خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف تراش دوزمانه رکس (Rex)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف تراش دو زمانه رکس
  • علف تراش دو زمانه رکس
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف تراش چیست ؟

در سال های گذشته با تولید موتورهای کوچک اما پر قدرت، صنعت کشاورزی دچار تحولی بزرگی شده است. اضافه شدن دستگاه های پر قدرت و سبک باعث تولید دستگاه های متنوع گردیده است. یکی از این دستگاه های مهم و پر کاربرد علف تراش یا علف زن  است. در کشاورزی و باغبانی  از این دستگاه برای از حذف علف های هرز، برداشت یونجه و گندم و .... استفاده می شود، علف تراش یا علف زن از یک موتور، کلاچ سانتیر یفیوژی ، لوله و شفت انتقال نیرو به گیربکس، گیربکس که در انتهای لوله نصب می گردد و تیغه به گیربکس متصل می گردد. علف تراش ها از نظر موتور دارای دو نوع 4زمانه  و 2زمانه هستند. اگر بخواهیم در مورد این دو مدل علف تراش به طور خلاصه توضیح دهیم می توان این را بیان کرد ؛ که علف تراش با موتور 4زمانه برابر است با راحتی بیشتر و موتور 2زمانه مساوی است با قدرت بیشتر. 

انواع علف تراش از لحاظ نوع کاربردی

علف تراش  دوشی

علف تراش دوشی اولین طراحی علف  تراش می باشد. در علف تراش دوشی ، موتور بنزینی یک سوی محور مستقیمی که به پره های داس مانند؛ دستگاه ختم می شود، قرار گرفته است. در ایده طراحی علف تراش دوشی ، قابلیت دسترسی آسان و سریع اپراتور از طریق یک شفت مستقیم و البته بسیار مستحکم تأمین شده است.

 شفت مذکور در یک سو درگیر با قدرت گردش موتور بنزینی استو در سوی دیگر می تواند تیغه گردان دستگاه را به گردش اندازد. علف تراش دوشی همراه با بندهای به شکل کارآمد بر دوش سوار شده و برای کنترل هر چه بهتر آن ، دستگیره های شبیه به فرمان دو چرخه در نظر گرفته اند. قیمت علف تراش دوشی وابسته به برند سازنده تا قدرت موتور و البته قابلیت چند کاره بودن آن می باشد.

علف تراش پشتی

یکی از بهترین ایده ها برای طراحی انواع دستگاه ها با قابلیت حمل و نقل آسان آن است که بتوان به نوعی دستگاه مذکور را به شکل پشتی  بر پشت  باغبان سوار کرد.در طراحی علف زن پشتی از بندهای پهن با کیفیت برتر و امکان تنظیم ارتفاع به جهت هر چه بهتر سوار شدن بر اندام باغبان استفاده شده است.

 علف تراش بنزینی دوشی

ویژگی های یک دستگاه علف زن ایده آل

1-چند کاره بودن

دستگاه علف زن ایده آل ، یک دستگاه همه کاره است. دستگاه علف زن چند کاره  این قابلیت را دارد که  طیف وسیعی از کار باغبان را با بهترین نحو انجام دهد و در نتیجه کار باغبان کمتر می شود و کیفیت کار بالاتر می رود.

2-داشتن تیغه های با دوام

تیغه ها نقش اساسی در دستگاه علف تراش ایفا می کنند به همین خاطر باید دستگاه علف تراش اید آل دارای تیغه های مرغوبی باشد  که مدت زیادی بتوان از آن استفاده کرد .

3-طراحی ایده آلی داشته باشد

دستگاه علف تراش ایده آل باید طوری طراحی شده باشد که ،کار با آن به مدت طولانی خسته کننده نباشد .

4-موتور بنزینی ایده آلی داشته باشد

قدرت مناسب در کنار تولید صدای کم به همراه سوخت همگی از مشخصه های یک موتور بنزینی ایده آل است.

عملکرد علف تراش دو زمانه

فرآیند روشن شدن موتور در این مدل ، در دو مرحله انجام می گیرد: مرحله اول مکش سوخت و تراکم و مرحله دوم : احتراق و خروج دود، در موتورهای دو زمانه روغن و بنزین همزمان با هم ترکیب می شوند و مخزنی جدا برای روغن وجود ندارد. روغن کاری قطعات به راحتی صورت گرفته  و در زمین هایی که به صورت ناهموار هست و دسترسی به  آن ها سخت است ، به علت روانکاری قطعات ، استفاده از علف زن دو زمانه توصیه می شود، علف زن دو زمانه ساختار ساده ای داشته و سبک تر از علف زن های چهار زمانه هستند . به علت احتراق همزمان روغن و سوخت میزان آلودگی ، دود و صدای تولید شده در موتورهای  دو زمانه بیشتر از موتورهای چهار زمانه است. موتورهای علف زن دو زمانه برای کارهای کوچک  مناسب بوده و هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارند.  

مزیت استفاده از موتورهای دو زمانه

  1. موتورهای دو زمانه در هر بار چرخش میل لنگ، یک مرحله احتراق اجرا می شود که این موضوع سبب افزایش قابل توجه توان موتور می شود. در حالی که در موتورهای چهار زمانه با هر دو بار چرخش میل لنگ، یک مرحله احتراق انجام می شود.
  2. در موتورهای دو زمانه  می توانند در هر جهتی کار کنند بنابراین برای دستگاههای علفزن کارآمد خواهند بود. اما علف تراش چهار زمانه استاندارد ممکن است به واسطه ی جریان روغنی که در آنها وجود دارد. تا زمانی که در جهت مناسب قرار نگرفته اند به درستی کار نکنند .
  3. موتورهای دو زمانه از سوپاپ استفاده نمی کنند که موجب ساده تر شدن ساختار این موتورها و کاهش وزن آنها می شود.

معرفی علف تراش دو زمانه مدل رکس

کشورها و همچنین برندهای بسیاری به ساخت و تولید علف زن ها و هم چنین عرضه آن در بازار جهانی ، پرداخته اند. اما یک مدل برند هست که در میان همه برندها بسیار معروف و هم چنین با کیفیت می باشد. شرکت رکس به عنوان این برند توانسته محصولات با کیفیتی به بازار عرضه کند.

نوع موتور به کار رفته در این دستگاه دو زمانه است یعنی سوخت آن روغن و بنزین است . همان طور که گفته شد : تیغه ها ی مرغوب و همچنین طول برش بیشتر، در دستگاه علف زن یک امتیاز محسوب می شود، این نوع دستگاه علف تراش دارای تیغه های مرغوب و همچنین طول برش تیغه ها20/1 می باشد که با این طول برش می تواند علف های هرز بیشتری در طول زمان کوتاهتری به تراشد و با این عملکرد خوب آن ، کیفیت و کارآیی کار بالا می رود، طراحی خوبی که در این نوع مدل به کار رفته به این دلیل که دوشی می باشد کار باغبان و کشاورز را راحتر کرده  و همچنین به دلیل وزنی که حدود 5 کیلوگرم دارد ، راحتر قابل جابه جایی است. قدرت موتور دستگاه علف تراش دو زمانه مدل رکس، 43 سی سی می باشد. و همچنین از مزیت دیگری که می توان برای این نمونه دستگاه نام برد ، هندل اضافی که این دستگاه دارد می توان مزیت  دیگر آن نسبت به دیگر دستگاه های موجود در بازار باشد.

این دستگاه وزنی حدود 9 کیلوگرم دارد  که مانند دستگاه علف تراش دوشی دو زمانه است و سوخت آن بنزین و روغن و مخلوطی از این دو سوخت است. همان طور که گفته شد ؛وزنی حدود 9 کیلوگرم با حجم کمی حدود 51.7سی سی دارد. فرمان استفاده شده در علف زن 52سی سی رکس  به صورت دسته دو چرخه ای می باشد که دارای طراحی ارگونومیک می باشد، حجم مخزن دستگاه علف تراش 1.2لیتر می باشد. همچنین دستگاه مجهز به سیستم لرزش می باشد. شفت استفاده شده در دستگاه علف تراش 52 سی سی رکس به راحتی قابل جداشدن می باشد. و امکان اضافه کردن الحاقی مختلف مانند شمشاد زدن و.......را نیز دارد.

 علف زن دو زمانه رکس مدل دوشی

نکاتی که باید هنگام استفاده از علف تراش دو زمانه باید رعایت کنید :

  1. در هنگام کار با علف زن از لباس ایمنی و کلاه ایمنی و دستکش ضخیم استفاده نمایید.
  2. از کار کردن در محیط های بسیار کوچک و بسته خودداری کنید.
  3. قبل از دست دادن به موتور دستگاه مطمئن شوید که موتور دستگاه خنک شده است.
  4. حتما گارد دستگاه را نصب کنید و به هیچ عنوان از کار کردن با دستگاه فاقد گارد خودداری نمایید.

کاربردهای دستگاه علف زن دو زمانه رکس

  1. تراشیدن علف های هرز در سطح باغات و مزارع با هدف تقویت رشد گیاهان
  2. درو کردن  انواع گیاهان  مانند یونجه ، علوفه ، گندم و.......
  3. اصلاح و منظم کردن زمین های چمن کاری شده با کوتاه کردن چمن و همچنین حاشیه زنی آن ها. 
  4. تراشیدن و شکل دهی گیاهان تزئینی مانند انواع درخت های کاج
  5. هرس شاخه های کوچک درخشان در فضاهای باغبانی
  6. استفاده از برخی الحاقی های خاص که می توانند عملیات خاک ورزی را برای کشاورز و باغبان انجام دهند.

علف زن پشتی رکس دو زمانه

عوامل مؤثر بر قیمت دستگاه علف تراش 

  1. برند دستگاه، اولین فاکتور و شاید مهم ترین فاکتور تاثیر گذار بر قیمت علف تراش موتوری است. برندی که بهترین و با کیفیت ترین محصولات را ارائه می دهد .
  2. دوشی یا پشتی بودن ، طراحی دستگاه تأثیر کلیدی بر قیمت نهایی آن دارد، اغلب علف تراش پشتی به خاطر حضور قطعات بیشتر در ساخت آنها ، از قیمت بالاتری به نسبت علف تراش دوشی بهره مند می باشد.
  3. بنزینی یا برقی بودن موتور، موتور کلیدی ترین عضو هر ماشین برای تعیین قیمت آن است ، چرا که موتور قطعه ای مهمی است که در دستگاه علف تراش به کار رفته.
  4. دوکاره یا چند کاره بودن دستگاه

نکات هنگام خرید علف تراش دو زمانه رکس :

• راحتی در عملکرد

• کاهش هزینه ای تعمیر و سرویس

• کاهش خطرات احتمالی کار با دستگاه

• کاهش مصرف سوخت

• گارانتی و خدمات پس از فروش

خرید اینترنتی دستگاه علف تراش دو زمانه رکس

با مراجعه به قسمت خرید اینترنتی دستگاه علف تراش و اضافه کردن آن به سبد خرید و مطالعه کردن راهنمای خرید ، اقدام به خرید اینترنتی هوشمندانه دستگاه علف تراش دو زمانه رکس و خرید خوبی از محصولات شرکت رکس داشته باشید.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5