خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

طرز کار کمپکتور هیساکی یا همان کمپکتور روبین

کمپکتور غلطکی هیساکی با موتور روبین

فهرست مطالب

کمپکتور چیست؟

کمپکتور وسیله است جهت فشرده سازی خاک و سنگدانه ها (compact به معنی فشرده شدن و compactor یعنی فشرده ساز)

فرض کنید در یک فضای ساختمان سازی و یا معبری باریک بخواهید خاکی را بکوبید؟ آنگاه چه کار خواهید کرد؟ خب، برای این منظور ساده، ذهن انسان امروز بیکار ننشسته است و مانند هر چالشی، اقدام به ابداع تجهیزی جالب زده است. تجهیزی که در نزد ساختمان ساز ها با نام عمومی کمپکتور یا زمین کوب از آن یاد می ‌شود.

از کمپکتور هیساکی چه می دانید؟

همه ما بار ها در عملیات‌ های گوناگون راه سازی شاهد غلطک های بزرگ و سنگین بوده ایم که همراه با سنگینی خود به راحتی می توانند خاک زیر پای گردان خود را بکوبند و مقدمات ساخت راه را فراهم سازند. اصول کلی این تجهیز غول آسا بر سنگینی صفحه گردان آن است و قدرت بالایی که از این سنگینی به جهت کوبش خاک به کار می اندازد؛ اما آیا برای تمام سطوح به جهت کوباندن می ‌شود یک غلتک بزرگ و سنگین را به راه انداخت؟ مثلاً فرض کنید در یک فضای ساختمان سازی و یا معبری باریک بخواهید خاکی را بکوبید؟ آنگاه چه کار خواهید کرد؟ خب، برای این منظور ساده، ذهن انسان امروز بیکار ننشسته است و مانند هر چالشی، اقدام به ابداع تجهیزی جالب زده است. تجهیزی که در نزد ساختمان ساز ها با نام عمومی کمپکتور هیساکی از آن یاد می ‌شود.

کمپکتور غلطکی هیساکی با موتور روبین

با استفاده از یک کمپکتور هیساکی که با نام هایی همچون کمپکتور صفحه ای هیساکی نیز آن را می شناسند، به راحتی می توان در فضا های کوچک ساختمانی نیز اقدام به کوبش انواع سطوح خاکی، ماسه ای و... نمود. البته به جهت کوبش سطوح ساختمان سازی، تجهیزات گوناگونی ابداع شده است و تقریباً طیف گسترده ‌ای از انواع تجهیزات با این هدف در مسیر تولید برند های گوناگون قرار دارند؛ اما به یقین می ‌توان از کمپکتور هیساکی به عنوان یکی از بهترین ابزار ها به جهت کوبش خاک در فضا های محدود ساختمان ‌سازی یاد کرد.

کمپکتور هیساکی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

فرض کنید می خواهید بر زمینی اقدام به عملیات ساختمان ‌سازی نمایید، گاها پیش می آید که در ابتدای امر به جهت تقویت خاک و یا تکمیل سطوح زمین و یا پی ریزی مقدماتی و شاید به هر دلیل دیگری اقدام به کف سازی هایی در سطح زمین داشته باشیم. یکی از متداول ترین روش های کف سازی، استفاده از سنگ دانه ها، خاک و یا مصالحی شبیه به آن می باشد؛ اما این مصالح بر اثر زمان نشست خواهند کرد و اگر بدون کوبیده شدن بر روی آنها اقدام به ساخت و ساز های ساختمانی داشته باشید، یقیناً سازه ی شما در اثر گذشت زمانی کوتاه دچار ترک های عمیق و احتمالاً نشست خواهد شد.

انواع مدل های کمپکتور با موتور بنزینی روبین و هوندا

از طرفی در زمین های سست و یا ماسه ای نیز قبل از هر گونه ساخت و ساز باید سطح مورد نظر مورد کوبش قرار گیرد؛ اما برای ابعاد کوچک زمین چطور می توان از تجهیزات و غلتک های بزرگ با هدف کوبش خاک استفاده کرد؟ کمپکتور هیساکی وسیله ‌ای است که می‌ تواند با کوبش خاک در عملیات ‌های کف سازی در ابتدای امر ساختمان سازی، خیال شما را از داشتن یک پی محکم در هر ساختمانی آسوده سازد. از طرفی از یک کمپکتور هیساکی می ‌توان با اهداف دیگری، همچون ایجاد فضا های یکدست و مسطح مانند حیاط سازی، ساخت پارک ها، سطح سالن های ورزشی، پارکینگ ها و... استفاده نمود. از این رو است که کمپکتور هیساکی به یک تجهیز آشنا در نزد فعالان ساختمان سازی بدل شده است.

کمپکتور هیساکی در جمع انواع کمپکتور ها

کمپکتور ها را در دو دسته ی کلی کمپکتور صفحه ‌ای و کمپکتور قورباغه ای تولید می کنند. اصولا کمپکتور تجهیزی است دستی که توسط نیروی انسانی جا به ‌جا خواهد شد؛ اما عملیات فشرده سازی خاک را با استفاده از نیرو های موتوری که می توانند از انواع برقی، بنزینی و گازوئیلی باشند، به انجام می رسانند. کمپکتور هیساکی از انواع صفحه‌ای است که با توجه به ابعاد سطح صفحه ای که با آن عملیات کوبش را به انجام خواهد رساند، دسته بندی می شوند. دسته بندی کمپکتور هیساکی جدا از ابعاد صفحه می تواند در زمینه ی تولید توان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

انواع مدل های کمپکتور با موتور بنزینی و گازوئیلی

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر