خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی بلین ایرانی

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیر برقی بلین ایرانی
  • شیر برقی بلین ایرانی
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

بررسی فنی انواع شیر برقی بلین ایرانی

آسانسورهای هیدرولیک از ایده‌های ساده اما قدرتمند برای طراحی یک بالابر مناسب ساختمانی و کارگاهی هستند. قدرت هیدرولیکی با قابلیت جابجایی جک‌های هیدرولیکی آنچنان توانمند است تا یک حرکت ملایم با توان بالای آسانسوری شکل را تولید نماید. البته زمانی از چنین سیستمی برخوردار هستیم که در کنترل جریان سیال هیدرولیک موفق باشیم. شیر کنترل هیدرولیک از بخش‌های تاثیرگذار در طراحی عموم آسانسورهای هیدرولیکی است و شیر برقی بلین ایرانی در مدل‌های مختلف از سری محصولات خوش ‌ساخت و قابل ‌اطمینان بازار می‌باشد.

شیر برقی بلین ایرانی در مدل‌های استاندارد با تنوع گسترده طبق مهندسی معکوس از رده محصولات معروف بلین آلمان طراحی شده‌ است. اگرچه این شیرها محصول کشور آلمان نیستند، اما از لحاظ کیفی و کارایی می‌توانند با محصولات قدرتمند و خوش‌نام آلمانی برابری کنند. تمامی مدل‌های طراحی ‌شده مخصوص نصب شدن بر روی انواع آسانسور هیدرولیک هستند. این شیرها می‌توانند جریان سیال تحت فشار را با اعمال یک کنترل کاملاً دقیق و حساب ‌شده برای هدایت قدرتمند کابین آسانسور به کار اندازند.

شیر برقی بلین ایرانی

آسانسورهای هیدرولیکی با قابلیت تولید و کنترل سیال تحت فشار در هدایت یک جک هیدرولیکی کار می‌کنند. اگرچه هر آسانسور هیدرولیک از کنار هم قرار گرفتن بخش‌های متعدد فنی تشکیل‌ شده است. اما در نهایت شیر برقی هیدرولیک از مهم‌ترین بخش‌های آن است. این شیر با طراحی ویژه عملکرد دقیق و کارکرد مطمئن و امن سیستم هیدرولیکی برای هدایت کابین در آسانسور هیدرولیکی را تضمین می‌کند. به ‌این ‌ترتیب استفاده از شیرهای خوش‌ ساخت که کیفیت کار بالایی دارند از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

سری شیرهای بلین محصول کشور آلمان سال‌ها است که از شهرت جهانی برخوردار هستند. این شیرها در ایجاد حرکت نرم آسانسور، توقف تدریجی و همچنین شروع حرکت و استپ بدون شوک حرکت کابین کاملاً توانمند هستند. این شیرها به شکلی طراحی شده‌اند تا با اعمال دو سرعت حرکت کابین را کنترل کنند. در عین ‌حال تغییرات سرعت را با روش آرام و کاملاً پیوسته بدون هر گونه تنش انجام می‌دهند. این قابلیت‌های ویژه باعث شده تا سری محصولات بلین آلمان از محبوبیت و کارایی بالایی برخوردار باشد.

اما قطعا این محصولات قیمت بالایی دارند و البته به‌ سختی پیدا می‌شوند. نمونه‌های خوش‌ ساختی از آنها با روش مهندسی معکوس توسط مهندسین ایرانی تحت نام شیر برقی بلین ایرانی تهیه شده ‌است. قیمت شیر بلین ایرانی به مراتب ارزان تر است. شیر برقی بلین ایرانی از لحاظ طراحی کاملاً شبیه با سری محصولات آلمانی است و از لحاظ کارایی و کیفیت قطعات کار شده با محصولات شرکت مادر برابری می‌کند. در کل شیر برقی بلین ایرانی در ایجاد حرکت نرم کابین آسانسور و همچنین اعمال آغاز و استپ بدون شک حرکت کابین کاملاً موفق است و می‌تواند قابلیت حرکت با دو سرعت متفاوت اما بدون اعمال شوک در جابجایی سرعت‌ها را تامین نماید. در این مطلب به بحث فنی در مورد انواع شیر برقی بلین ایرانی می‌پردازیم.

قابلیت‌های فنی در طراحی انواع شیر برقی بلین ایرانی

انواع شیر برقی بلین ایرانی متکی بر تکنولوژی آلمانی طراحی شده‌اند. این شیرها در عمل می‌توانند قابلیت‌های کاملی از یک شیر کنترل دقیق با عملکرد ظریف و حساس را تامین نمایند. در عین ‌حال کاملاً قدرتمند و مطمئن باشند. انواع شیر برقی بلین ایرانی قابلیت نصب شدن در انواع آسانسورهای هیدرولیکی را دارند و عملاً می‌توانند تمامی مدل‌های کوچک تا نمونه‌های بزرگ و قدرتمند را تحت کنترل دقیق هدایت کنند.

تمامی مدل‌های مطرح‌ شده از شیر برقی بلین ایرانی به ‌مانند نمونه‌های آلمانی قابلیت اطمینان بالایی دارند. از عملکردی دقیق و کاملاً درست در کنترل کابین آسانسورها برخوردار هستند. از قابلیت تنظیمات متنوع با کارایی کامل پشتیبانی می‌کنند و در نهایت از لحاظ ایمنی در رده محصولات خوش‌ ساخت بازار هستند.

تمامی مدل‌های طراحی ‌شده از شیر برقی بلین ایرانی به ‌سادگی نصب می‌شوند و در اندک زمانی با کمترین دستورالعمل‌های پیچیده شرایط اجرایی دارند. روش تنظیم کردن آنها ساده است و هر کسی با اندک مطالعه دستورالعمل‌ها می‌تواند کلیه شرایط تنظیم این شیر برقی‌های خوش ‌ساخت را برقرار نماید. از آنجا که این شیر برقی‌ها ساخت ایران هستند، قطعات یدکی آنها به ‌سادگی تامین می‌شود. از این منظر می‌توانیم نسبت ‌به شرایط ساده در تعمیر و نگهداری آسانسورهای هیدرولیکی اطمینان کامل داشته‌ باشیم.

شیر برقی بلین ایرانی سه بوبین

هنر کار انواع شیر برقی بلین ایرانی را باید در توانمندی‌های رده ‌بالای کمپانی آلمانی جستجو کنیم. بلین یک کمپانی صاحب سبک آلمانی است که از سال 1971 فعالیت حرفه‌ای و کاملاً تخصصی برای طراحی انواع شیر کنترل هیدرولیک را انجام می‌دهد. به نوعی بلین آلمان در طرح توسعه مدرن با دستاوردهای متنوع از صنعت آسانسورهای هیدرولیک یک برند پیشتاز است. این کمپانی ریشه‌دار آلمانی به شکل تخصصی در طراحی و توسعه انواع آسانسورهای هیدرولیکی کار می‌کند و اصولاً ساخته‌های آنها از بالاترین روش‌های و ایده‌های مهندسی شده دارند.

مهندسی معکوس به ‌کار رفته در سری شیر برقی بلین ایرانی با در نظر داشتن تکنولوژی ساخت محصولات آلمان کار شده ‌است. به ‌این ‌ترتیب می‌توانیم قابلیت‌های فنی تا طراحی مهندسی شده‌ی آن شیر برقی‌های توانمند را با قیمت و شرایط مناسب‌تری در اختیار داشته ‌باشیم.

انواع شیر برقی آسانسور بلین ایرانی

انواع شیر برقی بلین ایرانی از سری مدل‌های مکانیکال در گروه‌های KV و EV هستند که در رده شیرهای سلونوئید با تعریف بوبین‌های برقی قرار می‌گیرند. همان‌طور که گفتیم تمامی مدل‌ها با تکیه ‌بر روش طراحی برند آلمان مهندسی معکوس شده هستند. از این ‌رو تمامی مدل‌ها قابلیت‌های فنی و کارایی کاملاً حرفه‌ای دارند. مدل‌های طراحی ‌شده از بلین ایرانی به ‌قرار زیر می‌باشند:

  • شیر بلین هیدرولیک تک بوبین مدل KV1-P
  • شیر بلین هیدرولیک دو بوبین مدل KV1-S
  • شیر بلین هیدرولیک سه‌ بوبین مدل KV2-S
  • شیر بلین هیدرولیک چهار بوبین مدل EV-100

این مدل‌های طراحی ‌شده برای نصب شدن در انواع آسانسورهای هیدرولیکی هستند. البته هر کدام از این شیرها قابلیت‌های فنی خاص خودشان را دارند و در کل مناسب استفاده در سری آسانسورهای مخصوص با ظرفیت کاری ویژه می باشند. لذا برای طراحی یک آسانسور مناسب باید درک فنی کامل از هر کدام مدل شیر برقی بلین ایرانی داشته باشید تا بهتر بتوانید از آنها در طراحی نهایی سیستم استفاده کنید. در ادامه به تحلیل مشخصه‌های فنی انواع مدل‌های شیر برقی بلین ایرانی می‌پردازیم:

مشخصات فنی شیر بلین هیدرولیک تک بوبین KV1-P

شیر بلین هیدرولیک تک بوبین KV1-P کوچک‌ترین سایز طراحی ‌شده از سری محصولات بلین ایرانی است که کاملاً مناسب عملکرد انواع آسانسورهای کوچک می‌باشد. این شیر برقی بلین ایرانی مناسب نصب شدن بر روی آسانسورهایی که سرعت کند تا حداکثر 0.16 متر در هر ثانیه هستند می‌باشد.

شیر برقی بلین ایرانی تک بوبین

شیر بلین هیدرولیک تک بوبین KV1-P با طراحی یک سلونوئید متکی بر تعریف یک بوبین فرمان کار می‌کند و تنها در حین عملکرد جهت پایین کابین فعال است. در طراحی این شیر از بخش‌های جانبی مانند یک مانومتر، شیر دستی اضطراری و همچنین پیچ‌های تنظیم استفاده شده ‌است. شیر بلین هیدرولیک تک بوبین در ایجاد حرکت نرم و روان و بدون شوک کابین آسانسور کاملاً توانمند است که حرکت رو به بالا و یا حرکت رو به پایین و حتی توقف در هر موقعیت کابین توسط این شیر روان است. تمامی مراحل حرکت کابین بر بدون شک توقف و یا شوک حرکت می‌باشد. این شیر برقی بلین ایرانی با تعریف تک‌ بوبین تنها یک مسیر اتصال سیال هیدرولیکی برای هدایت کابین را تامین می‌نماید.

بوبین تعریف‌شده از نوع 24 ولت جریان DC است که تنها در سمت پایین رونده برای کنترل حرکت کابین آسانسور هیدرولیکی کارایی دارد. بوبین تعریف ‌شده در این شیر با مقدار سطح آمپر1.1 جریان کشی کار می‌کند. برای طراحی شیر بلین هیدرولیک تک‌ بوبین از اتصالات با سایز 2/1 اینچی استفاده شده ‌است. این شیر برقی مناسب کار کردن با انواع پمپ‌های کوچک در طراحی آسانسورهای کوچک خانگی و آپارتمانی که قابلیت حمل نفر دارند می‌باشد. شیر برقی مذکور با بدنه یکپارچه فلزی به‌ همراه تعریف بوبین فلزی از تحمل فیزیکی بالایی برخوردار است. این شیر برقی قابلیت کارکرد امن با ضریب اطمینان بالایی دارد. در نهایت به‌ سادگی می‌توانیم آن را نصب کرده و با تعریف یک سوئیچ تنظیم شرایط کارکرد ایده‌آل را برقرار کنیم. این شیر برقی از رده محصولات پرکاربرد در طراحی آسانسورهای ساده هیدرولیکی است.

مشخصات فنی شیر بلین هیدرولیک دو بوبین مدل KV1-S

شیر بلین هیدرولیک دو بوبین KV1-s کاربردی‌ترین مدل شیر طراحی‌ شده در این سری از بلین ایرانی است که محبوبیت بالایی دارد. این شیر مخصوص نصب شدن در آسانسورهای هیدرولیک با ظرفیت متوسط از مدل‌های خانگی تا کارگاهی طراحی شده‌ است. شیر برقی بلین ایرانی دو بوبین مدل KV1-s می‌تواند سرعت حرکت آسانسور تا مقدار 0.16 متر بر هر ثانیه را تامین نماید. برای این شیر برقی بلین ایرانی به ‌مانند نمونه‌های اصلی آلمانی از اتصالات 2/1 اینچی استفاده شده ‌است.

در طراحی شیر برقی بلین ایرانی مدل KV1-s از دو بوبین استفاده شده‌ است البته. دو بوبین طراحی‌ شده برای تنظیم حرکت رو به پایین هستند. بوبین شماره 2 این شیر برقی صرفاً برای تنظیم حرکت بالا رونده کابین هیدرولیکی نیست. بلکه برای تنظیم همترازی در لحظه موقعیت توقف کابین می‌باشد. این شیر برقی بلین ایرانی با قابلیت تک سرعته طراحی شده‌ است و می‌تواند مسیر حرکت بالا رونده و همچنین پائین رونده کابین در لحظه استارت و یا توقف را بدون هر گونه شک و... کنترل نماید. این شیر برقی با تعریف دو بوبین 24 ولت جریان DC کار می‌کند. مجهز به یک مانومتر، شیر دستی اضطراری و همچنین پیچ تنظیم با عملکرد ساده و کنترل دقیق است.

شیر بلین هیدرولیک دو بوبین KV1-s یک تیپ با طراحی ساده اما قابلیت کاربردی گسترده ‌است که برای نصب شدن بر روی عموم سیستم‌های متداول و سبک آسانسور هیدرولیکی طراحی شده‌ است.

شیر برقی بلین ایرانی دو بوبین

مشخصات فنی شیر بلین هیدرولیک سه بوبین مدل KV2-S

شیر بلین هیدرولیک سه بوبین KV2-S ارتقاء یافته از تیپ ساده KV1-S است. در طراحی این شیر برقی بلین ایرانی از سه‌ بوبین به شکل هم‌ زمان استفاده شده ‌است که یکی از آنها مربوط به همترازی موقعیت حرکت کابین در جهت بالا رونده می‌باشد. از دو بوبین دیگر برای ایجاد یک حرکت با دو سرعت تحت کنترل در جهت حرکت پایین رونده کابین استفاده می‌شود. به ‌این ‌ترتیب شیر بلین هیدرولیک سه ‌بوبین به ‌مراتب از مدل‌های دو بوبین کامل‌تر است. زیرا قابلیت فنی کافی در کنترل جهت حرکت بالا و یا پایین رونده کابین آسانسور هیدرولیکی را دارد.

شیر بلین هیدرولیک سه بوبین KV2-S برای آسانسورها با حرکت استاندارد 0.16 متر بر ثانیه طراحی شده‌ است. اتصالات استاندارد 2/1 اینچی استفاده می‌کند و می‌تواند حرکت کاملاً نرم و روان کابین آسانسورهای متوسط و یا تقریباً بزرگ هیدرولیکی را کنترل نماید. در تنظیم شیر بلین سه بوبین باید این نکات را مد نظر داشته باشید. این مدل با تیپ طراحی کامل از سری محصولات قدرتمند و پرفروش شیر برقی بلین ایرانی می‌باشد.

مشخصات فنی شیر بلین هیدرولیک چهار بوبین مدل EV-100

شیر بلین هیدرولیک چهار بوبین EV-100 از سری شیرهای رده ‌بالای بلین ایرانی است که کاملاً مطابق استانداردهای خانواده EV از مجموعه شیرهای بلین آلمان طراحی شده ‌است. سری EV یک خانواده بزرگ از مجموعه شیرهای کنترل هیدرولیکی برند بلین می‌باشد که تیپ EV-100 در میان تمامی مدل‌های طراحی ‌شده نمونه کامل‌تر و البته کاربردی‌تری است. در طراحی شیر برقی بلین ایرانی از چهار عدد بوبین پایه‌ که مربوط به چهار عدد سلولوئید مجزا می‌باشد تشکیل شده‌ است. این شیر مخصوص نصب شدن بر آسانسورهای ارتفاع زیاد با عملکرد هیدرولیکی طراحی شده‌ است و می‌تواند تا سرعت 1 متر بر ثانیه از حرکت کابین آسانسور را تامین نماید. البته این شیر در هر دو جهت بالا و پایین رونده دارای عملکرد دو سرعته می‌باشد.

شیر مذکور با الگوی طراحی چهار بوبین در هر دو جهت قابلیت ایجاد حرکتی نرم و روان و بدون شوک در توقف‌ها و یا آغاز حرکت دارد. تنظیم شیر بلین چهار بوبین EV-100 ساده است و با یک اهرم کنترل در رنج وسیعی از قابلیت‌های تامین فشار سیال هیدرولیکی کار می‌کند. با نصب شدن شیر بلین هیدرولیک چهار بوبین حرکت آسانسورهای هیدرولیک شرایط کاملاً نرم و بدون شوک خواهد داشت. در تمام طول مسیر حرکت سرعت به ‌تدریج زیاد می‌شود تا در یک حد تنظیم‌ شده قرار بگیرد. با نزدیک شدن کابین به انتهای کورس حرکتی نیز سرعت به ‌تدریج کاهش پیدا می‌کند تا در نهایت کابین بدون هیچ شوک کاملاً متوقف بشود. به ‌این ‌ترتیب کل کورس حرکت کابین آسانسور تحت کنترل شیر بلین هیدرولیک چهار بوبین شرایط نرم و روان دارد. این الگوی حرکتی در هر دو سمت بالا و پایین رونده کابین تکرار می‌شود تا سرنشینان در هر حالت که برای حرکت رو به سمت بالا و یا حرکت رو به سمت پایین کوچک‌ترین احساس ناخوشایندی نداشته باشند. قیمت شیر بلین چهار بوبین به نسبت از دیگر مدل ها بالاتر است.

این‌هم با قابلیت ساده در تنظیم شیر بلین چهار بوبین همراه است تا از نصب و کار کردن این شیر شرایطی کاملاً ساده و مطلوب و  مطمئن فراهم باشد.

شیر برقی بلین چهار بوبین ایرانی

نکات کلیدی در کار با انواع شیر برقی بلین ایرانی

تنظیم در شیر برقی بلین ایرانی از ملاحظات فنی در کار با این محصولات است. به صرف تهیه کردن یک شیر برقی نمی‌توانید مقدمات راه‌اندازی این سیستم هیدرولیکی را فراهم کنید. محاسبه اسپول شیر بلین یکی از همین ملاحظات فنی می‌باشد. برای محاسبه اسپول‌های شیر برقی بلین ایرانی باید طبق دستورالعمل‌های برند سازنده پیروی کنید. در این ‌باره نیاز به اطلاعات کلیدی اعم از پارامترها مانند فشار مینیمم، استاتیک، جریان و مقدار فلوریت (دبی سیال) دارید.

لازم است تا اشراف کامل بر جزئیات فنی در طراحی سیستم هیدرولیک نصب‌ شده در آسانسور داشته باشید. این اطلاعات شامل جزئیات مانند وزن کابین خالی، کارسلینگ، قطر پیستون، جک، کورس عملیاتی شفت جک، فلوریت (دبی سیال) در حالت عملیاتی و... می‌باشد. اطلاع از این جزئیات در عیب یابی شیر بلین اهمیت بالایی یدارد.

برای تعیین اسپول شیر برقی بلین ایرانی یکسری جداول با رعایت استانداردهای لازم به شکل دیتا شیت ارائه‌ شده است. برای هر شیر برقی بلین ایرانی لازم است تا با قرار دادن اطلاعات سیستم محاسبات جداگانه‌ای داشته باشید. انواع شیر برقی بلین ایرانی قابلیت تنظیمات گسترده و پیشرفته دارند. این تنظیمات دست طراحان آسانسور را در ایجاد سناریوهای مختلف حرکت کابین باز می‌گذارد. در نظر داشته باشید که شرکت سازنده از روی تجارب و با در نظر داشتن پروژه‌های مشابه برخی از تنظیمات مقدماتی را به شکل پیش‌ فرض انجام داده ‌است. هر گونه تنظیم نهایی و یا عیب یابی شیر بلین تنها در صورت نصب شدن کامل شیر برقی بلین ایرانی بر روی آسانسور هیدرولیک انجام می‌شود.  

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5