خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن دوشی یا پشتی؟ (تفاوت علف زن دوشی و پشتی)

علف تراش دوشی و علف زن پشتی

فهرست مطالب

در ایام گذشته یکی از سخت ترین فعالیت‌های باغبانی، وجین زنی و چیدن علف های هرز بوده است. این علف‌های هرز می توانند در هر فضایی رشد کنند و به سرعت شرایط زیستی گیاهان مفید را مختل سازند. از آنجا که عموماً ارتفاع آنها کم است و یا آنکه باید از ته تراشیده شوند، بهره ‌گیری از ابزار های دستی سختی‌های بسیار خواهد داشت. از زمانی که انواع موتور ها سر از ساخت تجهیزات گوناگون باغبانی در آورده است، خیلی از ابزار ها را همراه خود کرده و به نوعی بسیاری از فعالیت ‌های باغبانی را آسانتر و سریعتر کرده است. انواع علف زن پشتی و یا علف زن دوشی نیز از مسیر همین ایده مفید، اختراع شده اند.

پارامترهای دخیل در انتخاب نوع علف زن

در ابتدای امر وقتی قصد تهیه کردن علف زن را دارید، انتخاب نوع پشتی یا انواع دوشی بسیار حایز اهمیت می‌باشد. جدا از تفاوت ‌ها، مجموعه ای از نکات مشترک در این خرید همراه شما خواهد بود. به هر حال نیاز به دور ساختن علف های هرز است که شما را تشویق به خرید علف زن کرده است. از بین نکات مهم قبل از خرید علف زن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شخص در حال استفاده از علف زن پشتی

مساحت زمین یا باغ جهت علف زنی

اولین نکته در مساحت زمینی است که می ‌خواهید تحت عملیات وجین یا علف تراشی قرار دهید: هر دو مدل علف زن پشتی و دوشی در اندازه ها و قدرت های متنوعی تولید می شوند. از این رو می توانند در سطوح کاری متنوعی به کار آیند. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن اندازه زمین کشاورزی انتخاب خود را انجام دهید.

حجم و نوع علف هرز

حجم و نوع علف چگونه است: علف های هرز همگی شبیه به هم نیستند. برخی کوتاه، برخی بلند، برخی لطیف و برخی همراه با ساقه های بسیار محکمی می باشند. به این ترتیب نوع علف و حجم آن است که انتخاب نهایی شما در خرید علف زن را موجب خواهد شد. در نظر داشته باشید که علف زن پشتی تا علف زن دوشی هر دو در سطح بازار در اندازه ‌های کار سبک و یا سنگین کار با رویکرد تخصصی در برش برخی از علف‌ها موجود هستند. پس بهتر است با نگاهی حرفه ای تر از گذشته اقدام به خرید علف زن پشتی و یا دوشی نمایید.

خرید علف چین بنزینی دوشی یا پشتی؟

واقعیت آن است که علف زن دوشی به‌ مراتب از علف زن پشتی حرفه ‌ای تر خواهد بود؛ اما با تمام توانمندی های بالاتری که دارد، کار با آن به مراتب سخت تر و خطرناک تر از انواع علف زن پشتی می‌باشد. از این رو اگر خیلی حرفه ای هستید و می‌خواهید سرعت کار بالایی داشته باشید، انواع علف زن دوشی یقیناً مناسب‌تر برای شما می‌باشد.

در محیط‌ هایی که فنس کشی صورت گرفته است و یا موانع برای رسیدن به علف های هرز وجود دارد و یا آنکه دسترسی به محل تجمع علف‌های هرز مشکل است، بهره ‌گیری از علف زن دوشی که می‌تواند قدرت مانور بالاتری برای اپراتور ها داشته باشد، گزینه معقول‌تری است.

در واقع مهمترین تفاوت علف زن دوشی با پشتی در کارکرد آسان مدل پشتی به نسبت انواع دوشی است. این کارکرد آسان برای غیر حرفه ای‌ها مناسب تر خواهد بود. 

شخص در حال استفاده از علف تراش دوشی

تفاوت علف زن پشتی با دوشی از نگاه فنی 

یکی از معایب قابل توجه در علف زن پشتی، نبود کنترل مطلوب بر دستگاه است. چرا که لوله ای که وظیفه انتقال قدرت از موتور تا شفت علف زن پشتی را بر عهده دارد، در داخل خود از یک فنر متحرک استفاده می‌ کند. این فنر سعی در ایجاد نیرو های گریز از مرکز دارد. از این رو باید متوجه این نیرو های مقابل به خود در علف زن پشتی باشید.

در علف زن پشتی، انتقال نیروی موتور تا شفت از طریق یک فنر صورت می‌ گیرد. فرسایش این فنر از عمده مشکلات علف زن پشتی می باشد. از سوی دیگر این فنر می ‌تواند خوردگی قابل توجهی در شفت علف زن پشتی داشته باشد. اما در مقابل انواع علف زن دوشی عاری از این مشکلات هستند.

انعطاف پذیری و تعادل در علف زن دوشی و پشتی

    یکی از مهمترین تفاوت‌ها در فضا های قابل دسترسی میان علف زن پشتی تا دوشی است. علف زن دوشی تماماً از انواع شفت مستقیم هستند.  از این رو به راحتی می‌توانند در محدودترین فضا ها مورد استفاده قرار گیرند. حاشیه زنی با علف زن دوشی به مراتب آسانتر از علف زن پشتی می‌باشد؛ اما انواع علف زن کوله ای می‌تواند برای حجم بالایی از علف در سطح باغات مورد استفاده قرار گیرد. علف زن کوله ای به راحتی از پس یک توده بزرگ علف هرز بر می ‌آید.

تعادل در کارکرد دستگاه علف زنی از ملاک‌های اصلی است. انواع علف زن کوله‌ای به مراتب می‌توانند تعادل بالاتری را در زمان کار به نسبت علف زن دوشی حاصل سازند. چرا که قسمت عمده وزن دستگاه به شکل کوله پشتی بر پشت اپراتور سوار شده است.

انواع علف زن دوشی به آن جهت که بر دوش سوار می ‌شود، اصولاً از وزن کمتری به نسبت علف زن کوله پشتی برخوردار می باشد؛ اما در علف زن کوله پشتی این تفاوت وزن با قرار گیری بر پشت اپراتور هرگز به چشم نخواهد آمد.

شخص در حال هندل زدن برای روشن کردن دستگاه علف زن دوشی

  

تعمیرات و نگهداری در علف زن پشتی به مراتب بیشتر و سخت‌تر از انواع علف زن دوشی می باشد.

    علف زن پشتی به راحتی می تواند از هدف ‌های مانده در ارتفاع، مثلاً بالای دیوار ها را بتراشد. در علف زن دوشی عملاً این امکان وجود ندارد که بتوان تیغه تیز دستگاه را راهی ارتفاعی به بلندای یک دیوار نمود.

تفاوت قیمت علف زن دوشی و کوله پشتی

   یکی دیگر از تفاوت های آشکار در این دو نوع علفزن متوجه قیمت آنها می باشد. قیمت علف زن پشتی در مقابل قیمت علف زن دوشی در رنج بالاتری قرار می گیرد. البته این قیاس در قیمت علف زن پشتی تا دوشی را باید در یک برند مشخص در نظر داشت. چرا که قیمت علف زن دوشی یا انواع پشتی تابع مستقیم برند و کیفیت ساخت در دستگاه است.

  • برای افرادی که مبتدی هستند علف زن دوشی مناسب‌تر است یا مدل کوله پشتی؟

    برای افرادی که برای اولین بار قصد استفاده از علف زن را دارند، همیشه مدل کوله پشتی را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل به دلیل توزیع مناسب وزن دستگاه در حین کار و تعادل و انعطاف پذیری بالاتر نسبت به مدل دوشی گزینه بهتری جهت خرید است.

  • بهترین مدل علف چین بنزینی ساخت کشور چین از کدام برندها است؟

    در حال حاضر از برندهای مختلف چینی سازند علفتراش برندهای زوماکس، تکنو، پنگوئن و رویال گاردن از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند.

    مرتب‌سازی مقالات:

  • پیش‌فرض
  • جدید‌ترین
  • پربازدیدترین
  • بیشترین امتیاز

    جدید‌ترین مقالات:

مشاهده مقالات بیشتر
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
کاربر میهمان

تایید و ارسال
انصراف
دیدگاه کابران:
    نمایش دیدگاه‌های بیشتر