خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قطره چکان آنتلکو

برای استعلام قیمت، تماس بگیرید.

تماس با ما
  • ارسال به سراسر ایران

  • پشتیبانی از ۹ الی ۲۱

  • کمترین هزینه ممکن

  • امکان خرید ۲۴ ساعته

  • پرداخت نقد

  • نقد و بررسی
  • مشخصات فنی
  • نظرات کاربران
  • پرسش و پاسخ

فهرست مطالب

آبیاری مطمئن با قطره چکان آنتلکو

آبیاری قطره ای از روش های مدرن و کارآمد در کشاورزی امروزی است. ایده ای که باعث هرچه بهینه تر شدن مصرف آب در زمین های زراعی می شود.

همراه با روش آبیاری قطره ای می توان راندمان کار کشاورزی را افزایش داد. چرا که در این ایده آبیاری، آب تنها به شکل قطره ای در اختیار گیاه هدف قرار می گیرد.

در این بین اگر بخواهیم همراه با آبیاری قطره ای باشیم، ضرورت دارد تا هر چه بهتر از الزامات آن بدانیم. مانند آگاهی کامل از انواع قطره چکان. در این گفتار قصد معرفی قطره چکان آنتلکو را داریم. اینکه قطره چکان آنتلکو در چه مدل هایی تولید می شود و چگونه همراه با چه حجم کاری می تواند سطح مزارع را آبیاری کند.

بررسی مشخصه های عمومی در انواع قطره چکان آنتلکو

قطره چکان آنتلکو محصول کشور استرالیا می باشد. یک محصول خوش ساخت و بادوام که همراه با طراحی خلاقانه و در عین حال مهندسی شده می تواند به شکلی مطمئن قطرات آب را برای گیاهان در مزارع فراهم آورد.

تمام مدل ها در قطره چکان Antelco از ویژگی خود شویندگی برخوردار هستند. این ویژگی مانع از ایجاد مشکلاتی مانند رسوب در خروجی قطره چکان آنتلکو خواهد شد.

از این رو همراه با خاصیت خود شویندگی به ندرت شاهد گرفتگی در خروجی قطره چکان آنتلکو خواهیم بود.

البته از دیگر مشخصه های جالب توجه در قطره چکان آنتلکو خاصیت خود تنظیم آن است. این قطره چکان ها می توانند سطح فشار و دبی در خروجی خود را تنظیم کنند.

به این ترتیب همراه با افزایش و یا کاهش سطح فشار آب در خروجی قطره چکان آنتلکو شاهد جریان ثابتی از آب خواهیم بود. قطره چکان آنتلکو این امکان را از طریق یک مسیر مارپیچ سیلیکونی انجام می دهد.

در طراحی دریپر آنتلکو، حفره هایی ریز در سطح خروجی آن تعبیه شده است. این حفره ها به روشی خلاقانه باعث به دام انداختن ذرات جامد موجود در آب شده و به این ترتیب احتمال انسداد دیپر آنتلکو تقریبا از بین خواهد رفت.

از سوی دیگر همراه با نصب یک فیلتر داخلی در ابتدای شیر ورودی، عملا ضریب اطمینان بالایی از کارکرد عاری از هر گونه انسدادی همراه با قطره چکان آبیاری آنتلکو خواهد شد.

طراحی بدنه در قطره چکان Antelco همراه با مقاومت بالای این محصول در مقابل اشعه های ماورا بنفش می باشد.

این ویژگی در زمان آبیاری گیاهان جالیزی شکل و یا نهالستان هایی که هنوز صاحب درختانی تناور نشده اند، اهمیت خودش را نشان می دهد. چرا که در چنین فضا هایی تمام سیستم آبیاری به شکل مستقیم در برابر تابش خورشید به مدت طولانی قرار خواهد گرفت.

لذا ضرورت دارد تا ساخت بدنه قطره چکان آبیاری همراه با متریال هایی باشد که مقاوت بالایی در مقابل تابش خورشید داشته باشند.

از دیگر مشکلات در سطح مزارع که می تواند طول عمر مفید انواع قطره چکان آبیاری را کوتاه کند، حضور کود های شیمیایی است.

از این رو لازم است تا متریال در ساخت تمام تجهیزات آبیاری قطره ای همراه با مقاوت بالا در برابر تاثیرات منفی انواع کود شیمیایی باشند.

این ویژگی در ساخت مدل های متنوع از قطره چکان آنتلکو دیده شده است. به این ترتیب همراه با حضور مقاومت بالای قطره چکان آنتلکو در برابر اثرات سوء خورشید و کود های شیمیایی همراه با تجهیزی هستیم که از طول عمر بالایی برخوردار است.

به این ترتیب می توان با نصب انواع قطره چکان Antelco در سطح مزارع از مزایای برتر آبیاری قطره ای استفاده کرد و در عین حال مطمئن بود که این قطره چکان آبیاری ظرفیت کاری بالایی را فراهم خواهد آورد و می تواند تا چندین سال با کمترین عیب فعالیتی مستمر داشته باشد.

البته قیمت قطره چکان آنتلکو در مقابل تامین چنین امکانی همراه با یک رنج بسیار خوب قیمتی است. همین مضوع است که باعث استقبال خوب در فروش قطره چکان آنتلکو شده است.

مشخصه های فنی در انواع قطره چکان آنتلکو

قطره چکان آنتلکو در سه نوع همراه با ظرفیت آبدهی ۲ لیتری، ۴ لیتری و ۸ لیتری در ساعت تولید شده است. این قطره چکان ها در سطح بازار همراه با بسته بندی های ۸۵ تایی به فروش می رسند.

غالبا مدل قطره چکان ۴ لیتر آنتلکو در جریان فروش قطره چکان آنتلکو از سطح مقبولیت بالاتری برخوردار هستند. اما برای مقاصد بزرگ با سطح آبیاری بالا قطره چکان ۸لیتری آنتلکو مناسب تر است.

اما در بیان مشخصه های فنی در انواع قطره چکان آنتلکو بهتر است تا در گام اول متوجه ویژگی خود تنظیم آن باشیم.

همان طور که قید کردیم، انواع قطره چکان آنتلکو این ویژگی را دارند که بتوانند با توجه به سطح تغییرات فشار آب یک رنج ثابت فشار و دبی در خروجی خود داشته باشند.

البته نگه داشتن این رنج ثابت خروجی به شکل نسبی می باشد. یعنی آنکه همراه با تغییرات سنگین فشار آب در نهایت شاهد تغییر کوچکی از سطح دبی آب در خروجی دریپر آنتلکو خواهید بود.

به این ترتیب در عملکرد قطره چکان ۲ لیتری آنتلکو همراه با تغییر فشار آب از ۵۰ الی ۳۵۰ کیلو پاسکال، رنج تغییرات سطح دبی آب تنها از 2 الی 2.4 لیتر بر ساعت می باشد.

این اعداد برای قطره چکان ۴ لیتر آنتلکودر بین 3.4 الی 5.4 لیتر بر ساعت خواهد شد و در نهایت در قطره چکان ۸ لیتر آنتلکو رنج تغییرات اعداد ما بین 5.7 الی 8.7 لیتر بر ساعت را تجربه خواهد کرد. به این ترتیب می توان در انواع سطح فشار آب از یک خط تغذیه ثابت در خروجی قطره چکان آنتلکو بهره مند شد.

تمام مدل ها در قطره چکان آنتلکو از یک سایز برابر برخوردار هستند. این قطره چکان ها در ابعاد 28.28.25 میلیمتر تولید شده اند و هر کدام از آنها تنها ۱۰۱ گرم وزن دارند.

کلاهک دریپر در قطره چکان آنتلکو از جنس پلی پروپیلن است و برای ساخت دیافراگم آن از مواد سیلیکونی لاستیکی استفاده شده است. پایه های استاندارد ورودی و خروجی آب نیز در این قطره چکان آبیاری برابر با قطر ۴ میلیمتر در نظر گرفته شده است.

ویژگی ها در قطره چکان آنتلکو

داشتن یک سیستم آبیاری قطره ای که از کیفیت ساخت برتر قطعات در کنار تامین انواع امکانات برخوردار باشد، مقدمه موفقیت روش مذکور در آبیاری است.

لازم است تا قطره چکان آبیاری از ساخت با کیفیتی بهره مند باشد. چرا که در صورت نقیصه هایی مانند شکستگی، انسداد، عدم تنظیم فشار و...، جریان آبرسانی گیاهان را مختل خواهد کرد. از این رو نمی توان همراه با یک قطره چکان آبیاری نامرغوب برای مدتی طولانی از حضور دقیق و درست آب در پای گیاهانی که داریم اطمینان کسب کنیم.

قطره چکان آنتلکو با طراحی مطلوب همراه با استفاده از متریال های با کیفیت در ساخت، به خوبی می تواند آن ضریب اطمینان لازم را برای شما فراهم آورد. برخی از ویژگی های برتر که در صورت استفاده از قطره چکان آنتلکو متوجه مصرف کنندگان است را می توان به شرح زیر دسته بندی نمود.

-    تامین سه دبی مختلف و البته پرمصرف: گیاهان سطح نیاز آبیاری متفاوتی دارند. لذا منطقی است که بخواهیم انواع قطره چکان آبیاری با ظرفیت های متفاوت داشته باشیم.

شرکت آنتلکو برای این منظور سه نوع از قطره چکان با سطح دبی ۲، ۴ و ۸ لیتر بر ساعت تعریف کرده است. البته برای شناسایی آنها نیز از روش رنگ آمیزی استفاده می کند.

به این ترتیب، قطره چکان ۳ لیتری آنتلکو همراه با رنگ قرمز و قطره چکان ۴لیتر آنتلکو همراه با رنگ مشکی و در نهایت قطره چکان ۸ لیتری آنتلکو با رنگ سبز مشخص شده اند.

-    بهره گیری از قابلیت خود شویندگی: مشکل بزرگ در آبیاری قطره ای متوجه انسداد خروجی کوچک قطره چکان ها می باشد.

از آنجا که آب کشاورزی کمترین سطح فیلتراسیون را دارد، با احتمال بالا همراه با انواع ذرات جامد و رسوب زا خواهد بود. این رسوبات در فضا هایی از سیستم آبرسانی که به شدت سطح جریان آب کاهش پیدا می کند، جمع خواهند شد.

در آبیاری قطره ای انتهای سیستم که متوجه قطره چکان ها است، کاملا مستعد جذب این رسوبات است. برای رفع این مشکل برخی از تولیدکنندگان قطره چکان از طراحی خاصی بهره می برند تا خاصیت خود شویندگی را برای قطره چکان آبیاری فراهم آورند.

در قطره چکان آنتلکو شاهد حضور این ویژگی هستیم. البته قطره چکان آنتلکو قابلیت خود شویندگی خود را می تواند در سطح فشار کمی از آب نیز داشته باشد.

-    قابلیت یکنواخت سازی جریان آب: از عمده مشکلات سیستم های آبیاری قطره ای وجود آشفتگی در جریان آبرسانی می باشد.

این آشفتگی به طور طبیعی در هر انشعاب از لوله های اب حاصل خواهد شد. در آبیاری قطره ای مشکل در همین انشعاب ها است. هر سیستم آبیاری قطره ای دارای انشعاب های بسیار زیادی است.

به این ترتیب جریان آب در سطح شبکه آبیاری قطره ای به شدت مستعد آشفتگی خواهد شد. از جمله ویژگی های برتر در طراحی قطره چکان آنتلکو آن است که می تواند مسیر جریان آب بعد از خود را یکنواخت سازد.

-    امکان بازبینی و حتی تمیز کردن: طرح های ابتدایی در ساخت قطره چکان ها که البته هنوز هم در تولید محصولات برخی از برند ها دیده می شود، به گونه ای بود که بعد از نصب اولیه دیگر قابلیت جدا سازی نداشتند.

در واقع از یک نوع شرایط یکبار مصرفی بهره مند بودند؛ اما در ایده های جدید همراه با ساخت این تجهیز مانند طراحی در قطره چکان آنتلکو می توان قطره چکان مذکور را برای چنیدن بار از محل اسقرار جدا نمود.

به این ترتیب انجام اقداماتی مانند بازدید و یا تمیز کردن قطره چکان به راحتی انجام خواهد شد. این موضوع باعث صرفه جویی قابل توجهی از آب و یا هزینه های نگهداری از سیستم های آبرسانی قطره ای می شود.

کاربرد قطره چکان آنتلکو

همراه با این قطره چکان که از مدل های خود تنظیم است، می توانید در سطح وسیعی از مزارع تا دیگر نیاز های آبرسانی قطره ای بهره مند شوید.

در مکان ها و یا زمین های زراعی که تغییرات ارتفاع وجود دارد، شرایط تغییر فشار در جریان آب یک امر بدیهی است. از این رو تقریبا در سطح بسیاری از مزارع این اشکال در سیستم آبرسانی قطره ای وجود دارد.

راه حل در استفاده از قطره چکان آبرسانی خود تنظیم است. مانند قطره چکان آنتلکو که قابلیت خود تنظیمی در طیف وسیعی از سطوح فشار آب را خواهد داشت. به این تریب عمده مصارف انواع قطره چکان آنتلکو در شرایط متنوعی از فضا های کشاورزی دیده خواهد شد. فضا هایی مانند:

-       انواع گلخانه ها که با طیف گسترده ای از گیاهان پرورشی مواجه هستند: برای گلخانه ها نمونه ها مانند قطره چکان ۴ لیتری آنتلکو و یا مدل های ۲ لیتری مناسب است.

-       تاکستان ها و یا باغات مجهز شده به سیستم آبیاری قطره ای: برای آبیاری درختان مانند تاکستان ها نیاز به حجم قابل توجه از آب در سطح دبی یکنواختی هستیم. برای این منظور مدل ها از قطره چکان ۸ لیتری آنتلکو کاملا ایده آل است.

البته عمده باغات از شرایط یکنواختی در کاشت گیاهان بهره مند نمی باشند. مثلا اگر قرار است تا باغی را بر سطح شیب دار یک تپه ای کم ارتفاع دایر سازیم، تنها روش آبیاری قطره است که بهترین راندمان را حاصل می آورد.

و البته برای تکمیل این سیستم آبیاری قطره ای، نیاز به قطره چکان های خود تنظیم داریم. نمونه های تولید شده از برندآنتلکو برای تامین چنین شرایطی عالی هستند.

    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر

        مرتب‌سازی محصولات:

      • پیش‌فرض
      • ارزان‌ترین
      • گران‌ترین
      • جدید‌ترین
      • پرفروش‌ترین
      • پربازدیدترین
      • 1
      • 2
      • 3
      • 4
      • 5