاش کاربردی بوده و استفاده از آنها در باغات و مزارع و حتی کشت های گلخانه ای بسیار معمول می باشد و به دلیل قابل حمل بودن این دستگاه در لابه لای درختان و بوته ها و همچنین فشار بالای سمپاش استاندارد، استفاده از آن بسیار ترویج پیدا کرده است.

1- سمپاش پشتی موتوری دو زمانه :در این مدل از سمپاش میتسوکو ، پمپ سمپاش برنجی به همراه موتور دو زمانه (مخلوط بنزین و روغن) از نوع موتورهای طرح میتسوبیشی TU26 کوبله شده و به همراه یک مخزن سم ۲۵ لیتری روی یک شاسی قابل حمل روی پشت به شکل کوله پشتی کوبله گردیده است.

2- سمپاش پشتی موتوری چهار زمانه : پمپ سمپاش با یک موتور چهار زمانه به همراه یک منبع ۲۵ لیتری سم بر روی یک شاسی که قابیت حمل را دارا میباشد به صورت کوله پشتی قرارداده شده است.

3- سمپاش میتسوکو  پشتی شارژی: در این نوع از سمپاش ، پمپ با یک موتور برقی(شارژی) کوبله شده که با استفاده از نیروی برق، باتری آن شارژ شده و کاربر با یکبار شارژ تا ۳ ساعت می تواند از دستگاه سمپاش استفاده نماید.

4- سمپاش پرتابل : پمپ سمپاش میتسوکو با یک الکتروموتور برقی در یک شاسی حمل شدنی بصورت مستقیم نصب شده است. شما می توانید بنا به نوع کار و نیاز خود سمپاش لازمه را برای خرید انتخاب نمایید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5