خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

شیر برقی ترک هیدرولیک

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
شیر برقی ترک هیدرولیک
  • شیر برقی ترک هیدرولیک
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

شیر برقی هیدرولیک ترک تا چه اندازه کارایی دارد؟

سیستم‌ های هیدرولیکی نقش کلیدی در تکمیل پروسه ماشین ‌آلات امروزی دارند. آنها می توانند قدرت حرکتی بالایی را تولید کنند. البته این قدرت زمانی مفید است که بتوانیم به طور کامل آن را تحت کنترل داشته باشیم. برای تکمیل پروسه کنترل انواع سیستم های هیدرولیکی از شیر برقی هیدرولیکی استفاده می ‌شود.

شیر برقی هیدرولیکی یک قطعه الکترو مکانیکی است. این قطعه قرار است با کمک فرمان‌ های برقی در مسیر انتقال قدرت های هیدرولیکی قرار بگیرد. فرمان ‌های الکتریکی تحت هدایت ما تنظیم خواهند شد تا در نهایت جریان توزیع قدرت هیدرولیکی کاملاً هدفمند شده و تابع خواسته ما از سیستم باشد.

کارکرد دقیق چنین سیستمی تابع حضور عاری از عیب یک شیر برقی هیدرولیک می باشد. شیر برقی هیدرولیک باید توانایی تحمل فشار سنگین سیستم را داشته باشد و در فرمان ‌پذیری عاری از عیب باشد.

سرعت عمل شرط کلیدی در کار با سیستم‌ های هیدرولیکی است. از این ‌رو شیر برقی کنترل جهت هیدرولیکی مناسب، بالاترین سرعت در پاسخ به فرمان ‌های برقی را دارد. شیر برقی ترک هیدرولیکی یکی از نمونه‌ های حاضر در سطح بازار است که می‌ تواند به ‌درستی تمام این شرایط ایده ‌آل در کار را تامین نماید.

برای درک توانمندی ‌ها تا مشخصه‌ های فنی شیر برقی ترک هیدرولیک، شرح کاملی از مشخصه‌ های فنی آن را آماده کرده ‌ایم. اما قبل از آن بهتر است تا نگرش فنی بر اسلوب کارکرد شیر برقی هیدرولیک داشته باشیم.

شیر برقی هیدرولیک ترک هیدرولیک

مختصری از شیر برقی هیدرولیک کنترل جهت

هر دستگاه شیر برقی هیدرولیک را در لیست قطعه‌ ها با تعریف الکترو مکانیک قرار می دهند. این واژه معرف آن است که در قطعه فنی مذکور نیروی برق و اجزای مکانیکی در کنار هم قرار گرفته ‌اند.

اجزای مکانیکی تحت تاثیر قدرت الکتریکی کار می کنند. در هر شیر برقی هیدرولیک نیز یک قطعه الکتریکی با نام بوبین حضور دارد. این بوبین تحت تاثیر جریان الکتریکی قادر به تولید میدان مغناطیسی است.

میدانی که می تواند یک مکانیسم مکانیکی در بطن هر شیر برقی کنترل جهت هیدرولیک را به حرکت درآورد. در این حرکت یک اسپول نقش یک کلید را بازی می‌ کند. حرکت اسپول تحت تاثیر قدرت مغناطیسی بوبین باعث باز و یا بسته شدن جریان سیال در یک خط تغذیه هیدرولیکی خواهد شد.

تمام مدل‌ های طراحی شده از شیر برقی هیدرولیک در دو تیپ NO (در حالت عادی باز) و NC (در حالت عادی بسته) دسته ‌بندی می ‌شوند. البته این تیپ ‌ها خود نیز در گروه ‌های متنوعی از انواع دریچه ‌های ورودی و خروجی قرار می گیرند. نمونه‌ های شیر برقی هیدرولیک 2.2 و یا 3.2 موارد بسیار متداولی هستند.

-    شیر برقی هیدرولیک NO: یک مدل از شیر برقی هیدرولیک است که در حالت عادی مسیر انتقال سیال در آن باز می باشد. به طور کلی اگر این مدل از شیر برقی هیدرولیک را در داخل سیستم نصب کنیم، تا زمانی که هیچ فرمانی از جانب برق بوبین صادر نشده باشد، مسیر انتقال سیال از جانب شیر برقی هیدرولیک باز است.

در لحظه فرمان الکتریکی، بوبین این مسیر بسته می شود. در این حالت یک خط انتخاب تحت تاثیر فرمان الکتریکی پدید می آید. در این خط فرمان قصد بستن مسیر در جابجایی سیالات را  داریم. چرا که مسیر عبور سیالات در حالت طبیعی از شیر برقی هیدرولیک NO کاملا باز است.

-    شیر برقی هیدرولیک NC: در این مدل شرایط کارکرد عادی در حالت بسته است. تا زمانی که هیچ فرمان الکتریکی بر بوبین این مدل از شیر برقی هیدرولیک نباشد، مسیر هدایت سیال هیدرولیکی بسته می‌ ماند.

در لحظه صادر شدن فرمان برق است که مسیر هدایت سیال هیدرولیکی باز شده، شاهد انتقال سیال هستیم. در نقطه عکس طراحی شیر های NO برای مدل های نرمال بسته قصد تعریف یک خط سیال باز در صورت تحریک بوبین پیش بینی شده است. اما تا زمانیکه فرمانی از جانب بخش کنترل صادر نشده باشد، هر گونه جابجایی سیالات در داخل شیر امکان پذیر نیست.  

در نام‌ گذاری انواع شیر برقی هیدرولیک نیز از اعدادی به مانند 2.2 و یا 3.2 استفاده می شود. در این نام‌ گذاری عدد اول معرف تعداد ورودی ‌ها و یا خروجی ها می باشد و عدد دوم برای نمایش تعداد خانه ‌ها به جهت تامین انواع سناریوهای قطع و وصل می باشد.

مثلاً در یک شیر برقی هیدرولیک 3.2 از 3 خط ورودی و خروجی که یک ورودی و 2 خروجی است استفاده شده است. عدد 2 نیز معرف 2 حالت کارکرد برای این شیر برقی هیدرولیکی می باشد.

شیر برقی دو بوبین هیدرولیک ترک هیدرولیک

از یک شیر برقی برای کنترل انواع سیالات از نمونه ‌های بادی تا جریان آب، بخار، روغن و... استفاده می شود. فضای کاری هر نوع سیالی مشخصه‌ های فنی در ساخت شیر برقی را مشخص می کند.

شیر برقی هیدرولیک نمونه تخصصی طراحی شده برای نصب بر سیستم های کنترلی متکی بر هیدرولیک می باشد. شیر برقی ترک هیدرولیک نیز از نمونه ‌های تخصصی طراحی شده برای چنین سیستم هایی است.

در نظر داشته باشید که قاعده در اصول کارکرد تمام شیر برقی ها یکسان است. اما مشخصه ‌های فنی در طراحی، ابعاد، مقدار دبی و نوع متریال در ساخت است که وجه کاربرد تخصصی آنها را مشخص خواهد کرد از این ‌رو نمی ‌توانیم از هر مدل شیر برقی برای نصب شدن در اهداف هیدرولیکی بهره ‌مند باشیم.

شیر برقی هیدرولیک باید توانایی کار در سطح فشار بالای حاکم شده در سیستم‌ های هیدرولیکی را داشته باشد.

یک شیر برقی کنترل جهت هیدرولیکی قرار است تا در بطن یک عملیات صنعتی که متکی بر تأمین قدرت ‌های هیدرولیکی است، نصب شود. از این ‌رو در همه حال تحت تاثیر فشار بالای سیالات هیدرولیکی قرار می ‌گیرد.

اگر این شیر برقی با طراحی ویژه ای که تحمل کار در چنین فضاهایی را باعث می شود، مقاومت کافی را نداشته باشد، قطعاً در مقابل سیالات پرفشار سیستم‌ های هیدرولیکی تاب نمی‌ آورد.

یکی دیگر از مشخصه‌ های کاری با انواع شیر برقی هیدرولیک، سطح ولتاژ لازم برای تحریک بوبین آنها می باشد. برای این منظور در انواع شیر برقی با هدف استفاده در انواع سیستم ها، سطح ولتاژهای متنوع با استانداردهای گوناگون تعریف شده است. ولتاژهای 12، 24، 48، 110 و حتی 220 ولت AC و DC از این نمونه‌ها هستند.

نگاهی بر انواع شیر برقی تُرک هیدرولیک

این گروه از تولیدات برند ترکی شامل طیف گسترده‌ ای از انواع شیر برقی هیدرولیکی با سطح کارایی متنوع می باشد. تامین نیازهای سطح بالا تا فعالیت در فضاهای معمولی در نگرش طراحی این مدل ‌ها قرار گرفته است.

البته در این بین توجه به قیمت شیر برقی هیدرولیک نیز حائز اهمیت است. به هر حال مدل ‌های حرفه ‌ای برای تامین نیازهای حرفه ‌ای با جایگاه بالاتری در تعیین قیمت شیر برقی هیدرولیکی قرار می ‌گیرند.

یکی از ملاک‌ های اصلی در دسته ‌بندی انواع شیر برقی هیدرولیک برند ترکیه ‌ای از نظر متریال در ساخت بدنه آنها می باشد. برای این منظور سه مدل شیر برقی هیدرولیکی را تعریف می ‌کنیم.

*        شیر برقی هیدرولیک با بدنه برنجی

*        شیر برقی هیدرولیکی با بدنه چدنی

*        شیر برقی هیدرولیکی با بدنه پلاستیکی (پلی ‌اتیلن)

در یک نگاه ساده کاملاً متوجه خواهید شد که مدل‌ های فلزی خصوصاً نمونه های چدنی بسیار مقاوم تر از شیر برقی هیدرولیک ترک با بدنه پلی اتیلن هستند. از این رو از لحاظ قیمت شیر برقی هیدرولیک جایگاه بالاتری خواهد داشت.

البته بدنه ‌های فلزی برای تامین فشارهای بالا در حین کار مورد توجه قرار می گیرند. لذا اگر در عملیات کنترل سیستم هیدرولیک مورد نظر خود، شاهد حضور سطح فشار بسیار بالایی نیستید، استفاده از مدل‌ های برنجی و یا پلاستیکی انتخاب ‌های بهتری هستند.

انواع شیر هیدرولیکی برقی ترک هیدرولیک

نکته بعدی در نوع سیال تحت پمپاژ هیدرولیکی می باشد. مدل ‌های پلاستیکی از جنس پلی ‌اتیلن کمترین اثری را در قبال سیالات هیدرولیک با ویژگی ‌های تخریبی دارند. اما اصولاً در سیستم های کنترل جهت هیدرولیک از یک روغن هیدرولیک خاص استفاده می ‌شود. لذا توجه به تحمل قدرت فشار در سیستم، بالاترین نکته در انتخاب نوع بدنه برای شیر برقی هیدرولیک مورد نظر شما است.

طراحی شیر برقی هیدرولیک ترکی از نظر سطح ولتاژ کاری

در مقدمات امر قید کردیم که استانداردهای گوناگونی در تأمین سطح ولتاژ کاری انواع شیر برقی دخیل هستند. در طراحی شیر برقی هیدرولیک نیز استانداردهای متعددی نقش بازی می کنند. استفاده از این استانداردها در تأمین سطح ولتاژ کاری بوبین شیر برقی، بسته به الگوی طراحی سیستم دارد.

غالباً در یک سیستم طراحی شده سعی می ‌شود تا تمام المان های الکترومکانیکی از یک سطح ولتاژ یکسانی برخوردار باشند.

به ‌این ‌ترتیب تامین نیروی برق بسیار ساده ‌تر خواهد شد. در مدل شیر برقی هیدرولیک های برند ترکی از استانداردهای 12 ولت DC، 24 ولت DC، 24 ولت AC و 220 ولت AC استفاده شده است.

این استانداردها معرف سطح کارکرد بوبین در تعریف شیر برقی هیدرولیک هستند. در انتخاب یک مدل از شیر برقی هیدرولیک ترک باید اطلاع کاملی از ساختار سیستم هیدرولیک حاکم شده بر دستگاه مورد نظر خود داشته باشید.

اینکه الگوی تامین برق مدار فرمان در سیستم چگونه است؟ لذا با توجه به این الگو می توانید نوع شیر برقی هیدرولیک خود را انتخاب کنید. هر کدام از مدل ‌های چدنی و یا برنجی در حضور هر یک از این سطوح ولتاژ طراحی شده ‌اند.

در نظر داشته باشید که شیر برقی طراحی شده با هر نوع بوبین تنها در حضور همان سطح ولتاژ استاندارد کارایی دارد. بوبین ها با سطوح ولتاژ متفاوت قدرت کارکرد در شیر برقی هیدرولیک با یک سطح ولتاژ خاص را ندارند.

ویژگی ‌ها در طراحی شیر برقی ترک

طراحی بدنه انواع شیر برقی هیدرولیک ترک براساس ظرفیت در انتقال سیال روغن هیدرولیک تنظیم شده است.

مدل‌ های ضعیف‌ تر مانند بدنه پلی ‌اتیلن تنها در جابجایی حجم کم از سیالات کاربرد دارند. اما با افزایش سطح دبی در انتقال سیالات که نیاز به تعریف شیر برقی هیدرولیک های بزرگتر می باشد، مدل ‌ها با بدنه ‌های چدنی و برنجی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

شیر برقی هیدرولیک های مدل چدنی از انواع فلنچی هستند و طراحی آنها از ابعاد 2 اینچ به بالاتر می باشد.

در تمامی مدل ‌های طراحی ‌شده برای شیر برقی هیدرولیک ترک از یک پیچ برای سوئیچ کنترل دستی استفاده شده است. با وجود این پیچ به راحتی می توانید عملیات باز و بسته شدن شیر برقی هیدرولیک را به شکل دستی به انجام رسانید. این موضوع در مواقع اضطراری برای حالاتی که خارج از تعریف سیستم کنترل مرکزی است، مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر برقی tork hydraulic

وجه ایمنی در طراحی تمامی مدل ‌ها از شیر برقی هیدرولیک ترک بسیار بالا است. از این ‌رو از آنها در سطح پروژه های بسیار حساس استفاده های فراوانی می شود. این شیر برقی با قابلیت انعطاف بسیار بالایی همراه است و به خوبی می تواند در بطن هر نوع سیستم انتقال سیالات مورد استفاده قرار گیرند.

توانمندی و تنوع بالا در بهره مندی از انواع سطح ولتاژ استاندارد آنها را برای نصب شدن در هر نوع سیستمی آماده کرده است.

فقط کافی است خط تغذیه حاکم شده بر سیستم پمپاژ سیالات خود را بدانید. آنگاه به راحتی می توانید شیر برقی هیدرولیک ترک با تغذیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این بین قیمت شیر برقی هیدرولیک ترک نیز وجه جالب توجهی دارد.

چرا که قیمت شیر برقی هیدرولیک برای برند ترکیه ای با توجه به سطح توانمندی ها و کیفیت ساخت مناسب از جایگاه معقول بازار برخوردار است. به هر صورت برای آنها که در سیستم انتقال سیالات خود قصد ایجاد یک سیستم کاملا مطمئنی دارند، شیر هیدرولیک ترک یکی از بهترین انتخاب ها است.

لیست قیمت شیر برقی ترک هیدرولیک (Tork Hydraulic)

جهت استعلام قیمت انواع شیر برقی هیدرولیک ترک هیدرولیک ، لطفاً عکس از پلاک شیر برقی را بر روی واتس اپ  ارسال  نمایید تا از قیمت روز این شیر برقی مطلع شوید.

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت شیر برقی تک بوبین ترک هیدرولیک سایز 1/4 اینچ

2

قیمت شیر برقی دو بوبین ترک هیدرولیک سایز 1/4 اینچ

3

قیمت شیر برقی تک بوبین ترک هیدرولیک سایز 3/8 اینچ

4

قیمت شیر برقی دو بوبین ترک هیدرولیک سایز 3/8 اینچ

5

قیمت شیر برقی تک بوبین ترک هیدرولیک سایز 1/2 اینچ

6

قیمت شیر برقی دو بوبین ترک هیدرولیک سایز 1/2 اینچ

دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر

      مرتب‌سازی محصولات:

    • پیش‌فرض
    • ارزان‌ترین
    • گران‌ترین
    • جدید‌ترین
    • پرفروش‌ترین
    • پربازدیدترین
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5