خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

علف زن کالسکه ای هیوندای (Hyundai)

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
علف زن کالسکه ای هیوندای
  • علف زن کالسکه ای هیوندای
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

علف زن کالسکه ای

علف زن کالسکه ای از جمله ابزار آلات بسیار کاربردی و مفید در امور باغداری و باغبانی می باشد. اکثر افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند اغلب در یک دوراهی برای انتخاب بین دو دستگاه علف زن و چمن زن گیر می کنند و نمی توانند به درستی تصمیم بگیرند.

اگر می خواهید وسیله ای تهیه کنید که بتواند کار هر دو دستگاه را برایتان انجام داده و شما را از داشتن همزمان این دو وسیله بی نیاز کند، انتخاب علف زن کالسکه ای می تواند گزینه مناسبی برای شما به شمار رود تا بتوانید از امکانات هر دو دستگاه به طور یکجا بهره مند شوید در واقع برخورداری از مزایای هر دو دستگاه چمن زن و علف زن در یک ابزار به تنهایی یک امتیاز عالی به حساب می آید که انتخاب بهترین محصول برای کاربران را آسان تر کرده است. ممکن است در بازار های مربوط به ابزار آلات باغبانی توجه چندانی به این محصول نشده باشد، لذا ما در این مطلب قصد داریم شما را با مزایا، امکانات، ساختارو کاربرد این نوع علف زن ها آشنا کنیم. 

شکل و ساختار علف زن کالسکه ای

علف زن کالسکه ای از لحاظ ظاهر و کارکرد شباهت زیادی به دستگاه های چمن زنی دارد و اکثر افراد در اولین نگاه به این دستگاه ممکن است آن را با چمن زن های رایج موجود در بازار اشتباه بگیرند. در حقیقت تعداد زیادی از مردم و حتی باغداران نیز با این محصول آشنا نبوده و از وجود آن در بازار اطلاعی ندارند؛ غافل از این که این وسیله قادر است انجام بسیاری از امور را به شکل ساده تری امکان پذیر کند. ساختار کلی علف زن کالسکه ای به این شکل است که دو دسته بلند بر روی یک شاسی قرار گرفته اند که این شاسی در بیشتر موارد از دو چرخ تشکیل شده که یک موتور تقریبا بزرگ را حمل می کنند. در قسمت های زیرین دستگاه می توان ارتباط موتور با پره های گردان را مشاهده نمود. این پره ها وظیفه به حرکت در آوردن نخ علف زن را دارند. 

علف زن کنزاکس مدل کالسکه ای

قسمت های تشکیل دهنده علف زن کالسکه ای

با مقایسه اجزای اصلی و هسته ای علف زن کالسکه ای و یک علف زن معمولی می توان گفت که تفاوت چندان فاحشی بین آن ها وجود ندارد چون که اصول کارکرد در قسمت های اصلی دستگاه یکسان است. در مقابل در اجزای دیگر دستگاه و شاسی سوار شده بر آن عموما تفاوت هایی در شکل و ساختار به چشم می خورد. در ادامه به بررسی هر کدام از این اجزا به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

چرخ ها:

همان طور که پیش از این هم گفته شد، دستگاه علف زن کالسکه ای از دو چرخ در زیر شاسی اصلی تشکیل شده است. این چرخ ها نسبت به دسته ها و موتور به گونه ای قرار گرفته اند که هم حرکت در راستای افق را سهولت بخشیده و هم به کاربر اجازه تنظیم زاویه عملکرد تیغه را خواهند داد به طوری که به راحتی می توان هم بر روی یک سطح افقی حرکت کرده و هم بدون هیچ دشواری اقدام به تنظیم زاویه عملکرد نمود. بهره بردن از چرخ ها در کنار دسته منجر به آسان شدن کار با این دستگاه در مقایسه با علف زن های معمولی شده است. 

دسته:

همانند ماشین های چمن زن، علف زن کالسکه ای هم از دسته ای بلند در ساختار خود استفاده کرده که باعث می شود کاربر به هنگام به کار گیری دستگاه مدام مجبور به خم و راست شدن نبوده و بتواند به سادگی کنترل دستگاه را به دست بگیرد دسته علف زن ازآن جایی که محل اتکای شخص به کار برنده است از اهمیت زیادی برخوردار بوده و جنس آن نیز اغلب از یک فلز مقاوم تهیه می شود تا هم یک نقطه اتکای مطمئن برای کاربر ایجاد کرده و هم از دوام بالاتری برخوردار شود.

گیربکس و کلاچ:

مسلما نمی توان مستقیما و به طور مداوم نیروی محرکه موتور را به سری گردان دستگاه منتقل کرد و به همین دلیل است که کمپلکس گیربکس و کلاچ در مسیر بین موتور و سری گردان قرار داده شده است. کلاچ عموما توسط یک سیم به اهرمی که بر روی دسته علف زن قرار گرفته، متصل می شود و کاربر می تواند به راحتی با کشیدن یا رها کردن این اهرم، کلاچ را غیر فعال و یا فعال کند با فعال شدن کلاچ، ارتباط بین موتور و سری گردان وصل شده و با غیر فعال شدن آن، این ارتباط نیز قطع خواهد شد. بدین وسیله کاربر قادر خواهد بود تا چرخش سری و سیم علف زن دستگاه را تحت کنترل خود در آورد. 

موتور:

موتور علف زن های کالسکه ای تفاوت چندانی با موتور علف زن های معمولی ندارد. تنها تفاوت آن ها را می توان در اندازه و قدرت آن ها یافت. در علف زن های کالسکه ای به دلیل در اختیار داشتن فضای بیشتر معمولا موتورهای بزرگ تری مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین هر چه اندازه موتور بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر خواهد شد و همین عامل منجر به افزایش سرعت کار با علف زن کالسکه ای خواهد شد. نیروی محرکه موتور به صورت دورانی به کمک شفت خروجی به گیربکس و کلاچ انتقال می یابد.

هد علف زن:

این قسمت از علف زن بعد از این که نیروی کلاچ را دریافت کرد به صورت دورانی شروع به حرکت می کند. به کمک همین دوران ها، علف زن می تواند با سرعتی زیاد علف ها و چمن هایی که بر سر راهش قرار می گیرند را کوتاه کند. قسمتی از سیم علف زن با آرایش به خصوصی در درون سری علف زن قرار گرفته گره زده می شود بر اساس تجربه کاربر می بایست طول مشخصی از سیم در بیرون از سری قرار بگیرد که همین بخش همراه با دوران های سری، علف ها را با سرعت زیادی کوتاه می کند. این ساختارها عینا در علف زن های معمولی نیز وجود دارند. 

استارت:

استارت ها در علف زن های کالسکه ای به صورت کششی بوده و با یک سیم به دسته علف زن وصل شده اند. این قسمت معمولا در قالب یک شاسی قلاب مانند در قسمت کناری دسته قرار گرفته و هنگامی که استفاده کننده آن را بکشد، موتور علف زن روشن خواهد شد.

علف تراش کالسکه ای با الحاقی شخم زن

امتیازات استفاده از علف زن کالسکه ای در مقایسه با علف زن معمولی

عدم نیاز به تحمل وزن دستگاه:

ساختار علف زن عادی به شکلی است که لازم است وسیله در دست گرفته شده و وزن آن تحمل شود. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که علف زن عادی متکی به زمین نبوده و باید با دست حمل شود که این عامل، کار کردن با علف زن های عادی را تا اندازه ای دشوار می کند. اما در مقابل، علف زن کالسکه ای به شکلی طراحی شده که متکی به زمین بوده و استفاده از ترکیب چرخ و دسته بلند در آن کمک می کند تا بدون نیاز به تحمل وزن دستگاه بتوان با آن کار کرد برای این کار می بایست با استفاده از دسته، علف زن کالسکه ای را بر روی چرخ ها به سمت جلو و عقب هل دهید.

پهنای پوشش بیشتر:

در حالی که معمولاً علف زن عادی عرض کمتری را پوشش می‌دهد، علف زن کالسکه ای به دلیل ساختار خاصی که دارد قادر است پهنای بیشتری را در بر بگیرد. عرض برش در این دستگاه بیشتر بوده و گاهاً تا 22 اینچ نیز افزایش می‌یابد. این عرض بیشتر کمک می‌کند تا بتوان با سرعت بالاتری سطوح وسیع را پوشش داد که این خود به معنی سرعت بیشتر انجام کار در زمین‌های وسیع با این وسیله می باشد.

حجم بالای موتور و ساختار مناسب تر آن:

در علف زن دستی از آن جایی که باید وزن در سطح پایین حفظ شود، طراحان و تولید کنندگان مجبور به استفاده از موتورهایی با حجم کم و عموماً دو زمانه شده اند. اما ساختار شاسی و طراحی خاص علف زن کالسکه ای ابتکار عمل و آزادی بیشتری را به طراحان در انتخاب موتور داده است. اکثر موتورهای این دستگاه ها چهارزمانه بوده و این عامل باعث شده تا استفاده از آن ها، مزایای بیشتری را برای کاربران فراهم کند در کنار مزایای موتور چهار زمانه همچنین این امکان فراهم شده است که بتوان از موتورهایی با حجم بیشتر استفاده کرد. این قدرت بیشتر منجر به حصول نتایجی مثبت در افزایش توان و سرعت انجام کار به دنبال خواهد داشت.

علف زن کالسکه ای کنزاکس

انواع علف زن

علف زن ها عموما با نام های علف تراش و یا حاشیه زن در بازار شناخته می شوند و انواع مختلفی از دستگاه ها را شامل می شوند. از کاربردهای این دستگاه می توان به بریدن ساقه‌ها و تراشیدن علف ها، درو کردن انواع علوفه، وجین زنی علف ‌های هرز در باغ‌ ها، مزرعه ها، فضا های سبز شهری و پارک‌ ها اشاره کرد در این دستگاه انواع مختلفی از تیغه ها و با جنس های متفاوتی از قبیل انواع تیغه‌های پلاستیکی , فلزی و الماس را می توان متناسب با نیاز کاربر نصب کرده و مورد استفاده قرار داد. 

علف زن‌ هایی که امروزه در بازار موجود هستند را می توان به دو گروه اصلی موتوری و برقی تقسیم بندی کرد. علف زن موتوری در دو نوع ۲ زمانه و ۴ زمانه موجود می‌باشد که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان مثال موتورهای دو زمانه از ترکیبی از بنزین و روغن استفاده می‌نمایند و برای تهیه این ترکیب نیز بنزین بایستی با نسبت مشخصی از روغن ترکیب شود، موتورهای ۴ زمانه در عوض نیازی به مخلوط کردن حجم مشخصی از روغن و بنزین را ندارند و روغن این گونه دستگاه ها در یک کارتر و در محل جداگانه ای از بنزین ریخته می‌شود. در نقاطی که ایجاد نکردن آلودگی صوتی در اولویت اهمیت قرار داشته وهمچنین نیروی برق در دسترس می باشد، بهتر است که از علف زن‌ های برقی استفاده شود .

علف زن کالسکه ای هیوندای

علفزن کالسکه ای برند هیوندای نه تنها در کشور ما ایران، بلکه در بازار شرق آسیا نیز کاملاً موفق ظاهر شده است تا جایی که می توان آن را یکی از برندهای موفق آسیایی موجود در بازار جهانی دانست. علف‌ زن کالسکه ‌ای در کنار مقاومت و طول عمر بالا، معمولاً کمتر دچار خرابی و نقص در اجزایی مثل موتور شده و از این نظر عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است دانش و اطلاعات بالای این برند در تولید موتور باعث شده تا علف ‌زن کالسکه ‌ای هیوندای نیز موتور تولیدی خود را به عنوان یک نقطه قوت به مشتریان خود ارائه دهد. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت برای خرید علف ‌زن کالسکه ‌ای در ایران، قطعاً یکی از اولین و بهترین انتخاب‌ها برند هیوندای است.

مشخصات علف زن کالسکه ای هیوندای

علف زن کالسکه ای هیوندای از نوع موتوری از قدرت فوق العاده ای به اندازه 1850 وات برخوردار بوده که با بهره گیری از طراحی و تکنولوژی کشور کره ساخته شده است و موتور آن نیز از نوع دو زمانه تعریف شده است. موتور دو زمانه آن در محفظه ای به شکل کالسکه قرار گرفته است و به همین دلیل به این نام مشهور شده است.

ظرفیت باک علف زن کالسکه ای 900 میلی لیتر بوده و ظرفیت سیلندر آن نیز ۵۰.۸ می باشد. در هنگامی که دستگاه باری نداشته باشد، دور آن به 7500 دور در دقیقه می رسد. همچنین وزن سبک این محصول و چرخ دار بودن محفظه کالسکه ای آن باعث شده تا حمل و نقل این علف زن با کیفیت بسیار راحت و آسان باشد. سایر مشخصات این محصول به این ترتیب می باشد:

• حجم مخزن: 900 میلی لیتر

• حجم موتور: 50.8 سی سی

• دور در صورت بی بار بودن: 7500 دور در دقیقه

• توان موتور: 1850 وات یا 2.5 اسب بخار

• نوع موتور: دو زمانه

• وزن دستگاه: حدود 21 کیلو گرم

• کشور سازنده دستگاه: چین

• همراه داشتن گارانتی در کنار محصول

• ابعاد دستگاه: 155*55*100 سانتی متر

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5