خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شمشاد زن بنزینی و کاربردهای آن

شخص در حال استفاده از شمشاد زن بنزینی

فهرست مطالب

دستگاه هرس شمشاد

دستگاه شمشاد زن یکی از مهم ترین ابزارآلات باغبانی و کشاورزی به شمار می‌رود که درکوتاه کردن شاخ و برگ گیاهان زینتی کاربرد دارد. در گذشته برای اصلاح کردن شمشادهای زینتی از وسایلی مانند قیچی شمشاد زن و باغبانی استفاده می‌کردند که این علاوه بر وقت گیر بودن، کاری پر مشقت و سخت محسوب می‌شد و کیفیت لازم در اصلاح این گیاهان زینتی را نداشت. برای همین با پیشرفت روز افزون علم و ساخت شمشاد های الکتریکی(برقی) و بنزینی، این عمل در کمترین زمان ممکن و با کیفیتی ایده آل صورت گرفت.

دستگاه هرس شمشاد

دستگاه تِرون زن بنزینی

قبل از معرفی و بررسی فنی این تجهیز، باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه برای هرس ترون هم استفاده شده و در بعضی از مواقع نام ترون زن از زبان مشتریان شنیده می‌شود. ترون از لحاظ ظاهری شبیه به شمشاد بوده و برای آراستگی فضای سبز شهری کاشته می‌شود و با دستگاه هرس شمشاد موتوری، می‌توان به راحتی آن را هرس کرد.

شمشاد زن بنزینی قدرتمند ترین نوع این دستگاه نسبت به سایر مدل‌های برقی است. انفجار مخلوط روغن و بنزین در محفظه احتراق موتور دو زمانه آن، می‌تواند با به حرکت درآوردن تیغه‌های این تجهیز به راحتی هر نوع شمشادی را کوتاه کند. 

شمشاد زن بنزینی

کاربرد‌های شمشاد زن موتوری بنزینی

نام این دستگاه شمشاد زن است پس کاربرد اصلی آن کوتاهی انواع شمشاد است اما سایر کارهایی که می‌توان با این دستگاه انجام داد را در ادامه آورده ایم که در صورت لزوم می‌توانید امتحان کنید.

هرس علف‌های هرز 

 گر چه برای این منظور از دستگاهی با عنوان علف زن استفاده می‌شود اما با شمشاد زن موتوری بنزینی هم می‌توانید این کار را انجام دهید. البته با استفاده از این دستگاه، کوتاه کردن علف‌های بلند نسبت به علف کوتاه راحت‌تر است. برای این کار تیغه دستگاه را به صورت افقی و موازی با زمین گرفته و مراقب باشید تیغه دستگاه به سنگ و سطح زمین برخورد نکند تا آسیب نبیند. همچنین جهت سهولت در حین کار زانو زدن بهتر از خم شدن است.

هرس زن بنزینی

کوتاه کردن بوته‌های تمشک

هرس بوته ها و درختچه‌های خار دار نظیر بوته‌های تمشک برای دستگاه هرس شمشاد چالش برانگیز است. برای این کار هم به مهارت بالا نیاز دارید تا طوری بوته‌ها را برش دهید که تیغه دستگاه بین خارها گیر نکند و هم باید کنترل دستگاه از دست شما خارج نشود. پس اگر قصد چنین کاری دارید حتماً تجربه استفاده قبلی از این دستگاه را داشته و برای چنین عملیاتی از یک شمشاد زن با کیفیت استفاده کنید.

بریدن نوک شاخه گیاهان

دستگاه هرس شمشاد برای برش شاخه‌ها طراحی نشده است زیرا قدرت لازم را ندارد اما اگر در حین باغبانی و استفاده از شمشاد زن بنزینی قصد هرس نوک شاخه‌های کوچک درختان را داشتید با استفاده از شمشاد زن موتوری این کار شدنی است. پس دوباره به این نکته تاکید می‌کنیم برای هرس شاخه‌های ضخیم از این دستگاه استفاده نکرده و برای این کار از اره موتوری با طول تیغه کوچکتر به استفاده کنید.

شخص در حال بریدن نوک شاخه درختان با شمشاد زن بنزینی

 

  • آیا در شرایط هوای بارانی می‌توان از دستگاه شمشاد زن استفاده کرد؟

    خیر. در هنگام بارندگی به دلیل احتمال نفوذ آب و رطوبت به داخل موتور، آسیب دیدن دستگاه حتمی است.

  • آیا می‌توان تیغه‌های شمشادزن را تیز کرد؟

    بله. برای این کار از یک سوهان با مقطع صاف استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید فقط لبه دندانه برش دهنده را سوهان بکشید و برای سوهان زدن حرکت رو به جلو بدون بازگشت انجام دهید. (مانند اره جلو و عقب نکشید) همچنین مراقب باشید میزان ساییدگی روی تیغه بیش از 5 میلیمتر نباشد زیرا باعث خرابی تیغه و غیر قابل استفاده شدن دستگاه می‌شود.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر