خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قیمت موتور پمپ کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

فهرست مطالب

قیمت موتور پمپ کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

در یکی دیگر از یادداشت‌هایی که به قصد معرفی بیشتر و بهتر موتور پمپ آب و موضوعات مهم حول آن تهیه کردیم، این بار با بررسی عوامل مؤثر در قیمت موتور پمپ همراه شما هستیم. اگر شما نیزیکی از متقاضیان خرید هستید یا حتی بدون نیاز به خرید قصد تقویت اطلاعات خود در زمینه ابزار فنی کشاورزی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید. 

ما تمام آنچه که در هنگام خرید موتور پمپ کشاورزی لازم است بدانید را در یادداشت پیش رو گردآوری کرده‌ایم. هرچند هدف اصلی ما از نگارش این مطلب شناخت عوامل مؤثر بر قیمت موتور پمپ آب است اما در طول یادداشت، برخی اطلاعات لازم دیگر در خرید را نیز بررسی خواهیم کرد به طوری که شما پس از مطالعه این یادداشت شناخت کافی در مورد عوامل مؤثر بر قیمت در کنار موضوعات مهم در هنگام خرید را دارید. با توجه به این موضوع در یادداشت پیش رو با عناوین زیر مواجه خواهید شد:

  •         پیش از پرداختن به قیمت موتور پمپ؛ نیازهای خود را بشناسید
  •         نوع سوخت مصرفی
  •         حجم موتور در قیمت موتور پمپ کشاورزی
  •         دبی ورودی و خروجی از موتور پمپ کشاورزی
  •         از برند موتور پمپ کشاورزی غافل نشوید

احتمالاً با نگاهی به عناوین طرح شده در فوق، به طور ضمنی به تصویر خوبی از عوامل مؤثر بر قیمت موتور پمپ کشاورزی رسیده باشید اما این کافی نیست. 

پیش از پرداختن به قیمت موتور پمپ ؛ نیازهای خود را بشناسید

اطلاع از عوامل مؤثر بر قیمت موتور پمپ نیازهای خود را بشناسید وگرنه اطلاع از این موضوع عملاً هیچ اهمیتی ندارد. در این مورد نیاز است تا تعیین کنید وسیله خریداری شده در کجا به کار گرفته می‌شود و در طول کار باید چه خدماتی را ارائه دهد.

دقت داشته باشید که بدون شناخت نیازهای خود شما در هنگام خرید عملاً سردرگم شده و نمی‌توانید تصمیم بگیرید. هر چند اگر دقیق نتوانستید بین نیازهای خود و موارد توضیح داده شده در این یادداشت ارتباط معناداری به‌تنهایی برقرار کنید، بد نیست تا از یک فروشنده خبره در این زمینه کمک بگیرید.

به این شکل که نیازهای خود را به دقت معین کنید و سپس با توضیح آن به یک کارشناسان فروش نظر او در مورد مدل و مشخصات مطلوب را دریافت کنید. با این پیش‌زمینه دهنی در ادامه به صورت موردی عوامل مؤثر بر قیمت را بررسی خواهیم کرد.

نوع سوخت مصرفی

یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت موتور پمپ کشاورزی ، نوع سوخت مصرفی آن است. دقت داشته باشید که در بازارهای جهانی ما به 4 نوع از سوخت مصرفی برای یک موتور پمپ کشاورزی روبرو هستیم:

  •         موتور پمپ بنزینی
  •         موتور پمپ دیزلی
  •         موتور پمپ نفت-بنزین
  •         موتور پمپ برقی

دقت داشته باشید که هر 4 نوع فوق از 4 نوع سوخت متفاوت برای توان موتور خود کمک می‌گیرند. در مورد موتور پمپ بنزینی و دیزلی، نوع سوخت مصرفی و عملکرد با توجه به توضیحاتی که در یادداشت دیگری در مورد مقایسه این دو تنظیم کردیم کاملاً مشخص است اما در مورد موتور پمپ کشاورزی نفت-بنزین باید توضیحاتی ارائه داد.

در موتور پمپ کشاورزی با سوخت ترکیبی نفت-بنزین، موتور برای استارت خوردن به بنزین نیاز دارد اما پس از استارت خوردن و روشن شدن با این سوخت، برای ادامه احتراق و عملکرد مناسب به نفت نیاز دارد. این یعنی در عمل مصرف بنزین شما در موتور پمپ کشاورزی با این نوع سوخت، بسیار کمتر از نفت است.

در شرایط برابر، در اغلب موارد می‌توان گفت که گونه دیزلی قیمت کمتری دارد اما این امری مطلق و قطعی نیست.

دقت داشته باشید که گاهاً شما در هنگام خرید امکان انتخاب بین هر 4 دسته را ندارید زیرا مثلاً ممکن است برق در اختیار نداشته باشید یا دسترسی خوبی به نفت نداشته باشید. در هنگام انتخاب بین این چهار دسته نیازسنجی که در اولین بخش توضیح دادیم، اهمیت بالایی دارد.

حجم موتور در قیمت موتور پمپ کشاورزی

بدیهی است که در شرایط برابر شما برای دسترسی به قدرت بیشتری در موتور پمپ کشاورزی به موتوری با قدرت بیشتر نیاز داشته و تبعاً باید پول بیشتری بپردازید. پس از شناخت نیازهای خود به منظور پرهیز از خرید موتور پمپ کشاورزی ناهمخوان با نیازهای خود، در این مورد باید تصمیم‌گیری کنید.

دقت داشته باشید که خرید یک محصول با قدرتی بیش از قدرت مورد نیاز شما اصولاً توجیه اقتصادی نداشته و هدر دادن پول است پس نیازی نیست در این زمینه زیاده‌روی کنید. نظر کارشناسان فروش در این مورد اهمیت زیادی دارد. 

دبی ورودی و خروجی از موتور پمپ کشاورزی

موضوع دیگری که در قیمت موتور پمپ کشاورزی مؤثر است دبی ورودی و خروجی آن است. در یادداشت مجزایی این مسئله را به تفصیل بررسی کردیم و در این یادداشت نیازی به ارائه توضیحات اضافی نیست اما بد نیست تا به طور اجمالی مروری بر آن داشته باشیم.

دبی یک کمیت مهم در تعیین میزان آب خروجی از موتور پمپ کشاورزی شماست؛ به طرزی که تعیین می‌کند در هر ثانیه، چند لیتر آب از وسیله شما پمپاژ خواهید شد. پس قطعاً نمی‌توانید در قیمت وسیله بی‌تأثیر باشد. شما هر قدر به دبی بیشتری در بخش خروجی نیاز داشته باشید باید هزینه بیشتری نیز بپردازید.

از برند موتور پمپ کشاورزی غافل نشوید

باید در خرید تمام ابزار الکترونیکی، مکانیکی یا موتوری، این واقعیت را پذیرفت که برند وسیله بر قیمت آن اثرگذار است. این بدان معناست که گاهاً در شرایط برابر در تمام جزئیات، ممکن است قیمت محصولی از یک برند خاص، بیشتر از محصولی از با برندی دیگر باشد

 اما این تفاوت قیمت ناشی از برندها اصولاً بی‌دلیل و کاذب است؟ باید گفت در برخی موارد خیر و در برخی موارد بله. دقت داشته باشید که این تفاوت قیمت بخاطر برند تا حد معقولی قابل پذیرش است اما اگر خیلی شدید باشد خیر.

به طور مثال برندهایی مانند هوندا و روبین با سابقه طولانی و همراه داشتن مهر تأیید افراد با تجربه، طبیعی است که قیمت بیشتری داشته باشند زیرا با سابقه‌ای خوب، خدماتی خوب را نیز به مشتریان ارائه داده‌اندو البته گهگاه این تفاوت قیمت بخاطر برند ناشی از سابقه یا کلاس خود برند نیست؛ برخی از برندها قطعات یدکی بیشتری در بازار داشته و در صورت خرابی ساده‌تر تعمیر می‌شوند.

بدیهی است که این برندها قیمت بیشتری دارند.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر