خرید و مشاوره فنی: 33521405-026

قیمت چکش تخریب به چه عواملی بستگی دارد؟

فهرست مطالب

قیمت چکش تخریب به چه عواملی بستگی دارد؟

بسیار مهم است تا پیش از آغاز یک خرید به دقت عوامل مؤثر بر قیمت یک محصول را شناسایی کنید. این کمک می‌کند که ضمن داشتن یک خرید مطمئن‌تر، بدانید که سرمایه خود را باید صرف چه جزئیاتی کرده و کدام یک از مشخصات نقش مؤثری در بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت وسیله شما دارد.

این یعنی شما در هنگام خرید نه پول بیشتری از آنچه که باید، می‌پردازید و نه با پرداختن مبلغی بیشتر، به امکانات مدنظر خود دست پیدا نمی‌کند.

در مورد چکش تخریب نیز قاعده بر همین منوال است. ما در این یادداشت تلاش می‌کنیم تا عوامل مؤثر بر قیمت چکش تخریب را بررسی کرده و به طور کلی یک تصویر شفاف از جزئیات این وسیله در ذهن شما ترسیم کنیم.

به همین علت پیشنهاد می‌کنیم که تا پیش از آغاز یک پروسه خرید، به دقت موارد طرح شده در مورد قیمت چکش خرید را در این یادداشت مطالعه کرده و از یک خرید آگاهانه لذت ببرید. در حالی که بخشی از بازار به سیطره سودجویان و فروشندگان درآمده است، یک خرید آگاهانه دقیقاً همان چیزی است که شما را به چکش تخریب مد نظرتان می‌رساند. تا انتها با ما همراه باشید.

 

یک نکته مهم در مورد قیمت چکش تخریب

دقت داشته باشید که موارد طرح شده در این یادداشت مطلق نبوده و این مسئله کاملاً طبیعی است. قیمت چکش تخریب نیز مانند قیمت بسیاری از اجناس یک برآورده قطعی و منطقی از جزئیات و مشخصات نیست زیرا این مجموعه‌ای درهم‌تنیده از عوامل هستند که قیمت محصولی مانند یک چکش تخریب را تعیین می‌کنند.

به طور مثال شما در خرید یک ماشین نمی‌توانید با قطعیت بیان کنید که حجم موتور بیشتر به معنی قیمت بیشتر یا حتی بازده بیشتر خواهد بود. این مثال قابل تسری به سایر ابزار برقی، الکترومکانیکی یا مکانیکی صرف هم هست.

توان؛ اولین عامل مؤثر بر قیمت چکش تخریب

در هر مجموعه برقی و مکانیکی، توان حرف اول را در مورد محصول می‌زند. هر قدر توان خروجی یک وسیله بیشتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر است. این مسئله مطلق نیست اما در بسیاری از موارد در شرایط برابر، توان بیشتر به معنی افزایش قیمت چکش تخریب است.

هرچند در مورد محاسبه و مقایسه توان این وسیله معیارها و استانداردهای متفاوتی به چشم می‌خورد زیرا ما با چند مدل متفاوت از چکش تخریب روبرو هستیم: پنوماتیک(بادی)، هیدرولیک(روغنی) و الکترومکانیکی(برقی). در این سه حالت آنچه که توان نامیده می‌شود از نظر فنی تفاوت دارد.

 

نرخ ضربه

این یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت چکش تخریب است که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست. عد نرخ ضربه معمولاً با معیار ضربه در دقیقه تعیین خواهد شد و هر قدر این عدد بالاتر باشد، وسیله شما در هر دقیقه ضربات بیشتری را به سطح وارد می‌کند.

این کاملآً واضح است که بیشتر بودن نرخ ضربه، یک مزیت بوده و باعث افزایش قیمت محصول خواهد شد. این نرخ معمولاً بین 500 تا 3500 متغیر است. هر چند این مورد نیز امر مطلقی نیست.

مصرف هوا در مدل‌های پنوماتیک

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت چکش تخریب پنوماتیک میزان مصرف هوا در این محصولات است. معمولاً چون هر قدر میزان مصرف هوا بیشتر باشد، قدرت خروجی بیشتر است، با افزایش این شاخص، قیمت چکش برقی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دقت داشته باشید که این معیار بیش از آنکه تجاری باشد، فنی و مهندسی است و افرادی با شناخت فنی نسبت به این وسیله درک مناسبی از آن دارد. البته برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به یادداشت دیگری که با عنوان چکش تخریب چگونه کار می‌کند؟ به رشته تحریر درآمده رجوع کرده و به درک بهتری نسبت به مقوله مصرف هوا برسید.

معمولاً از واحد لیتر بر دقیقه برای محاسبه این شاخصه استفاده خواهد شد.

فشار کاری

فشار کار دقیقاً همان کمیتی است که در ترکیب با نرخ ضربه، تعیین می‌کند که توان تخریب وسیله شما به چه میزان است. در نرخ ضربه تعداد ضربه در هر دقیقه اهمیت دارد اما در فشار کاری، میزان قدرت ضربه‌ها تعیین خواهد شد.

هر قدر میزان فشار کاری بیشتر باشد، قطعاً قدرت تخریب وسیله شما بیشتر است و این باعث افزایش قیمت چکش تخریب مد نظر شما خواهد شد. نیاز به ذکر است که واحد تعیین فشار کاری چکش تخریب ، کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

 

میزان لگد

یک چکش تخریب با طراحی مناسب در عین وارد ساختن ضربات متعدد و قدرتمند به سطح سختی که در پیش روی آن قرار دارد، باید حداقل ضربه را به بخش انتهایی خود، یعنی جایی که اپراتور ایستاده است وارد سازد.

در یک محصول نامرغوب با شدید بودن میزان نیروی لگد، نه تنها موجبات خستگی و آزار اپراتور فراهم خواهد شد، بلکه دقت تخریب نیز کاهش پیدا کرده و پروسه تخریب با کندی شدیدی مواجه خواهد شد. این بدان معنی است که هر قدر این میزان لگد کمتر باشد، شما یک وسیله با مرغوبیت بیشتری روبرو هستید. به تبع گزاره پیشین، هر قدر میزان لگد کمتر باشد، قیمت چکش تخریب بیشتر خواهد شد.

اثر برند و مارکتینگ بر قیمت چکش تخریب را نادیده نگیرید

در کنار اینکه موارد ذکر شده در این یادداشت تنها بخشی از ویژگی‌های فنی مؤثر بر قیمت چکش تخریب است، باید مسائل مارکتینگ و برند محصول را نیز مد نظر داشته باشید. شاید این قدری غیرعادلانه به نظر برسد اما در هر حیطه و زمینه کاری، معمولاً برخی برندها به واسطه سابقه درخشانی که دارند، حتی در شرایط برابر فنی و توانایی عملی قیمت بیشتری دارند.

این اثر ایجاد شده ناشی از برند بر قیمت چکش تخریب ، هم موافقانی دارد و هم مخالفانی. استدلال هر دو دسته جالب توجه است اما در نهایت حکم تجربه فروشندگان فعال در این عرصه نشان می‌دهد که اثر سابقه تولیدکننده و برند بر قیمت چکش تخریب امری طبیعی، پذیرفته‌شده و صحیح است.

 

سایر عوامل مؤثر بر قیمت محصولات

در کنار عوامل فوق، برخی از جزئیات دیگر نیز بر قیمت چکش تخریب مؤثر هستند. از جمله این جزئیات میتوان به عرض تیغه، جنس تیغه، نوع تیغه، میزان گارانتی محصول و داشتن لوازم جانبی اشاره کرد. گاهاً یک محصول خاص بخاطر داشتن یک کیف یا جعبه کاربردی، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد.

      مرتب‌سازی مقالات:

    • پیش‌فرض
    • جدید‌ترین
    • پربازدیدترین
    • بیشترین امتیاز

      جدید‌ترین مقالات:

    مشاهده مقالات بیشتر
    دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید:
    کاربر میهمان

    تایید و ارسال
    انصراف
    دیدگاه کابران:
      نمایش دیدگاه‌های بیشتر