خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شمشاد زن چیست؟

شخص در حال استفاده از شمشاد زن

فهرست مطالب

وجود پرچین‌ها، بوته‌ها و شمشادها همیشه زینت بخش فضای سبز شهری و خانگی است اما بلند شدن و نامرتب بودن آن‌ه این تصویر زیبا را خراب می‌کند. در همین زمان است که خرید یک دستگاه هرس شمشاد می‌تواند به شما یاری برساند. در ادامه این مقاله به طور خلاصه توضیحی درباره این دستگاه و انواع آن بیان خواهیم کرد.

شمشاد زن چیست؟

برای کوتاه کردن و پیرایش شمشادها از قیچی شمشادزنی دستی هم می‌توانید استفاده کنید اما خرید دستگاه شمشادزنی باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما خواهد شد. این دستگاه از دو جزء اصلی موتور و تیغه تشکیل شده است و در مدل‌های تیغه یک‌طرفه و تیغه دو طرفه تولید می‌شود. در سایر مقالات درباره ویژگی‌های فنی این دستگاه صحبت به میان آمد اما دو مورد از این ویژگی‌ها را در این مطلب بیان می‌کنیم.

دستگاه شمشاد زن

طول تیغه دستگاه

تیغه‌های این تجهیز در طول‌های 45، 50، 60 و 75 سانتیمتری تولید می‌شود که هر مدل تیغه برای کاربری خاصی تعریف شده است. هر چه طول تیغه بیشتر باشد، هم سرعت کار شما بالاتر می‌رود و هم پرچین و شمشادی که در ارتفاع بالا باشد را می‌توانید به راحتی کوتاه کنید. البته برای استفاده از شمشادزن با طول بلند تر به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مدل‌های تیغه 75 سانتیمتری سنگین تر بوده و قدرت بدنی بیشتری را از شما می‌گیرد و برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود.
  • در فضاهای کوچک و تنگ این مدل انعطاف پذیری بالایی نداشته و قابل استفاده نیست.

برای درک بیشتر برای استفاده شمشادزن با تیغه مناسب با حجم کار شما، جدول انتخاب سایز تیغه زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

میزان حجم کارطول تیغه
سبک و کوچککمتر از 50 سانتیمتر
متوسط50 تا 75 سانتیمتر
بزرگ و حجیم60 سانتیمتر به بالا
نمایش طول تیغه شمشاد زن

فاصله بین دندانه‌های تیغه

فاصله بین دندانه در تیغه دستگاه نمایانگر این است که حداکثر قطر پوشش گیاهی که می‌توانید برش دهید چقدر است. به هر حال برای گیاهانی که عمر بیشتری دارند، ساقه‌های آن‌ها ضخیم تر بوده و باید این فاصله بیشتر باشد. 

نمایش فاصله بین دندانه‌های تیغه شمشاد زن

انواع دستگاه هرس شمشاد

دسته بندی این تجهیز بیشتر بر اساس نوع موتور و منبع محرک تیغه صورت می‌گیرد که بر این اساس به 3 مدل زیر می‌توان اشاره کرد:

مدل شارژی (باطری دار)

 مدل شارژی که باطری دارد برای کاربرانی که قصد پیرایش شمشاد در حیاط منزل را دارند و به نوعی کاربری خانگی دارند مناسب است. این تجهیز بسیار بی‌صدا بوده و نگران این که مخلوط سوخت و روغن داخل موتور وجود دارد یا خیر نباشید. همچنین مزیتی که نسبت به مدل برقی دارد این است که سیم برق به دستگاه متصل نبوده که باعث می‎شود قدرت مانور بیشتری داشته باشید. وزن کم مدل شارژی باعث می‌شود که هنگام کار کمتر احساس خستگی کنید. مدل‌های شناخته شده این دستگاه می‌توانند تا 45 دقیقه به راحتی روشن بمانند.

شمشاد زن شارژی

مدل برقی

این مدل که دارای یک موتور الکتریکی است هم برای حجم کاری سبک مناسب بوده و برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب است. بزرگترین نقطه ضعف این دستگاه این است که شما همیشه باید در نزدیکی پریز برق باشید و احتمال جدا شدن دو شاخه از پریز زیاد است.

شمشاد زن برقی

مدل بنزینی

شمشاد زن بنزینی برای حجم کارهای متوسط و سنگین مناسب است که با طئل تیغه‌های مختلف تولید می‌شود. عملکرد و سرعت این دستگاه بسیار ایده آل بوده و برش گیاهان مختلف با این مدل امکان پذیر است. البته وزن بیشتری در قیاس با سایر مدل‌ها دارد که متقابلاً انرژی بدنی بیشتری را باید هنگام کار صرف کنید. موتور این دستگاه دو زمانه و با حجم کمتر از 30 سی سی است که باید همیشه روغن را با بنزین جهت راه اندازی ترکیب کرده و به مخزن بریزید. پروسه تعمیر و نگهداری در این دستگاه کمی پیچیده تر است و باید با توجه به کاتالوگ دستگاه این نکات را رعایت و انجام دهید.

شمشاد زن بنزینی
  • آیا می‌توان سوخت را در مخزن نگه داشت؟

    نگهداری سوخت در مخزن می‌تواند منجر به ایجاد رسوب در سیستم سوخت رسانی شود. پس اگر قرار است بیش از 30 روز از دستگاه استفاده نکنید حتماً مخزن آن را خالی کنید.

  • فاصله دهانه یا گپ شمع موتور دستگاه چقدر باید تنظیم شود؟

    این فاصله در اکثر شمشادزن‌ها 0.025 اینچ است.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر