خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن دیانا

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
موتور علف تراش دیانا
  • موتور علف تراش دیانا
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

برای صنعت کشاورزی فاکتورهای بسیار زیادی هستند که تاثیر گذار هستند و کشاورزان و باغداران باید از آن ها برای بهبود مزرعه، زمین و محصولات خود استفاده کنند. همه ما میدانیم که برای رشد و توسعه محصولات کشاوری و گیاهان نور خورشید و آب حرف اول را میزنند، میتوان گفت که همه کشاورزان و مزرعه داران این پرسه را گذرانده اند که به محصولات باغ و زمین خود به خوبی رسیدگی کرده اند و همه آنچه نیاز بوده است را فراهم کرده اند اما با این حال علف های هرز همیشه وجود دارند و باید آن ها را از بین برد.

شاید از خود بپرسید که علت این چیست که باید علف های هرز را از بین برد؟ البته جواب کاملا واضح و مشخص است و به این دلیل باید علف های هرز یک مزرعه را از بین برد چرا که علف های هرز مواد معدنی و آب مورد نیاز گیاهان را مصرف می کنند، شاید از خود بپرسید که این علف های هرز را باید با چه وسیله ای از بین برد؟

در این پست قصد داریم تا نحوه از بین بردن علف های هرز را و علف زن دیانا را به شما دوستان عزیز کشاورز معرفی کنیم.

علف زن دیانا

علف زن دیانا در انواع مدل های دوشی و پشتی تولید شده است که با اسم علف زن هوندا دیانا شناخته می شود.در حال حاضر دیانا را می توان بهترین مارک علف زن چینی دانست که با ارائه کیفیت بالا توانسته است مورد استقبال خریداران دستگاه علف زن قرارگیرد.

مشخصات علف زن دیانا چیست؟

کشور سازنده: چین
سوخت مصرفی: بنزین
موتور 4 زمانه هوا خنک
حجم موتور: 37.7 سی سی
کاربرد: وجین کردن انواع علف های هرز باغات و مزارع کشاورزی و فضای سبز شهری

علفزن ابزاری سریع و کارآمد

علف زن که با عناوین علف تراش و داس موتوری هم شناخته می شود دستگاهی است که امروزه به عنوان یک ابزار باغبانی مدرن و مناسب در باغ ها و مزارع جهت کندن علف های هرز و هرس کردن شاخه و برگ درختان کوچک به کار گرفته می شود، علف زن بیشتر جهت وجین کردن علف های هرز به کار می رود اما می توان با نصب الحاقی ها و تیغه های مختلف به جای هد نخ از آن استفاده های مختلفی نظیر :

درو کردن گندم
شخم زنی
خوشه چینی
برش یونجه
هرس کردن شاخه و برگ هایی که دسترسی به آن ها دشوار است را انجام داد.

در گذشته علف زن های مختلفی مانند علف زن دوشی KNC   و علف زن  پشتی KNC کره، علف زن پشتی و دوشی هوندا و علف زن راپکو را که همگی این محصولات از فروشگاه نیکا قابل تهیه است و از بهترین علف زن های حال حاضر بازار است را معرفی کردیم.

حال در این مطلب قصد داریم علف زن دیانا که در انواع مدل دوشی و پشتی موجود است را معرفی کرده تا با بیان ویژگی ها و مشخصات این علف زن شما را با این علف زن آشنا کنیم تا بتوانید هنگام خرید با توجه به خواسته هایی که از ویژگی های دستگاه علف زن دارید و همچنین با توجه به میزان بودجه ای که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

علف زن دیانا

در حال حاضر برند های مختلفی از انواع علف زن چینی در بازار موجود است که کیفیت متوسط و حتی بسیار پایینی دارند اما می توان بهترین مارک علف زن چینی را برند دیانا دانست، قیمت دستگاه علف زن دیانا از بین قیمت انواع علف زن با توجه به کیفیت بالایی که دارد بسیار مناسب است.علف زن دیانا در انواع مدل های دوشی و پشتی تولید شده است که همگی این مدل ها از یک موتور چهار زمانه بنزینی 37 سی سی بهره می برند، علف زن دیانا به علت داشتن موتور چهار زمانه مشابه با علف زن هوندا که مدل GX35 است در بازار ایران با عنوان علف زن هوندا دیانا شناخته می شود.

خبر خوش این است که علف زن دیانا به علت داشتن موتور چهار زمانه که می توان این ویژگی را از بین علف زن های مختلف چینی که موتور دو زمانه دارند منحصر به فرد دانست با صدای تولیدی کم و لرزش بسیار پایین موتور در هنگام کار باعث شده است که در هنگام کار با این علف زن تجربه ای لذت بخش را برای کاربر به ارمغان آورد.در بخش های بعدی مواردی نظیر مشخصات فنی علف زن دیانا، نکات ایمنی و موارد مربوط به تعمیر و نگهداری و همچنین قیمت دستگاه علف زن دیانا بیان شده است.

علف زن دوشی دیانا با الحاقی دروگر

مشخصات فنی علف زن دیانا

مشخصات دستگاه علف زن دیانا

مدل

DN-435BC/4S

ماکزیمم دور موتور

10000 rpm

میزان ارتعاش دستگاه بر حسب m/s2

6.87 (با نصب هد نخ)

میزان ارتعاش دستگاه بر حسب m/s2

6.41 (با نصب تیغه)

صدای تولیدی برحسب دسی بل

103.7 (با نصب هد نخ)

صدای تولیدی برحسب دسی بل

102.6 (با نصب تیغه)

شدت صوت بر حسب دسی بل

110.5 (با نصب هد نخ)

شدت صوت بر حسب دسی بل

110.7 (با نصب تیغه)

نسبت کاهش دور

17:22

جهت چرخش تیغه

خلاف عقربه های ساعت

نوع فرمان (دسته)

دوچرخه ای

وزن خالص

7.6 کیلوگرم

تجهیزات اضافه

تیغه 3 پر + آچار شمع + آچار آلن

مشخصات موتور علف زن دیانا

تیپ موتور

140FA

نوع موتور

4 زمانه هوا خنک بنزینی

حجم موتور

37.7 سی سی

ماکزیمم توان (KW/r.min)

1/6500

نوع کاربراتور

دیافراگمی

سیستم جرقه زنی

الکترونیکی

نوع استارت

دستی هندلی

نوع روغن مصرفی

روغن موتور خودرو SAE20 و SAE30 یا 10W-30

سوخت مصرفی

بنزین بدون سرب

حجم مخزن بنزین

0.08 لیتر

حجم مخزن روغن

0.65 لیتر

ابعاد علف زن دیانا

ابعاد تیغه 3 پر

255*1.4 میلیمتر

ضخامت نخ علف زن

2.5 میلیمتر

طول شفت دستگاه

1522 میلیمتر

انواع تیغه های همراه علف زن دیانا

نکات ایمنی هنگام کار با علف زن دیانا

هنگام کار با علف زن موارد ایمنی است که باید قبل از شروع به کار با دستگاه حتماً رعایت گردد. بدون انجام و توجه به نکات ایمنی خودتان یا دیگران را در معرض خطر قرار ندهید. به هیچ وجه به اشخاصی که آماتور هستند و توانایی لازم کار با دستگاه علف زن را نداشته و آموزش لازم را ندیده اند اجازه کار با دستگاه را ندهید و هیچ کودکی نباید از دستگاه علف زن استفاده کند زیرا علف زن وسیله بازی نیست!

همیشه عینک ایمنی را جهت محافظت از چشمان خود داشته باشید. لباس مناسب هنگام کار بپوشید. لباس شما نباید گشاد باشد. به خودتان جواهرات و زیور آلات آویزان نکنید زیرا ممکن است به قطعات محرک در حال کار گیر کند. همیشه کفش ایمنی که محکم بوده و لیز نخورد باید به پا داشته باشید. اگر موی شما بلند است آن را از پشت محکم ببندید.

موارد ایمنی کار با علف زن :

  1. قبل از استفاده و پس از اتمام کار با علف زن قطعاتی نظیر پیچ، مهره و ... از لحاظ شل نبودن بازرسی کنید و در صورت بروز خرابی آن را تعمیر یا آن را جایگزین کنید.
  2. هر الحاقی و تیغه ای را به علف زن متصل نکنید. برای این کار حتماً از یک مشاور خوب مشورت بگیرید زیرا در صورت نصب الحاقیات غیر استاندارد به سر علف زن علاوه بر آسیب به دستگاه می تواند باعث بروز حوادث جبران ناپذیری برای اپراتور و سایر افرادی که در نزدیکی علف زن هستند شود.
  3.  هنگام کار از شانه بند و حمایل مناسب استفاده کنید.
  4. هنگام سوخت گیری و پر کردن مخزن بنزین به هیچ وجه سیگار نکشید، در محیط های سر بسته و اشتعال زا به هیچ وجه مخزن بنزین را پر نکنید. مکان سوخت گیری باید تهویه لازم را داشته باشد.
  5.  داخل ساختمان و مکان های سر بسته دستگاه را روشن نکنید. دود خروجی اگزوز حاوی کربن مونوکسید است که بسیار سمی و خطرناک است.
  6. زمانی که دستگاه روشن است به هیچ وجه برای تنظیم کردن موتور اقدام نکنید.
  7. هنگام بلند کردن دستگاه از زمین، از دسته علف زن که به شفت متصل است آن را بلند کنید.
  8. زمانی که موتور روشن است دستگاه را بر روی زمین رها نکنید.
  9. به طور منظم قطعات مختلف علف زن را از نظر خرابی و شکستگی چک کنید.
  10. اگر دستگاه شما خراب است تا قبل از تعمیر از آن استفاده نکنید.
  11. هرگز بدون گارد مخصوص تیغه از دستگاه استفاده نکنید زیرا باعث بروز حوادث برای اپراتور و سایرین خواهد شد.
  12. قبل از شروع به کار، مکان مورد نظر را بازرسی کنید و از وجود آشغال و نخاله زمین را پاکسازی کنید زیرا امکان گیر کردن آنها به هد نخ علف زن وجود دارد.
  13. کودکان باید به دور از دستگاه باشند و در شعاع 15 متری علف زن نباید هیچ شخص دیگری باشد.
  14. دستگاه را بدون اینکه به کسی سپرده باشید رها نکنید.
  15. زمانی که خسته، مریض و یا تحت تاثیر استفاده از دارو، مواد مخدر و الکل هستید از دستگاه استفاده نکنید.
  16. هد نخ علف زن باید کاملاً سالم و بدون هیچ آسیبی باشد. اگر به سنگ و یا هر مانع دیگری برخورد کرد، موتور را خاموش کنید و در صورت آسیب دیدگی هد نخ را باید تعویض کنید.
  17. زمان سوخت گیری موتور را خاموش کنید و اجازه دهید که موتور خنک شود. قبل از شروع به کار اگر نشت بنزین را مشاهده کردید آن را کاملاً تمیز کنید.
  18. هرگز به هد نخ علف زن زمانی که دستگاه روشن است دست نزنید.
  19. زمانی که دستگاه روشن است به قطعاتی نظیر شمع، وایر شمع و مافلر دست نزنید.
  20. زمانی که دستگاه را خاموش می کنید مافلر اگزوز هنوز داغ است. از این رو دستگاه را در مکان هایی نظیر چمن زار خشک، نزدیکی گاز ها و مایعات قابل احتراق قرار ندهید.
  21. زمانی که دستگاه را خاموش کردید و قصد استفاده دوباره از آن را برای مدتی طولانی دارید، مخزن بنزین و کاربراتور را تخلیه کنید، قطعات دستگاه را تمیز کنید و علف زن را در مکانی امن و خنک قرار دهید.

به خاطر داشته باشید استفاده مداوم از دستگاه هایی که تولید ارتعاش می کنند مانند علفزن ها باعث بروز پدیده سندروم رینود می شود. در این سندروم به تدریج سر انگشتان کاربر سفید رنگ شده و به دلیل اختلال در گردش خون دچار بی حسی می شود. برای جلوگیری از این پدیده موارد زیرا انجام بدهید :

  1. همیشه بدن خود را گرم نگه دارید و از مچ بند و محافظ های گردن، دست و پا مخصوص استفاده کنید.
  2. برای بهبود گردش خون، هنگام استراحت بازوی خود را ورزش دهید.
  3. زمان کار با دستگاه را محدود کنید.
  4. اگر سر انگشتان شما سفید رنگ، بی حس و متورم شده است و احساس ناراحتی می کنید حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید.
  5. همیشه دستکش ایمنی که بتوان دسته علف زن را محکم و بدون سر خوردگی گرفت به دست داشته باشید. دستکش ایمنی استاندارد باعث عدم انتقال ارتعاش به دستان شما خواهد شد.

عوارضی ناشی کار طولانی مدت با علف زن

همیشه محافظ گوش داشته باشید زیرا در زمانی که به مدت طولانی در معرض صدای بلند است قرار داشته باشید شنوایی شما آسیب می بیند.

کلاه ایمنی علف زن برند  اشتیل

قیمت دستگاه علف زن دیانا

ردیف

شرح

قیمت (تومان)

1

قیمت علف زن دیانا دوشی

6,200,000

2

قیمت علف زن دیانا پشتی

6,400,00

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5