خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قطره چکان باغی چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

آبیاری در زمین های باغبانی

آبیاری در زمین های باغبانی یکی از مهمترین مسائلی می باشد که همیشه فکر و ذهن یک باغبان را مشغول خود می سازد. در صورتی که شما می خواهید به عنوان یک کشاورز خیال خود را در خصوص آبیاری محصولات خویش در زمین های زراعی خود راحت و آسوده خاطر کنید؛ می بایست به فکر روش های نوین و استفاده از ابزارآلات جدید و پیشرفته ای باشید که امروزه در زمینه آبیاری زمین های باغبانی و کشاورزی مورد استفاده واقع می گردند.

به همین جهت است که خرید قطره چکان باغی به عنوان یکی از ابزارآلات پیشرفته و نوین در زمینه آبیاری زمین های زراعی و باغبانی امروزه مورد توجه و اهتمام طیف وسیعی از کشاورزان و باغبانان قرار گرفته است.

شما نیز می توانید با خرید قطره چکان باغی و استفاده از انواع قطره چکان درخت در زمین های زراعی خود از وجود این ابزار کارآمد به خوبی بهره مند گردید. بنابراین در صورتی که شما نیز باغبان و کشاورزی هستید و از روش های قدیمی و منسوخ گذشته خود نتیجه ای حاصل نکرده اید و در عین حال می خواهید از ابزارآلات جدید بهره گیرید؛ بهتر است به فکر خرید قطره چکان باغی باشید.

قطره چکان باغی چیست؟

قطره چکان باغی که از آن به نان دریپر نیز یاد می شود؛ یکی از ابزارهای نوینی به شمار می آید که امروزه از وجود آن در زمینه آبیاری استفاده می شود و نقش بسیار پررنگی را در این راستا برای کشاورزان و باغبانان ایفا می کند.

خرید قطره چکان باغی به منظور سیستم آب دهی به درختان و گیاهان شما صورت می گیرد تا همیشه محصولات شما از وجود نعمت ارزنده آب بهره مند گردند و در نهایت شما بتوانید محصولات پر ثمره و پرباری را در اختیار داشته باشید.

در صورتی که در صدد خرید قطره چکان باشید؛ شاید در همان نگاه اول با دیدن انواع قطره چکان های آبیاری تعجب کنید که چگونه یک وسیله ای به این کوچکی و با این ظرافت می توانید چنین کاربرد و کیفیتی را در برداشته باشد.

چرا که قطره چکان باغی قطعه ای پخش کننده بسیار کوچکی از جنس پلاستیک و معمولا از نوع پلی اتیلن می باشد که از این قطعه بسیار کوچک در سیستم آبیاری قطره ای استفاده می کنند.

این نوع از سیستم های آبیاری طرفداران بسیار زیادی دارد و امروزه حسابی بر سر زبان ها افتاده است. به همین جهت است که طیف وسیعی از باغبانان و کشاورزان در صدد خرید قطره چکان برآمده اند تا بتوانند با خرید این دستگاه کوچک از کیفیت و کارایی بالای آن نهایت بهره را ببرند.

روال کار با قطره چکان باغی بدین ترتیب است که این وسیله کوچک و در عین حال پر کاربرد، روی لوله های فرعی پلی اتیلن نرم نصب می گردند و بدین ترتیب آب پس از جریان در شبکه آب رسانی، با فشاری معادل یک قطره به گیاهان و محصولات شما می چکد تا ضمن بهره مندی بخش بخش زمین های زراعی و باغبانی شما، در مصرف آب نیز تا حد بسیار زیاد و شایان توجهی صرفه جویی گردد.

بنابراین پس از خرید قطره چکان و استفاده از انواع مختلف آن ها در آبیاری قطره ای زمین های زراعی، آب در این روش آبیاری باغبانی با دبی کم و به صورت قطره ای به طور پیوسته به گیاهان و محصولات شما می رسد تا به رشد آن ها کمک شایان توجهی کرده باشد.

پس در صورتی که می خواهید از این وسیله پر کاربرد و مفید نهایت بهره را ببرید؛ از همین الان به فکر خرید قطره چکان باغی باشید. اما پیش از خرید قطره چکان بد نیست با انواع قطره چکان ها نیز آشنایی داشته باشید تا خریدی بهتر و شایسته تر در پیش رو داشته باشید.

آشنایی با انواع مختلف قطره چکان آبیاری

در صورتی که قصد خرید قطره چکان دارید؛ باید در نظر داشته باشید که به طور کلی قطره چکان ها در دو نوع مختلف طراحی و تولید می شوند که عبارتند از: قطره چکان های تنظیم شونده و قطره چکان های خود تنظیم یا اتوماتیک که بهتر است پیش از هر مسئله دیگری در خصوص این دو نوع و به طور کلی انواع مختلف قطره چکان های اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید تا بتوانید به محض خرید قطره چکان بهترین انتخاب پیش رو را در اختیار داشته باشید و به خوبی از این ابزار حساب شده و دقیق بهره مند شوید.

در این بین نوع تنظیم شونده های قطره چکان نسبت به اتوماتیک – همان طور که از نام آن ها هم کاملا مشخص است- از ساختاری ساده تر برخوردار می باشد و شما بایستی خودتان شخصا پیچ روی آن ها را تنظیم کنید .

اما با توجه به این مسئله که در زمین های وسیع چنین امکانی میسر نیست یا دست کم بسیار طاقت فرساست؛ شما می توانید از نوع دوم یعنی قطره چکان خودتنظیم یا اتوماتیک بهره بگیرید که در دبی های از پیش مشخص شده و به صورت اتوماتیک می توانید آن ها را خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

هر چند که هر یک از این دو نوع از قطره چکان ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما می توانید بنا به نیاز خود هر یک از آن ها را در زمین های زراعی خویش به کار ببرید؛ ولی در کل پیش از خرید قطره چکان باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا در نهایت بهترین قطره چکان باغی را برای خود خریداری نموده و به خوبی از وجود آن در سیستم آبیاری قطره ای زمین های زراعی و باغبانی خود نهایت بهره و استفاده لازم را ببرید.

خرید قطره چکان مناسب برای زمین های زراعی

در صورتی که کشاورز و باغبانی هستید و قصد خرید قطره چکان در انواع مختلف خود را دارید؛ می بایست به دنبال مناسب ترین قطره چکان برای زمین های زراعی و باغبانی خود باشید که کیفیت لازم را داشته و از برندهای معتبر و مطمئنی نیز طراحی و تولید شده باشد تا بدین ترتیب شما بتوانید با خرید قطره چکان مناسب برای زمین های زراعی خویش به آبیاری قطره ای روی آورده و ضمن صرفه جویی در مصرف آب، از کیفیت و کارایی بی نظیر قطره چکان های مربوطه نهایت بهره را ببرید.

ویژگی ها و کاربرد های این نوع از ابزارآلات بسیار بالا و منحصر به فرد می باشد. به همین جهت است که امروزه طیف وسیعی از کشاورزان و باغبانان را مجاب به خرید قطره چکان کرده است تا از این روش رو به آبیاری زمین های زراعی خویش آورند و گیاهان و محصولات خود را از نعمت بزرگ آب بهره مند و سیراب سازند.

 

عمده ترین کاربردها و مزایای استفاده از قطره چکان

استفاده از قطره چکان ها در زمین های زراعی و کشاورزی امروزه بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین جهت است که خرید قطره چکان ها به باغبانان و کشاورزان توصیه می شد. از جمله مزیت ها و ویژگی هایی که شما به عنوان یک کشاورز و باغبان می توانید از خرید قطره چکان مناسب زمین های زراعی خود از آن ها بهره مند شوید؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1-    بهره مندی از کیفیت و کارایی بالای قطره چکان های مختلف

2-    افزایش بی رویه بازدهی و راندمان کاری با خرید قطره چکان

3-    صرفه جویی در آب و دست و به جا استفاده از این نعمت خداوندی در زمین های زراعی

4-    کاهش چشمگیر استفاده از نیروی انسانی و هزینه های وابسته به آن

5-    بهره مندی از عملکرد بهتر و مطلوب تر از محصولات باغی و گلخانه ای

6-    برداشت محصولات بهتر با وجود سیستم آبرسانی قطره ای

7-    سهولت در روند آبیاری زمین های زراعی حتی با وسعت بسیار زیاد

8-    و...

هر یک از مزایا و کاربردهایی که در این بخش یادآور شدیم؛ همه با خرید قطره چکان و استفاده و بهره مندی از انواع قطره چکان ها در زمین های زراعی محقق می شوند تا شما بتوانید با خرید قطره چکان مناسب زمین های باغبانی و کشاورزی خود به هر یک از این مزیت ها دست یابید. بنابراین کاربرد و کارایی قطره چکان ها در زمین های زراعی بسیار بالا می باشد.

پس در صورتی که شما به عنوان یک باغبان و کشاورزی هستید که از روش های قدیمی آبیاری خود نتیجه و بازدهی لازم را ندیده اید و در نهایت نتوانسته اید محصولات و ثمره خوبی را از زمین های زراعی خویش برداشت کنید؛ می توانید مِن بعد با خرید قطره چکان و بهره مندی از سیستم آبیاری قطره ای به این مزیت ها دست یافته و بخش بخش زمین های باغبانی و زراعی خویش را از وجود نعمت خداوندی آب سیراب سازید تا در نهایت شاهد رشد و باروری محصولات کاشته شده خود باشید.

توجه داشته باشید که امروزه برندهای مختلفی از قطره چکان ها در بازار وجود دارند که همه آن ها مرغوبیت و کیفیت لازم را ندارند؛ بنابراین شما می بایست به فکر خرید قطره چکان در برندهای مطرح و معتبری باشید که کیفیت و کارایی بالایی داشته تا شما بتوانید با خرید آن از وجود کیفیت و کارایی بالای این نوع از قطره چکان ها در زمین های زراعی خویش نهایت بهره را ببرید.

 

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر